امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماسک برای سیاهی دور چشم | از بین بردن تیرگی ها به روش خانگی

#1

سیاهی دور چشم می تواند بعلت های متفاوتی اتفاق بیفتد. بهترین و در عین حال ساده ترین راه استفاده از ماسک برای رفع سیاهی دور چشم می باشد. حلقه های

سیاهی که گاهی در اطراف چشم تشکیل می شوند، مویرگ های خونی هستند که هاله های سیاهی را به وجود می آورند.


علت سیاهی دور چشم

کمبود خواب و نداشتن خواب با کیفیت
زیاد خوابیدن
افزایش سن
استرس
خستگی
کم خونی
آلودگی هوا
تغذیه نامناسب و کمبود برخی از ویتامین ها
آلرژی های بینی
قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید و عدم استفاده از ضد آفتاب
خارش مداوم و مالیدن چشم به علت شرایط پوستی مانند اگزما
محرک های پوستی در محصولات آرایشی
گاهی تیرگی دور چشم ارثی بوده و بعد از یک سن ناپدید می شوند.

ماسک برای سیاهی دور چشم | از بین بردن تیرگی ها به روش خانگی 1


ماسک برای رفع سیاهی چشم
ماسک روغن نارگیل برای رفع تیرگی دور چشم
طرز تهیه : روغن نارگیل، 2 قاشق چایخوری خیار رنده شده، 3 قاشق خاک رس، چند قطره آبلیمو تازه، 1 قاشق چایخوری خامه تازه را با هم ترکیب کنید، سپس در یخچال قرار دهید. سپس ماسک را دور چشم خود بگذارید. بعد از 20 دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید و سپس آن را با آب بشویید.
روغن نارگیل به علت داشتن خاصیت مرطوب کنندگی به نرمی پوست کمک می کند و مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می شود. روغن نارگیل را می توانید بر روی دور چشمانتان ماساژ دهید.

ماسک سیب زمینی برای درمان سیاهی دور چشم
طرز تهیه : 1 عدد سیب زمینی، 1/2 خیار را با هم میکس کنید و عصاره آن را از صافی عبور دهید و سپس در یخچال قرار دهید تا سرد شود. پنبه ای را برای مدت 1 الی 2 دقیقه در ترکیب قرار دهید و برای 10 الی 15 دقیقه آن را بر روی چشمان خود بگذارید. سپس چشمان خود را با آب سرد بشویید.
سیب زمینی دارای خاصیت سفیدکنندگی بوده و به از بین بردن تیرگی و پف چشم ها کمک می کند.

ماسک گوجه فرنگی برای رفع تیرگی دور چشم
طرز تهیه : ابتدا 2 قاشق غذاخوری عصاره گوجه فرنگی به همراه 1 قاشق چای خوری از آبلیمو را با 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه و 2 قاشق چایخوری آرد گندم را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را برای مدت 10 دقیقه دور چشم خود بزنید تا خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.
گوجه فرنگی به علت داشتن خاصیت سفیدکنندگی می تواند به درمان سیاهی دور چشم کمک کند.

رفع تیرگی دور چشم با ماسک گلاب و شیر
طرز تهیه : شیر سرد، گلاب را با هم مخلوط کنید. پنبه ای را برای مدت 2 الی 3 دقیقه در مخلوط به دست آمده خیس کنید و برای مدت حداکثر 20 دقیقه بر روی چشم خود قرار دهید. سپس بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده صورت خود را با آب سرد بشویید.
گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و چشم های خسته را می تواند تسکین دهد. گلاب با خاصیت جمع کنندگی که دارد می تواند به عنوان روشن کننده پوست عمل کند.

ماسک خیار برای درمان سیاهی دور چشم
طرز استفاده : 1 عدد خیار کوچک را رنده کنید و سپس عصاره آن را درون یک ظرف بریزید (می توانید به آن 1 قاشق چای خوری از آبلیمو تازه اضافه کنید). عصاره خیار را 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. با استفاده از تکه ای پنبه می توانید عصاره به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید. 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید محلول بر روی صورتتان بماند. سپس می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.
طرز استفاده : خیار را حلقه حلقه کنید و برای مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. برای مدت 10 دقیقه آن را روی چشمان خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

خیار دارای خاصیت روشن کنندگی، نرم کنندگی بوده و قادر است تیرگی های دور چشم را از بین ببرد، همچنین می تواند به پوست طراوت و تازگی ببخشد.

ماسک شیر زعفران
طرز تهیه : زعفران را برای مدت 2 الی 3 دقیقه در شیر خیس کنید، سپس شیر زعفران را زیر چشم ها ماساژ داده و با استفاده از آب سرد چشمان خود را بشویید. شیر سوزش پوست را کاهش می دهد و زعفران به عنوان روشن کننده پوست عمل می کند.

ماسک روغن زیتون برای درمان تیرگی دور چشم
طز تهیه : یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 گرم نمک خوب مخلوط کنید دور چشمان خود محلول را قرار دهید. توجه داشته باشید که محلول نباید به داخل چشم شما نفوذ کند. بعد از گذشت 45 دقیقه، ماسک و دور چشم تان را با آب ولرم و صابون بشویید. از این ماسک می توانید یک هفته به صورت 1 روز درمیان و به فاصله 1 ماه استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل
طرز تهیه : 1 قرص ویتامین E، عسل، 1 سفیده‌ی تخم مرغ. ابتدا قرص ویتامین E را در یک ظرف له کرده و سپس به آن عسل اضافه کنید. سفیده‌ تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری چسبناک به دست آید. سپس آن را زیر چشمانتان بزنید و چند دقیقه صبر کنید. در نهایت پوست خود را با آب سرد بشویید.
این ماسک موجب درخشندگی پوست می شود. سفیده تخم مرغ سرشار از مالری و ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین و سلنیوم و کلاژن بالایی است که یک مولتی ویتامین بوده و شامل ویتامین A نیز می باشد.
از فواید ویتامین E می توان به محافظت از پوست در برابر نور خورشید، کاهش قرمزی، درمان آفتاب سوختگی، جلوگیری از سرطان پوست، کاهش تورم، بهبود در رنگ پوست می باشد.

ماسک روغن بادام برای درمان تیرگی دور چشم
ماسک روغن بادام برای درمان تیرگی دور چشم
روغن بادام می تواند ماسکی عالی برای درمان سیاهی دور چشم باشد. استفاده از رغن بادام می تواند حلقه های چشمی را از بین ببرد.
طرز استفاده : مقدار کمی روغن بادام را دور چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید در طول شب این روغن روی پوست شما بماند. سپس با آب ولرم دور چشم خود را بشویید.

ماسک ویتامین E برای رفع سیاهی دور چشم
طرز استفاده : ویتامین E می تواند به رفع سیاهی دور چشم کمک کند. قرص ویتامین E را قبل از خواب دور چشمان خود بمالید. اجازه بدهید تا صبح بر روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک آبلیمو برای رفع تیرگی دور چشم
طرز استفاده : پنبه ای را به آبلیمو آغشته کرده و دور چشمان خود بمالید. شما می توانید بعد از 10 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.
ویتامین C موجود در آبلیمو دارای خاصیت روشن کنندگی بوده و به رفع تیرگی دور چشم کمک می کند. باید توجه داشته باشید که در صورت مصرف آبلیمو بر روی پوستتان احساس سوزش می کنید از مصرف آن باید خودداری کنید.

ماسک چای کیسه ای برای تیرگی دور چشم
طرز استفاده : 2 عدد چای کیسه ای را برای مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. هر کیسه را می توانید بر روی یک چشم قرار دهید. اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه بر روی چشم شما بماند. این کار را می توانید 1 یا 2 بار در روز انجام دهید.
کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای رگ های خونی را کوچک کرده و مایعات موجود دور چشم را کاهش می دهد. تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر در رنگ پوست می شود. البته نباید اجازه دهید که چای وارد چشمان شما شود.

استفاده از کمپرس سرد
طرز استفاده : می توانید تکه پارچه یا حوله ای را در آب خنک قرار داده و سپس برای چند دقیقه آن را روی چشمان خود قرار دهید. یا می توانید مقداری یخ را در پارچه ای بپیچید و آن را چند دقیقه بر روی چشمان خود بگذارید.
استفاده از کمپرس سرد می تواند باعث انقباض رگ های خونی و کاهش پف زیر چشم شود.

ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم
طرز تهیه : 2 قاشق چایخوری را با زردچوبه را با آب آناناس و آبلیمو تازه مخلوط کنید تا به صورت خمیری دربیاید. خمیر بدست آمده را دور چشمان خود بمالید. بعد از 10 دقیقه ترکیب را با پارچه نرم و مرطوب پاک کنید.
زردچوبه به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می تواند به کوچک شدن حلقه های تیره دور چشم کمک کند و پوست اطراف چشم را نیز نرم و مرطوب کند.

ماسک موز برای از بین بردن سیاهی دور چشم
طرز تهیه : یک عدد موز را له کنید و سپس آن را بر روی پوست خود بگذارید. موز می تواند لکه ها و تیرگی های پوستی را از بین ببرد. همچنین موز دارای ویتامین های A ،C ،E ،K، سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و کاراتن می باشد. استفاده از موز می تواند در اطراف چشم سیاهی زیر چشم را از بین ببرد.

ماسک اسفناج برای رفع تیرگی دور چشم
طرز استفاده : اسفناج را می توانید به صورت خام بر روی صورت خود استفاده کنید. اسفناج خام به علت داشتن آب ، پروتیین، نشاسه، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین های گروه B و نشاسه و غیره دارای خاصیت سفید کنندگی می باشد.

رفع سیاهی دور چشم با روغن کرچک
طرز استفاده : شما می توانید به آرامی دور چشم خود را با روغن کرچک ماساژ دهید، با این کار جریان خون را در اطراف چشم افزایش داده و سیاهی دور چشم شما از بین خواهد رفت.

استفاده از آب نمک به عنوان ماسک برای سیاهی دور چشم
طرز استفاده : استفاده از اسپری آب و نمک در بینی می تواند بر روی تیرگی دور چشم اثر بگذارد و آن را کاهش دهد. آب نمک به کاهش فشار در سینوس های بینی در حالتی که متورم شده اند کمک می کند. طرز استفاده از آن باید به این صورت باشد که از طریق دهان باید نفس بکشید و از طریق بینی آن را خارج کنید.

ماسک روغن سیاه دانه برای سیاهی دور چشم
طرز تهیه : نصف قاشق چایخوری عسل ، ۲ تا ۳ قطره روغن سیاه دانه را به خوبی با هم مخلوط کنید و به اطراف چشمان خود بزنید. اجازه دهید برای 10 الی 15 دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید.
روغن سیاه دانه دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های دیگری که می تواند به کاهش تیرگی دور چشم شما کمک کند!
خواب و استراحت شما باید کافی باشد.
به اندازه کافی آب بنوشید، این کار مانع از احتباس آب در بدن خواهد شد.
قبل از خواب حتما آرایش خود را پاک کنید.
نباید چشم های خود را بمالید، زیرا این کار باعث گشاد شدن رگ های خونی در اطراف چشم شما خواهد شد که این امر موجب تیرگی اطراف چشم شما می شود.
از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
رژیم های غذایی مناسب که حاوی ویتامین های A، E و C است.
برای جلوگیری از تشکیل کیسه های زیر چشم که به علت تجمع مایعات در پلک پایینی می باشد. به هنگام خواب از 2 الی 3 بالش برای زیر سر خود استفاده کنید.
از استعمال دخانیات و الکل و کافئین خودداری کنید.
از دلایل سیاهی دور چشم استرس، افسردگی و سبک زندگی غلط می باشد. یوگا و مدیتیشن می تواند موجب کاهش تیرگی دور چشم شود و آرام کردن ذهن شما شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  درمان های خانگی برای سردرد های سینوسی
  درمان خانگی کک و مک ؛ از بین بردن کک و مک با کمک طب سنتی و خانگی
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز خانگی
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  با این گلهای معطر ماسک زیبایی تهیه کنید + دستور
  دهانشویه خانگی و گیاهی با تاثیر عالی در دهان و دندان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان