امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۴ اشتباه رایج در شستشوی صورت

#1


در نگاه اول، شستشوی صورت ساده به نظر می رسد! مقداری آب روی صورت خود می پاشیم، کمی پاک کننده استفاده می کنیم و بعد می شوییم. ولی، برای مراقبت از پوست خود، بهتر است نکات دیگری را هم در نظر داشته باشید و رعایت کنید.

۱۴ اشتباه رایج در شستشوی صورت 1

مسئله فقط این نیست که صورت خود را چگونه بشوییم! نکته ای که مهم است و تفاوت ایجاد می کند، این است که چه وقت، چند بار در روز و با چه پاک کننده ای صورت خود را بشوییم.

دکتر جوشا زیچنر، مدیر مطالعات آرایشی و بالینی درماتولوژی می گوید پاک کردن و شستشوی صحیح صورت

از آکنه پیشگیری می کند.
سلامت پوست را بیشتر می کند.
التهاب پوست را بهبود می دهد.
برای اینکه مطمئن شوید که روش صحیح شستن صورت را رعایت می کنید و به پوستتان آسیب نمی زنید، از این ۱۴ اشتباه رایج دوری کنید:

۱٫ فراموش کردن شستن پوست قبل از خواب
شستن صورت قبل از خواب یک کار سریع است. ولی، همین کار ساده برای بعضی ها دشوار است. برای مراقبت از پوست خود، حتی اگر آرایش ندارید، صورت خود را بشویید.

در طول روز پوست ما در معرض چربی های طبیعی، عرق و آلودگی های محیطی است. یادتان باشد، از بین نبردن آلودگی هایی که در طول روز روی پوست جمع می شود، باعث تحریک پذیری و التهاب پوست و ایجاد آکنه می شود.

۲٫ نشُستن صبحگاهی صورت
ممکن است تصور کنید، شستن صورت تنها قبل از رفتن به رختخواب کافی است، اما اگر می خواهید صورتی شفاف داشته باشید، هر صبح صورت خود را بشویید. وقتی می خوابید، باکتری هایی از بالش به صورتتان منتقل می شوند، حتی اگر بالش خود را مرتب بشویید. باز هم شستن صبحگاهی صورت راه حل بهتری است. شب ها وقتی تکان می خورید و غلت می زنید، باکتری ها از بزاق و چربی ها از موها به سطح پوست صورت و چشم ها منتقل می شوند.

شستشوی سریع صورت هر صبح، کمک می کند که پوست شما شفاف تر به نظر برسد. همچنین، شستن صورت کمک می کند، محصولاتی که در طول روز برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید، آسان تر جذب شوند.

۳٫ شستشوی صورت با آب داغ
آب داغ، دوست پوست شما نیست! به ویژه برای قسمت های حساس پوست مثل صورت. وقتی با آب داغ دوش می‌گیرید به ویژه در فصل زمستان، حس خوبی دارید. ولی، باید بدانید که استفاده از آب خیلی داغ، عروق خون را گشاد می کند و به بافت های حساس آن آسیب می زند.

به احتمال زیاد شنیده اید که چربی طبیعی پوست، استحکام و یکنواختی آن را حفظ می کند. پوستی که چربی خود را از دست بدهد، سریعتر خشک می شود. همچنین، به مرور، لایه لایه می شود و می خارد. آب خیلی گرم، چربی طبیعی پوست را حذف می کند. پس، به جای آب داغ، برای شستن صورت خود از آب ولرم استفاده کنید.

۴٫ استفاده از پاک کننده صورت به جای آرایش پاک کن
برای پاک کردن آرایش، از محلول پاک کننده آرایش، میسلار واتر و یا دستمال‌ مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید.

حتماً می دانید که پاک نکردن آرایش موقع خوابیدن باعث غیرشفاف شدن پوست صورت و ایجاد آکنه می شود.

بعضی افراد از فیس واش استفاده می کنند، تا آرایش صورت شان را پاک کنند. حتی به اشتباه از آن زیاد استفاده می کنند تا بلکه آرایش شان کامل پاک شود.

اگر شما هم این کار را می کنید، باید بدانید بعضی از لوازم آرایشی که استفاده می کنید ضد آب و مقاوم به شستشو هستند. پس، با پاک کننده صورت شسته نمی شوند.

از این رو، حتماً برای پاک کردن آرایش صورت خود، از محلول پاک کننده آرایش، میسلار واتر و یا دستمال های آرایش پاک کن استفاده کنید. به ویژه، اگر محصولات آرایشی‌ برای مدت زیادی روی پوستتان مانده است.

از دستمال‌ مرطوب پاک کننده آرایش به تنهایی استفاده نکنید.
تمیز کردن صورت با دستمال‌ های مرطوب پاک کننده آرایش به تنهایی کافی نیست. این دستمال ها مواد نگهدارنده دارند، تا مدت بیشتری پایدار باشند و وقتی در مکان هایی مثل حمام و دستشویی مصرف می شوند، باکتری و قارچ در آنها رشد نکند.

گرچه دستمال های مرطوب آرایش پاک کن، آرایش و آلودگی را پاک می کنند. ولی، ممکن است ترکیبات شان در منافذ پوست صورت باقی بماند. پس، توصیه می کنیم بعد از استفاده دستمال آرایش پاک کن پوست خود را با یک شوینده صورت ملایم بشویید.

۵٫ استفاده از پاک کننده ناسازگار با نوع پوست
پاک کننده ای که دوست تان استفاده می کند، لزوماً پاک کننده مناسبی برای پوست شما نیست. به همین دلیل است که شرکت های تولید کننده ی مواد آرایشی-بهداشتی، محصولاتی متناسب با انواع پوست تولید می کنند. پس،

اگر پوست حساسی دارید، از پاک کننده های ملایم مانند فوم شستشوی صورت استفاده کنید.
اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است، از شوینده های حاوی مواد لایه بردار مانند ژل شستشوی صورت استفاده کنید. این شوینده ها، چربی اضافه و آلودگی ها را از روی پوست به راحتی پاک می کنند.
اگر بیشتر اوقات، پوستتان خشک است، بهتر است از یک شوینده ملایم که حاوی مواد طبیعی آبرسان است، برای شست و شوی صورت خود استفاده کنید تا سطحی ترین لایه پوستتان مرطوب بماند.
۶٫ شستشوی زیاد صورت
به طور ایده آل، بهتر است صورت خود را دوبار در روز بشویید؛ یک بار صبح و یک بار شب. البته بعد از ورزش کردن و تعریق شدید هم شستشوی صورت لازم است.

شستن صورت بیش از دوبار در روز برای همه ی افراد ضروری نیست. مگر افرادی که مستعد عفونت های پوستی هستند. شستن زیاد پوست، نه فقط باعث خشکی پوست و التهاب آن می شود، باعث تولید بیش از حد چربی نیز می شود.

پس حواستان باشد، اگر آرایش تان غلیظ نیست، ضد آفتاب تان چرب نیست و تعریق شدید نداشته اید، ۲ بار در روز شستن پوست صورت برای شما کافی است.

۷٫ استفاده از حوله حمامی که قبلاً استفاده شده بود
حوله ای که قبلاً استفاده کرده اید یا آن را در حمام آویزان کردید، باعث انتقال باکتری و کپک می شود. پس، حوله ی خود را بعد از هر بار مصرف، بشویید.

۸٫ خشک کردن صورت با حوله ی بدن
وقتی دوش می گیرید، صورت خود را با همان حوله ای خشک می کنید که بدنتان را خشک کرده اید؟ درست است که بدنتان را تازه شسته اید، ولی باکتری هایی که به طور طبیعی روی بدنتان زندگی می کنند با باکتری هایی که روی صورتتان زندگی می کنند، متفاوتند. پس، بهتر است صورت خود را با حوله ای جداگانه خشک کنید.

۹٫ لایه برداری و کف مالی برای مدت خیلی طولانی
لایه برداری و کف مالی به مدت طولانی یکی از اشتباهات رایج در شستشوی صورت است

طول زمانی که از کف صابون استفاده می کنید با شستشوی تمیز پوست رابطه ای ندارد. ممکن است ۲۰ تا ۳۰ ثانیه کف روی پوستتان بماند. ولی، آسیب آن بیشتر از فایده ی آن است.

ساییدن بیش از حد پوست، به خصوص وقتی با لایه برداری همراه باشد، خیلی زود می تواند پوست را قرمز و ملتهب کند. برای شستن پوست صورت اول با آب ولرم آن را نم دار کنید. بعد، با نوک انگشتان خود و با حرکت دایره ای، پاک کننده پوست را ۳۰ ثانیه روی پوست پخش کنید.

وقتی به میزان مناسبی کف کرد، آن را آب‌کشی کنید. در پایان با یک حوله ی نرم و تمیز، به دقت و به حرکات ضربه ای پوست خود را خشک کنید.

مطمئن شوید که ناحیه T شکل (پیشانی، بینی و چانه) و ناحیه U شکل (اطراف خطوط فک) را شسته اید، چون بیشتر افراد این نقاط را فراموش می کنند.

۱۰٫ لایه برداری بیش از ۲ بار در هفته
اگر پاک کننده همیشگی صورت شما حاوی اسکراب است، دانستن این مسئله برای شما خیلی مهم است. لایه برداری کمک می کند، سلول های مرده ای که روی سطح پوست تجمع پیدا کرده اند، از بین بروند و شفافیت پوست را بهبود دهند.

ولی لایه برداری بیش از حد، باعث ایجاد پارگی های میکروسکوپی سطح خارجی پوست و التهاب و تحریک پذیری آن می شود. به طور کلی، بیشتر افراد، بیش از یک یا دو بار در هفته، نیازی به استفاده از اسکراب ندارند.

۱۱٫ شستشوی صورت با صابون
شاید شما هم خوش شانس هستید و پوست‌ حساسی ندارید. پس، صورت خود را با صابون می شویید. اما، باید بدانید این پاک کننده ی خشن، آبرسان های طبیعی پوست را از بین می برد.

افزون بر این، به رگ های خونی پوست آسیب می رساند و باعث قرمزی و التهاب صورت می شود. پس، به جای این صابون ها، توصیه می کنیم از پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از این نوع شوینده‌ها، پوست شما را تحریک نمی کندو برای شستشوی دو بار در روز انتخاب مناسبی هستند.

۱۲٫ شستن صورت بعد از استفاده از ماسک
بیشتر ماسک های صورت و لایه بردارها به شما توصیه می کنند، قبل از استفاده از این محصولات پوست خود را بشویید. چون این محصولات برای اثرگذاری بر پوست، باید روی پوستی تمیز و کاملاً بکر بمانند. به این ترتیب، به طور عمیق در پوست نفوذ می کنند. پس، بعد از اینکه ماسک را با آب شستید، نیازی نیست از شوینده‌ی دیگری برای صورت خود استفاده کنید.

ماسک‌ها سه برابر بیشتر از سرم ها، مواد مفید خود را به پوست می رسانند. پس، اجازه دهید مواد موجود در ماسک از فرصت فراهم شده برای آبرسانی استفاده کنند و پوست را بشتر بازسازی کنند. به عبارت بهتر، بگذارید مواد ماسک روی پوستتان باشد و کار خود را به خوبی انجام دهد.

۱۳٫ استفاده اشتباه از تونر
شاید شما هم در استفاده از تونرها برای پاک کردن پوست، سردرگم شده اید. قبلاً تونرها فقط برای از بین بردن چربی اضافی پوست به کار می رفتند و بر پایه ی الکل بودند که به همین دلیل موجب خشکی پوست می شدند.

امروز، تونرها برای پاکسازی عمقی منافذ پوست و تنظیم pH پوست بعد از شستشوی صورت استفاده می شوند. برای جلوگیری از خشکی پوست بهتر است از تونر هایی که فاقد الکل هستند، استفاده کنید. همچنین تونرهایی که حاوی سالیسیلیک اسید هستند، از ایجاد اکنه جلوگیری می کنند.

توصیه می کنیم برای شناختن تونر مناسب پوست خود زمان بگذارید. مصرف تونر مخصوص پوست خود را از یک بار در روز شروع کنید، اگر پوستتان خشک و ملتهب نشد، بعد از بررسی سازگاری تونر با پاک کننده ی پوست، تعداد دفعات استفاده از آن را به دو بار در روز افزایش دهید.

۱۴٫ مرطوب نکردن پوست بعد از شستشو
وقتی پوست خود را مرطوب می کنید، تفاوت بزرگی ایجاد می کنید. متخصصان توصیه می کنند، بلافاصله بعد از شستن صورت، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

باید بدانید اگر بعد از چند دقیقه، پوست خود را مرطوب نکنید، سلول های سطح پوست آب و رطوبت خود را از دست می دهند. در نتیجه، سخت تر مرطوب می شوند.

مرطوب کننده ها، موادی غنی برای پوست فراهم می کنند. استفاده از آنها پوستی تمیز و هیدراته برایتان باقی می‌گذارد. صبح ها که صورت خود را می شویید و از مرطوب کننده استفاده می کنید، حتماً یک لایه ی ضد آفتاب هم روی آن بزنید. کرم ضد آفتاب کمک می کند زحمت های شما بر باد نرود و کارهایی که برای مراقبت از پوست خود انجام دادید، حفظ شود.

پاسخ
 سپاس شده توسط єη∂ℓєѕѕღ ، rezaninja
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر و عمل جراحی به صورت سرپایی در کمتر از نیم ساعت
  ترفندی برای محو خستگی صورت
  زیبا سازی صورت با 3 حرکت
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
Humanfemale حرکتی برای رفع چروک صورت در 12 دقیقه !
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد
  بادکش صورت :همه چیز در مورد این عمل شفابخش باستانی
  عادات رایج امروزی که ناخن ها رو خراب می کنه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان