امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خوردنی ها و خوراکی های مضر برای چشم هایتان

#1
خوردنی ها و خوراکی های مضر برای چشم هایتان 1





چاشنی ها:
یکی از روش های رایج طعم دهی غذاها، اضافه کردن چاشنی ها است. بسیاری از این چاشنی ها حاوی طعم دهنده های مصنوعی، قند و شکر فراوان هستند که برای سلامت چشم باید از مصرف آن اجتناب کنید. مقدار زیاد قند در بدن می تواند باعث باریک شدن رگ های خونی در چشم و افزایش تدریجی مایعات و عدم تخلیه آن شود که منجر به بروز آب سیاه می شود.

چاشنی ها

ماهی بزرگ:
هنگام خرید ماهی، همیشه ماهی های کوچکتر را انتخاب کنید. ماهی های بزرگ جیوه بیشتری دارند و در سلول هایی که به نور واکنش نشان می دهند تجمع می یابد. به همین دلیل برای سلامت چشم ها مضر هستند.

گوشت های فرآوری شده:
گوشت های فرآوری شده عموما برای سلامتی مضر هستند زیرا وجود نمک فراوان در آنها باعث افزایش فشار خون و فشار موقت چشم می شود. مصرف بالای سدیم عوارض زیادی دارد. برخی شواهد نشان می دهد که این میزان خطر آب مروارید و آسیب به شبکیه چشم را افزایش می دهد.

گوشت های فرآوری شده

نوشیدنی های شیرین:
نوشیدنی های شیرین معمولا با شیرین کننده های مصنوعی و شربت ذرت حاوی فروکتوز بالا شیرین می شود. این نوشیدنی ها کلسترول و فشارخون را افزایش می دهند.

علاوه بر این افزایش قند خون باعث آسیب رگ های کوچک می شود که خون را به شبکیه می رسانند و در نهایت موجب التهاب و از دست دادن بینایی می شود.

سیب زمینی سرخ شده:
زمینی سرخ شده به دلیل جذب روغن فراوان برای سلامت کلی بدن مضر است. صرف نظر از مصرف روغن، پختن سبزیجات منجر به از بین رفتن تمام ارزش غذایی آن می شود و چربی های ترانس موجود در غذاهای سرخ شده علاوه بر مسدود کردن شریان ها موجب فشارخون بالا و در نهایت مشکلات چشم می شود.

سیب زمینی سرخ شده

مارگارین:
برخلاف تصور عموم، مارگارین جایگزینی خوبی برای کره نیست زیرا حاوی مقدار زیادی چربی ترانس است که برای سلامت چشم ها خوب نیست. چربی های ترانس موجب التهاب می شوند، سطح کلسترول بد را افزایش می دهند و منجر به باریک شدن رگ های خونی می شوند.

نوشابه:
مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد نوشابه در افراد دیابتی می تواند منجر به نابینایی شود. به دلیل وجود شیرین کننده های مصنوعی در نوشابه ها ممکن است حساسیت به انسولین و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد و منجر به آسیب شبکیه چشم شود.

نوشابه

غذاهای آماده:
اگرچه مصرف غذاهای آماده راحت است اما حاوی موادی مانند (نمک و شکر) هستند که چندان برای سلامتی خوب نیست. پیش از این هم در بخش بهداشت و سلامت نمناک خواندید که در صورت مصرف زیاد نمک و شکر بدن متورم شده و حجم خون افزایش می یابد و قلب خون را سخت تر پمپاژ می کند که منجر به فشار خون بالا می شود. این فشار به رگ های خونی از جمله رگهای چشم صدمه می زند.

غذاهای سفید:
غذاهای سفید مانند پاستا، نان سفید، برنج و آرد ذرت تقریبا هیچ فایده ای ندارند و فقط کربوهیدرات های ساده ای هستند که انرژی زیادی تولید می کنند. اگر این غذاها را زیاد مصرف می کنید حتماً سبزیجات و غذاهای غنی از امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مزایای آن برخوردار شوید.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  گونه هایتان علامت کمبود پروتئین در بدن دارند اگر ..
  خوردنی هایی که دندان پزشکان لب نمیزنند !
  آقایون ، سمت این خوردنی ها نرید لطفا
  خوراکی ضد خشکی و بیماری های عفونی خانم ها
  این غذاها و خوراکی ها را قبل از سفر با هواپیما نخورید!
  دلیل تپش قلب چیست و چه خوراکی هایی برای آن مفید است؟
  این خوراکی ها و مواد غذایی پلاکت خون را افزایش می دهند
  ورزشکاران قدرتی چه غذاها و خوراکی هایی بخورند؟
  خوراکی های سرشار از کلیسم غیر لبنی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان