امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اس 21 اولترا در برابر پرچمدارهای اپل، شیائومی و هواوی

#1
پسوندهایی از قبیل پرو، پلاس و اولترا این روزها توسط شرکت‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. منظور مشترک تمام تولیدکنندگان از به کارگیری این پسوندها این است که گوشی مذکور، بزرگتر، با قابلیت‌های بیشتر و البته گران‌تر است. در این مقایسه سراغ بزرگ‌ترین، مجهزترین و گران‌ترین گوشی‌های معرفی شده در چند ماه اخیر رفته‌ایم. درادامه با مقایسه‌ گوشی تازه رونمایی شده‌ی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و اپل آیفون ۱۲ پرو مکس، هواوی میت ۴۰ پرو پلاس و شیائومی می ۱۰ اولترا با زومیت همراه باشید.

نمایشگر

نمایشگر از جمله قطعاتی است که شرکت کره‌ای در تولید آن خودکفا بوده و یکه‌تازی می‌کند. سامسونگ در اس ۲۱ اولترا یکی از بهترین و درخشان‌ترین نمایشگرهای خود را به‌کارگیری کرده است. روشنایی ۱۵۰۰ نیتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 ویژگی‌هایی است که اس ۲۱ اولترا را از سه رقیب دیگر متمایز کرده است.
سه گوشی دیگر حاضر در این رقابت هرچند همگی به نمایشگر OLED مجهز هستند، دست‌کم در یکی از مشخصه‌ها از رقیب کره‌ای عقب می‌مانند. نمایشگر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرچم‌ دار شیائومی  از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کند؛ اما روشنایی آن ۸۰۰ نیت است. پرچم‌دار هواوی تنها از HDR10 و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. روشنایی گران‌ترین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوشی اپل  ۸۰۰ نیت است و این گوشی فقط از HDR10 پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی تصویر آن محدود به ۶۰ هرتز است.
اس 21 اولترا در برابر پرچمدارهای اپل، شیائومی و هواوی 1
نمایشگر سامسونگ اس ۲۱ اولترا نه‌تنها بزرگ‌ترین نمایشگر موجود در این مقایسه است، بلکه بیشترین تراکم پیکسلی را نیز به خود اختصاص داده است.
دوربین

در بخش دوربین در نگاه اول حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی نسل دوم سامسونگ کاملا چشمگیر است. سامسونگ که ترکیب چهارگانه را برای گران‌ترین پرچم‌دار خود در نظر گرفته، دو حسگر تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی را برای افزایش قابلیت‌های بزرگنمایی تصویر به خدمت گرفته است. حسگر چهارم سامسونگ ۱۲ مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید است. برای قضاوت بهتر کیفیت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوربین  گلکسی اس ۲۱ اولترا به داده‌های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سایت DxO Mark  نیاز داریم که متأسفانه تا این لحظه در دست نیست؛ اما این شانس را داریم که سه پرچم‌دار دیگر را براساس امتیازی که از بررسی DxO دریافت کرده‌اند قضاوت کنیم.
مشخصات
آیفون ۱۲ پرو مکس
میت ۴۰ پرو پلاس 
شیائومی می ۱۰ اولتراامتیاز عکاسی
۱۳۸
۱۴۴
۱۳۶
امتیاز فیلم‌برداری
۱۱۳
۱۱۵
۱۱۰
امتیاز زوم
۶۸
۹۸
۱۰۱
امتیاز کل
۱۳۰
۱۳۹
۱۳۳


براساس امتیازات فوق میت ۴۰ پرو پلاس به دلیل درخشش در بخش عکاسی و فیلم‌برداری بالاترین نمره را کسب کرده است؛ اما دور از انتظار نیست که اس ۲۱ اولترا به دلیل بهره‌مندی از حسگرهای قدرتمند در اکثر بخش‌ها مخصوصا زوم امتیاز بالاتری ثبت کرده و مجموعا بهترین عملکرد را داشته باشد.
اس 21 اولترا در برابر پرچمدارهای اپل، شیائومی و هواوی 1
پردازنده

قبل از پرداختن به مقایسه‌ی پردازنده لازم است یادآوری کنیم که اس ۲۱ اولترا یک گوشی متعلق به سال ۲۰۲۱ است. بر همین اساس، اکثر قطعات آن از جمله پردازنده به‌روزتر است. در نتیجه، پیش افتادن سامسونگ از سایر رقبا می‌تواند موقتی باشد و رونمایی سایرین از محصولات ۲۰۲۱ خود، رتبه‌ی سامسونگ را به چالش بکشد. با این تفاسیر، براساس آن‌چه تاکنون در دست داریم، اس ۲۱ اولترا از لحاظ قدرت پردازش در بین پرچمدارهای اندرویدی بسیار توانمند است.
با وجود توانمندی بالا، اسنپدراگون ۸۸۸ به کاررفته در اس ۲۱ اولترا براساس بنچمارک‌ها با فاصله‌ی نسبتا کمی بعد از پردازنده‌ی A14 Bionic اپل قرار می‌گیرد. کرین ۹۰۰۰ به کاررفته در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوشی هواوی  میت ۴۰ پرو پلاس که همانند دو تراشه‌ی دیگر ذکرشده از لیتوگرافی ۵ نانومتری بهره می‌برد، در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرد. در این بخش می ۱۰ اولترا به دلیل داشتن پردازنده‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۶۵ با فناوری ساخت ۷ نانومتر پلاس در رتبه آخر قرار می‌گیرد.
اس 21 اولترا در برابر پرچمدارهای اپل، شیائومی و هواوی 1
باتری و قیمت

در بخش باتری، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوشی سامسونگ  S21 اولترا به لطف داشتن ابعاد بزرگتر، توانسته است باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در خود جای دهد. در بین سه رقیب دیگر، می ۱۰ اولترا و میت ۴۰ پرو پلاس به ترتیب با ۴۵۰۰ و ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت از نظر ظرفیت باتری در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. در این بین، اپل به استفاده از باتری با ظرفیت ۳۶۸۷ میلی‌آمپرساعت بسنده کرده تا آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر ظرفیت باتری در رتبه‌ی آخر قرار بگیرد؛ اما آن‌چه در خصوص باتری اهمیت دارد، اولا شارژدهی و دوما سرعت شارژ مجدد است.

شارژدهی پرچم‌دار سامسونگ به دلیل نوظهور بودن هنوز مشخص نیست؛ اما توان شارژ ۲۵ وات این گوشی هرچند از توان ۲۰ واتی آیفون ۱۲ پرو مکس بالاتر است؛ اما شاید برای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به اندازه کافی سریع نباشد. باید گفت دو رقیب چینی در سرعت شارژ به‌شدت جلوتر هستند. هواوی میت ۴۰ پرو پلاس با توان ۶۶ وات شارژ می‌شود و می ۱۰ اولترا از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.
برای مقایسه شارژدهی سه رقبای اس ۲۱ اولترا سراغ داده‌های سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جی اس ام آرنا  می‌رویم. براساس این داده‌ها، می ۱۰ اولترا ۸۵ ساعت، آیفون ۱۲ پرو مکس ۹۵ ساعت و میت ۴۰ پرو پلاس ۹۷ ساعت نرخ شارژدهی را به ثبت رسانده‌اند. بر این اساس، آیفون به رغم داشتن باتری سبک‌تر عملکرد کاملا مناسبی داشته و با فاصله کمی پس از پرچم‌دار هواوی قرار می‌گیرد. گفتنی است از بین چهار گوشی مورد بحث، پرچمدارهای سامسونگ و اپل فاقد شارژر در جعبه‌ی محصول هستند.
در خصوص دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قیمت موبایل  های مورد بحث، اس ۲۱ اولترا به رغم داشتن برچسب ۱۲۵۰ یورویی گران‌ترین گوشی حاضر در این مقایسه نیست. میت ۴۰ پرو پلاس که قیمتی در حدود ۱۳۰۰ یورو دارد، در حال حاضر حتی از آیفون ۱۲ پرو مکس نیز گران‌تر است. خوش‌قیمت‌ترین محصول نیز مثل همیشه ساخته‌ی شرکت متفاوت چینی، یعنی شیائومی است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شیائومی بلک شارک ۴ و ۴ پرو با شارژ ۱۲۰ واتی معرفی شدند
  ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ پرو با یک نمایشگر کوچک همراه است
  شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد
  برجستگی غول‌آسای دوربین شیائومی می 11 الترا
  چرا آمریکا شیائومی را در لیست سیاه قرار داد؟
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  تقابل بین دو برند قدرتمند چینی شیائومی و هوآوی
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  سری هواوی پی ۵۰ اوایل فروردین ۱۴۰۰ وارد بازار می‌شوند
  شیائومی ردمی کی ۴۰ پرو با دوربین سه گانه عرضه خواهد شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان