امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با کمپ های ترک اعتیاد

#1
آشنایی با کمپ های ترک اعتیاد 1




در بهترین کمپ ترک اعتیاد چه خبر است؟ متاسفانه اینکه می گویند اعتیاد بلای خانمان سوز است واقعیتی است که نمی توان آسیب های وارد شده آن را در هیچ جامعه مدنی انکار کرد. وابستگی، سوء استفاده و اعتیاد به مصرف مواد مخدر و محرک از جمله معضل های چند وجهی و پیچیده ای است که این روزها سایه شوم خود را بر سر جوامع گسترانیده و امنیت و ارزش های اخلاقی آن را مورد آزار و تهدید خود قرار داده است.



افرادی که به چنین پدیده هایی گرفتار می شوند نه تنها آسیب های بزرگی به سلامت جسم و روح خود وارد می کنند بلکه به امنیت و آرامش اطرافیان و در وهله اول خانواده خود نیز لطمه های بزرگی نیز می زنند. بهترین راه کار و به ویژه مکانی که می تواند به فرد معتاد کمک کند تا به زندگی سالم پیش از اعتیاد خود بازگردد یک کمپ ترک اعتیاد خوب و حرفه ای است. در واقع در این مکان است که با استفاده از متدهای حرفه ای، تخصصی و همگام با دانش و فناوری روز دنیا و همچنین با بهره مندی از کارشناسان و مشاوران متخصص در این زمینه به فرد معتاد کمک می کند تا بفهمد این باتلاق ترسناک همیشگی نیست و می توانند خود را به بهترین نحو از آن نجات دهند.



معرفی کمپ های ترک اعتیاد
در سایر ممالک دنیا مراکز بسیاری تحت عنوان بازپروری معتادان یا کمپ ترک اعتیاد وجود دارند که در آن ها پس از پذیرش افراد معتاد، دوره درمانی آن ها را تحت نظارت مشاوران متخصص و مددکاران اجتماعی آغاز می کنند. در ایران نیز چند سالی است که از تشکیل چنین مراکزی می گذرد. در واقع سازمان بهزیستی کل کشور برای رهایی از این بلایی خانمان سوز و ریشه کن کردن آن مراکز و یا کانون هایی را در خصوص ترک اعتیاد اختصاص داده است تا مشاوران حرفه و خبره در این زمینه بتوانند در آنجا به روند درمانی و یا پزشکی ترک اعتیاد افراد مبتلا به این معضل بپردازند.


بنا به دیدگاه بهترین کمپ ترک اعتیاد و تجربیات کسانی که به چنگال این بلا گرفتار شده اند ترک اعتیاد به معنی بهبودی از اعتیاد است. در یک تعریف وسیع تر این جمله عبارت است از بهبودی و تغییر در یک فرایند است که از طریق آن فرد با ترک عادات و وابستگی های شدید و شوم خود از یک سو و به دست آوردن سلامت، امنیت و آرامش خود از سوی دیگر همواره برای باز پس گرفتن اختیارات و توانایی هایش در زندگی تلاش می کند.



ویژگی های بهترین کمپ ترک اعتیاد
آشنایی با کمپ های ترک اعتیاد 1

قطعا اولین چیزی که در وهله اول توجه و اعتماد مددجویان و انگیزه آن ها را برای ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی سالم خود برمی انگیزاند ویژگی های منحصر به فرد و شاخص بهترین کمپ ترک اعتیاد است. در درجه اول باید گفت چنین مراکزی متشکل از یک کادر درمانی حرفه ای و زبده با ارائه برترین تکنیک های روز دنیا است که با ارائه خدمات درمانی مطلوب شرایط ایده آلی را برای کمک به معتادان فراهم می آورند.



مهم تر از همه افرادی که در این مراکز به کار گمارده می شوند در نهایت شوق و علاقه وظایف و مسئولیت های خود را انجام می دهند. آن ها به مددجویان و افراد معتاد تنها به چشم یک بیمار و قربانی نگاه می کنند. از جمله ویژگی های دیگری که این مراکز را به کمپ ترک اعتیاد لاکچری تبدیل می سازد پشتوانه مالی قابل قبول حامیان مسئول و متعهدی است که امکانات درمانی و رفاهی ایده آلی را برای کمک به ترک اعتیاد مددجویان در اختیار آنان قرار می دهند



روش های درمانی در کمپ ترک اعتیاد لاکچری
گزارشات به عمل آمده از باشگاه خبرنگاران حاکی از آن است که چند سالی است فعالیت کمپ ها به ویژه کمپ ترک اعتیاد لاکچری در کشور افزایش یافته و اینگونه مراکز هر روزه خدمات درمانی بهتر و متفاوت تری ارائه می کنند.



متاسفانه به دلیل نبود اطلاعات کافی در رابطه با روش های درمانی این گونه مراکز شاهد معتادان بسیاری هستیم که با استفاده از روش های درمانی تایید نشده و یا شکنجه های بسیار جانشان را از دست می دهند. اگر شما هم دغدغه هایی در رابطه با این موضوع دارید د نیست اطلاعات خود را درباره روش های درمانی در بهترین کمپ ترک اعتیاد به روز رسانی کنید.



کادر درمانی منتخب در این گونه مراکز معمولا با در نظر گرفتن نوع ماده اعتیادآور و شدت آن در بدن فرد مصرف کننده روش های درمانی متفاوتی را اتخاذ می کنند. در ادامه مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت:



روش درمانی یابویی
روش یابویی که همان ترک اعتیاد ناگهانی است یکی از روش های رایج در کمپ های ترک اعتیاد است و معمولا بسیاری از معتادان و خانواده های آن ها با این روش آشنا هستند. ترک اعتیاد در روش یابویی به صورت یک روزه است و بدون جایگزین کردن هر نوع ماده دیگر یا حتی کاهش تدریجی آن انجام می شود



ترک سنتی
کادر درمانی در بهترین کمپ ترک اعتیاد در روش سنتی اقداماتی متفاوت تر را لحاظ می کنند. به این طریق که برای مددجویان خود دز مصرفی مواد یا دارو را به صورت تدریجی کم کرده تا در نهایت آن را به صفر برسانند. لازم به ذکر است که در این روش طی نمودن کامل دوره و عدم افزایش دوز مصرفی از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.



ترک با کمک متادون
در این روش همان گونه که از نامش هم پیدا است مددجویان به صورت ناگهانی به مثابه روش درمانی یابویی نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام می کنند. با این تفاوت که روش درمانی متادون جایگزین آن می شود. به موجب آنکه میزان نشئگی در مصرف متادون بیشتر از سایر مواد مخدر است لذا استفاده از این روش با هدف کنترل عوارض مصرف مواد مخدر و خطرات ناشی از آن و همچنین به حداقل رساندن آسیب های جسمی و روانی به بیمار و اطرافیانش انجام می شود.



هزینه کمپ ترک اعتیاد چقدر است؟
بارها و بارها این جمله را در رابطه با بهترین کمپ ترک اعتیاد شنیده ایم که هزینه های سرسام آوری را برای خدمات درمانی خود در نظر گرفته اند اما شاید هیچ گاه به این موضوع فکر نکرده باشیم که ترک اعتیاد با انتخاب روش های دیگر می تواند شکنجه و سختی های بسیاری را برای ما یا اطرافیانمان در پی پی داشته باشد. اگرچه باز هم توجه به هزینه کمپ ترک اعتیاد یکی از دغدغه های اصلی است که مددجویان به هنگام مراجعه درباره آن پرس و جو می کنند.



به واقع خیلی از معتادان دوست دارند روش درمانی ترک اعتیاد خود را به واسطه کمپ های ترک اعتیاد انتخاب کنند اما همواره نگران هزینه های آن هستند از این رو بیخیال ماجرا می شوند. باید گفت هزینه هایی که در این گونه مراکز در نظر گرفته می شود متفاوت است. خبر خوب آن است که دولت برای هر یک از آن ها برنامه ریزی های مالی خاصی ارائه نموده تا مددجویان در مسیر ترک اعتیاد کمترین مشقت را از لحاظ مالی متحمل شوند.



پاسخ
 سپاس شده توسط ραтяιcια
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان