امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بالا و پایین بازار خودروهای چینی

#1
فوتون
فوتون (FOTON) یکی دیگر از شرکت‌های چینی است که در بازار ایران نتوانست موفقیت زیادی کسب کند. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد، در 28 آگوست سال 1996 تأسیس شد و در زمینه تولید کامیون‌های سبک و سنگین، تراکتورها و ماشین‌آلات کشاورزی بسیار موفق بود. این شرکت همچنین در سال 2006 وارد عرصه تولید موتورهای دیزلی با حجم 2.8 و 3.8 لیتر شد. موفقیت‌های این شرکت یکی پس از دیگری از راه می‌رسیدند. به‌طوری‌که در آمریکای لاتین، هند و روسیه دفاتر نمایندگی شرکت فوتون تأسیس شدند. اما با ورود این شرکت به زمینه تولید خودروهای سبک و تجاری، موفقیت‌ها تقریباً به پایان رسیدند.
یکی از محصولات این شرکت پیکاپ فوتون تونلند بود که ایران‌خودرو واردات آن را به داخل کشور انجام داد. این خودرو ظاهر جذاب و اسپرتی داشت اما قدرت موتور آن به‌اندازه‌ای نبود که بتواند خریداران خودرو را راضی کند. از سوی دیگر، زمان شتابگیری 18 ثانیه نیز برای یک پیکاپ بسیار زیاد بود. به‌علاوه این خودرو امکانات کمکی و سیستم‌های هشداردهنده که در خودروهای هم‌رده دیده می‌شوند را نیز دارا نبود. به عبارتی، پیکاپ فوتون تونلند، به هیچ‌کدام از امکانات کروز کنترل، کنترل کشش، سنسور جلو، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور و موارد این‌چنینی مجهز نبود. بنابراین به‌سرعت از دور رقابت خارج شد.

خودروی دیگری که از کمپانی فوتون وارد کشور شد، ساوانا نام داشت. این خودرو که توسط شرکت پارسیان عظیم خودرو به خیابان‌های ایران راه یافته بود، یک شاسی‌بلند با بدنه‌ای باابهت و گیرا است. یک پیشرانش قدرتمند و قابلیت آفرود در کنار کیفیت بالای ساخت، از مزیت‌های این خودرو بودند. اما ورود خودروهای مشابه با طراحی به‌روز به بازار، کم بودن قطعات یدکی، بازار کم رونق خرید و فروش و مقرون‌به‌صرفه نبودن، باعث شدند این خودرو هم از سوی خریداران مورد استقبال قرار نگیرد.

لیفان
لیفان (LIFAN) شرکت چینی است که از سال 1992 تأسیس‌شده و مقر آن در چونگ کینگ چین قرار دارد. البته این شرکت ابتدا به‌عنوان تعمیرگاه موتورسیکلت فعال بود و کار خود را با تنها 9 نفر پرسنل آغاز کرد. جالب است بدانید که این شرکت از سال 2005 شروع به ساخت اتومبیل کرده است که نشان از تازه‌کار بودن آن دارد. البته با توجه به تازه تأسیس بودن اکثر خودروسازهای چینی، نمی‌توان این مسئله را نقطه‌ضعف خاصی برای این شرکت به‌حساب آورد. ازجمله خودروهای این شرکت می‌توان به لیفان 320 اشاره کرد که یک هاچ بک کوچک است. بعدازآن شرکت لیفان شانس خود را در یک سدان ساب کامپکت دیگر امتحان کرد که لیفان 520 نام گرفت. مدل‌های بعدی با نام لیفان 630، 650، 720 و 820 روانه بازار شدند. با وجود آن که نسخه‌های ابتدایی محصولات این شرکت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته بودند، در مدل‌های بعدی مانند لیفان 820 ضعف‌های موجود در خودروهای قبلی تا حدی برطرف شد و در حال حاضر این شرکت چینی در بازار خرید و فروش خودرو در کشور ما جایگاه قابل قبولی دارد.

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هنسی،ابر خودروهای سفارشی ﺍﺭﺍﺋﻪ می دهد.
  حذف پراید موجب تنش در بازار خودرو شد/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان سال
  اوپل خودروهای برقی می سازد
  خودروهای سیصد میلیونی پر فروش در ایران!
  چگونگی تاثیر قیمت دلار بر قیمت خودروهای داخلی
  2 ماشین محبوب چینی در میان ایرانیان
  معرفی 2 خودرو محبوب در بازار ایران
  مقایسه دو پرطرفدار چینی
  مدل 2016 هوندا جاز به بازار امریکا راه یافت
  مقایسه جک اس5 با رقبای چینی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان