امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرز تهیه لواشک آلو + نکات

#1
طرز تهیه لواشک آلو + نکات 1



برای تهیه ی یک لواشک ترش و خوشمزه از آلو سیاه استفاده کنید. برای تهیه ی لواشک می توانید از میوه های پلاسیده و میوه هایی که برای پذیرایی مناسب نیست لواشک کنید.


مواد لازم برای تهیه ی لواشک آلو :

آلو سیاه حدود 800 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه لواشک آلو سیاه :

برای تهیه ی لواشک آلو سیاه، ابتدا آلوها را بشویید و داخل قابلمه ای بریزید و بعد روی آن آب جوش بریزید تا حدی که روی آلوها را بپوشاند.



اجازه بدهید آلوها با آب جوش بجوشند، تا حدی که آب آن مقداری کشیده شود و آلوها له شوند، آلوها را با پشت قاشق له کنید. باید مواد داخل آن غلیظ شوند.



سپس اجازه بدهید خنک شوند. بعد از آن سبدی با سوراخ های درشت را روی ظرفی قرار بدهید و مواد لواشک را داخل آن بریزید و با پشت قاشق روی سبد فشار بدهید تا گوشت های آلو از آن خارج شود زمانی که مواد کمتر شد با دست آن را فشار بدهید تا فقط پوست و هسته ی آلوها را باقی بماند.



داخل آن نمک بریزید اگر دوست دارید ملس شود کمی شکر اضافه کنید اگر ترش دوست دارید لازم نیست شکر بریزید و خوب هم بزنید. پس از آن داخل یک سینی به قطر 30 سانتی متر سلفون یا کیسه ی فریزری پهن کنید و با مقدار خیلی کم روغن آن را چرب کنید سپس این مواد را به قطر نیم سانتی متر داخل سینی بریزید. بعد از خشک شدن قطر آن حدودا نصف می شود.



بعد از آن را داخل آفتاب قرار بدهید حدود 1 روز داخل آفتاب باشد و 1 روز داخل سایه این مدت زمان برای خشک شدن در مناظق مختلف متفاوت است و شما باید چک کنید اگر خشک نشده بود اجازه بدهید بیشتر در آفتاب بماند تا لواشک کاملا خشک شود. اگر خوب خشک نشود سبب کپک زدن آن می شود. اگر بیش از حد بیرون بماند سبب زیاد خشک شدن لواشک می شود.



بعد از خشک شدن لواشک ها می توانید به شکل دلخواه برش بزنید یا سلفون را از آن جدا کنید و آن را رول کنید زمانی که رول شد برش بزنید. سپس در جایی خشک و خنک نگهداری کنید.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خواص آلو



طرز تهیه لواشک آلو + نکات 1

نکاتی برای تهیه لواشک آلو :

• سفتی مواد برای ریختن داخل سینی مانند رب گوجه فرنگی باشد اگر شل تر بود ضخامتی که بیشتر شود زیرا آب بیشتری از آن کشیده می شود و بیشتر نازک می شود و باید مدت بیشتری در آفتاب باقی بماند.
• برای تهیه ی لواشک هرگز میوه های خراب و گندیده را استفاده نکنید.

• می توانید نمک و یا حتی شکر را هنگام پخت آلوها به آن اضافه کنید.

• میزان نمک را به دلخواه می توانید کم یا زیاد کنید.
طرز تهیه لواشک آلو زرد :


برای طرز تهیه لواشک آلو زرد، مانند روش بالا انجام بدهید در این لواشک لازم به شکر نیست زیرا این لواشک مزه ی ملس و شیرین تری دارد. برای افرادی که لواشک شیرین تر دوست دارند پیشنهاد می شود.



رنگ لواشک آلوزرد از لواشک آلوسیاه روشن تر است.


پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان