امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیرات بی نظیر بابونه برای درمان و پیشگیری از دیابت

#1
تاثیرات بی نظیر بابونه برای درمان و پیشگیری از دیابت 1




بابونه گیاهی معطر است که در چمنزارها رشد پیدا می کند،این گیاه به لحاظ دسته بندی طب سنتی در ایران طبع گرم و خشکی دارد و جوشانده این گیاه برای درمان بیماری های مختلفی کاربرد دارد

محققان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند مصرف دمنوش گیاهی بابونه می تواند سبب کنترل و حتی جلوگیری از ابتلای افراد به دیابت شود.

محققان اعتقاد دارند مصرف بابونه بر فرآیند جذب و هضم مواد غذایی به ویژه کربوهیدرات اثر می گذارد و سبب می شود تا سطح قند خون بیماران کنترل شود.

یکی از ویژگی های منحصربه فرد درون ترکیب گل بابونه به آن رنگی زرد می دهد که سبب می شود فرآیند جذب کربوهیدرات ها کنترل شود.

محققان اعتقاد دارند می توان ترکیب جدیدی از دارو ها را با استفاده از خواص بابونه تهیه کرد.

در طول قرن های پیش افزون بر خاصیت درمانی از رنگ گل بابونه در صنعت رنگرزی پارچه نیز استفاده می شده است، اما کارشناسان درپژوهش های خود دریافتند می توان از این گیاه برای مبارزه با بیماری دیابت نیز استفاده کرد.

بابونه

خاصیت درمانی رنگ گل بابونه
استفاده از بابونه از دیرباز برای سلامت پوست، ایجاد آرامش و برطرف کردن مشکل بی خوابی و کم خوابی رایج بوده است.

دو ماده ترکیبی در گل بابونه به نام های آپیگنین -7-O- گلوکوزید و آپی ژنین که سبب رنگ زرد این گل می شوند اصلی ترین ماده برای درمان بیماری دیابت و پیشگیری از بالا رفتن قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو هستند.

دانشمندان به مبتلایان به دیابت، افرادی که شاخص قند خون آن ها نسبتاً بالاست و همچنین افرادی که سابقه جوش و آکنه صورت دارند توصیه می کنند نوشیدن چای بابونه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

نحوه مصرف چای بابونه
در این مقاله از مجله پزشکی دکتر سلام شما را نحوه تهیه دمنوش های مختلف بابونه برای درمان بیماری های مختلف آشنا می نماییم.جالینوس حکیم، قبل از کشف کنین، بابونه را برای تب های نوبه (مالاریا) توصیه می نمود و همچنین برای معالجه دردهای ناشی از ضربات خارجی و تروما، مؤثر می پنداشت. بابونه از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ به حساب می آید.

روش تهیه دمنوش بابونه برای درمان بیماری تب و لرز و سردرد:
طرز تهیه: یک قاشق چای‏خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیرمستقیم بگذارید. چای بعد از 10 دقیقه، آماده است.

نحوه درست کردن چای بابونه برای درمان زخم معده و ورم معده :
طرز تهیه: بدین منظور روزانه به صورت ناشتا 3 الی 4 قاشق گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده و سپس بعد از 15 دقیقه صبحانه را میل نمایید. خوردن چای غلیظ بابونه را به مدت 2 هفته ادامه دهید تا تأثیر بسزای آن را بر معده مشاهده نمایید.

بابونه

برطرف کردن مشکل بی خوابی با بابونه
فواید سلامتی دمنوش بابونه برای مقابله سرماخوردگی و آنفلوآنزا:
طرز تهیه: بابونه خشک شده را در یک فنجان بریزید. روی آن آب جوشیده بریزید.اجازه دهید 3 دقیقه بماند تا دم بکشد. می توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده می کنید درب آن را بگذارید. همچنین می توانید بابونه به تعداد بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید.

سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بنابه ذائقه تان می توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید. و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و بهار نارنج:
مواد لازم

بابونه شیرازی یک قاشق مرباخوری

بهارنارنج یک قاشق مرباخوری

آب دو لیوان

روش مصرف

ابتدا آب را جوش آورده و داخل قوری چینی بریزید و مواد را اضافه کرده به مدت 5 تا10 دقیقه با شعله بسیار ملایم دم کنید، پس از اینکه دمنوش کمی حرارت از دست داد، عسل به میزان کافی اضافه و از دمنوش لذت ببرید.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  درمان ورم مقعدی چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان