امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زیبایی چندبرابر مژه ها

#1
مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زیبایی چندبرابر مژه ها 1

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد
هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

سرعت رشد مژه
رشد مژه چقدر طول می کشد

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن
رشد مژه چقدر طول می کشد

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

قیچی زدن مژه، درست یا غلط
قیچی زدن مژه ، درست یا غلط

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

علت ریزش مژه چیست
علت ریزش مژه چیست

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

مواد غذایی مناسب برای رشد سریع مژه
مواد غذایی مناسب برای رشد سریع مژه

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مژه نوزاد چقدر طول می کشد
رشد مژه نوزاد

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن های گیاهی تقویت کننده رشد مژه
روغن کرچک

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند.

روغن بادام

روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هفت مغز

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط βάરãɲ
آگهی
#2
مفید بود
مرسی^_^♡
☆هیچ مخدری مثل احترام بیش از حد...
                               توهم زا نیست ...♡


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16332835215615 ♡
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پرطرفدارترین مدل های زیبایی جذاب بانوان+عکس
  + ترفندهای زیبایی برای دانشجویان! +
  رسیدن به زیبایی با PRP
  میدونستی هر کی بیشتر حرف میزنه از زیبایی کمتری برخوردار هست؟
  گیاهانی که به خانه شما زیبایی می​دهند
  موجودی فوق العاده زیبایی که پس از ۱۰۰ سال دوباره دیده شد! +عکس
  اصول مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی
  زیبایی و سلامت را برای ناخن‌هایتان آشپزی کنید
  شخصی که 90 بار عمل جراحی زیبایی کرد ! (+عکس)
Information ترفندهای عجیب برای زیبایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان