امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین دوربین های عکاسی جهان

#1
بهترین دوربین‌های عکاسی ۲۰۲۰ : ۱۰ تا از بهترین دوربین‌هایی که باید همین الآن بخرید !
در این مقاله قصد دارم به معرفی ده تا از بهترین دوربین‌های عکاسی DSLR و بدون آینه در سال ۲۰۲۰ بپردازم.

تا به حال به این فکر کردید که بهترین دوربینی که همین الآن می‌توانید آن را بخرید چیست ؟ پاسخ مانند یافتن بهترین رستوران در یک شهر است ! این کاملاً به سلایق و بودجه شما بستگی دارد. اما این بدان معنا نیست که ما بر اساس ترجیحات خود در عکاسی، به شما در خرید یک دوربین مناسب کمک نکنیم.

همه دوربین‌ها در سطح خودشان عالی هستند. پیدا کردن بهترین دوربین برای شما فرایندی است برای برقراری توازن بین نقاط قوت و سازش با سبک عکاسی مورد علاقه شما. به عنوان مثال، در صورتی که بیشتر بخواهید از عکاسی در مسافرت‌ها یا برای سرگرمی استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید یک دوربین تمام عیار کامل و قدرتمند نیست.

در همین حال مبتدیانی که به دنبال یادگیری عکاسی در حالت دستی هستند بهتر است با یک دوربین بدون آینه یا DSLR که دسترسی آسان به این بخش از کنترل‌های فیزیکی را ارائه می‌دهد شروع کنند. یک دوربین DSLR با کنترلرهای فیزیکی، بسیار بهتر از یک کامپکت با صفحه نمایش لمسی است.

من هنگام گردآوری لیست بهترین دوربین‌های عکاسی در سال ۲۰۲۰ ، همه‌ی این تفاوت‌های ظریف را مورد توجه قرار داده‌ام. هدف من این است که با هم بررسی کنیم که بهترین دوربین در حال حاضر برای اکثر مردم چیست ؟ این مورد از نظر من نیکون Z6 است. این یک دوربین کوچک، سبک و نسبتاً مقرون به صرفه است. البته در حال حاظر تعداد بسیار کمی لنز بومی برای مانت آن توسعه یافته است، اما شما می‌توانید از طریق آداپتور صدها مورد لنز دیگر را نیز به آن متصل کنید.

من بهترین گزینه‌ها را در میان سه دسته اصلی گرد آورده‌ام: دوربین‌های DSLR، بدون آینه‌ها و دوربین‌های کامپکت جمع و جور. هر دوربین به نوعی برای یکسری افراد مشخص تولید و عرضه شده است. این دوربین‌ها همگی بهترین در رده خود هستند و ارزش خرید بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. حتی ممکن است هر کدام یک ویژگی منحصر به فرد و فرا زمینی داشته باشند !

این بدان معناست که در حالی که بسیاری از این دوربین‌ها جدیدا عرضه شدند، برخی مدل‌های قدیمی‌تر نیز هستند که اکنون قیمت آن‌ها تا حد وسوسه انگیزی کاهش یافته است. در واقع جدیدتر بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست، به ویژه اگر تنها پیشرفت کمی در مدل جدید حاصل شده باشد و بر خلاف میزان پیشرفت، قیمت آن به صورت نجومی بالا رفته باشد. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید، زیرا من بهترین مدل‌های جدید و قدیمی را انتخاب کرده‌ام که در حال حاظر ارزش خرید بسیار بالایی دارند.


بهترین دوربین‌های عکاسی ۲۰۲۰ در یک نگاه
سرفصل هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:
بهترین دوربین‌های عکاسی ۲۰۲۰ در یک نگاه
۱٫ نیکون Z6
۲٫ فوجی فیلم X-T30
۳٫ سونی آلفا A7 III
۴٫ نیکون D850
۵٫ نیکون Z50
۶٫ الیمپوس OM-D E-M10 Mark III
۷٫ کانن EOS Rebel SL3 / EOS 250D
۸٫ پاناسونیک Lumix ZS200 / TZ200
۹٫ پاناسونیک Lumix G95 / G90
۱۰٫ الیمپوس Tough TG-6
حضور افتخاری : فوجی فیلم GFX 100
جمع بندی
نیکون Z6 ( بهترین دوربین از همه‌ی جهات )
فوجی فیلم X-T30
سونی آلفا A7 III
نیکون D850
نیکون Z50
الیمپوس OM-D E-M10 Mark III
کانن EOS Rebel SL3 / EOS 250D
پاناسونیک Lumix ZS200 / TZ200
پاناسونیک Lumix G95 / G90
الیمپوس Tough TG-6
در طول این مقاله، من برخی از تفاوت‌های بین دوربین‌ها را نیز توضیح خواهم داد، البته اگر در تصمیم گیری در مورد نوع دوربین به کمی کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از راهنمای گام به گام ویژه ما اطلاعات بیشتری را کسب کنید : چه دوربینی بخریم ؟


۱٫ نیکون Z6
نوع : بدون آینه | سایز سنسور : Full-frame CMOS | رزولوشن : ۲۴٫۵ مگاپیکسل | لنز : مانت Z نیکون | منظره یاب : الکترونیکی ( EVF ) | صفحه نمایش : ۳٫۲ اینچی تیلت شونده لمسی با ۲٫۱۰۰٫۰۰۰ نقطه | حداکثر سرعت عکاسی پیاپی : ۱۲ فریم بر ثانیه | فیلم برداری : ۴K | سطح کاربران : متوسط و حرفه‌ای

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترین دوربین های عکاسی جهان 1

اکنون با گذشت بیش از یک سال، نیکون Z6 هنوز جایگاه خود را به عنوان بهترین دوربین از نظر من حفظ کرده است. این دوربین با داشتن یک ارگونومی فوق العاده و جذاب، هنوز هیچ رقیبی برایش وجود ندارد که از لحاظ قابلیت تطبیق پذیری، قابلیت استفاده و قیمت مناسب در مقابل آن قرار گیرد. عملکرد Z6 نیکون در هر دو حالت عکاسی و فیلم برداری بسیار عالی بوده و تمام چیزهایی که برای کامل بودن یک دوربین بدون آینه مهم است را در خود جای داده است.

این بدان معنی است که ما بدنه‌ای بسیار سبک و کم حجم را مشاهده می‌‎کنیم که به دلیل داشتن یک طراحی بسیار عالی و ارگونومیکی فوق العاده، زیبایی آن نیز کاملا حفظ شده است. همچنین یک منظره یاب دقیق و واضح با ۳٫۶۹ میلیون نقطه به همراه صفحه لمسی چرخان و با کیفیت این مجموعه را کامل می‌کند. دامنه لنزهای بومی برای مانت Z نیکون به سرعت در حال گسترش و توسعه است، اما اگر لنزی را لازم داشتید که حداقل فعلا در لیست لنزهای مانت Z نیکون موجود نبود، می‌توانید از آداپتور FTZ ( با قیمت ۲۴۵ دلار آمریکا ) استفاده کنید و لنزهای مانت‌های دیگر را روی دوربینتان سوار کنید.

همچنین در طی چند ماه گذشته ویژگی‌هایی مانند Eye AF یا فوکوس ردیاب چشم از طریق بروزرسانی‌های نرم افزاری به این دوربین اضافه شده است که به آن کمک می‌کند تا حتی با قوت بیشتری در مقابل سری آلفا سونی قرار گرفته و با بهترین مدل‌ها رقابت کند. من به شخصه عاشق Z6 هستم، گرچه سونی آلفا A7 III ( که در پایین آن را نیز خواهیم دید ) خیلی با آن فاصله‌ی زیادی ندارد.

در مجموع از نظر من Z6 نیکون با ارائه‌ی ویژگی‌هایی کامل چه در عکاسی و چه در فیلم برداری، لایق حضور به عنوان رتبه اول در لیست بهترین دوربین‌های عکاسی سال ۲۰۲۰ است.


۲٫ فوجی فیلم X-T30
نوع : بدون آینه | سایز سنسور : APS-C | رزولوشن : ۲۶٫۱ مگاپیکسل | لنز : مانت X فوجی فیلم | منظره یاب : الکترونیکی ( EVF ) با ۲٫۳۶۰ نقطه | صفحه نمایش : ۳٫۰ اینچی تیلت شونده لمسی با ۱٫۰۴۰٫۰۰۰ نقطه | حداکثر سرعت عکاسی پیاپی : ۸ فریم بر ثانیه | فیلم برداری : ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه | سطح کاربران : حرفه‌ای

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترین دوربین های عکاسی جهان 1

X-T3 فوجی فیلم ممکن است هنوز هم یکی از توانمندترین دوربینهای بدون آینه APS-C باشد، اما این واقعیت که این شرکت موفق شده است بسیاری از فناوری‌های خود را در داخل دوربین X-T30 که کوچکتر و ارزان‌تر است بگنجاند، باعث می‌‎شود در معرفی این دوربین کمی تردید داشته باشم و در نهایت آن را با مدل جدیدتر جایگزین کنم. یک سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی X-Trans CMOS 4، حالت‌های محبوب شبیه سازی فیلم ( دوربین‌های عکاسی آنالوگ )، قابلیت فیلم برداری با رزولوشن بی نظیر ۴K و یک سیستم فوکوس خودکار ترکیبی با ۴۲۵ نقطه با قابلیت تشخیص فاز، بخش به عنوان تنها کوچکی از ویژگی‌های این دوربین فوق العاده محسوب می‌شوند.

اگر بخواهیم آن را با نسل قبلی، یعنی XT-20 مقایسه کنیم، سرعت فوکوس، سرعت و دقت ردیابی چهره و فوکوس ردیاب چشم از مواردی هستند که پیشرفت خوبی را تجربه کرده‌اند. تنها مورد منفی از نظر من ضریب بزرگنمایی منظره یاب است که کمی کوچک است. اما در هر صورت تمام ویژگی‌های فوق العاده‌ای که این دوربین چه در بخش عکاسی و چه در بخش فیلم برداری ارائه می‌دهد، باعث شده در حال حاظر یکی از بهترین دوربین‌های APS-C باشد.

شاید بتوان نزدیک‌ترین رقیب این دوربین را در حال حاظر نیکون Z50 نامید که در این لیست حضور دارد. البته من فرصت کافی برای مقایسه و بررسی این دو در کنار هم را تا به امروز نداشتم و نمی‌توانم نظری در موردشان بدهم.


۳٫ سونی آلفا A7 III
نوع : بدون آینه | سایز سنسور : Full-frame CMOS | رزولوشن : ۲۴٫۲ مگاپیکسل | لنز : مانت E سونی | منظره یاب : الکترونیکی ( EVF ) با ۲٫۳۵۹ نقطه | صفحه نمایش : ۳٫۰ اینچی تیلت شونده لمسی با ۹۲۱٫۰۰۰ نقطه | حداکثر سرعت عکاسی پیاپی : ۱۰ فریم بر ثانیه | فیلم برداری : ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه| سطح کاربران : متوسط و حرفه‌ای

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترین دوربین های عکاسی جهان 1

من واقعا عاشق آلفا A7 III سونی هستم. A7 و A7 II نشان دادند که سونی در جهت درستی حرکت می‌کند و همه ویژگی‌های مناسب را در دوربین‌های خود قرار می‌دهد. این سومین تکرار سونی از سری آلفا A است که بر بازار دوربین‌های بدون آینه حکمرانی می‌کند. هسته اصلی دوربین، یعنی سنسور آن از نوع فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی است، فیلم برداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، تثبیت کننده تصویر مبتنی بر سنسور، سرعت عکاسی پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه و یک سیستم فوکوس خودکار ترکیبی ۶۹۳ نقطه‌ای، به اندازه کافی مجموعه‌ی این دوربین را قوی و کامل کرده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط ραтяιcια
آگهی
#2
دیگه با این قیمت دلار با دوربین باید خداحافظی کرد
پاسخ
#3
(08-02-2021، 13:54)therealtahmineh نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
دیگه با این قیمت دلار با دوربین باید خداحافظی کرد

ولی خدا بزرگه:|
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
#4
قیمتاشونم خوبه
پاسخ
#5
قیمتاش زیاده. اصلا ازینا تو ایران هست؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
Exclamation یکی از ترسناک ترین سایت جهان
  بهترین یخچال بستنی برای نگهداری بستنی کدام است؟
  بهترین برند بستنی ساز کدام است؟
  فنون عکاسی
  لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری
  چرا هلندی ها از همه مردم جهان قد بلندتر اند ؟
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
Photo عجیب ترین پدیده جهان
  معرفی بهترین عطرهای زنانه ۲۰۲۰ – ۲۰۱۹ با ماندگاری بالا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان