امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارده و عسل، دوستِ خوشمزه خانم‌ها خواص ارده و عسل تسکین دردهای عادت ماهانه، تقویت قوای

#1
ارده و عسل، دوستِ خوشمزه خانم‌ها
خواص ارده و عسل
تسکین دردهای عادت ماهانه، تقویت قوای جنسی، افزایش‌دهنده سوخت و ساز بدن و ده‌ها خاصیت نیروبخش و درمانی شگفت‌انگیز تنها بخشی از خواص ارده و عسل است که در دانه‌های کوچک کنجد و عسل نهفته است. دانه‌هایی که به راحتی در دسترس شما هستند و به خصوص وقتی به شکل ارده کنجد در می‌آیند خواص فوق‌العاده از خود به نمایش می‌گذارند. این ارده و عسل غذایی لذیذ و مقوی برای تمام گروه‌های سنی به شمار می‌روند. در این مطلب باعطارخونه همراه باشید تا به خواص ارده کنجد و عسل پی ببرید.

کنجد، مسافری از هند
کنجد یک گیاه گرمسیری است و مثل اکثر گیاهان گرمسیری پرانرژی، گرمابخش و نیرودهنده است. زادگاه اولیه این دانه مقوی، کشور هندوستان است. می‌گویند از 1600 سال قبل از میلاد مسیح مردم آن منطقه کنجد را در غذاهایشان به کار می‌بردند و به خصوص از دانه‌های کنجد برای تقویت قوای بدنی سربازان در ارتش‌ها و جنگ‌ها استفاده می‌شد. به تدریج کشت کنجد در تمام دنیا و کشور ایران رواج پیدا کرد. مصرف کنجد در ایران بیشتر به شکل ارده و حلوا ارده است و همچنین در تهیه نان‌های سنتی مثل سنگک، بربری و شیرینی‌های ایرانی کاربرد دارد. روغن ارده کنجد هم چند سالی است که در سبد غذایی ایرانی‌ها جای خود را باز کرده است. با این حال اگر خواص این دانه پرانرژی را بشناسیم، می‌توانیم مصرف خود را بهینه کرده و از فواید آن در رژیم غذایی خودمان و خانواده بهره بیشتری بگیریم.

خواص کنجد برای بهبود سلامتی شما
کنجد منبع بسیار غنی کلسیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فسفر، ویتامین ب1 و فیبرهای غذایی است. در نتیجه روی سلامت عروق و دستگاه تنفسی، حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها، کاهش کلسترول بد خون و تنظیم فشارخون اثرات قابل توجهی دارد.

دانه کنجد هرچند جزو دانه روغنی به شمار می‌رود؛ ولی چربی آن از نوع اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای بدن مفید است. کنجد همچنین پروتئین بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای ورزشکاران غذای مفیدی باشد. کنجد به علت غنی بودن از ویتامین E روی پوست و مو و ناخن تاثیرات بسیار مطلوبی دارد.

در صورتی که هر ماه از دردهای شدید دوران عادت ماهانه رنج می‌برید، مصرف کنجد و ارده آن را فراموش نکنید. خوردن ارده کنجد در این دوران باعث کاهش التهاب و شدت انقباض‌های رحمی و در نتیجه کاهش دردهای قاعدگی می‌شود. کنجد همچنین برای افراد مسن به خصوص خانم‌ها مفید است، چون سبب بهبود ترشح هورمون‌های جنسی زنانه در دوره یائسگی می‌شود و در بهبود روند بیماری پارکینسون هم اثرگذار است.

از طرفی اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، با مشورت متخصص کنجد و ارده را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. چون تحقیقات نشان داده کنجد به رشد سلول‌های عصبی مرکزی در نوزادان کمک می‌کند و روی قدرت بینایی آن‌ها تاثیر مثبت دارد. اما یک گروه از افراد هرگز نباید از خوردن کنجد غافل شوند. افرادی که دچار کم‌خونی ناشی از فقر آهن هستند، کنجد را که منبع غنی آهن استفاده کنند تا در درمان کم خونی آن‌ها نقش موثری بازی کند.

اگر هم کودک یا نوجوان محصلی در خانه دارید، روی میز تحریرش یک ظرف کنجد بو داده بگذارید تا موقع درس خواندن هروقت دچار احساس خستگی شد، مقداری کنجد میل کند.

مصرف کنجد از نظر دکتر روازاده
به تجویز حکیم دکتر روازاده خوردن کنجد خستگی فکری ناشی از مطالعه را برطرف می‌‎کند. این دستور برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که در شب بیداری‌های امتحان، دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند بسیار کاربردی است.

خواص ارده کنجد
ارده کنجد که از دانه‌های تفت داده شده و کوبیده کنجد به دست می‌آید، تمام خواص دانه کنجد را دارد و در مواردی خواص آن نسبت به خود کنجد قوی‌تر است.

ارده که نام دیگرش طحینه است به تنهایی به عنوان چاشنی در بعضی غذاها به کار می‌رود. ولی اغلب به صورت مخلوط با شیره انگور یا عسل مصرف می‌شود یا به عنوان بخش اصلی حلوا ارده، بابا غنوج و حمص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارده را با چی بخوریم؟
ارده حتی به تنهایی یک ماده غذایی کامل است که می‌توانید در هر وعده غذایی به خصوص صبحانه از خوردنش لذت ببرید و هم‌زمان بدن خود را با خوردن یک ماده مفید غذایی خوشحال کنید. ایرانی‌ها از قدیم ارده را با مواد شیرینی مثل عسل، شیره انگور، خرما یا نبات و حتی مربا ترکیب و با نان سنگک مصرف می‌کردند.

شیره انگور طبیعی

البته ارده نسبتا غذایی پرکالری محسوب می‌شود و شما را تا چندین ساعت سیر نگه می‌دارد. هر ۱۰۰ گرم ارده ۵۹۵ کیلوکالری انرژی دارد که در ترکیب با شیره یا عسل بیشتر هم می‌شود. با این حال از کالری ارده نترسید، اگر به اندازه و متناسب با میزان تحرک روزانه‌تان مصرف کنید، باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شود.

خواص ارده و عسل در طب سنتی
با ورود به فصل زمستان افرادی که بلغمی مزاج هستند یعنی طبع سرد و تر دارند، بیشتر از بقیه احساس سرما می‌کنند. این افراد باید در فصول سرد سال از مواد غذایی گرم مثل ارده، عسل و شیره استفاده کنند تا ناراحتی‌های ناشی از سرد مزاجی در بدن‌شان کمتر بروز پیدا کند. بقیه طبایع هم می‌توانند با رعایت تعادل از منافع این خوراکی پرفایده بهره‌مند شوند.

ارده کنجد اگر با عسل مصرف شود، باعث تقویت نیروی جنسی و عملکرد جنسی بهتر می‌شود. باعث نرم شدن دمل‌ها و زخم‌های چرکی، تسکین استخوان درد و دردهای عضلانی و مفاصل است. ارده و عسل برای درمان اختلالات کبد و کلیه و تقویت سیستم ایمنی بدن دارویی شگفت‌انگیز است و برای بالا بردن قدرت یادگیری و تقویت حافظه کودکان کاربرد دارد. ارده همچنین ملین طبع است و ممکن است باعت بهبود عملکرد روده‌های شما شود. از طرف دیگر آنتی‌اکسیدان فراوانی که در دانه‌های کنجد وجود دارد، ارده را به یک خوراکی ضد سرطان تبدیل کرده است.

مزاج ارده و عسل گرم و تر است و مصلح آن سرکه و ترشیجات مثل آبلیمو تازه است. یادتان باشد که موقع مصرف این خوراکی خوشمزه، مثل هر غذای خوش‌طعم دیگری جانب تعادل را رعایت کنید تا بتوانید از خصوصیات مثبت آن، بیشترین بهره را ببرید.
herang.co
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان