امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کار اشتباهی که همه بعد حمام انجام میدیم

#1
کار اشتباهی که همه بعد حمام انجام میدیم 1




11 چیز مضری که هر روز بدون در نظر گرفتن عوارض آن، انجام می دهیم
1.خوردن سبزیجات خیلی زیاد:
سبزیجات برای هر رژیم غذایی سالم کاملاً ضروری هستند، با این حال، اگر شما بیش از 7 وعده سبزیجات و 4 وعده میوه را هر روز به مدت طولانی بخورید، خطر آسیب زدگی به بدن وجود دارد، برای اینکه حداکثر مواد مغذی خود را دریافت کنید، سبزیجات تازه بخورید (نه سرخ شده و یا پخته شده) و بیش از 4 تا 5 بار در روز نخورید.

عادات روزانه

2. عدم خوردن چربی ها:
چربی بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند منجر به بیماری های قلبی و مشکلاتی با وزنتان شود، اما نباید تمام چربی ها را به طور کامل قطع کنید، آن ها به متابولیز ویتامین ها کمک می کنند، مصرف چربی های خوب از 44 تا 78 گرم در روز بسته به ترجیحات شخصی شما و شرایط آن مناسب است.

3. استفاده بیش از حد از کرم ضد آفتاب:
همه می دانند که هنگام بیرون رفتن استفاده از کرم ضد آفتاب لازم است، این می تواند به جلوگیری از پیری زودرس و سرطان پوست کمک کند، اما مهم است که بیش از حد از آن استفاده نکنید، فقدان نور خورشید و ویتامین D می تواند منجر به انواع دیگر سرطان مانند سرطان لوزالمعده شود، تحقیقات نشان داد که کمبود ویتامین D و محافظت بالا در برابر خورشید ممکن است دلیل اسکلروز چندگانه باشد، شما باید از خودتان در برابر نور خورشید مستقیم محافظت کنید، اما نباید در این کار زیاده روی کنید، و درست است که براساس خطرات سلامتی تصمیم بگیرید.

کرم ضد آفتاب

4. سیب پوست کنده:
تقریباً تمام مواد غذایی که در سبزیجات و میوه ها وجود دارند همیشه درون آن ها نیستند، 100 % کورستین (یک آنتی اکسیدان که سلامتی قلب را پشتیبانی می کند) در پوست سیب است، خوردن سیب پوست نکنده برای پیش گیری از بیماری های مزمن سیستم قلبی عروقی موثر است، مهم ترین چیز فراموش کردن آن ها قبل از خوردن نیست، در غیر این صورت، خطر ابتلا به عفونت وجود دارد.

5. مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا:
نوشابه های انرژی زا می توانند به شما کمک کنند تا از خواب بیدار شوید و بهره وری خود را افزایش دهید، اما نوشیدن زیاد آن ها توصیه نمی شود. همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته ایم، نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که برخی نوشیدنی های انرژی زا می توانند ریسک تپش قلب ناپایدار را افزایش دهند.

داوطلبان در سنین 18 تا 40 سال در این تحقیق شرکت کردند، آن ها 2 بطری نوشیدنی انرژی زا یا یک نوشیدنی دارونما را به مدت 3 هفته مصرف کردند، هیچ کس نمی دانست که کدام یک نوع واقعی را خوردند، در نتیجه، گروه اول دارای فشار خون و ضربان قلب بالا بود در حالی که دیگر هیچ انحرافی نداشت.

نوشیدنی انرژی زا

6. بررسی زیاد ایمیل و صفحات مجازی:
ایمیل تنها ابزار ارزشمند ارتباطی نیست، بلکه منبعی از استرس و ناامیدی برای بسیاری از ما است و در نتیجه، بهره وری ما افت می کند، علی رغم این حقیقت که دانشمندان در تلاشند تا قوانین قطعی برای استفاده از ایمیل برای به حداقل رساندن نفوذ منفی ایجاد کنند، واضح است که توصیه های آن ها نمی تواند برای همه یک سان باشد، با این حال، چند نکته وجود دارد که برای همه خوب است:صبح زود یا دیر وقت آن را چک نکنید؛ ابتدا کار کنید و بعداً ایمیل های تان را بررسی کنید (البته، اگر بخش مهمی از فرآیند کار شما نیست)؛ نوتیفیکیشن ایمیلتان را خاموش کنید.

7. تنظیم زنگ هشدار بلند:
همیشه این احتمال وجود دارد که اگر صدای هشدار آرام باشد، خواب بمانید، به همین دلیل است که بسیاری از مردم میزان صدای بالایی را تنظیم می کنند، به خاطر صدای بلند، فشار خون افزایش می یابد و به همین ترتیب ضربان قلب نیز بالا می رود، فرد در ساعات اولیه زمانی که بدنش هنوز آرام است بسیار آسیب پذیر است، صدای بلند می تواند بر روی سلامتی تاثیر بگذارد و استرس ایجاد کند و میزان کورتیزول را افزایش دهد، اگر به مدت چند روز، هفته ها و یا ماه ها و غیره به این حالت بیدار شوید، یک خطر وجود دارد که استرس مزمن بگیرید.

زنگ هشدار بلند

8. سوزاندن عود:
سوزاندن عود تاثیر خوبی بر سیستم عصبی مرکزی دارد و به ما کمک می کند تا استرس خود را رها کرده و آرام شویم، با این حال، در تحقیقاتی که در دانشگاه تکنولوژی جنوب چین انجام شد، نشان داده شد که سوزاندن عود در هر روز به مدت چند ساعت می تواند دلیلی برای سرطان ریه، سرطان خون و تومور مغزی باشد، عود می تواند باعث جهش شود.

آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند به طور بالقوه مواد ژنتیکی مانند DNA را تغییر دهند، اگر هنوز هم می خواهید فضای آرامش ایجاد کنید، می توانید کمی از عود استفاده کنید، اما فراموش نکنید که کمی بعد هوای تازه بخورید.

9. مصرف مسکن:
مسکن ها واقعاً به کسانی که درد مزمن دارند کمک می کنند، با این حال، در تحقیقی که انجام شد نشان داده شد که مصرف مسکن نیز می تواند وضوح احساسات خوب را کاهش دهد، در این تحقیق، یک گروه از شرکت کنندگان مسکن گرفتند و دیگری از دارونما استفاده کردند که به نظر مشابه می رسید، بعد از آن، شرکت کنندگان 40 عکس - از کودکان گرسنه (کودکان گرسنه) تا بسیار جذاب (کودکانی که با گربه ها بازی می کنند) را تماشا کردند، بعد از هر عکس، شرکت کنندگان باید تخمین می زدند که عکس ها چقدر مثبت بودند، نتایج نشان داد شرکت کنندگانی که مسکن مصرف می کردند عکس ها را بدتر و منفی تر از کسانی می دیدند که دارونما مصرف می کردند، به عبارت دیگر، ادراک عاطفی از واقعیت تحریف شده بود.

مصرف مسکن بیش از حد

10. نداشتن تنوع غذایی:
برای تامین مواد مورد نیاز بدن لازم است همه از انواع ویتامین ها و مواد مغذی و سبزیجات و میوه جات استفاده نمایند زیرا برخی از ویتامین ها مانند ویتامین A، به سلول های سفید بدن کمک می کند که بهتر با عفونت مبارزه کنند. ویتامین E که در انواع آجیل ها وجود دارد برای مبارزه با عفونت های تنفسی بسیار عالی است پس از همه نوع غذایی در فصول سال استفاده نمایید.

11. پیچاندن سر در یک حوله:
مراقب پیچاندن موهایتان در حوله باشید، هنگامی که موهایتان خیس است، یک حوله سنگین می تواند باعث موخوره و یا ریزش مو شود، به جای آن از یک حوله برای گرفتن آب اضافی استفاده کنید و بگذارید موهایتان خشک شود، زمانی که آب اضافی را فشار می دهید مطمئن شوید که آرام این کار را انجام می دهید و فقط برای مدت کوتاهی آن را تکرار می کنید.

12. دوش گرفتن طولانی:
دوش گرفتن طولانی حس خیلی خوبی دارد، این کار به شما کمک می کند استراحت کنید و بعد از دوش گرفتن راحت تر باشید، اما دوش گرفتن طولانی مدت باعث از بین رفتن رطوبت پوست شما می شود که می تواند منجر به خارش پوست شود، دوش شما نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد، هرچه کوتاه تر، بهتر!

دوش گرفتن طولانی

13. ماندن طولانی مدت در خانه یا محل کار:
برخی از اوقات ما به علت تنبلی از خانه خارج نمی شویم و یا برای رفتن به اداره نیز از ماشین استفاده کرده و از اداره خارج نمی گردیم و به این صورت مهمترین منابع ویتامین D را که آفتاب است را از دست می دهیم.

این ویتامین توانایی بدن برای مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا را افزایش می دهد. دریافت روزانه ویتامین D 2000 تا 5000 IU به قدرت استخوان ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

14. استرس:
استرس روی سیستم ایمنی بدن تاثیرات منفی دارد. چنانچه سلامت نمناک اشاره کرده است استرس به علت های مختلفی مانند فشارخانواده یا فشار کاری، تنهایی ، محدودیت حمایت سیستم اجتماعی ایجاد می شود. استرس مزمن واکنش سلول های T را ضعیف میکند و سبب ابتلا به ویروس ها و باکتری ها می شود.

عوارض استرس

15. خوردن بیش از حد چیپس:
چیپس یکی از تنقلات پرطرفدار است اما هیچگونه ماده مغذی در خود ندارد و هیچ کمکی به بدنتان نمی کند. خوردن بیش از حد چیپس سبب می شود هنگام ابتلا به سرماخوردگی، بیماری سریع بهبود نیابد.

16. دور شدن از همه چیز:
جدا کردن خود از دیگران برای در امان ماندن از سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیری معکوس دارد و ممکن است شما بیشتر مبتلا به بیماری گردید پس حتی اگر زیاد هم احساس خوبی ندارید از لاک خود بیرون بیایید.

17. خواب ناکافی:
خواب ناکافی باعث کاهش سطح انرژی و قدرت سلول ها برای تجدید می شود و شما بیشتر مستعد بیمار شدن هستید پس زمان به خواب رفتن و بیدار شدن را دقیق مشخص کنید و 7 تا 9 ساعت بخوابید تا بتوانید از مزایای خواب بهره کامل را ببرید.

عوارض خواب ناکافی

18. لمس بسیاری از وسایل:
برخی از افراد هنگام در محل کار خود دستشان را هر سطحی می زنند و این سطوح را بدون میکروب می دانند اما باید بدانید هر سطحی که مرتب توسط افراد مختلف لمس شود حاوی انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد.

پس حداقل سرکار و جاهایی که نمی توانید دائما دست های خود را بشویید با دست هایتان چشم، لبها و بینی را لمس نکنید زیرا سبب ورود ویروس ها و باکتری ها به درون سیستم بدن می شود.

19. تمیز نکردن وسائل باشگاه:
باشگاه رفتن و انجام ورزش سبب حفظ سلامتی می شود اما تمیز نکردن وسیله ای که قصد استفاده از آن را دارید، باعث مریضی می شود زیرا ویروس سرماخوردگی می تواند 2 تا 8 ساعت بر روی سطوح دوام بیاورد. پس قبل از استفاده ی وسائل روی یک حوله مقداری ضد عفونی کننده حاوی الکل بریزید، و وسیله ای که قصد استفاده از آن را دارید را تمیز کنید.

پاسخ
 سپاس شده توسط Mohlek
آگهی
#2
متاسفانه بعضی از افراد درون حمام هم کار های اشتباهی انجام میدن که حالا نمیخوایم وارد بحث بشیم...
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ
 سپاس شده توسط Emmɑ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گاما کمرا چیست و چگونه انجام می شود؟
  اشتباهی که همه در شستن موها داریم
  اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید
  5 اشتباهی که هنگام استفاده از تلفن های هوشمند مرتکب می شویم!
  حمام جوش شیرین چیست؟ فواید و مضرات حمام جوش شیرین
  سلامتی بدن با حمام سم زدایی
  هرگز در اطراف چشم عمل های زیبایی انجام ندهید
  آرمایش هایی که خانم ها قبل از باردار شدن باید انجام دهند (لیست آزمایشات)
  برای افزایش کیفیت خواب و داشتن خواب شیرین این کارها را انجام دهید
  برای اینکه 5 سال جوان تر شوید این کارها را انجام دهید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان