امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انسان موجودی یکروزه

#1
انسان موجودی یکروزه 1


درباره‌ی کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی اثر اروین یالوم

کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه‌های دیگری از روان درمانی نوشته‌ی اروین یالوم برای نخستین بار در سال 2015 منتشر شده است. جالب است بدانید نازی اکبری روان درمانگر و مترجم این کتاب برای ترجمه‌ی این کتاب از اروین یالوم اجازه‌ی کتبی دریافت کزده است و جز آن مصاحبه‌ی مفصلی نیز با دکتر یالوم داشته است که متن مصاحبه در آخر این کتاب اضافه شده است. تمرکز اروین یالوم در این کتاب بر روی دو چیز است: نخست دست و پنجه نرم کردن با چگونه پرمعنا زیستن و دوم چگونه با انتهای اجتناب ناپذیر هستی کنار آمدن. نازی اکبری، مترجم کتاب درباره‌ی لحن آن می‌نویسد: «یکی از ویژگی های مهم نوشته های یالوم تاکید او بر « ارتباط و اهمیت آن در درمان » است. او معتقد است که اصلاح تعاملات انسانی و « ارتباط » با دیگری کلید درمان اختلالات خلقی و روانی است. او در این کتاب، مانند سایر آثارش، سعی کرده است تا با برقراری رابطه ای چارچوب دار و مرزبندی شده و در عین حال صمیمی و گرم تاثیر تعاملات انسانی را به خواننده نشان دهد.»



انسان موجودی یکروزه 1



مروری بر فصل‌های کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی

کتاب انسان موجودی یکروزه در ده فصل نوشته شده است.

فصل اول: درمان معیوب

فصل دوم: خلوص

فصل سوم: آرابِسک

فصل چهارم: مولی، متشکرم

فصل پنجم: مرا اسیر مکن

فصل ششم: ملاحظه‌ی بچه‌هاتو بکن

فصل هفتم: افسوس گذشته‌ها را باید رها کرد

فصل هشتم: برو گم شو دنبال مرض کشنده‌ی خودت باش: تجلیل از الی

فصل نهم: سه بار گریستن

فصل دهم: انسان موجودی یکروزه

درباره‌ی اروین یالوم نویسنده‌ی کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی

اروین دیوید یالوم (Irvin D. Yalom) نویسنده، روان‌پزشک و استاد روان‌پزشکی دانشگاه استنفورد سیزدهم ژوئن سال 1931 در آمریکا متولد شد. او به عنوان روان‌درمان‌گر اگزیستانسیالیسم شناخته می‌شود و کتاب‌های داستانی و غیرداستانی مهمی در زمینه‌ی روان‌شناسی منتشر کرده‌است.

خانواده‌ یالوم پانزده سال پیش از تولد یالوم از روسیه به آمریکا مهاجرت کردند. به دلیل فقر خانوادگی، یالوم دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته است. او در کتاب آنگه که خود را یافتم می‌گوید:«تنها راه آرامشم در دوران کودکی سرزدن به کتاب‌خانه‌ی کوچک محلی‌مان بود. روزی تصمیم گرفتم و به سراغ تنها قفسه‌ی آن کتاب‌خانه را که به ترتیب حروف الفبا مرتب شده بود، رفتم. از اولین کتاب که از جان آدامز بود تا آخرین کتاب آن قفسه که از زرتشت بود را خواندم. یک جایی در کودکی‌ام بود که فهمیدم نوشتن رمان بهترین کاری است که یک فرد می‌تواند انجام بدهد.»

از کتاب‌های مهمی که اروین یالوم منتشر کرده ‌است می‌توان به «وقتی نیچه گریست»، «روان‌درمانی گروهی»، «مامان و معنی زندگی»،«دروغ‌گویی روی مبل»،«انسان موجودی یک‌روزه»،«هر روز یک قدم نزدیک‌تر»، «خلق شدگان یک روز»، «موهبت روان‌درمانگری»،«مخلوقات فانی»،«مسئله اسپیونزا»، «روان‌درمانی اگزیستانسیال»،  «درمان شوپنهاور»، «هنر درمان» و آنگه که خود را یافتم اشاره کرد. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف همه‌ی این کتاب‌ها را از فیدیبو خرید و دانلود کنید.

ترجمه‌ی کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی به فارسی

انتشارات ققنوس  کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی را با ترجمه‌ی نازی اکبری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. نازی اکبری روان‌شناس، روان‌درمان‌گر و مترجم ایرانی در سال 1344 در تهران متولد شد. او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه به انگلستان مهاجرت کرد و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی روان‌شناسی از دانشگاه شرق لندن گرفت. او برای دکتری رشته‌ی روان‌درمان‌گری را برگزید و روان‌درمانی شناختی-رفتاری را به عنوان حوزه‌ی تخصصی خود برگزیدنازی اکبری حرفه‌ی مترجمی خود را با ترجمه‌ی مقالات علمی آغاز کرد و نخستین کتابش، «انسان موجودی یک‌روزه»، را در سال 1395 با اجازه‌ی کتبی از دکتر اروین یالوم ترجمه کرد، این کتاب همان سال توسط گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شد و نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف این کتاب در فیدیبو موجود و قابل دانلود است.

  • کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و روان درمانی قرار دارد.
  • کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 272 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در  27 روز بخوانید.
  • کتاب انسان موجودی یکروزه جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روان‌درمانی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی روان درمانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.
‌در بخشی از کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی می‌خوانیم

جناب دکتر یالوم، من به مشاوره نیازمندم. من رمان وقتی نیچه گریست شما را خوانده ام و می خواهم بدانم آیا شما حاضرید به همکار نویسنده خود که دچار انسداد نوشتاری شده است کمک کنید؟

ــ پل اَندروز ( ۳)



شکی نیست که پل اَندروز سعی کرده بود با این ایمیل علاقه و توجه مرا به خود جلب کند و موفق هم شده بود. من هیچ گاه دست رد به سینه همکار نویسنده ام نخواهم زد. وقتی به انسداد نوشتاری فکر کردم، حس کردم چه خوش اقبال بوده ام، چراکه این هیولا هیچ گاه دست به گریبانم نینداخته است. با این اوصاف مشتاق بودم برای غلبه بر این مشکل به وی کمک کنم. ده روز بعد پل سر قرارمان حاضر شد. از مشاهده ظاهرش مبهوت شدم. بدون هیچ دلیلی توقع داشتم با نویسنده ای میانسال و سرحال و شاید کمی گرفته روبه رو شوم، در حالی که کسی که وارد اتاق من شد پیرمردی چروکیده بود. شدت خمیدگی پشتش در حدی بود که به نظر می رسید با وسواس مشغول وارسی کف اتاق من است. همچنان که به کندی وارد اتاق می شد من در این اندیشه بودم که او چگونه توانسته است خود را به مطب من، که بالای تپه راشن قرار دارد، برساند. در حالی که تقریبا صدای ناله مفاصلش به گوش می رسید، کیف دستی مندرسش را از او گرفتم. بازویش را گرفتم و به طرف صندلی هدایتش کردم.

« مرسی، مرسی مرد جوان. چند سالتونه؟ »
پاسخ دادم: « هشتاد سالمه. » 

« آه، اگر دوباره هشتادساله می شدم. » 

« شما چی؟ چند سالتونه؟ » 


« هشتادوچهار. بله، درسته، هشتادوچهار. می دونم بهت زده‌تون کردم. اکثرا فکر می کنن من سی وچند سالمه. » 
با دقت به چهره اش نگاه کردم و برای لحظه ای نگاهمان در هم گره خورد. احساس کردم مفتون چشمان شیطان و لبخند بازیگر نقش بسته در گوشه لبانش شده ام. همان طور که در سکوت نشسته بودیم و به یکدیگر می نگریستیم، در تصوراتم هر دویمان را به سان مسافران کشتی ای می دیدم که تشعشع و گرمای رفاقت کهنسالی را تجربه می کنند. مسافرانی که در یک شب مه آلود و سرد در عرشه این کشتی به گفتگو می نشینند و پی می برند که در همسایگی یکدیگر رشد کرده و بزرگ شده اند.





انسان موجودی یکروزه 1






آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب انسان موجودی یکروزه و قصه های دیگری از روان درمانی اثر اروین یالوم بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روان درمانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط Emmɑ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان