حداقل سیستم مورد نیاز بازی   حداقل سیستم مورد نیاز بازی  


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

8 تکنیک بسیار موثر برای درمان سرگیجه فقط در 5 دقیقه

#1
8 تکنیک بسیار موثر برای درمان سرگیجه فقط در 5 دقیقه 1




زمانی که دنیای اطراف شما به طور مداوم در حال چرخش است زندگی بسیار مشکل می شود نمی توانید رانندگی کنید، نمی توانید کار کنید، و نمی توانید بدون ترس از سقوط دور بزنید در اغلب موارد، این احساس سرگیجه ناشی از مشکلات گوش داخلی شما است که در آن ذرات به خاطر حرکات شما تغییر می کنند اما اگر این ذرات را منظم نگاه دارید، قادر خواهید بود از سرگیجه خلاص شوید و احساس ثبات را به مغز خود برگردانید.

سرگیجه نوعی گیجی است که حتی وقتی در حال حرکت هم نیستید رخ میدهد این اتفاق فروپاشی مکانیسم دفاعی با گوش معبرهای عصب مغز ارتباط دارد این احساس وقتی در ارتفاعات بلند هستید و یک دفعه به پایین نگاه میکنیدهم ایجادمی شود
روش درمان فوری سرگیجه در چند دقیقه
پیش از هرکاری ببینید کدام گوش باعث سرگیجه شما می شود

طوری دراز بکشید که سرتان کمی از لبه آویزان شود

سر رو به طرف راست برگردانید و بعد سریع دراز بکشید

یک دقیقه صبر کنید و ببینید آیا احساس سرگیجه دارید یا نه

به جایگاه نشست برگردید و در طرف دیگر آن را تکرار کنید

اگر وقتی به سمت راست هستید احساس سرگیجه می کنید، این به این معنی است که گوش راست شما مشکل دارد اگر سرگیجه زمانی که سمت چپ دراز می کشید اتفاق افتد، مشکل گوش چپ تان است.

آغاز 8 شماره درمان سرگیجه در کوتاه ترین زمان ممکن
8. مانور Semont را امتحان کنید:

صاف روی لبه تخت خواب بنشینید.

سر خود را با زاویه 45 درجه به شکل افقی به سمت گوش خوب خود بچرخانید.

سر خود را به زاویه 105 درجه بچرخانید و به طرف گوش بد خود با سر آویزان ، طوری که بینی رو به بالا باشد قرار دهید.

برای چند دقیقه در این موقعیت بمانید.

سر خود را در همان موقعیت و به سرعت سمت گوش دست نخورده قرار دهید طوری که بینی رو به زمین باشد.

چند دقیقه در این موقعیت بمانید و به آرامی به حالت نشسته اولیه خود بازگردید و آرام شوید.

حرکاتی برای سرگیجه

7. اجرای مانور نیمه معلق برای درمان سرگیجه
با نشستن روی پاشنه پا شروع کنید و سرتان را مستقیم بالا نگه دارید تا به سقف نگاه کنید این موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید.

سرتان را پایین نگه دارید، چانه را کمی به سمت زانوهای خود فشار دهید انگار می خواهید پشتک بزنید.

سر خود را به سمت راست یا آرنج چپ (نزدیک به گوش با زاویه 45 درجه بچرخانید صبر کنید یا تا 30 بشمارید

سر خود را برگردانید، به سرعت آن را جایی که شروع کردید برگردانید یک بار دیگر، صبر کنید تا چرخش به مدت 15 تا 30 ثانیه متوقف شود.

سر خود را کنار نگه دارید به سرعت پشت سر هم بنشینید ؛ اگر هنوز احساس سرگیجه دارید، 4 - 5 بار حرکت را تکرار کنید.

مانور نیمه معلق

6. انجام مانور Gufoni برای رفع سرگیجه
بنشینید روی یک میز پاهایتان را آویزان کنید.

به سرعت به سمت سالم خود خم شوید تا زمانی که سرتان به روی میز برسد و صبر کنید تا گیجی متوقف شود.

به سرعت سرتان را به سمت میز در زاویه 90 درجه بچرخانید و 30 ثانیه صبر کنید.

به موقعیت نشستن با حرکت سریع برگردید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید تا سرگیجه شما رفع شود.

Gufoni

5. برای درمان سرگیجه مانور Epley را انجام دهید.
روی تخت خواب خود بنشینید و یک بالش پشت سر خود قرار دهید تا وقتی که بر پشت خود دراز بکشید، زیر شانه های شما خواهد بود.

سر خود را به طرف "بد" با زاویه 45 درجه بچرخانید و به سرعت دراز بکشید شانه های شما باید روی بالش باشند و سر شما باید خم شود

30 ثانیه در این موقعیت بمانید.

سر خود را به طرف دیگر بچرخانید و برای 30 ثانیه نگه دارید سپس بدن تان را در آن سمت بچرخانید.

30 ثانیه صبر کنید سپس به آرامی بلند شوید و برای چند دقیقه آرام بگیرید و این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

مانور Epley

4. ورزش Brandt - Daroff را تمرین کنید.
در یک موقعیت نشسته بر روی لبه تخت خواب خود شروع کنید.

به سرعت به سمت راست خود دراز بکشید و بینی خود را به زاویه 45 ° بالا بگیرید.

در این موقعیت برای 30 ثانیه بمانید و سپس به موقعیت اولیه برگردید.

همان کار را با سمت دیگر انجام دهید.

این تمرین را 3- 5 بار تکرار کنید.

رفع سرگیجه

3. برای رفع سرگیجه فشار را روی مچ خود اعمال کنید
فشار مچ یا P6 دقیقا همان نقطه ای که در این بخش از سلامت نمناک نشان داده شده است ، برون شامه قلب نقطه ای است که روی ساعد داخلی شما قرار دارد، 3 انگشت را زیر مچ شما بین دو تاندون ها برای رهایی از سرگیجه و حالت تهوع به مدت 4 تا 5 ثانیه این منطقه را تحت فشار قرار دهید.

فشار روی مچ

2. برای درمان سر گیجه گوش داخلی را فشار دهید
این نقطه کوچک در بالای پای شما بین انگشت چهارم و کوچک قرار دارد برای کاهش گیجی، این نقطه را روی هر دو پا با انگشت سبابه خود برای 30 ثانیه ماساژ دهید.

فشار گوش داخلی

1. نگاه ثابت را حفظ کنید.
مستقیم به جلو نگاه کنید و بر روی یک مربع کوچک رنگی یا یک دکمه که در مقابل تان قرار دارد تمرکز کنید.

بر روی این نقطه تمرکز و صبر کنید تا متوقف شود.

نگاه خود را به هدف حفظ کنید و به آرامی سرتان را از یک طرف به سمت دیگر حرکت دهید.

به تدریج سرعت حرکت سر خود را افزایش دهید اما اگر احساس سرگیجه می کنید آرام باشید و به حرکت سر خود برای یک دقیقه ادامه دهید.

هشدار:اگر سرگیجه دارید و در حین انجام این تمرین ها سرگیجه ی شما کمتر نشد و افزایش یافت، سریعا متوقف شوید و با پزشک خود مشورت کنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Mood
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کک و مک ؛ از بین بردن کک و مک با کمک طب سنتی و خانگی
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  روش های درمان شقاق را بهتر بشناسید!
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟
  درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان
  درمان شقاق مقعد با لیزر و بدون جراحی
  درمان گوشت اضافه مقعدی، عمل جراحی زیبایی زائده مقعد
  درمان سریع بواسیر خارجی (هموروئید خارجی) بدون جراحی
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان