امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماسک پوست حساس | بهترین ماسک خانگی برای پوست حساس چیست؟

#1

پوست انسان در اثر خشکی، عوامل محیطی، ژنتیک و بیماری‌های مزمن (مانند اگزما و روزاسه) حساس می‌شود؛ و این ارتباطی به نوع پوست ندارد. در پوست حساس سد رطوبتی که از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند آسیب می‌بیند. این اتفاق منجر به واکنش دادن بیش از حد پوست نسبت به مواد محرک می‌شود. خوشبختانه، ماسک های مخصوص پوست حساس می‌توانند التهاب پوست را کاهش داده و سلامت آن را بهبود ببخشند. اما باید بدانید که استفاده از ماسک نامناسب باعث سوزش، خشکی، قرمزی، پوسته پوسته شدن یا کهیر خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، لازم است از ماسک‌های باکیفیت و طبیعی استفاده کنید.

ماسک پوست حساس | بهترین ماسک خانگی برای پوست حساس چیست؟ 1


بهترین ماسک های خانگی برای پوست حساس
استفاده از ماسک صورت به افراد دارای پوست حساس کمک می‌کند تا علائم آزار دهنده‌ای مانند خارش و التهاب را برطرف کنند. اما برخی از ماسک‌های آماده حاوی مواد شیمیایی نامرغوبی هستند که این علائم را حتی تشدید هم می‌کنند. بنابراین بهترین راه برای تسکین پوست حساس این است که از ماسک‌های خانگی استفاده کنید. در این صورت، از کیفیت محتویات ماسک کاملاً مطمئن خواهید بود.

برخی از بهترین ماسک های خانگی برای پوست حساس عبارت‌اند از:

ماسک ماست
اگر پوست حساسی داشته باشید، می‌دانید که پوست حساس چقدر راحت قرمز و ملتهب می‌شود. ماست حاوی پروتئین‌های پوستی تسکین دهنده‌ و پروبیوتیک‌هایی است که التهاب را برطرف می‌کنند. پودر کاکائو موجود در این ماسک نیز یک فلاوانول بوده و تحریک را برطرف می‌کند. از طرف دیگر، عسل نیز باعث التیام یافتن پوست شده و آن را ضد عفونی می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری ماست
1 قاشق چای خوری عسل
1 قاشق چای خوری پودر کاکائو
طرز تهیه و نحوه استفاده:

ماست، عسل و پودر کاکائو را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کرده و با نوک انگشت تمیز یا براش سیلیکونی مخصوص ماسک، روی تمام صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را بشویید.

ماسک عسل و آلوئه ورا
ماسک آلوئه ورا و عسل یکی از بهترین ماسک های خانگی برای پوست حساس است. این ماسک به شکل معجزه‌‌آسایی التهاب پوست را رفع کرده و مواردی مانند خشکی، تاول، کهیر، سوختگی جزئی و حتی خراش را نیز تسکین می‌دهد.

مواد لازم:

2 قاشق چای خوری عسل طبیعی
1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا طبیعی
طرز تهیه و نحوه استفاده:

عسل و ژل آلوئه ورای طبیعی را درون یک ظرف ریخته و هم بزنید. سپس با نوک انگشت خود یا براش سیلیکونی مخصوص ماسک، مخلوط به دست آمده را روی صورت بمالید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و سپس کاملاً بشویید.

ماسک بلغور جو دوسر
ماسک بلغور جو دوسر یک ماسک ملایم و در عین حال به شدت موثر و مفید برای پوست‌های حساس است. بلغور جو دوسر غنی از فیبر و خواص آنتی اکسیدانی است؛ به همین دلیل فوراً پوست حساس را آرام می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در بلغور جو دوسر آسیب‌های پوستی ناشی از مواد شیمیایی، اشعه فرابنفش خورشید و آلودگی هوا را خنثی می‌کنند. از آنجایی که جو دوسر تورم و التهاب را کاهش می‌دهد، برای افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مناسب است.

مواد لازم:

2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست
2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
طرز تهیه و نحوه استفاده:

ماست و بلغور جو دوسر را مخلوط کنید تا مخلوطی خمیرمانند به دست آید. آن را روی صورت مالیده و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس به کمک دستمال کاغذی نرم و آب ولرم، ماسک را از روی صورت پاک کرده و پوست را به آرامی بشویید.

ماسک موز و عسل
بلغور جو دوسر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و در عین ملایم بودن، کارآیی کافی برای پاکسازی و التیام پوست حساس را دارد. موز حاوی ویتامین A است که به تکثیر و رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند. تخم مرغ ماده‌ای به نام لسیتین در خود دارد که یک نرم کننده طبیعی پوست به شمار می‌رود. عسل نیز به حفظ و ترمیم لایه محافظتی طبیعی پوست کمک می‌کند.

مواد لازم:

نصف یک موز متوسط ​​(له شده)
½ فنجان بلغور جو دوسر پخته شده با شیر
1 عدد تخم مرغ
½ قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه و نحوه استفاده:

همه مواد را درون یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس ماسک به دست آمده را با حرکات آهسته و دورانی روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای 15 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و اسطوخودوس
عسل یک ماده ضد باکتری طبیعی است و برای درمان و پیشگیری از آکنه بسیار عالی عمل می‌کند. عسل همچنین مرطوب کننده و تسکین دهنده پوست نیز هست. روغن اسطوخودوس نیز برای رفع خشکی و التهاب پوست بسیار مناسب است. این روغن رایحه عالی دارد، اعصاب را آرام می‌کند و پوست را التیام می‌بخشد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
2 قطره روغن اسطوخودوس
طرز تهیه و نحوه استفاده:

عسل و روغن اسطوخودوس را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم مرطوب کرده و ماسک را به آرامی روی آن بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار
این ماسک برای پوست های حساس یک ماسک همه کاره محسوب می‌شود. عسل به دلیل دارا بودن خاصیت ضدعفونی کنندگی‌، تحریکات پوستی را تسکین می‌دهد. همچنین به بازسازی بافت پوست صورت نیز کمک می‌کند. ماست هم همانطور که می‌دانید، التهاب و قرمزی پوست را رفع کرده و آن را مرطوب می‌کند. خیار نیز یکی از بهترین آبرسان‌های طبیعی بوده و پوست را تسکین می‌دهد.

مواد لازم:

سفیده 1 تخم مرغ
1 قاشق چای خوری عسل
1 خیار متوسط
1 قاشق چای خوری ماست
طرز تهیه و نحوه استفاده:

ابتدا سفیده تخم مرغ را کاملاً هم بزنید؛ تا جایی که کف کند. سپس مقداری خیار را رنده کنید تا 1 الی 2 قاشق چای خوری آب خیار از آن به دست آید. در گام بعدی، عسل را کمی حرارت دهید تا به حالت مایع در آید. همه مواد را مخلوط کرده و اجازه دهید خنک شود. ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید.

کلام آخر
در این مقاله با بهترین ماسک های خانگی برای پوست حساس آشنا شدیم. یادتان باشد که قبل از استفاده از هرگونه ماسک صورت جدید، آن را روی بخش کوچکی از پوست بازو تست کرده و 24 تا 48 ساعت صبر کنید. اگر پوستتان هیچ واکنشی نشان نداد، می‌توانید با خیال راحت ماسک را به صورت خود هم بزنید. قبل از استفاده از ماسک، ابتدا صورت خود را کاملاً تمیز کنید. همچنین فراموش نکنید که ماسک نباید به ناحیه دور چشم زده شود. در هنگام شستشوی ماسک، صورت خود را با آب ولرم (نه داغ) بشویید و از مالش شدید پوست اکیداً خودداری کنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان