امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایده های ناب طراحی سازه سایبان در فضای معماری لوکس

#1
ایده های ناب طراحی سازه سایبان خودرو

سایبان پارچه ای سازه ای می باشد که از آن در راستای ایجاد سایه ای دلچسب در فصل گرم و سرد استفاده می کنند. البته در حال حاضر فضاسازی در تراس و ایجاد فضای سبز زیر نور خورشید یکی از پرطرفدارترین کاربردهای سایبان خودرو به شمار می آید. زیرا همه ما به دنبال راهی هستیم تا مدت زمان طولانی تری را در محیط باز بگذرانیم.

براساس مشاهدات گذشته میتوان متوجه شد ؛ سایبان خودرو یکی از پرکاربردترین سازه ها بوده است. امروزه اما با توجه به پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی صورت گرفته، مدل های مختلفی از آن به دنیا معرفی شده است. مدل هایی با کاربردهای خاص، که برای استفاده در تمامی فصول مناسب هستند.

برای تعریف دقیق تر سایبان خودرو می توان گفت که آنها روکش هایی از جنس های متفاوت و متنوع هستند. روکش هایی که در فصل تابستان از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری می کنند. همچنین روکش هایی در فصل زمستان که انواع مختلف غیرپارچه ای آنها میتواند از شما در برابر بارش باران محافظت نماید.

اما برای داشتن یک سایبان خودرو متحرک شیک در معماری لوکس نیاز است تا ایده های ناب و خلاقانه ای را در طراحی سازه ارائه دهید. در ادامه این محتوا قصد داریم تا برخی از ایده هایی که میتواند به شما در داشتن فضایی دلچسب و زیبا و البته خاص کمک کند را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سایبان پارکینگ متحرک

برخی از کاربران بر این ترجیح هستند که از سازه های چادری استفاده کنند. به این معنی که در ساعاتی از شبانه روز پارچه برپا شده را کنار بزنند و از محیط باز و فضای آزاد لذت ببرند. سقفی که از شرایط جمع شوندگی یا بازشوندگی برخوردار باشد میتواند بهترین گزینه در این زمینه باشد. در واقع این گزینه به عنوان یک گزینه لوکس و متفاوت با رعایت تمامی مراقبت های طراحی و مهندسی شده در انواع هیدرولیکی، کشویی، برقی و مکانیکی با بهره‌گیری از پوشش پارچه ای، این فرصت را به کاربران می دهد تا دقیقا همان چیزی را که مد نظر دارند بدست آورند. طراحی اولیه در این سیستم‌ها با دقت خاصی انجام می پذیرد تا در اثر استفاده مداوم دارای مشکل نشده و در کنار بقیه قسمت‌ های بنا مقاوم و استورا باقی بمانند. اطلاعاتی درباره سایبان خودرو

آلاچیق

وقتی صحبت از طراحی معماری می شود، پای خلاقیت به میان می آید. درواقع طراحان خوش ذوق و سلیقه همواره به دنبال راهی هستند تا محصولات برتری را در حوزه کاری خود بکار گیرند و پس از ترکیب آن با فن آوری و زیبایی، چیزی منحصر به فرد را به نمایش بگذارند. امروزه ایجاد فضای سبز و محوطه سازی به عنوان مهم ترین بخش طراحی در معماری شناخته می شود. از جمله مهم ترین این عناصر هم ایجاد یک سایبان پارکینگ و سرپناه است تا از آن به عنوان استراحت و اقامتی موقت استفاده نمایند. این مسئله خصوصا در مناطق گرمسیری به وفور قابل مشاهده است. ساخت سایبان پارکینگ و یا اصطلاحاً آلاچیق با استفاده از پوشش های پارچه ای بسیار عملی بوده و در این راستا با بهره‌گیری از طرح ‌ها و اشکال مختلف، می ‌توان به نمونه‌های زیبایی از آنها دست یافت.این نوع سایبان یکی از مدل های سایبان پارکینگ می باشد.


بام سبز

براساس آمار منتشر شده، در حال حاضر با کمبود سرانه فضای سبز روبرو هستیم. شهرها بسیار پرتراکم شده اند و آرامش را از مردم دور کرده اند. حتی زاویه دید و مناظر بی نظیر را از مردم گرفته اند. به همین دلیل است که وقتی سطح بام ها شرایط لذت بردن از هوای آزاد و فضای دلچسب را فراهم می آورد افراد بلافاصله به فکر ایجاد فضای سبز در سطح بام ساختمان ها می افتند.
باید بدانید یکی از عناصر مهم آن به طبع ایجاد سایبان پارکینگ زیبا و مدرنی است که در برابر بادهای تند در ارتفاع بالای خط آسمان شهری مقاومت بالایی داشته و سایه دلپذیری را در مواجهه با نور و گرمای شدید آفتاب ایجاد نماید. از طرفی دیگر از جهات معماری نیز باید به آن توجه داشته باشید. اینکه طراحی سازه اولیه به دلیل اینکه آن را در سطح بام قرار می دهید برای سازه‌های سنگین و ثقیل وزن و نیرویی محاسبه نگشته است. پس توصیه می شود، سازه هایی با وزن های استاندارد را بکار گیرید. سازه هایی که از نظر محاسبه بسیار قابل قبول اند و ناظر مجموعه نیز آنها را تائید کرده است. در این راستا توصیه می شود با کارشناسان ما در شرکت سایه سازان مهر گستر تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بهتر است مقاله ارزیابی یک سایبان از نظر صرفه اقتصادی را نیز بخوانید.

این مسئله را باید به خاطر بسپارید که سازه‌های پارچه ‌ای بهترین و مناسب ترین گزین هایی هستند که تکنولوژی روز دنیا آن را به ما هدیه میکنند. پس در استفاده از آنها هیچگونه تردیدی نداشته باشید. منبع: سایبان پارکینگ مهرگستر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ﺍﺭﺍﺋﻪ خودرو کانسپت ریویان A16 با طراحی عجیب
  طراحی خودرو بی ام و سری E60 5 با جلو پنجره بزرگ M3
  نگاهی به طراحی داخلی کیا K8
  ارزیابی یک سایبان از نظر صرفه اقتصادی
  بهره برداری از سایبان های فصلی ( سایبان در فضای باز) در کارخانجات بعنوان انبار موقت
  مقایسه دو خودروی لوکس جنسیس کوپه و سدان
  مقایسه دو خودروی (Off-Road) لوکس لندرور و رنجرور
  طراحی داشبورد سه بعدی برای خودروها
Brick ژن لوکس تایوانی؛ مشخصات و قیمت لوکسژن S5 در بازار ایران + جدول
  طراحی ذهنی آئودی Q3 مدل 2017 منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان