امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن

#1
هواوی با یک تغییر در طراحی میت ایکس ۲ را برای عرضه در بازار آماده کرده است

هواوی به تازگی دست به تغییر زده و با بازطراحی گوشی هوشمند تاشو خود قصد دارد آن را به بازار عرضه کند. گوشی تاشو سامسونگ نیز در محافل بسیاری با گوشی میت ایکس ۲ مقایسه می‌شود. هواوی با بازطراحی گوشی تاشو خود کاری کرده که بعد از بسته شدن آن فاصله‌ی زیادی دوطرف از یکدیگر نداشته باشند و از این حیث نسبت به گوشی تاشو سامسونگ بهتر شده است. 
 
عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن 1

بازطراحی میت ایکس ۲ یک تغییر عمده برای غول چینی محسوب می‌شود. هنگامی که گوشی بسته است نمایشگر‌های آن رو به داخل بسته می‌شوند و  مانند نسل‌های قبل در معرض نمایش نیستند. اما قیمت بالای آن احتمالا از تقاضای آن می‌کاهد. برچسب قیمتی دوهزار یورور یا ۲۸۰۰ دلار که هرکاربری را از خرید آن ممکن است منصرف کند. تحریم‌های تجاری آمریکا نیز توانایی شرکت برای تولید آن را تحت الشعاع قرار می‌دهد. مسئول بخش کاربری گوشی‌های هواوی در هنگام رونمایی چالش‌های پیش روی شرکت برای تولید این مدل را تایید کرد. 


عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن 1

ریچارد یو در ویدیویی از پیش ظبط شده در نزدیکی مقر این شرکت یعنی شنزن اعلام کرد تحریم‌های ایالات متحده مشکلات بزرگی برای عملیات تجاری و کار روزمره ما ایجاد کرده است. با این حال به لطف حمایت شرکای خود، تامین کنندگان و مصرف کنندگان در سراسر جهان توانسته‌ایم از سال ۲۰۲۰ سرپا بمانیم. این رویداد برخلاف بسیاری از رویدادهای مشابه در گذشته به زبان چینی برگزار شده است و نشان می‌دهد که هنوز مصرف کنندگان داخلی از طرفداران پرو پا قرص آن به حساب می‌آیند و برخلاف دیگر نقاط دنیا، در داخل چین روند روبه رشد خود را ادامه می‌دهد. البته نسخه‌ی منتشر شده در یوتوب از زیرنویس انگلیسی بهره می‌برد.

شکل قطره‌ی آب


  عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن 1

هواوی می‌گوید برای محافظت از گوشی تاشو خود، مکانیزم مفصلی جدیدی ساخته که بسیار قوی‌تر از مدل‌های پیشین است. در صورت بسته شدن، بخشی از صفحه‌ی انعطاف پذیر به داخل حفره‌ای به شکل قطره آب قرار می‌گیرد تا از وارد آمدن فشار در این حالت جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های این شکل اینست که زمانی که گوشی باز می‌شود کمتر به چشم می‌آید و شکل یکپارچه‌تری دارد. در مقام مقایسه بد نیست بدانید گوشی تاشو سامسونگ زمان بسته شدن  فاصله‌ای میان دو نمایشگر دارد که البته شکل طراحی آن به این صورت است. آقای یو در ادامه می‌افزاید که نمایشگر میت ایکس ۲ بعد از باز شدن ۸ اینچ است که از نمایشگر رقیب خود که حدود ۷.۶ اینچ است بزرگ‌تر است و ادعا می‌کند که ابعاد خارجی آن نیز برای زمانی که تلفن بسته است مناسب‌تر است. علاوه بر این لایه‌ی نانو استفاده شده روی نمایشگر باعث بازتاب کمتری از نور می‌شود.
اما یکی از ناظران شرکت گفته که این واقعیت اجتناب ناپذیر است که هواوی از طراحی رقیب خود پیروی کرده است. Ben Wood از CCS Insight اظهار داشت 

نقل قول: میت ایکس اصلی با صفحه نرم و انعطاف پذیر خود که در اطراف دستگاه قرار دارد بسیار خارق العاده به نظر می‌رسید، اما بلافاصله مشخص شد که بسیار آسیب پذیر است و اکثر کسانی که از آن استفاده کردند بعد از مدتی استفاده دچار شکستگی شدند.


با وجود هزینه‌های زیاد توسعه و تولید این گونه مدل‌ها اما هیچ کدام موفقیتی در فروش کسب نکرده‌اند. این دستاورد بزرگی برای فناوری محسوب می‌شود اما تا زمان فراگیر شدن این مدل‌ها راه بسیاری در پیش است.
رکورد فروش
این گزارش توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، چهل و یک درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال قبل فروخته است. این امر تا حد زیادی به تحریم‌های تجاری آمریکا بر می‌گردد و همچنین گوشی‌های این شرکت از سرویس‌های گوگل محروم هستند و سرویس‌هایی نظیر یوتوب، گوگل مپ و کروم در ان‌ها نیستند. به همین منظور هواوی سراغ پلتفرم عرضه‌ی اپلیکیشن‌های شخص ثالث خود رفته و تاکنون موفق شده تعداد زیادی از آن‌ها را در فروشگاه خود جای دهد. با این وجود بسیاری از کاربران سراغ گوشی‌های شرکت رقیب یعنی شیائومی رفته‌اند.


 عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن 1

یکی از تحلیلگران گارتنر توضیح می‌دهد در خارج از چین سرویس‌های گوگل واقعا مهم است و سرویس‌های جایگزین واقعا کارساز نخواهد بود. اما در چین مردم از خدمات گوگل استفاده نمی‌کنند و هواوی در آنجا می‌تواند جایگزین‌های قوی‌تری ارائه دهد. به همین خاطر در بازار داخلی مشکلی از این حیث نداشته و جایگاه خود را مستحکم‌تر کرده است. در چین نیز البته با مشکلاتی از جمله تامین پردازنده‌های کایرین برای گوشی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کند. گرچه هواوی تراشه‌های خود را طراحی می‌کند اما برای تامین آن‌ها به شرکت تایوانی TSMC متکی است. 
 
عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن 1

لازم به ذکر است فقط سامسونگ و TSMC تخصص و تجهیزات لازم برای تولید پردازنده‌های مربوطه را دارند. آمریکا هردو شرکت مذکور را به دلیل خطر امنیتی هواوی، از فروش تراشه به غول چینی منع کرده است. هفته‌ی گذشته Nikkei Asia گزارش داده که هواوی به تامین کنندگان خود اطلاع داده است که سفارش سایر اجزای گوشی‌های هوشمند بیش از ۶۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ خواهد بود. لازم به ذکر است هواوی مجبور به فروش برند آنر که از زیر مجموعه‌های خود بود، شد. شایعاتی به گوش رسیده بود که هواوی برند پرچمداران خود را نیز خواهد فروخت که با تکذیب از سوی مدیران این شرکت مواجه شد. 


 عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن 1

احتمالا به زودی موجودی پردازنده‌های این شرکت به پایان می‌رسد و باید دید تا آن زمان ممنوعیت فروش تراشه به این غول چینی برداشته می‌شود یا خیر. و سایر تولید کنندگان تراشه همچون کوالکام اجازه‌ی تامین پردانده‌های این شرکت را خواهند داشت یا خیر. به نظر می‌رسد ظرفیت کافی برای تولید میت ایکس ۲ وجود دارد و پاسخگویی به تقاضای میت ایکس ۲ را دارد. سخنگوی این شرکت در مورد آینده نیز ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد که در مورد آینده اطمینان دارند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو اف ۳ با مشخصات جالب از راه رسیدند
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  سری ویوو ایکس ۶۰ از فناوری پیکسل شیفت بهره خواهند برد
  موتورولا موتو جی ۱۰۰ با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ وارد بازارهای جهانی شد
  آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی
  شیائومی ردمی کی ۴۰ پرو با دوربین سه گانه عرضه خواهد شد
  هنگام تمیز کردن گوشی به این ۵ نکته توجه کنید
  گوشی Huawei Mate X2 به تراشه کایرین ۹۰۰۰ تجهیز می‌شود
  مقایسه تراشه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در گلکسی اس 21 اولترا
  نمایشگرهای تاشو سامسونگ به چین عرضه خواهند شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان