امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی انیمه (Attack On Titan (+۱۷

#1
معرفی انیمه (Attack On Titan (+۱۷ 1



کُنـــیــچیـــوا‍~^^ (سلام!/こんにちは) 4xv

یک سری اطلاعات کلی!
نام انیمه: Attack On Titan (حمله به تایتان ها)
نام‌های دیگر: Shingeki no Kyojin
فرمت: سریالی
ژانر: اکشن، دارک ، فانتزی
رده ی سنی: ۱۷ سال به بالا (جوانان/ R – 17+ (violence & profanity)
استودیو: ویت استودیو - MAPPA
منبع:مانگا
کارگردان: Tetsurō Araki
آهنگساز: Hiroyuki Sawano و Kohta Yamamoto
امتیاز مای انیمه لیست: 8.4
IMDB امتیاز: 8.8
تعداد فصل 4
تاریخ پخش ۱۸/۰۱/۱۳۹۲

با انتشار اولین سری انیمه حمله به تایتان در سال 2013 طوفانی در صنعت انیمه شکل گرفت که موج عظیمی از مردم جهان را به دنیای انیمه کشاند. اوتاکویی نیست که بتواند در مقابل مشاهده‌ی چنین انیمه‌ای خودش را کنترل کند و در انتظار فصل‌های بعدی آن جان به لب نشود! این انیمه که اقتباسی از مانگای هاجیمه ایسایاما (Hajime Isayama)، یکی از بی‌رحم‌ترین مانگاکاهای این صنعت است که به کشتن ناگهانی شخصیت‌هایش شهرت دارد؛ تابه‌حال در سه فصل در Wit Studio تولید شده و ساخت فصل چهارم و آخرین فصل آن نیز در دستان استودیو  MAPPA قرار گرفته. سری مانگای Attack on Titan نیز که از 9 سپتامبر 2009 منتشر می‌شود، به دلیل اصالت داستان قوی‌اش توانسته است که برنده‌ی جوایز متعددی همچون Kodansha Manga Award ، Micheluzzi Award و Harvey Award شود. یکی از نقاط قوت داستان این انیمه، شخصیت‌پردازی‌های دقیق و متنوع آن است که این قابلیت را به‌وجود آورده تا هرکس مطابق با سلیقه‌ی خود به یکی از آن‌ها علاقه‌مند و یا حتی از آن‌ها متنفر شود.


مقدمه!
برای درک بهتر شرایط زندگی شخصیت های انیمه Attack on Titan، لازم است از دریچه‌ی داستانش به شخصیت‌ها نگاه کنیم. ما با دنیایی پساآخرالزمانی سروکار داریم که گویا در بستر تاریخ تعریف شده. جایی که تمدن انسان‌ها در سرزمینی به نام پارادایس توسط سه دیوار عظیم به نام‌های ماریا، رز و سینا محصور شده است و وجود غول‌هایی آدم‌خوار و عظیم‌الجثه به نام تایتان در خارج از دیوارها سایه مرگ روی شهروندان داخل دیوار انداخته. تنها امید مردم به جوخه‌های نظامی ارتش است که با هدف پیدا کردن روزنه امید، آزادی و مواد‌غذایی جان خود را به‌خطر می‌اندازند و طی ماموریت‌هایی عازم سفر به خارج از دیوارها می‌شوند. در چنین شرایطی ما با سه کودک آشنا می‌شویم. سه دوست به نام‌های ارن یائگر، میکاسا آکرمن و آرمین آرلرت. این سه زندگی معمولی و ساده‌ای را می‌گذرانند تا این‌که روزی، گروهی از تایتان‌ها دیوار عظیم ماریا را خرد کرده و وحشیانه مردم دهکده را به دندان می‌کشند.

بافت خشن داستان حمله به تایتان به ما می‌فهماند که قرار است با شخصیت‌هایی رنج‌دیده و پیچیده با گذشته‌هایی تلخ و تاریک روبه‌رو شویم. شاید در نگاه اول این نوع از شخصیت‌ها به نظر کلیشه‌ای بیایند، اما واقعا چه چیزی باعث می‌شود تا شخصیت های انیمه حمله به تایتان آن‌قدر مخاطبان را مجذوب خود کنند؟

خلاصه داستان:(حاوی کمیییی اسپویل!۰-۰)
۱۰۰ سال پیش از شروع داستان، ظهور غول‌هایی به شکل ظاهری انسان که آن‌ها را تایتان (به ژاپنی: 巨人، Kyojin) می‌خوانند بشریت را وادار به زندگی قرون‌وسطایی در درون دیوارهایی بلند کرد. این دیوارها به صورت سه دایره متحدالمرکز هستند و بیرونی‌ترین آن‌ها دیوار ماریا (ウォール・マリア، Wōru Maria) است. دیوار میانی رز (ウォール・ローゼ، Wōru Rōze) نام دارد که با دیوار ماریا ۱۰۰ کیلومتر و با دیوار مرکزی که دیوار سینا (ウォール・シーナ، Wōru Shīna) نام دارد ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد.
معرفی انیمه (Attack On Titan (+۱۷ 1

صد سال است که انسان‌ها درون این دیوارها با آرامش زندگی کرده‌اند. (داستان از سال ۸۴۵ شروع میشه یعنی صد سال پیش منظور سال ۷۴۵ هست ۰-۰) تا اینکه به ناگهان در ابتدای داستان، غولی ۶۰ متری (بلندتر از دیوار ماریا) به همراه غولی زره‌پوش (با قد ۱۵ متر) دیوار داخلی ماریا را سوراخ کرده و راه را برای ورود دیگر غول‌های کوچکتر فراهم می‌کنند. با سقوط دیوار ماریا، بشریت بیشتر زمین‌های کشاورزی و شهرهایش را از دست داده و دچار قحطی می‌شوند.
انسان‌ها در این صد سال اطلاعات چندانی دربارهٔ غول‌ها، منشأ پیدایش یا چگونگی تولیدمثل آن‌ها بدست نیاورده‌اند. غول‌ها معمولاً بین ۳ تا ۱۵ متر بلند هستند، لباس نمی‌پوشند، اندام تولیدمثل ندارند و علاقه زیادی به کشتن و بلعیدن انسان‌ها دارند. آن‌ها به حیوانات دیگر کاری ندارند و نیاز جسمی به خوردن انسان‌ها هم ندارند به‌طوری‌که بدون خوردن انسان‌ها و تنها با نور خورشید براحتی زندگی می‌کنند. آن‌ها پوست محکمی دارند و فقط با آلیاژ خاصی می‌توان روی ان خراش ایجاد کرد و به راحتی زخم‌ها و حتی بریده شدن سر و اعضای بدن خود را بازتولید می‌کنند و تنها با ایجاد بریدگی عمیق در پشت گردنشان کشته می‌شوند. این ضعف آن‌ها باعث اختراع ابزار مانور سه‌بعدی (立体機動装置، Rittai Kidō Sōchi) بدست انسان‌ها شده که سربازان را قادر به جابجایی در ارتفاع خاصی از زمین و رسیدن به نقطه ضعف غول‌ها می‌کند.
ارن در کودکی، زمانی که دهکده‌اش مورد حمله ناگهانی تایتان‌ها قرار می‌گیرد، با دیدن مادرش که جلوی چشمانش بی‌رحمانه توسط تایتان حندانی تکه پاره می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا تمام زندگی‌اش را صرف کشتن تایتان‌ها کند. او که نفرت زیادی را در سینه می‌پروراند، با خود قسم می‌خورد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور، انتقام مادرش را از تک‌تک تایتان‌ها بگیرد و حتی به آخرین بازمانده‌های آن‌ها رحم نکند. او با این هدف سرانجام موفق می‌شود به دوره آموزش‌های نظامی ارتش بپیوندد و با تلاش‌های بسیار از دوره آموزشی فارغ‌التحصیل شود.(فکر کنم بهتره به جای اینکه اسپویل کنم بقیش رو خودتون ببینید تا به هنر ها و جذابیت هایی که در انیمه وجود داره پی ببرید!)



AMV بسیار زیبا و جذاب از انیمه اتک آن تایتان *-* (یکمی (خیلی کم) اسپویل! ۰-۰)

با سپاس (: 46
پاسخ
 سپاس شده توسط Âɴɢ℮ℓ Evιℓ ، ѕααяeη ، sober
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان