امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شغلتان را به خاطر پول ترک نکنید، اگر هنوز به این سؤالات پاسخ نداده‌اید

#1
شغلتان را به خاطر پول ترک نکنید، اگر هنوز به این سؤالات پاسخ نداده‌اید 1


بسیاری از افراد معتقدند حقوق دریافتی‌شان به اندازه ارزش کاری که انجام می‌دهند، نیست. چنین حسی می‌تواند گمراه‌کننده باشد، به‌ویژه وقتی با پیشنهاد شغلی با دستمزد بالاتر رو‌به‌رو می‌شوند. اما قبل از آنکه سریع تصمیم بگیرید و صرفا به‌خاطر دستمزد بیشتر، شغل فعلی خودتان را رها کنید، بهتر است این مقاله را بخوانید.

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اختلاف حقوق واقعی کارکنان با حقوقی که فکر می‌کنند باید دریافت کنند، به ۱۵ هزار دلار می‌رسید. اگرچه این تحقیق در آمریکا انجام شد، اما اگر در سایر کشورهای جهان هم صورت می‌گرفت،‌ احتمالا نتیجه‌ای مشابه داشت.

اما این تنها یافتۀ پژوهش نبود. در این پژوهش، اغلب کارکنان، وجود معنا و مفید بودن شغل خود را مهم‌ترین عامل در رضایت شغلی دانستند. در واقع، حقوق دریافتی از دیدگاه اغلب ایشان، عامل مهمی در رضایتمندی از شغل به حساب نمی‌آمد؛ در عوض مواردی همچون یادگیری مهارت‌های جدید موردتوجه سؤال‌شوندگان بود.
این پژوهش نشان می‌دهد که نباید با دیدن پیشنهاد حقوقی بیشتر، سریع تصمیم‌گیری کرد. بهتر است پیش از ترک شغل خود، سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:

۱. حقوق فعلی شما چه نسبتی با وظایف و دستمزد سایر همکاران هم‌رده دارد؟
شاید یک شرکت جدید بتواند حقوق بیشتری بپردازد، اما باید دید این حقوق بیشتر را در ازای چه کاری به شما پرداخت می‌کند. لیستی از وظایف و مسئولیت‌های فعلی خود تهیه کنید و آن را با شرح شغل پیشنهادی مقایسه کنید. اگر قرار است حقوق بیشتر صرفا به‌علت کار بیشتر پرداخت شود،‌ شاید باید در تصمیم خود مبنی بر ترک شغل فعلی بازنگری کنید.

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای درک منصفانه بودن حقوق،‌ مقایسه آن با حقوق دریافتی سایر هم‌رده‌هاست. تحقیق و پرس‌وجو از همکارانی که شغل مشابه شما را دارند، نشان می‌دهد که سطح دستمزد دریافتی در شغل فعلی شما، منصفانه و منطقی هست یا نه.

۲. آیا واقعا شایسته حقوق بیشتر هستم؟
آیا شایسته دریافت حقوق بالاتر هستم؟

نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ۸۱ درصد کارمندان، خود را وظیفه‌شناس‌تر و فداکارتر از سایر همکارانشان می‌دادند! مسلما هر فرد دوست دارد که خودش را بهتر و بالاتر ببیند؛ اما قبل از آنکه به‌سراغ مدیرتان بروید و تقاضای حقوق بیشتری کنید، دلایلی محکم و مصداقی برای شایستگی خود پیدا کنید. شاید به این نتیجه برسید که فداکاری‌های شما به اندازۀ دیگران است و نه بیشتر!

درصورتی‌که خود را شایسته حقوق بیشتر می‌دانید، می‌توانید با مشورت مدیرتان، اهدافی را تعیین و برای آنها پاداش و مزایای بیشتر در نظر بگیرید.

حتما بخوانید: ۹ نکته برای تقویت احساس ارزشمندی در محل کار
۳. تأثیر شغل فعلی در رضایتمندی من از زندگی‌ام چیست؟
قبل از اینکه شغل فعلی خود را به‌خاطر حقوق بیشتر رها کنید، از خود بپرسید که آیا شغل جدید،‌ رضایت بیشتری در من ایجاد می‌کند یا خیر؟!

شرایط کاری و بیانیه مأموریت هر دو شرکت را بررسی کنید تا دریابید کدام شغل بیشترین هماهنگی را با شخصیت و روحیات شما دارد. آیا شغل پیشنهادی با درآمد بیشتر، با روحیات شما هم سازگار است؟ اگر پاسخ منفی است، در تصمیم خود مبنی بر ترک شغل فعلی بازنگری کنید.

۴. آیا می‌توانید با کارفرما یا مدیرتان به‌صراحت درباره حقوق و مزایا گفت‌وگو کنید؟
شک و تردید در چنین مواقعی طبیعی است. صحبت با مدیر یا کارفرمای خود را در نظر بگیرید. یکی از وظایف مدیران و رهبران، ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل صریح و شفاف است. اگر این گفت‌وگو شما را نگران و عصبی می‌کند، شاید باید در تصمیم خود مبنی بر رد پیشنهاد جدید بازنگری کنید.

به روابطی فکر کنید که در شغل فعلی، با سایر اعضای تیم و کارکنان شرکت ایجاد کرده‌اید. آیا این روابط را در شغل جدید نیز تجربه خواهید کرد؟ آیا شخصیت و نحوه برخورد مدیری که به شما پیشنهاد شغل جدید داد، شما را تحت‌تأثیر قرار داد؟ پیدا کردن گروهی از همکاران که از شما حمایت عاطفی و معنوی می‌کنند، کار راحتی نیست. پس باید این مورد را هم پیش از ترک شغل فعلی لحاظ کنید.

کلام آخر
تعداد صفرهای بیشتر همیشه وسوسه‌انگیز است، اما شغل چیزی فراتر از انجام یک سری وظایف و دریافت دستمزد است. بنابراین پیش از ترک شغل خود، درباره موارد مطرح‌شده در این مقاله تأمل کنید.

پاسخ
 سپاس شده توسط βάરãɲ
آگهی
#2
ممنون جالب بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات امتحان زبان انگلیسی ۵ دی + پاسخ
  فهم سؤالات کنکور برای دوستانی كه عربی انها ضعيف است
  انواع و اقسام سؤالات لغت در کنکور سراسری
  پاسخ‌نامه کنکور ۱۴۰۰ ادبیات فارسی گروه آزمایشی هنر
  پاسخ‌نامه فارسی عمومی کنکور ۱۴۰۰_رشته ریاضی
  برخی اصطلاحات مهم برای فهمیدن صورت سؤالات عربی
Video دانلود نمونه سوالات علوم نهم فایل pdf با پاسخ
  ?پاسخ فعالیت های کلاسی درس 15 پیام هشتم
  حذف برخی گرایش‌ها از دفترچه آزمون کاردانی به کارشناسی+پاسخ وزارت علوم
  ارتباط صنعت و دانشگاه هنوز در مرحله شعار است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان