امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش بالایام یا یوگای ناخن برای تقویت موی سر

#1
آموزش بالایام یا یوگای ناخن برای تقویت موی سر 1





مالش ناخن چیست؟
مالش ناخن یعنی تمرین مالیدن ناخن ها به یکدیگر که یک تمرین هندی از یوگا محسوب می شود و تمرینی برای افزایش رشد مو می باشد و به آن بالایام هم می گویند.

بسیاری از پزشکان متخصص این روش را برای درمان مشکلات مویی از جمله ریزش مو، جلوگیری از سفید شدن زود هنگام موها، کچلی، طاسی و حتی بی خوابی توصیه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که مالش ناخن ها به یکدیگر به تدریج می تواند اثر خوبی روی وضعیت شما داشته باشد. البته 3 الی 4 ماه طول می کشد تا مالش ناخن بتواند تأثیر خودش را نشان دهد.

دلیل علمی روش مالش ناخن ها به یکدیگر یا بالایام
علل مختلف علمی برای این روش وجود دارد. متخصصان بر این عقیده هستند که مالش ناخن ها به یکدیگر روی ساقه سلولی تاثیر می گذارد. ساقه های سلولی ؛ سلول های تمایز نیافته ای هستند که ظرفیت مختلفی برای سلول های خاص دارند. این سلول ها مسئول جایگزین کردن یا بازسازی سلول ها و بافت هایی هستند که از بین رفته اند یا آسیب دیده اند. به طور خلاصه ساقه سلولی مسئول ترمیم و بازسازی است. دقیقا مثل همان موقع که دست شما زخم می شود ، ساقه های سلولی سریع پوست شما را ترمیم می کنند.

ساقه های سلولی سه نوع دارند که هر کدام از انواع آن ها عاملی برای بازسازی خودش هم می باشد . یعنی این ساقه ها در صورت آسیب دیدن می توانند خودشان را هم ترمیم کنند.

فولیکول های مو هم جزء همین بافت هایی هستند که توسط ساقه سلولی ترمیم می شوند . همین ساقه ها به تقویت و رشد و سلامت موها کمک می کنند. تحقیقات علمی نشان می دهد که مالش ناخن ها به یکدیگر پیامی را به مغز ارسال می کند که این پیام عامل ایجاد سیگنال هایی به سمت ساقه های سلولی در فولیکول های مو می شود.

هنگام دریافت انتقال دهنده های عصبی از مغز ساقه سلولی فرآیند تولید فولیکول های جدید مو را آغاز می کند و جوان سازی و ترمیم سلول های آسیب دیده آغاز می شود. به همین دلیل تمرین مالش ناخن ها به یکدیگر از لحاظ علمی هم ثابت شده است که در رشد مو ها موثر است.

ریزش مو

تئوری یوگای مالش ناخن بر اساس انعکاس درمانی
انعکاس درمانی یعنی اعمال فشار به نواحی خاصی از دست ، گوش و پا. یعنی دقیقا در نواحی که عامل ایجاد انعکاس و رفلاکس هستند تا غده های خاص ، ارگان ها و بخش هایی از بدن احساس راحتی کنند . انعکاس درمانی هم همین کار را انجام می دهد . طبق تئوری انعکاس درمانی، رفلاکس یا انعکاس به طور مستقیم به بخش های بدن مربوط است و اعمال فشار های مختلف در این قسمت ها درد ، استرس و ناراحتی را می کاهد.

طبق مطالعات انجام شده در انعکاس درمانی فولیکول های موی موجود در پوست سر مستقیماً به انتهای عصب موجود در ناخن و زیر ناخن متصل هستند . بنابراین مالش ناخن ها جریان خون را در در پوست سر تقویت می کنند.

اثرات مثبت مالش ناخن ها روی مو
این روش اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت که برخی از آن ها عبارتند از:

رشد مو را فعال می کند
طبق نظریه طب فشاری چینی، انتهای عصب در نوک انگشتان ما با پوست سر مرتبط است . وقتی ناخن های خود را به یکدیگر می مالید، اصطکاک ایجاد شده روی اعصاب پوست سر تاثیر می گذارد و به نوبه خود باعث افزایش جریان خون و تحریک رشد مو خواهد شد.

اثرات مالش ناخن

میزان ریزش مو را کاهش می دهد
متخصصین طب جایگزین معتقدند که اگر به طور مرتب مالش ناخن های خود را انجام دهید، ممکن است در طی 3-6 ماه روند ریزش مو را کاهش دهید . همچنین موجب افزایش جریان خون، رفع شوره سر و پیشگیری از سفید شدن زودرس موها خواهد شد .

فولیکول های مو را بازیابی می کند
وقتی ناخن های خود را به طور مرتب مالش می دهید مغز را تحریک می کنید تا سیگنالی برای احیای فولیکول های مرده و آسیب دیده ارسال کند. این روش اگر با سایر تغییرات مثبت در سبک زندگی شما همراه شود ممکن است کمک کند تا در طی 6-9 ماه موهای تان مجدد رشد کنند.

اثرات بالایام

مزایای روش مالیدن ناخن ها به یکدیگر
روش مالش ناخن ها به یکدیگر خوشبختانه برای همه جنسیت ها و همه گروه های سنی مناسب است و همچنین یک تمرین آرامش بخش می باشد و مشکلات مربوط به مو و ناخن را از بین می برد و برای مشکلات مو هم مناسب است.
بالایام یک روش ارزان قیمت می باشد که به راحتی می توانید آن را انجام دهید و هر زمان از روز و در هر جایی می توانید این تمرین را تکرار کنید.
معمولاً اثرات این روش بعد از 8 الی 12 ماه خودش را نشان می دهد.
معایب مالیدن ناخن ها به یکدیگر
بدون شک مالیدن ناخن ها به یکدیگر برای رشد و بهبود شرایط مو زمان بر است. پس باید صبور باشید و هرگز در انجام آن عجله نکنید. شاید مدت زمان طولانی برای اثرگذاری یکی از معایب این روش محسوب شود. این روش همانند هر روش دیگری نباید بیش از حد انجام شود، زیرا زیاده روی در آن عوارض جانبی دارد و به ناخن ها آسیب وارد می کند.

چه زمان باید از این عمل اجتناب کنید؟
مالش ناخن یک تمرین یوگای موثر است که به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. با این حال، بالایام برای افرادی که از دیابت و بیماری قلبی رنج می برند یا باردار هستند توصیه نمی شود زیرا باعث افزایش فشار خون خواهد شد.

افراد مبتلا به فشار خون، افراد مبتلا به عفونت پوست یا ناخن، دارای لکه و پیسی روی پوست و هر گونه زخم یا ناخن شکننده و بیمار و آسیب دیده، افرادی که در شرایط قبل یا بعد از جراحی هستند، باید از انجام این کار اجتناب کنند.

فشارخون

چگونه ناخن های خود را برای رشد مو مالش دهید؟
برای انجام این حرکت لازم است نوک انگشتان خود را به هم بمالید.

انگشتان خود را به سمت کف دست تان خم کنید . حالا دست تان را به هم نزدیک کنید؛ طوری که ناخن هایتان بهم بخورند . ناخن های انگشت شست را جدا از یکدیگر نگه دارید و این کار را به طور مداوم برای 5-10 دقیقه انجام دهید.

برخی از نکات مهم
مراقب باشید که این روش را بیشتر از 30 دقیقه در روز انجام ندهید.
بهترین حالت این است که همان 10 دقیقه در روز را به انجام برسانید.
چنانچه در نمناک می خوانید بعضی از متخصصان هندی بر این عقیده هستند که اگر این روش را با شکم خالی یا دو ساعت بعد از مصرف غذا انجام دهید، تاثیر پذیری بیشتری دارد.
همچنین قبل از مالش ناخن ها می توانید مقداری روغن بادام یا روغن کرچک برای نرم کردن ناخن ها استفاده کنید که احتمال شکنندگی و اصطکاک ناخن ها را کاهش می دهد و باعث تقویت ناخن های شما نیز می شود.
همیشه در کنار این روش از روش های مکمل یوگا هم استفاده کنید.
در کنار استفاده از روش مالش ناخن ها، می توانید از آب پیاز هم برای قسمت هایی از مو هایتان که ریزش دارند یا نازک شده اند، استفاده کنید تا رشد آن ها را سرعت ببخشید.
آب پیاز

کلام آخر
مشکلات مربوط به مو معمولاً تحت عوامل خاص ایجاد می شوند که ممکن است بیرونی و درونی باشند . محرک های آسیب زننده به کیفیت مو می تواند شامل عوارض جانبی دارو، بیماری، استرس، پیری، ناتعادلی هورمونی، آلودگی، درمان های شیمیایی مو و مهم تر از همه ژنتیک باشد بنابراین نباید انتظارات غیر واقع بینانه ای از این روش داشته باشید اما در هر صورت می توانید با بهبود رژیم غذایی، ورزش و جایگزین کردن دارو ها و همچنین استفاده از این روش منتظر موهای بهتری باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط DarkLight
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  عادات رایج امروزی که ناخن ها رو خراب می کنه
  ماسک جلبک دریایی برای مو | رشد، تقویت و بازسازی موها
  تقویت ارنج دست.
  ارده و عسل، دوستِ خوشمزه خانم‌ها خواص ارده و عسل تسکین دردهای عادت ماهانه، تقویت قوای
  علت خطوط روی ناخن چیست و برای درمان آن چه کنیم؟
  هر مشکل ناخن، نشان از یک بیماری دارد
  10 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  توصیه هایی برای داشتن استخوان های محکم و تقویت کردن استخوان ها
  اطلاعاتی در مورد یوگای خنده و فواید یوگای خنده برای سلامت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان