امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگاهی به دوربین چهارگانه هواوی Y7a

#1
یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده هواوی در بازار است. Y7a از دوربین چهارگانه‌ای استفاده می‌کند که در یک محوطه مستطیلی در پشت گوشی در کنار یکدیگر قرار گرفتند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به عملکرد دوربین این گوشی جدید هواوی داشته باشیم. هواوی Y7a چند خصوصیت بارز دارد که این محصول را تبدیل به ابزاری مناسب برای عکاسی به خصوص برای استفاده روزمره و در شبکه‌‌های اجتماعی کرده است. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به این ویژگی‌ها داشته باشیم، می‌توان به دوربین چهارگانه، شارژر سریع 22.5 واتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن اشاره کرد.



نگاهی به دوربین چهارگانه  هواوی Y7a 1
دوربین اصلی این گوشی از نوع ۴۸ مگاپیکسلی است و در کنار خود سه ماژول تصویری دیگر را نیز می‌بیند. هر کدام از چهار دوربین این گوشی وظیفه‌ای را بر عهده دارند. دوربین اصلی برای ثبت جزییات فراوانی از محیط اطراف و سوژه اصلی به‌کار می‌رود و در کنار آن، یک دوربین 8 مگاپیکسلی تصویر عریض و گسترده‌ای را تا زاویه 120 درجه‌ای برداشت می‌کند.
دو دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر نیز در این مجموعه وجود دارند که یکی برای تشخیص عمق میدان و دیگری برای عکاسی از فاصله نزدیک (ماکرو) به‌کار گرفته می‌شوند. دوربین تشخیص عمق میدان برای محو کردن پس‌زمینه و ایجاد تمرکز بیشتر روی سوژه اصلی به‌کمک دوربین اصلی می‌آید؛ به‌بیان دیگر از این طریق می‌توان روی هر کدام از سوژه‌های موجود در تصویر تمرکز کرده، به شکلی که این سوژه از پس‌زمینه تفکیک شده و باقی تصویر که برای شما اهمیت کمتری دارد با وضوح کمتری در عکس نهایی دیده شود.
هواوی Y7a به کمک دوربین مخصوص عکاسی از فاصله نزدیک قابلیت عکاسی تا فاصله ۴ سانتی‌متری سوژه را دارد.
گوشی هوشمند روزانه به مدت زیادی مورد استفاده قرار گرفته و خصوصا زمانی که برای مدتی طولانی برای عکاسی به کار گرفته شود نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهد کرد. هواوی Y7a با باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی پرظرفیت امکان 12 تا 20 ساعت کار با گوشی را می‌دهد. البته این تفاوت زمانی بسته به نوع استفاده کاربر دارد که در صورت استفاده سنگین مسلما باتری زودتر شارژ خود را از دست خواهد داد.
علاوه بر باتری پرظرفیت، شارژر سریع 22.5 واتی هواوی نیز می‌تواند به سرعت گوشی هوشمند شما را دوباره آماده کار کند. برای مثال به‌گفته هواوی فقط با 10 دقیقه شارژ گوشی می‌توانید تا 2 ساعت دیگر به دیدن ویدئو ادامه دهید. همین موضوع در مورد عکاسی نیز صادق است.

نگاهی به دوربین چهارگانه  هواوی Y7a 1
برای ذخیره عکس‌ها و ویدیوهایی که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است یک حافظه 128 گیگابایتی گزینه مناسبی است. این میزان حافظه در کنار پردازنده Kirin 710A و حافظه رم 4 گیگابایتی عملکرد روان گوشی را در اکثر بخش‌ها رقم زده است. قابلیت‌های دیگری از دوربین هواوی Y7a مانند هوش مصنوعی آن نیز به کمک همین پردازنده در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نگاهی به دوربین چهارگانه  هواوی Y7a 1نمونه عکس گرفته شده با دوربین گوشی هواوی Y7a
چند نکته کلیدی در مورد دوربین گوشی هوشمند هواوی Y7a وجود دارد. از آنجا که عکس‌های دوربین این گوشی از جزییات بسیاری تشکیل شده و زاویه‌دید عریضی را پوشش می‌دهد، کاربر می‌تواند قسمت‌های اضافی عکس را حذف کرده و همچنان عکس خوش کیفیت و پرجزییاتی داشته باشد. زاویه‌دید گسترده‌تر به معنی آن است که قسمت‌های بیشتری از هر تصویر در عکس ثبت خواهد شد. مثلا برای گرفتن یک عکس دورهمی نیاز به گرفتن فاصله زیاد از جمع نیست و دوربین به راحتی می‌تواند تمامی افراد را در عکس جا دهد.
در این دوربین یک حالت مخصوص عکاسی در شب (Night Mode) نیز در نظر گرفته شده که به گرفتن عکس‌های شفاف و پرنور حتی در محیط‌های تاریک و کم‌نور کمک می‌کند. از حالت‌های دیگر عکاسی در این گوشی امکان استفاده از افکت بوکه است. در این حالت سوژه اصلی در مرکز توجه عکس قرار گرفته و بقیه تصویر از جمله زمینه آن به صورت تار در می‌آید. این افکت جلوه زیبایی به عکس می‌بخشد.
هواوی Y7a قابلیت‌های زیادی نیز برای بخش روتوش، بعد از گرفتن عکس‌ها دارد و امکاناتی همچون برش عکس و حذف اضافات برای آن در نظر گرفته شده است. برای مثال اندازه عکس مورد نظر به صورت پیش‌فرض قابل انتخاب است (مثلا اندازه مربع مخصوص عکس‌های اینستاگرام) و فقط کافی است تا بخش موردنظر در قاب تصویر جای بگیرد تا دوربین به صورت خودکار اضافات عکس را حذف کند. بیش از 40 فیلتر نیز برای تزیین عکس در نظر گرفته شده که جلوه‌های زیبایی به تصویر می‌بخشند.

نگاهی به دوربین چهارگانه  هواوی Y7a 1
خاصیت کولاژ هوشمند (Smart Collage) در این گوشی به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های خود را با هم ترکیب کرده و از یک کولاژ برای تأثیر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوید. این قابلیت امکان ترکیب 2 تا 9 عکس را داشته و می‌تواند به روش‌های مختلف عکس‌ها را در کنار یکدیگر ترکیب کند. با این روش می‌توان تعداد عکس بیشتری را نیز با مخاطب به اشتراک گذاشت.

نگاهی به دوربین چهارگانه  هواوی Y7a 1
گوشی هوشمند هواوی Y7a انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای‌ست که با خصوصیات راضی‌کننده با هزینه‌ای نسبتا مناسب، دوربین قابل‌قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربینی که قادر به تأمین نیازهای روزانه شما برای ثبت خاطرات و اشتراک‌گذاری آن با دیگران خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ѕααяeη
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ پرو با یک نمایشگر کوچک همراه است
  شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد
  برجستگی غول‌آسای دوربین شیائومی می 11 الترا
  دوربین پی ۵۰ پرو پلاس، پنج گانه و با طراحی خاص است
  ریلمی ۸ پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  گوشی ریلمی C21 با دوربین سه‌گانه و باتری غول پیکر معرفی شد
  ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل
  چگونه عکس‌برداری پردازشی به یاری دوربین گوشی‌های هوشمند آمده است؟
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان