امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با فواید و خواص قارچ صدفی بیشتر و کامل تر آشنا شوید

#1
با فواید و خواص قارچ صدفی بیشتر و کامل تر آشنا شوید 1


قارچ های صدفی خوراکی های عالی هستند که اغلب در هر جای دنیا پیدا می شوند. این گونه از قارچ ها یکی از راحت ترین انواع قارچ برای رشد در منزل و پیدا شدن در طبیعت وحشی، می باشند. این قارچ ها در آب و هوای معتدل تا نواحی گرمسیری رشد می کنند و از مواد در حال پوسیدن مانند درخت های قطع شده تغذیه می کنند.

تحقیقات اخیر اثبات کرده اند که قارچ صدفی صرفا در واقع بیش از یک غذای عادی است. بلکه این قارچ یک داروی شناخته شده ی خوبی است، به علت ظرفیت های درمانی که در قیاس با دیگر قارچ های دارویی دارد.

ارزش غذایی قارچ صدفی
قارچ ها منبع بسیار خوبی از ویتامین د محسوب می شوند. همچنین این قارچ ها حاوی ژرمانیوم، یک ماده معدنی موثر، سلنیوم، یک ماده معدنی آنتی اکسیدان و همچنین ماده معدنی دیگری مانند مس؛ نیاسین، پتاسیم و فسفر هستند. این نوع از قارچ ها سرشار از ویتامین ث، پروتئین، کلسیم و آهن می باشند. علاوه بر آن، قارچ ها حاوی کیتین و بتا گلوکان های محلول هستند که به شدت برای بدن ما مفید می باشند.

انواع قارچ صدفی

بررسی کامل خواص و فواید قارچ صدفی
تثبیت سطح قند خون:

مقدار ناکافی انسولین در بدن منجر به دیابت می شود. کلسیم برای ترشح انسولین مورد نیاز است. ویتامین د به کاهش التهاب و افزایش حساسیت انسولین کمک می کند. مطالعات نشان می دهند که ویتامین د به جلوگیری از وقوع هر دو نوع دیابت یک و دو کمک می کند.

سیستم ایمنی:

ویتامین د به تکثیر سلول های سالم کمک کرده ور از بدن در مقابل بیماری های ایمنی خودکار مانند آنفولانزا و سرماخوردگی عمومی، محافظت می کند. این قارچ همچنین از پاسخ های التهابی زیاد و یا طولانی مدت جلوگیری می کند. التهاب به علت اختلالات خود ایمنی و بیماری های مزمن مانند آرتروز، ام اس، سندرم روده تحریک پذیر، فشار خون بالا و مشکلات گوارشی اتفاق می افتد.

مشکلات قلبی عروقی:

در کنار ایجاد تعادل در میزان تری گلیسیرید و کلسترول، ویتامین ب3 به کاهش تصلب شرائین کمک می کند که در این شرایط شریان ها سفت و سخت می شوند که ممکن است به بیماری های قلبی منجر شود. این ویتامین همچنین به کاهش ترشح هیستامین و التهاب در کنار بهبود بخشیدن به گردش مواد، کمک می کند. ویتامین ب3 احتمال وقوع مجدد بیماری قلبی یا ایست قلبی را در افرادی که قبلا تجربه داشته اند، کاهش می دهد. ضمنا ویتامین ب3 به درمان پلاگرا که در اثر کمبود نیاسین رخ می دهد کمک می کند.

مشکلات قلبی

مشکلات پوست:

چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید ویتامین ب3 که در شکل نیاسینامید است، به پاک سازی آکنه می کند زمانی که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود. نیاسین به کاهش داغی، التهاب پوست، قرمزی و سوزش آن کمک می کند. این ویتامین همچنین به درمان گرانولوما آنولار و بولوس پمفیگویید که یک بیماری پوستی است و منجر به تاول زدن و درد و عفونت پوست می شود؛ کمک می کند.

سلامتی مغز:

مطالعات نشان می دهند که مس تاثیری بر روی عروق مغزی همانند تاثیر گالاکتوز و دوپامین دارد که به تثبیت انرژی، خلق و خو، تمرکز و دیدگاه کمک می کند. کمبود مس منجر به ضعف، فعالیت سوخت و سازی کم، تنش اخلاقی و و مشکل در تمرکز می شود. مس همچنین به کاربرد آنتی اکسیدان هایی مانند سوپراکساید دیسموتاز، ویتامین ث، تیروسیناز و آسکوربات اکسیداز کمک می کند. این موضوع به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در مغز و همچنین کاهش روند پیری، بیماری های عصبی و سرطان کمک می نماید.

درمان کم خونی:

مقدار ناکافی اکسیژن در خون، تولید کم گلبول های قرمز خون و از دست دادن خون همگی باعث کم خونی می شوند. ویتامین ب2 به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. ویتامین ب2 برای تولید گلبول های قرمز خون و سنتز هورمون های استروئیدی؛ حیاتی است. این عمل به انتقال اکسیژن در بدن و همچنین جابجایی آهن کمک می کند. افراد دارای کمبود ویتامین ب2 ریسک بالایی در ارتباط با ابتلا به کم خونی دایی شکل دارند. تحقیقات نشان می دهند که ویتامین ب2 به کاهش سطح هوموکیستئین در خون کمک می کند.

بهبود انرژی:

ویتامین ب کربوهیدرات را به گلوکز تبدیل می کند که از آن به عنوان سوخت جهت تولید انرژی استفاده می شود. ویتامین بدن را سنتز نموده و پروتئین ها و چربی ها را می شکند. ویتامین ب5 به بازسازی ماهیچه ها، بافت ها و اندام ها کمک می کند. ویتامین ب5 به تثبیت سطح ایده آل سوخت و ساز بدن کمک می کند.

مصرف قارچ صدفی

جلوگیری از پوسیدگی دندان:

ویتامین د، فسفر و کلسیم به شکل گیری و تثبیت سلامت دندان با کمک به غلظت مواد معدنی استخوان فک و حفظ مینای دندان، کمک می کنند. کودکان به غذاهای سرشار از کلسیم و فسفر برای رشد دندان های بزرگسالان و شکل گیری استحکام ساختار دندان ها نیاز دارند. ویتامین د به فسفر برای متعادل کردن کلسیم و بهبود جذب آن در حین شکل دادن به دندان، نیاز دارد. ویتامین و التهاب لثه را کاهش می دهد چیزی که به بیماری های لثه و دندان مرتبط است.

تثبیت خلق و خو:

عملکردهای ناقل های عصبی به مقدار کافی آهن برای تثبیت خلق و خوی خوب مربوط اند. این ناقل ها به تعادل هورمونی مانند دوپامین، سروتونین و سایر نیز مرتبط می باشند. بنابراین کمبود آهن منجر به بدخوابی، خلق و خوی منفی، عدم وجود انگیزه و سطح بسیار کم انرژی می شود.

مقابله با الکل:

ویتامین ب1 به کاهش احتمال اختلال مغزی به نام سندرم ورنیک - کورساکوف کمک می کند که شامل آسیب عصبی، حرکت ماهیچه و مشکل در راه رفتن و بی حالی می شود. این حالت به علت کمبود تیامین و رژیم غذایی ضعیفی که مصرف کنندگان الکل دارند، اتفاق می افتد. مصرف بالای تیامین می تواند علائم الکل را کاهش دهد.

ضد میکروب:

تحقیقات نشان داده اند که قارچ صدفی بر علیه باکتری های اشرشیای کلای و استافیلوکوکوس که در مقابل دارو مقاوم شده اند؛ موثر است. همچنین مطالعات حاکی از آن است که این قارچ ها بر ضد رشد بیش از حد عفونت های کاندیدا، استرپتوکوکوس یا انترکوکوس موثر م می باشند.

قارچ صدفی خوراکی

ضد ویروس:

قارچ های صدفی می توانند هر دو تاثیرات ضد ویروسی خود را در داخل سیستم ایمنی بدن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کار برند. اوبیکیتین یک پروتئین ضد ویروس است که از قارچ صدفی به وجود می آید. این قارچ همچنین ظرفیت مهار تکثیر سلول در ویروس ها شامل ایدز را نیز دارد.

ضد سرطان:

پلی ساکارید های موجود در قارچ صدفی فعالیت بالقوه ی ضد توموری در مطالعات جانوری و گیاهی از خود نشان دادند. یک آنتی اکسیدان خاص؛ به نام پلی ساکارید پلوران توانایی خود را در مقابله با سرطان روده را نشان داده است. تاثیرات دیگر ضد سرطان قارچ صدفی از توانایی آن برای کاهش آسیب مولکول DNA در مکانیسم های چندگانه است.

کاهش فشار خون:

قارچ های صدفی نشان داده اند که تاثیر آرامبخشی بر روی ماهیچه های ظریف در دیواره ی سرخرگ ها دارند؛ بنابراین فشار خون را به صورت موثری کاهش می دهد.

ضد التهاب:

قارچ های صدفی نشان داده اند که تاثیر ضد التهابی در داخل بدن دارند که به وسیله تنظیم آهسته کانال های التهابی در هر دو نوع التهاب که شامل التهاب مزمن و حاد می شود را کاهش می دهد.

خواص قارچ صدفی

کمک به کاهش سطح کلسترول:

قارچ هایی که هیچ کلسترول و چربی ندارند بسیار کربوهیدرات کمی نیز دارند. گرچه این آنزیم ها حاوی فیبر و دیگر آنزیم هایی هستند که به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند. این قارچ ها همچنین سرشار از محتوای پروتئین ظریف هستند که به تجزیه کلسترول کمک می کنند. بنابراین مصرف قارچ به تنظیم سطح کلسترول و حفاظت از قلب شما کمک می کند.

خوب برای استخوان ها:

قارچ حاوی کلسیم است که به تحکیم و استحکام و استخوان های ما کمک کرده و همچنین به شکل گیری آن نیز کمک می کند. بنابراین حضور قارچ ها در رژیم غذایی شما منجر به تامین کلسیم ضروری در بدن شما می شود که برای استخوان های شما مورد نیاز است. این خاصیت شروع بیماری هایی مانند پوکی استخوان و دیگر بیماری های مرتبط با انحطاط استخوان ها مانند عدم تحرک و درد مفاصل را به تاخیر انداخته یا مانع آن ها می شود.

کمک به کاهش وزن:

قارچ های صدفی سرشار از پروتئین ها و فیبر هستند اما کربوهیدرات کمی دارند و مقدار ناچیزی نیز چربی و کلسترول دارند. بتا گلوکان و کیتین دو نوع فیبری هستند که در این نوع قارچ وجود دارند و به افزایش احساس سیری و کاهش اشتها کمک می کنند. این فیبرها در قارچ صدفی با شما کمک می کنند تا احساس سیری بیشتری کنید و به کاهش مصرف کالری کمک می کند.

جنین سالم:

اولین تاثیر قارچ صدفی تغذیه ی جنین است. برای زنان باردار، خوردن غذای سالم ضروری است. یکی از غذاهای سالنی کا باید توسط زنان باردار مصرف شود، این قارچ های سالم است. محتوای طبیعی در این قارچ به رشد جنین کمک خواهد نمود و به همین علت نقایص هنگام تولد مهار می شوند. تاثیر قارچ صدفی برای جلوگیری از ظاهر شدن تومورها در بدن، اهمیت زیادی دارد.

فواید قارچ صدفی

به عنوان یک ضد حساسیت:

یکی از فواید قارچ صدفی که در انسان ها اثبات شده است در مورد کودکانی است که مشکلات ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دارند. در این مطالعه؛ قارچ صدفی آثار ضد حساسیتی را از خود نشان داد. تاثیر قارچ صدفی می تواند باعث کاهش بیش از پیش سطح قند خون بدن باشد. مطالعه ای در این زمینه وجود دارد که توانایی قارچ صدفی را برای کاهش سطح قند خون د افزایش سطح هورمون انسولین را در دیابت نوع دوم نشان داده است.

افزایش استقامت بدن:

قارچ های صدفی حاوی ویتامین ث هستند که نقش مهمی را در افزایش تحمل بدن ایفا می کند. علاوه بر آن، این قارچ حاوی منیزیم است که برای بدن بسیار خوب و مناسب است. حضور این مواد باعث می شود تا برخی از کارشناسان مرتبا مصرف این گیاه را توصیه کنند چرا که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. قارچ های صدفی حاوی مقدار کاملا زیادی آمینو اسید است. علاوه بر آن پروتئین در قارچ صدفی خشک شدت می تواند به بیش از 10 تا 30 در صد برسد که به معنای آن است 7/3 درصد از برنج و 13/2 نیز از گندم بیشتر است.

یک آنتی اکسیدان طبیعی:

چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم فواید قارچ های صدفی بسیار عالی هستند که از آثار رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند که این رادیکال ها همواره بدن را مورد حمله خود قرار می دهند. این به آن علت است که این قارچ ها حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی هستند و بنابراین می توانند به تثبیت بدن شما کمک کنند. برای زنان باردار که به مواد غذایی بیشتری نیاز دارند، شما می توانید قارچ صدفی مصرف کنید.

مصارف قارچ:

قارچ های انتها سفید بیشترین قارچ کشت شده می باشند که به صورت گسترده ای به عنوان جزء مهمی در غذاها و سس ها استفاده می شود. قارچ ها ویتامین د، سلنیوم و آنتی اکسیدان دارند و بنابراین برای پوست ما مفید هستند و به صورت گسترده ای در کرم ها، سرم ها و لوازم آرایش چهره استفاده می شوند. این به صورت گسترده ای مورد قبول است که قارچ ها ظرفیت های سفید کردن پوست را دارند. با توجه به حضور آهن در این نوع قارچ، مصرف قارچ ها به جلوگیری از ریزش موها نیز کمک می کند. این قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و در مواردی بالاتر سبزیجات و میوه ها از نظر وجود مواد مغذی قرار می گیرند.

قارچ صدفی خواص

عوارض جانبی و حساسیت های ناشی از قارچ صدفی
برای یک شخص عامی تشخیص قارچ های سمی و قارچ های سالم آسان نیست. مصرف قارچ های وحشی یا سمی ممکن است منجر به تشدید بیماری ها در انسان ها شده بگید حتی موجب مرگ شود. با توجه به وجود بتا گلوکان در این قارچ ها، عملکرد ایمنی تحریک شده و افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند آرتروز، سل، آسم و ام اس باید از مصرف آن اجتناب کنند

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان