امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص مسقطی چیست؟

#1
خواص مسقطی چیست؟
شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواص مسقطی به دلیل ترکیبات طبیعی آن بی‌شمار است. در واقع بسیاری از دسرهای دنیا چندان خواصی به همراه ندارند، اما شیرینی مسقطی نه تنها دسر خوشمزه‌ای است، بلکه خواصی ویژه‌ای نیز به همراه دارد.

فواید مسقطی
حلوای مسقطی، در صورتی که با مواد تازه و بدون افزودنی‌های شیمیایی و مواد نگه‌دارنده تهیه شود، فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند که حلوای مسقطی خواص بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. در واقع مسقطی بهترین و سالم‌ترین دسر برای میان وعده خواهد بود.

برای مثال از فواید حلوای مسقطی می‌توان به ویتامین آ، ب، سی و ای اشاره کرد. همچنین حلوای مسقطی حاوی مقادیری کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فسفر، زینک، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین، منگنز، اسیدهای چرب مفید همچون امگا۳، سلنیوم، گلوکز و… است. تمام این ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات برای سلامت بدن مفید هستند.

مسقطی برای افزایش انرژی مفید است
در صورتی که دچار ضعف جسمی هستید، می‌توانید به جای مصرف دسر یا شکلات، از شیرینی مسقطی بهره‌مند شوید. مسقطی به دلیل قند، آهن، منیزیم و منگنز، باعث افزایش انرژی و رفع ضعف و خستگی در بدن می‌شود.

از این جهت توصیه می‌شود که خانم‌های باردار، خانم‌های شیرده، افراد ورزشکار و افرادی که دچار ضعف بدنی هستند، از شیرینی مسقطی بهره‌مند شوند. البته ناگفته نماند که مصرف هر غذا یا دسری باید به اندازه باشد و در صورتی که تعادل رعایت نشود، ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد.

مسقطی برای تقویت حافظه بهترین انتخاب است
آیا می‌دانید پزشکان و کارشناسان تغذیه برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر مصرف چه ویتامین و مواد معدنی را توصیه می‌کنند؟ جالب است بدانید که ویتامین ب، ویتامین سی، کلسیم، منیزیم و زینک از ترکیبات مهمی هستند که برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر توصیه می‌شود.

پیش از این گفتیم که مسقطی حاوی مقادیری از ویتامین‌هایی همچون ب، سی، کلسیم، منیزیم و زینک است. در واقع بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند که حلوای مسقطی به دلیل ترکیبات مفیدی که به همراه دارد، خوراکی مناسبی برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر خواهد بود.

herang.co
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  خواص توتون و تنباکو
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان