امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از این به بعد حتما شام رو زود بخورید چون ...

#1
از این به بعد حتما شام رو زود بخورید چون ... 1


چرا باید شام را قبل از ساعت 9 بخورید؟
1. بهبود کیفیت خواب
کیفیت خواب زمانی بهتر می شود که 2 الی 2 ساعت و نیم قبل از خواب شام خورده باشید زیرا هضم غذا زودتر انجام می شود و در طول خواب به بدن شما آسیب نمی زند. سیستم گوارشی شما در این مواقع هنگام خواب به خوبی استراحت می کند و همچنین از بیش از حد خوابیدن شما نیز جلوگیری می کند.

بهبود خواب

2. کاهش وزن
تمرین زودتر شام خوردن باعث کاهش وزن می شود و متابولیسم را افزایش می دهد. مطالعات زیادی این فرضیه را تصدیق کرده است. این تمیرن به طور اتوماتیک شما را سیرتر می کند و همچنین چربی ها در هنگام نیاز به انرژی به کمک شما می آیند و در نتیجه مدیریت وزن بالاتر می رود. این مورد برای بیماران دیابتی بسیار مهم است و در سلامت آن ها بسیار دخیل می باشد.

3. از بین بردن یبوست

اگر از یبوست رنج می برید ، باید زود خوابیدن را تمرین کنید. یک خواب کافی نه تنها سیستم گوارش را بهبود می بخشد ، بلکه نتیجه آن نیز از بین بردن یبوست است. این تمرین به شما کمک می کند تا با نفخ شکم مبارزه کنید.

خواص شام

4. احساس انرژی بیشتر

با زود شام خوردن احساس انرژی بیشتری می کنید و کمتر با بیدار شدن دچار مشکل می شوید. در نیتجه وقتی صبح زودتر از خواب بیدار می شوید ، ذهن شما فعال تر می شود و همچنین می توانید از جلسات تمرینی مثل یوگا استفاده کنید و تا باقی روز انرژی کافی خود را تضمین کنید.

5. اشتهای بهتر

قطعا که نباید مهم ترین وعده روزانه را که صبحانه است ، فراموش کنید. زمانی که زودتر شام بخورید ، اشتهای کلی شما متعادل می شود و در صبحانه نیز بیش از همیشه می خورید که یک وعده مهم برای سلامتی شماست.

فواید زود شام خوردن

6. خلاصی از رفلاکس معده

زمانی که قبل از خواب شام می خورید و به سرعت می خوابید ، اسید معده شما افزایش می یابد و دچار رفلاکس می شوید و در نتیجه در نزدیکی قفسه سینه احساس سوزش می کنید. تحقیقات نشان می دهد که برای رهایی از این مشکل باید حداقل سه ساعت قبل از خواب ، شام خورده باشید.

7. به حداقل رسیدن حمله قلبی
زود شام خوردن را باید به یک قانون مهم و ضروری در زندگی تبدیل کنید. عموما زمانی که خواب هستیم ، فشار خون ما نزدیک به 10 درصد کاهش پیدا می کند که به بدن اجازه استراحت می دهد. صبح ها قبل از بیدار شدن نیز فشار خون شروع به بالا رفتن می کند. زمانی که دقیقا قبل از خواب شام می خوریم ، الگوی فشار خون آشفته می شود. زمانی که فشار خون در سطح بالایی قرار می گیرد ، خطر حمله قلبی نیز افزایش پیدا می کند. زودتر شام خوردن حداقل سه ساعت قبل خواب ، خطر حمله قلبی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

اهمیت شام

8. کاهش خطر دیابت
زمانی که زودتر شام می خورید ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می یابد. این دیابت زمانی گریبانگیر ما می شود که بدن نتواند از انسولین به درستی استفاده کند. زمانی که دو الی سه ساعت قبل از خواب شام می خوریم ، بدن ما به درستی از انسولین استفاده می کند و غذا را به گلوکز تبدیل خواهد کرد.

9. کاهش خطر سرطان
افرادی که دقیقا قبل از تایم خواب شام می خورند، 15 درصد بیش از بقیه در معرض سرطان پروستات در بین مردان و سرطان سینه در بین زنان قرار می گیرند. این موضوع به این معناست که با زودتر شام خوردن می توانید خطر ابتلا به سرطان را تا 15 درصد کاهش دهید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اینجوری قهوه بخورید که نابود می شید!
Clocket اگر زیاد گوشت بخورید ...
  10 دلیل برای آنکه می گویند با دست غذا بخورید
Heart عشق دختران نوجوان نسبت به ستاره ها.حتما بخوانید.
  ماش بخورید تا بیماری های مزمن نگیرید
  برای از بین بردن چین و چروک صورت پای مرغ بخورید!
  نوشیدنی گرم بخورید تا بدن شما خنک شود
  آجیل بخورید تا از ابتلا به بیماری های پیشگیری کنید
  شکلات بخورید تا قدرت مغز شما بیشتر شود
  روزی 2 عدد موز بخورید تا معجره اش را ببینید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان