امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تسکین درد طبیعی: از اسطوخودوس تا یوگا ۱۲ روش خانگی برای درمان درد

#1

اگر به دلیل سردردهای میگرنی (یا هر درد دیگری) مجبورید به طور مداوم از داروهای مسکن استفاده کنید، احتمالاً به دنبال روش‌های جایگزین و یا مکمل می‌گردید. داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن برای تسکین درد مؤثرند، اما به علت داشتن عوارض جانبی، استفاده طولانی مدت آن‌ها توصیه نمی‌شود.

داروهای تجویزی نیز ممکن است باعث وابستگی شوند. این داروها حتی ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به داروهای بدون نسخه داشته باشند. پس بهتر است

راه‌های طبیعی تسکین درد را بشناسید.

تسکین درد طبیعی: از اسطوخودوس تا یوگا ۱۲ روش خانگی برای درمان درد 1
صدها سال است که مردم از اسانس‌های روغنی، گیاهان تسکین دهنده درد و درمان‌های جایگزین به عنوان مسکن طبیعی درد استفاده می‌کنند. محققان این مسکن‌های طبیعی را به طور کامل بررسی نکرده اند، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که این درمان‌های خاص ممکن است به بهبود درد کمک کنند.

در مقاله پیش رو، ۱۲ مسکن طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم. نگران تأثیر علمی این روش‌ها نباشید، چرا که ما پشتوانه علمی آن‌ها را نیز بررسی کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می‌توان به صورت طبیعی درد را تسکین داد.

۱٫ اسانس روغنی اسطوخودوس خاصیت ضد درد دارد.
اسانس روغنی اسطوخودوس خاصیت ضد درد دارد.

اسانس روغنی اسطوخودوس به تسکین درد، خوابیدن راحت‌تر و کاهش اضطراب کمک می‌کند. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شده است، استشمام بوی اسانس اسطوخودوس در مقایسه با دارونماها، سردردهای میگرنی را بهبود می‌بخشد.

همچنین، برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اسانس اسطوخودوس حاوی آنتی اکسیدان است و اثرات مسکن ضد التهاب دارد.

سازمان غذا و دارو بر ترکیبات و میزان مصرف اسانس اسطوخودوس نظارت نمی‌کند، بنابراین بهتر است این اسانس را با احتیاط مصرف کنید. قبل از مصرف هرگونه اسانس روغنی جدید، با پزشک خود مشورت کنید.

به دلیل احتمال سمی بودن این اسانس‌ها ، از خوردن آن‌ها بپرهیزید. پیش از مصرف موضعی، حتماً آن‌ها را با روغن‌های حامل رقیق کنید.

۲٫ اسانس روغنی رزماری به کاهش درد عضلات کمک می کند.
رزماری یکی از اسانس‌های روغنی است که درد را تسکین می‌دهد. برخی از محققان بر این باورند که گیاه رزماری، رومارَن یا اِکلیل کوهی، به درمان سردرد، درداستخوان، درد ماهیچه و تشنج کمک می‌کند در واقع گیاهی ضدد درد است.

رزماری همچنین به کاهش التهاب، شل کردن ماهیچه‌های صاف و تقویت حافظه کمک می‌کند. قبل از مصرف اسانس رزماری آن را در روغن‌های حامل (مانند روغن زیتون) رقیق کنید. برای رقیق کردن ۳ تا ۵ قطره اسانس روغنی رزماری، از حدود ۲۸ گرم روغن حامل استفاده کنید. همچنین می توانید یرای کاهش درد عضلات از کرم یا پماد ضد درد حاوی رزماری استفاده کنید.

به باور محققان، گیاهان دارویی روی گیرنده‌های اوپیوئیدی که با احساس درد مرتبط هستند اثر می‌گذارند. نتایج یک کارآزمایی بالینی که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت نشان می‌دهد که روغن رزماری درد افرادی که در حال ترک تریاک هستند را کاهش می‌دهد.

۳٫ از اسانس روغنی نعنا فلفلی برای تسکین اسپاسم های دردناک استفاده کنید.
روغن نعنا فلفلی را از گیاه منتا پیپریتا (Mentha piperita) می‌گیرند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند گیاه نعنا فلفلی، ضد التهاب، ضد میکروب و تسکین دهنده درد است. ترکیبات فعال روغن نعنا فلفلی شامل کارواکرول، منتول و لیمونن است. مردم اغلب اسانس روغنی نعنا فلفلی رقیق شده را به صورت موضعی به کار می‌برند.

بر پایه تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است، از نعنا فلفلی به شکل سنتی برای تسکین اسپاسم‌های دردناک و مشکلات مرتبط به آرتروز استفاده می‌شود.
همچنین، محققان به این نتیجه رسیده اند که مالیدن روغن نعنا فلفلی روی شقیقه‌ها و پیشانی، درد ناشی از سردردهای تنشی را از بین می‌برد.

از مالیدن روغن نعنا فلفلی روی پوست آسیب دیده بپرهیزید، زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. به طور کلی قبل از مصرف روغن نعنا فلفلی در نواحی دردناک، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید. مصرف روغن نعنا فلفلی برای کودکان مناسب نیست.

۴٫ بوئیدن اسانس روغنی اکالیپتوس برای تسکین درد مؤثر است.
روغن اکالیپتوس کاهش دهنده درد است.

آخرین اسانس روغنی در فهرست روش‌های طبیعی تسکین درد، اسانس اکالیپتوس است. این داروی گیاهی که از گیاه اکالیپتوس گرفته می‌شود، به کاهش درد، تورم و التهاب بدن کمک می‌کند.

بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است، بوئیدن اسانس اکالیپتوس برای تسکین درد در مقایسه با روغن بادام مؤثرتر است. مشارکت کنندگان این تحقیق که در دوره ریکاوری پس از جراحی زانو بودند، روغن اکالیپتوس را روزانه ۳۰ دقیقه و به مدت ۳ روز بوئیدند.

از مصرف اسانس اکالیپتوس برای کودکان یا حیوانات خانگی خود بپرهیزید. اکالیپتوس ممکن است باعث بروز آسم شود. به یاد داشته باشید که قبل از استعمال موضعی، این اسانس را با روغن‌های حامل رقیق کنید.

همچنین، از اسپری کردن و مصرف خوراکی اسانس اکالیپتوس نیز خودداری کنید. برای این‌که مطمئن شوید به این روغن حساسیت ندارید، قبل از مصرف، آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

۵٫ از تاثیر گیاه میخک برای درمان دندان درد غافل نشوید .
میخک که محصول گیاهی با نام علمی Eugenia caryophyllata است، به طور سنتی برای تسکین درد به کار می‌رود. نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ انجام شده است، نشان می‌دهد که ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین (نوعی ژل بی‌حس کننده) مؤثر است.

محققان این پژوهش، از ژل میخک، ژل بنزوکائین و دارونماها استفاده کردند. طبق نتایج، میزان درد افرادی که از ژل میخک و ژل بنزوکائین استفاده کرده بودند کاهش یافت، اما دارونماها هیچ تأثیری نداشتند.

برای شناخت تأثیر میخک در تسکین انواع دیگر درد باید تحقیقات بیشتری انجام شود. همچنین، محققان بر این باورند که میخک آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب، ضد قارچ و ضد ویروس است.

۶٫ کپسایسین موجود در فلفل به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.
کپسایسین

برخی افراد از کپسایسین موجود در فلفل تند به عنوان مسکن طبیعی استفاده می‌کنند. ممکن است هنگام مصرف موضعی این ماده احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش ملایم داشته باشید.

تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ انجام شده است، به نقش مهم کرم‌ ضد درد موضعی و پچ‌های کپسایسین در تسکین درد اشاره می‌کند. بسیاری از محصولات تسکین دهنده درد حاوی کپسایسین هستند.

محققان هنوز درباره چگونگی عملکرد این ماده در بهبود درد مطمئن نیستند، اما برخی از آن‌ها بر این باورند که کپسایسین بر فیبرهای انتقال دهنده درد اثر می‌گذارد و حساسیت پوست به درد را کاهش می‌دهد. فیبرهای انتقال دهنده درد، عصب‌هایی هستند که پیام درد را انتقال می‌دهند.

۷٫ درد مفصل را با زنجبیل درمان کنید.
زنجبیل با نام علمی Zingiber officinale ریشه‌ای است که به عنوان مسکن طبیعی درد شناخته شده است. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است، مصرف ۲ گرم زنجبیل روزانه به مدت ۵ روز، در کاهش درد عضلات ناشی از ورزش‌های استقامتی و دویدن مؤثر است.

همچنین، محققان می‌گویند که زنجبیل روند بهبود را تسریع و التهاب ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد. با افزودن زنجبیل خام به چای یا اسموتی، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

همچنین، می‌توانید از مکمل‌های زنجبیل موجود در بازار استفاده کنید. با این حال، شکل طبیعی و تازه زنجبیل خواص بیشتری دارد. قبل از مصرف هر نوع مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل‌های غذایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند و در صورت مصرف با داروهای دیگر، تداخل دارویی ایجاد کنند.

۸٫ گل مینابرای جلوگیری از سردرد میگرنی مفید است.
گل مینا که به بابونه گاوی نیز معروف است، به صورت سنتی برای درمان تب، سردردهای میگرنی، روماتیسم مفصلی، دندان درد، معده درد و همچنین افزایش شیر مادر استفاده می‌شود.

گل مینا شامل ترکیباتی است که التهاب و اسپاسم را کاهش می‌دهد و مانند ضد درد عضلانی عمل می کند. برخی محققان بر این باورند که گل مینا دارای سسکوئی‌ترپن لاکتون و فلاونوئید است.

محققان انجمن میگرن آمریکا می‌گویند نتایج ضد و نقیضی درباره چگونگی اثربخشی گل مینا وجود دارد، اما این گیاه احتمالاً برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مفید است.

بر پایه مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۱ چاپ شده است، گل‌ها و برگ‌های مینا ضد درد گیاهی و تسکین دهنده هستند. گل مینا ممکن است عوارضی مانند شکم درد، تهوع، استفراغ و افزایش احتمال خونریزی داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

۹٫ زردچوبه شامل ترکیباتی است که التهاب را کاهش می دهد.
کورکوما (ماده تشکیل دهنده گیاه زردچوبه) تسکین دهنده درد است. تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است، نشان می‌دهد مصرف عصاره کورکوما به مدت ۴ هفته، به اندازه ایبوپروفن برای کاهش درد آرتروز زانو مؤثر است. همچنین، زردچوبه نوعی داروی گیاهی رایج برای کاهش التهاب است.

۱۰٫ طب سوزنی راه موثری برای کاهش درد های مزمن است.
طب سوزنی برای تسکین درد کاربرد بسیاری دارد.

طب سوزنی درمان جایگزینی است که به نظر طرفداران آن، در کاهش درد مؤثر است. تحقیقات اخیر نیز چنین باوری را تأیید می‌کنند.طب سوزنی به تسکین انواع خاصی از درد شامل موارد زیر کمک می‌کند

کمردرد
گردن درد
آرتروز مفصلی یا درد زانو
علاوه بر این، طب سوزنی میزان سردردهای تنشی را کاهش می‌دهد و به پیشگیری از سردردهای میگرنی کمک می‌کند.

فراتحلیلی که در سال ۲۰۱۸ صورت گرفته است، نشان می‌دهد که طب سوزنی راه مؤثری برای کاهش دردهای مزمن است. محققان بر این باورند که طب سوزنی به تسکین درد‌ عضلانی اسکلتی، سردرد و دردهای مرتبط با آرتروز مفصلی کمک می‌کند.

شناخت تأثیر طب سوزنی برای دردهای دیگر، نیازمند تحقیقات بیشتر است؛ اما شواهد نشان می‌دهند که طب سوزنی برای کاهش بسیاری از انواع درد مؤثر است. در حقیقت، طب سوزنی ممکن است به تسکین بیش از ۱۰۰ درد مختلف کمک کند.

۱۱٫ یوگا در تسکین گردن درد موثر است.
با حرکات کششی ورزش یوگا و فیزیوتراپی درد کمر را تسکین دهید.



یوگا یک تمرین مراقبه (مدیتیشن) فیزیکی و راهی طبیعی برای کاهش درد است. شما می‌توانید با حرکات کششی ورزش یوگا و فیزیوتراپی درد کمر را تسکین دهید. یوگا شامل تمرینات تنفسی، خود مراقبتی و روش‌های ریلَکسِیشِن است، بنابراین دردهای ناشی از استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

بر پایه تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است، یوگا در تسکین کمردرد و گردن درد مؤثر است؛ اما هنوز شواهد کافی برای کاهش سردرد، آرتروز یا فیبرومیالژی با کمک یوگا به دست نیامده است.

۱۲٫ مراقبه (مدیتیشن) ذهن‌آگاهی نشانه های افسردگی را کاهش می دهد.
افراد دارای دردهای مزمن، تمایل زیادی دارند از مراقبه ذهن‌آگاهی به عنوان درمان طبیعی درد استفاده کنند. در این رابطه به تحقیقات بیشتری نیاز داریم، اما مطالعات اولیه امیدوار کننده هستند.

فراتحلیلی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است، ۳۸ پژوهش مرتبط با این موضوع را بررسی می‌کند. بر اساس این تحقیق، مراقبه ذهن‌آگاهی ممکن است نشانه‌های درد و افسردگی را کاهش و کیفیت زندگی را بهبود دهد.

با این حال، برای شناخت دقیق چگونگی اثربخشی مراقبه ذهن‌آگاهی، به تحقیقات گسترده‌تری نیاز داریم.

مزایای روش های طبیعی را بدانید.
استفاده از داروهای مسکنی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای بیشتر ما مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر عوارض جانبی رخ دهند، بهتر است از مسکن‌های طبیعی مثل داروهای گیاهی و فعالیت‌های سنتی مانند یوگا و طب سوزنی استفاده کنیم.

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده است، مصرف طولانی مدت استامینوفن خطر حملات قلبی، خونریزی دستگاه گوارش و اختلال در عملکرد کلیه را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، نتایج برخی تحقیقات می‌گویند که مصرف طولانی مدت داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن خطر زخم معده، نارسایی کلیه و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.همچنین، بسیاری از درمان‌های سنتی مانند یوگا، ذهن‌آگاهی و طب سوزنی برای سلامت روان افراد مفیدند.

داروهای گیاهی در کنار اثرات تسکین دهندگی درد، مزایای دیگری نیز دارند؛ مثلاً به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنید؟
ممکن است مسکن‌های طبیعی برای تمام انواع درد تأثیر کافی را نداشته باشند یا در صورت شدیدتر شدن درد بی اثر شوند. در این مواقع می‌توانید از مسکن‌های طبیعی در کنار روش‌های دیگر کاهش درد استفاده کنید تا اثرگذاری آن‌ها بیشتر شود.

اگر به درد شدیدی مبتلا هستید، باید برای دریافتن بهترین راه درمان آن به پزشک مراجعه کنید. همچنین، اگر دردی دارید که علت آن را نمی‌دانید هم باید از پزشک کمک بگیرید.

راهنمایی بیشتر
بهترین و مؤثرترین راه تسکین درد، مصرف داروهای مسکن با تجویز و راهنمایی پزشک است. به هر حال، مسکن‌های طبیعی برای افرادی که می‌خواهند از عوارض جانبی مصرف بلند مدت داروهای مسکن دوری کنند، جایگزینی مناسب هستند.

می‌توانید اسانس‌های روغنی را در بخور و یا حمام استفاده کنید. همچنین، می‌توانید گیاهان دارویی و ادویه‌های ذکر شده در این مقاله را به غذای خود بیفزایید. علاوه بر این، می‌توانید از مکمل‌های غذایی حاوی این مواد استفاده کنید.

مراقبه ذهن‌آگاهی را می‌توانید به آسانی در منزل یا مکان‌های دیگر انجام دهید. همچنین، با دسترسی به فیلم‌های آموزشی، می‌توانید تمرینات یوگا را در خانه انجام دهید.برای انجام طب سوزنی باید به پزشک حرفه‌ای و دارای مجوز مراجعه کنید.

تمام مسکن‌های طبیعی برای همه افراد به یک شکل عمل نمی‌کنند. ممکن است یک گزینه طبیعی برای یک فرد در دراز مدت خوب باشد، در حالی که بعضی افراد ممکن است نتوانند درد خود را به طور طبیعی درمان کنند و به همین دلیل، مصرف داروهای مرسوم را ترجیح ‌دهند.



پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان