امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

“ایلان ماسک” در جستجوی ابدیت

#1
“ایلان ماسک” در جستجوی ابدیت



تقریبا همه “ایلان ماسک” کارآفرین محبوب و مشهور را می‌شناسیم. شهرت آقای ماسک تنها به دلیل ثروت او نیست و بیشتر مربوط به عملی کردن ایده‌های جاه‌طلبانه است. جسارت این مرد موفق در شرکت تسلا و اسپیس ایکس خلاصه نمی‌شود و این‌بار به دنبال تولید فرا انسان‌ و شاید دستیابی به ابدیت باشد.

“ایلان ماسک” در جستجوی ابدیت 1

شرکت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نورالینک در سال 2016 توسط ایلان ماسک و 8 شریک دیگر تأسیس شد. نورالینک در ابتدا قرار بود فناوری‌های عصبی مربوط به درمان بیماری‌های مغزی را گسترش دهد. در سال 2017 نورالینک پروتزهایی را معرفی کرد که روی مغز نصب می‌شد و سیگنال‌های مغزی افراد معلول را ترجمه می‌کرد، اینکار در نهایت منجر به تکان دادن دست و پای مصنوعی توسط افراد می‌شد.

ماجرای مهم از جایی شروع شد که در آوریل 2017 مجله waitbutwhy مطلبی منتشر کرد و در آن هدف نهایی نورالینک را تولید فرا انسان عنوان کرد. یک سال بعد MIT technology review اعلام کرد 80 درصد فعالیت‌های نورالینک محرمانه و تحت حمایت وزارت دفاع است.

ایلان ماسک: « پیشرفت انسلان در مقابل پیشرفت هوش مصنوعی مضحک است. اگر انسان نتواند با هوش مصنوعی همزیستی کند به زودی توسط آن منقرض می‌شود.» البته باید به این نکته توجه داشت کاشت ایمپلنت مغزی برای درمان بیماری‌های مرتبط با نورون ابداع نورالینک نبوده و تا به امروز حدود 50 هزار ایمپلنت مغزی برای درمان بیماری‌هایی همچون معلولیت حرکتی، پارکینسون، صرع اسکیزوفرنی و افسردگی به کار رفته است.


“ایلان ماسک” در جستجوی ابدیت 1

اینکه تولید فرا انسان‌ها یا در نهایت رسیدن به ابدیت کار خوبی است یا بد در حوصله بحث ما نیست، اما از منظر علمی اتصال انسان به هوش مصنوعی می‌تواند آغاز دوره جدیدی از وجود برای انسان باشد که طبیعتا بحران‌هایی هم به همراه دارد. شاید با این تکنولوژی بتوانیم پاسخ یکی از سوال‌های مهم بشر که آن خاستگاه آگاهی هست را بیابیم.

هنوز اطلاعات دقیقی از نوع ایمپلنت‌های نورالینک نداریم، اما احتمالا اسمش « توری عصبی » است. برای پاسخ پرسش‌هایی مثل چگونگی انتقال آگاهی به هوش مصنوعی یا حتی امکان تحلیل رفتن آن در طولانی مدت باید منتظر ماند تا نورالینک نتیجه فاز انسانی آزمایشات خود را منتشر کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط βάરãɲ ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב ، †ᴾᴼᴵˢᴼᴺ†
آگهی
#2
Lightbulb 
پیشرفت انسلان در مقابل پیشرفت هوش مصنوعی مضحک است. اگر انسان نتواند با هوش مصنوعی همزیستی کند به زودی توسط آن منقرض می‌شود.»



 انسان هميشه ميتواند با استفاده از ادراك در وجود خود جاودانگي را خلق كند.
  خب خالق ماهم با توجه به نكته بالا ماهارو خلق كرده تا جاودانگي رو بدست بياوريم و اشراف بر هر موضعي را تجربه كنيم تا نيروي مخالف ما ميسر به نابودي نشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان