امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نرم کردن مو با استفاده از ۱۲ روش خانگی موثر

#1


مو، تاثیر قابل توجهی بر زیبایی شما دارد. داشتن موهایی نرم و درخشان این تاثیر را دو چندان می‌کند. عوامل بسیاری از جمله افزایش سن، سبک زندگی نامناسب و یا مراقبت ناکافی از موها می‌تواند باعث آسیب به فولیکول‌های ظریف مو شود و باعث می‌شود شما به دنبال یک راه حل مناسب برای نرم کردن مو باشید.

نرم کردن مو با استفاده از ۱۲ روش خانگی موثر 1


با گذر زمان، چربی طبیعی مو از بین می‌رود و این موضوع باعث خشکی آن می‌شود. البته این بدان معنی نیست که موهایتان همیشه خشک، زبر و شکننده باقی خواهد ماند؛ با استفاده از راهکارهای خانگی، می‌توانید موهایتان را نرم و لطیف کنید. به این منظور به ترکیبی از مواد مرطوب کننده و استفاده از روش‌های صحیح مراقبت از مو نیاز دارید.

در ادامه روش‌ها و اقداماتی را برای نرم کردن مو معرفی می‌کنیم که به راحتی می‌توانید آنها را به برنامه روزانه مراقبت از موهای خود اضافه کنید.

۱ جنس موهای خود را بشناسید
شناخت نوع مو، قبل از به کارگیری درمان‌های خانگی اهمیت دارد. اگر موهای خشک و زبری دارید، به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارید؛ این‌‌ درحالی است که موهای صاف در مقایسه با موهای فر و مجعد، کمتر به روغن نیاز دارند. هر چه مو صاف‌تر باشد، حرکت چربی طبیعی از پوست سر به سمت کوتیکول‌های مو آسان‌تر می‌شود.

اگر چه ممکن است در حال حاضر جنس موهایتان را بشناسید، اما با افزایش سن و پیر تر شدن، تغییراتی در جنس موها ایجاد می‌شود، زیرا با افزایش سن، تولید چربی طبیعی مو کاهش می‌یابد. ممکن است موی شما بر اثر آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تغییر کند. تغییر فصول نیز بر جنس مو تاثیر می‌گذارند.

۲ برای نرم کردن مو از روغن نارگیل استفاده کنید
استفاده از روغن نارگیل برای نرم کردن مو

روغن نارگیل تبدیل به یکی از عناصر مهم در محصولات آرایشی شده است و شما حتما درباره خواص روغن نارگیل برای زیبایی و سامت موها شنیده‌اید.

اگر چه تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از روغن نارگیل فواید زیادی برای پوست خشک دارد، اما ممکن است این روغن فواید بالقوه‌ای نیز برای نرم و لطیف کردن موهای خشک داشته باشد.

روغن نارگیل می‌تواند به اعماق پوست نفوذ کند و می‌توان برخی از اثرات مشابه را در ساقه مو نیز مشاهده کرد.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن نارگیل هستند؛ می‌توانید بعد از شستن موهایتان، به آن‌ها روغن خالص بزنید. اگر بعد از استفاده از روغن، موهایتان خیلی چرب شد، می‌توانید تنها انتهای آن‌ها را چرب کنید. به یاد داشته باشید که یک روز در میان از روغن استفاده کنید.

۳ روغن زیتون را امتحان کنید
این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست. در مورد تاثیر روغن زیتون بر سلامت بدن، تحقیقات بسیاری انجام شده است. در حال حاضر نیز تحقیقاتی درباره تاثیر آن بر مراقبت از موی سر در حال انجام است. تصور می‌شود که روغن زیتون به عنوان یک مانع در برابر آب عمل کند و می‌تواند از آسیب دیدن کوتیکول‌های مو توسط مولکول‌های آب جلوگیری کند.

ایراد روغن زیتون این است که موها را خیلی چرب می‌کند. برای کسب بهترین نتیجه، هر هفته مقدار کمی از روغن زیتون را به صورت یکنواخت به انتهای موهایتان بمالید.

۴ برای نرم کردن مو از روغن آرگان استفاده کنید
استفاده از روغن آرگان برای نرم کردن موها

امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان برای زیبایی و سلامت مو، بی خبر است. آرگان، درخت بومی کشور مراکش است و روغن آن، از عصاره میوه‌اش استخراج می‌شود. این روغن به دلیل خواص مرطوب کنندگی، بسیار شناخته شده است. هنوز تحقیقات کافی روی تاثیر این روغن بر سلامت مو انجام نشده است اما تاکنون نتایج مشاهده شده امیدوارکننده بوده‌اند.

تولیدکنندگان محصولات آرایشی، روغن آرگان را به بسیاری از شامپو ها و محصولات نرم کننده و حالت دهنده مو می‌افزایند. اما اگر موهای شما بسیار خشک است، از روغن خالص آن نتیجه بهتری کسب خواهید کرد. علاوه بر این، با استفاده از روغن آرگان، دیگر مجبور نیستید مواد شیمیایی یا دیگر افزودنی‌های نامطلوب را به موهایتان بزنید.

همانند روغن زیتون، مقدار کمی از روغن آرگان را به صورت یک لایه یکنواخت روی سطح مو بمالید.

۵ به صورت هفتگی از ماسک مو استفاده کنید
استفاده از روغن‌های گیاهی، روش موثری برای افزودن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک است. اما اگر استفاده از روغن خالص را دوست ندارید، می توانید از انواع ماسک مو استفاده کنید.

استفاده هفتگی از ماسک مو، به مرور زمان می‌تواند به طرز موثری رطوبت را در موهای شما نگه داشته وآن‌ها را نرم‌تر کند. می‌توانید بعد از شستشوی موی سر، از ماسک استفاده کنید، فقط بخاطر داشته باشید، برای این کار باید موهایتان کمی نم داشته باشند. موی کاملا خیس برای استفاده از ماسک مو توصیه نمی‌شود. ۵ دقیقه بعد از استفاده از ماسک، موهای خود را بشویید.

۶ برای نرم کردن مو خاک رس بنتونیت را امتحان کنید
ماسک خاک رس برای نرم کردن مو

بنتونیت از تجزیه خاکسترهای آتشفشانی ایجاد می‌شود. از خاک رس بنتونیت به طور سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی استفاده می‌شود. همچنین گاهی از آن برای درمان مشکلات پوستی مانند خشکی، اگزما و گزش حشرات نیز استفاده می‌کنند.

در حال حاضر، تحقیقات درباره بررسی تاثیرات احتمالی خاک رس بنتونیت بر روی مو ادامه دارد، هر چند اکثر این مطالعات بر روی حیوانات متمرکز شده‌اند.

افرادی که طرفدار خاک رس هستند معقتدند که خاک رس می‌تواند به تمیز کردن مو و نیز متعادل کردن سطح رطوبت آن کمک کند. همچنین این نوع خاک می‌تواند به درمان شوره سر نیز کمک کند.

از خاک رس بنتونیت طبق دستورالعمل زیر استفاده کنید:

۱.مقداری خاک رس بنتونیت بردارید.

۲. به مقدار مساوی با آب یا سرکه مخلوط کنید، تا یک خمیرغلیظ به دست بیاید.

۳. مانند ماسک مو و در حمام آن را روی موهای خود بگذارید.

۷ موهای خود را با آب داغ نشویید
آب داغ می‌تواند باعث آسیب به موها شود، و آن‌ها را خشک و کدر کند. به جای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین برای نرم‌تر و درخشان‌تر کردن موهایتان، بعد از شستن با نرم کننده، آنها را با آب سرد بشویید. این کار (بدون اینکه رطوبت مو را از بین ببرد) به شسته شدن باقیمانده محصولاتی که برای موهایتان استفاده کرده‌اید کمک می‌کند.

۸ موهای خود را به صورت استراتژیک بشویید
حتی اگر انتهای موهایتان خشک و پوست سرتان چرب است، باز هم باید موهایتان را به طور منظم بشویید. برای درمان خشکی و چربی، می‌توانید از راهبرد متفاوتی استفاده کنید، به طور مثال اگرپوست سرتان را با شامپو می‌شویید، برای انتهای موهایتان از نرم کننده استفاده کنید؛ این کار باعث کاهش چربی اضافه‌ی پوست سر و نرم شدن تارهای مو می‌شود.

۹ موهای خود را فقط در زمان نیاز بشویید
موهایتان را فقط در زمان نیاز بشویید

ممکن است در سنین جوانی موهایتان را هر روز بشویید؛ اما با افزایش سن، موها تغییر می‌کنند و ممکن است دیگر نیازی به شستن روزانه آن‌ها نباشد.

در واقع اگر موهای بسیار خشکی دارید، فقط هفته ای یک بار آن‌ها را بشویید.

اگر پوست سرتان در مقایسه با انتهای موهایتان، چرب تر است، آن ها را یک روز در میان بشویید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از شامپوی مناسب موی خشک استفاده کنید، این کار به برطرف کردن چربی و کثیفی موها بدون از دست رفتن رطوبت کمک می‌کند.

۱۰ در استفاده از وسایل حرارتی (حالت دهنده مو) زیاده روی نکنید
برخی افراد برای نرم کردن مو از ابزارهای حرارتی استفاده می‌کنند. سشوار، دستگاه فر و اتوی مو از جمله ابزارهای اصلی حالت دهنده‌ی مو هستند. استفاده طولانی مدت و با درجه حرارت بالا از این وسایل، باعث بوجود آمدن حباب‌هایی در کوتیکول مو می‌شود؛ این حباب‌ها باعث آسیب به مو و شکستگی آن‌ها می‌شود.

اگر لازم است از ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو استفاده کنید، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

• قبل از استفاده از این ابزارها، از محافظ حرارتی مو استفاده کنید. این فرآورده، از مو در مقابل حرارت ناشی از دستگاه های حالت دهنده حافظت می‌کند.

• هنگام استفاده از این دستگاه ها، آنها را در پایین ترین درجه حرارت قرار دهید‌‌.

• هنگامی که موهایتان کاملا خیس است، از این ابزارها استفاده نکنید. ابتدا اجازه دهید موهایتان کمی خشک شود و سپس موهایتان را حالت دهید.

برای کمک به بازیابی سلامت مو، در طول هفته تنها برای چند روز از این ابزارها استفاده کنید.

۱۱ از بعضی از روش های آرایش و مدل مو اجتناب کنید
معمولا برای مدل دادن به موها از اکسسوری‌ها (کش سر، گیره مو، و…) استفاده می‌شود. به طور مثال زمانی که در حال ورزش کردن هستید، لازم است با استفاده از بعضی اکسسوری‌ها، مانند کش سر، موهای خود را جمع کنید. اما کشیدن و محکم بستن مو، به مرور زمان باعث آسیب به کوتیکول‌های مو و در نتیجه خشکی و ریزش موی سکه‌ای می‌شود.

۱۲ در درمان و ترمیم مو زیاده روی نکنید
برای داشتن موهای نرم، در درمان وترمیم مو زیاده روی نکنید

رنگ کردن، فر کردن یا صاف کردن مو می‌تواند اعتیاد آور باشد.

درمان و ترمیم حرفه‌ای‌ مو، می‌تواند باعث نرمی و درخشان شدن موهای شما شود، اما بسیاری از این اثرات موقتی هستند.‌‌ در این روش‌ها که از مواد شیمیایی در آن‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند بعد از مدتی باعث خشکی یا آسیب دیدن موهایتان شود.

در استفاده از این روش‌ها زیاده روی نکنید و بین هر بار استفاده، حداقل ۶ هفته فاصله بیاندازید.

نرم شدن مو زمان بر است
برای پیدا کردن محصولی که باعث نرم کردن مو می‌شود، باید محصولات مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید بهترین آن‌ها را پیدا کنید. این پروسه ممکن است زمان بر باشد.
روش‌ها و اقدامات ذکرشده در این مقاله، در طول زمان به نرم شدن موهایتان کمک می‌کند.

ماسک مو و روغن‌های گیاهی باعث‌ نرم شدن فوری مو می‌شوند، اما اثراتی موقتی دارند و معمولا بعد از چند روز برطرف می‌شوند.

هنگامی که در برنامه روزانه مراقبت از موهایتان تغییراتی ایجاد می‌کنید، زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثرات آن بر روی موهایتان پدیدار شود. این زمان، با توجه به میزان خشکی مو یا میزان آسیب، ممکن است چندین هفته طول بکشد.

اگر با وجود انجام روش‌های ذکر شده هنوز موهایتان بیش از حد خشک است، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. خشکی شدید مو، که با رعایت سبک زندگی سالم درمان نمی‌شود، می تواند نشانه یک عارضه جدی، مانند کمبود مواد مغذی در بدن باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  استفاده از سمان در مطب های دندانپزشکی
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  سختی کوچک کردن شکم و آب کردن چربی
  درمان های خانگی برای سردرد های سینوسی
  سفید کردن دندانها در خانه
  درمان خانگی کک و مک ؛ از بین بردن کک و مک با کمک طب سنتی و خانگی
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان