امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولین گوشی های ویندوز فون

#1
اگر پیگیر خبرهای دنیای تکنولوژی باشید میدانید که سال‌ها پیش در دنیای گوشی‌های هوشمند خبری از سیستم‌عامل‌های مطرح امروزی یعنی اندروید و سیستم عامل  ios نبود و سیستم عامل‌هایی مانند سیمبین، بلک بری و ویندوز فون سیستم عامل‌های رایج بوده و در اکثر گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می گرفت. شاید برای شما هم جالب باشد تا با ویژگی‌های اولین سری از گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون آشنا شوید. در این مقاله از مبیت به بررسی اولین گوشی­های ویندوز فون پرداخته می پردازیم.

ویندوز فون در آغاز راه و در مسیر تکامل تا ویندوز 10
سیستم عامل ویندوز فون بعنوان نوعی از رابط‌های کاربری میان سخت افزار و کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت تولید و به بازار عرضه شد. اولین سری ویندوز فون ها را می‌توان ورژن 7 ویندوز فون معرفی کرد که در 7 نوامبر سال 2010 معرفی شد. این سیستم عامل به جای استفاده از فایل‌های exe از برنامه‌های سیلور لایت استفاده می‌کند. برای استفاده و به کارگیری این سیستم عامل نیاز به وجود یک سخت افزار با صفحه نمایش مولتی تاچ یا همان چند لمسی دارید.
ورژن 8 این سیستم عامل در ماه اکتبر سال 2012 به بازار معرفی و عرضه شد. مایکروسافت در سال‌های بعد نیز نسخه‌های بعدی ویندوز فون مانند 1/8 و 10 را معرفی و منتشر کرد در هر نسخه از آن به ارتقای امکانات و برطرف سازی عیوب این سیستم عامل گوشی‌های تلفن همراه پرداخت. در ادامه به معرفی گوشی هوشمند imate jam از اولین گوشی‌هایی که از سیستم عامل ویندوز فون در آن‌ها استفاده شده می‌پردازیم.
اولین گوشی های ویندوز فون 1
I mate jam یک کامپیوتر شخصی کوچک
گوشی jam از سری گوشی‌های smart phone شرکت I mate است. این نوع از pocket pc از انواع دیگر سایز کمتری داشته، کاربری آسان‌تری دارد و خوش دست تر است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 2/8 اینچی لمسی است که دارای رزولوشن 240*320 می‌باشد. یکی از مشکلات عمده این مدل مسئله حافظه آن بود و میزان RAM  آن نسبت به مدل‌های پیشرفته تر کمتر است و مهم‌ترین دلایل عدم کارآمدی این گوشی موبایل میزان حافظه و ارور مکرر  LOW Memory بود. این میزان RAM در حدود ۴/۵۷ مگابایت حافظه قابل استفاده می‌باشد و میزان حافظه قابل استفاده ROM این گوشی تلفن همراه هوشمند ویندوز فونی ۶/۷ مگابایت است.
مشخصات ظاهری jam
بدنه این گوشی از آلیاژی براق ساخته شده است که منجر به ایجاد جذابیت در ساختار این گوشی تلفن همراه شده است. کلیدهای تعبیه شده بر روی این گوشی شامل چهار کلید جهت دار به سمت بالا، پایین، چپ و راست است که به غیر از دو کلید که برای قطع و وصل تماس به کار گرفته می‌شود کاربرد دو کلید دیگر بنا به نیاز کاربر قابل تغییر است. همچنین کلید یا همان دکمه اوکی نیز میان چهار دکمه جهت دار بر روی صفحه گوشی قرار گرفته است. صفحه نمایشگر گوشی علارغم اندازه کوچک، رزولوشن بالایی دارد و همین مسئله به بالا رفتن وضوح آن کمک می‌کند. همچنین یک چراغ ال ای دی کوچک در قسمت بالایی صفحه نمایش وجود دارد که در مواقع مختلف تغییر رنگ می‌دهد.
اولین گوشی های ویندوز فون 1
گوشی ویندوز فونی JAM شامل یک قلم برای استفاده آسان‌تر از صفحه نمایشگر است. این قلم در سمت راست گوشی و در قسمت کناری آن تعبیه شده است. از نکات بارز این قلم می‌توان به وزن کم و سبکی آن اشاره کرد، این قلم بسیار خوش دست بوده و استفاده طولانی مدت از آن کاربر را دچار خستگی نمی‌کند. همچنین این گوشی قابلیت نصب کارت حافظه دارد و محل تعبیه آن در قسمت بالایی گوشی تلفن همراه قرار دارد. دوربین این گوشی که در پشت صفحه جلویی آن قرار دارد 3/1 مگاپیکسل بوده و آینه‌ای که در کنار آن تعبیه شده است برای کمک به گرفتن عکس‌های سلفی تعبیه شده است و کاربری بسیار جالبی دارد.
مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری JAM
همان‌طور که گفته شد میزان حافظه RAM این تلفن همراه هوشمند 4/57 مگابایت و حافظه ROM قابل ‌استفاده آن 6/7 مگابایت است که همان‌طور که مشاهده می‌کنید حجم حافظه بسیار پایین است. CPU (پردازنده) این دستگاه پردازنده‌ی PXA۲۷۲ Xscale ساخت شرکت Intel بوده و سرعت کاربردی آن 416 مگاهرتز است. این گوشی هوشمند نسبت به سری‌های قبلی مزایایی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شماره گیری هوشمند یا smart dial اشاره کرد.
از جمله مزایای این گوشی اسمارت فونی می‌توان به عمر طولانی باتری آن، سایز کوچک و پورت USB مینی تعبیه شده در آن اشاره کرد. همچنین علاوه بر میزان حافظه کم آن استفاده نکردن از استانداردهای وای فای (Wi Fi) را می‌توان یکی از معایب این گوشی در نظر گرفت. این نوع تلفن همراه اسمارت فونی در زمان خودش یکی از اسمارت فون های فوق‌العاده بود و از اولین گوشی‌های ویندوز فون معرفی شده و موجود در بازار بود.
اولین گوشی های ویندوز فون 1
درنهایت
سیستم عامل ویندوز فون که اولین بار در سال 2010 توسط مایکروسافت برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند معرفی و به بازار عرضه شد، رابط کاربر و سخت افزار در تلفن‌های همراه بوده و ایجاد اسمارت فون هایی که pocket PC نامیده می‌شود را منجر شد. از اولین گوشی‌های ویندوز فون می‌توان به گوشی تلفن همراه JAM ساخت شرکت Imate اشاره کرد. این تلفن همراه مزایای بسیاری داشت و یکی از pocket PC های پرکاربرد در زمان عرضه بود. این گوشی هوشمند که ابعاد کوچکی نیز داشت بسیار خوش دست بوده و مورد نظر بسیاری از افراد علاقه‌مند به گوشی‌های ویندوز فونی بود. این گوشی اما معایبی نیز داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به حافظه قابل استفاده بسیار کم آن اشاره کرد که میزان کاربری آن را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان