07-03-2021، 2:11

ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺑﺎ ﻓﺮﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺭﻭﺡ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ -ﭘﻮﻧﯽ ۱۹۷۵- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ. ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﻫﺎﭺﺑﮏ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﯿﺘﺴﻮﺑﯿﺸﯽ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺪ ﮐﺮﻩﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﯾﮏ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﺎﯾﺰ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﻗﯽ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ E-GMP ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﺴﺨﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﮐﺎﻧﺴﭙﺖ ۴۵ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻓﺮﺍﻧﮑﻔﻮﺭﺕ ۲۰۱۹ ﺍﺳﺖ.
ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺭﺍ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ ﺷﺪﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮ ﺯﺍﻭﯾﻪﺩﺍﺭ ﻭ ﺍﻭﺭﻫﻨﮓ ﮐﻮﭼﮏ ﮐﺎﻧﺴﭙﺖ ۴۵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﻩ ﺩﺭﻫﺎﯼ ﭘﺎﭖﺍﻭﺕ ﻇﺎﻫﺮ ﺗﻤﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺩﺍﺩﻩ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﻪﮐﺎﺭﮔﯿﺮﯼ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﺑﻐﻞ ﺳﻨﺘﯽ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪﺗﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦﻫﺎ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺩﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺭﺳﻤﯽ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺷﺎﻫﺪ ﺁﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﺳﻨﺘﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ.
ﭼﺮﺥﻫﺎﯼ ﺁﻟﯿﺎﮊﯼ ۲۰ ﺍﯾﻨﭽﯽ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﭼﺮﺥﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺭﻭﯼ ﯾﮏ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﻧﺼﺐ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺩﺭ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ، ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﯼ LED ﻣﺴﺘﻄﯿﻠﯽ ﭘﯿﮑﺴﻞﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﯿﺰ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺮﻗﯽ ﺍﺧﯿﺮ، ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﭘﻮﺭﺕ ﺷﺎﺭﮊ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﮐﺎﭘﻮﺕ ﺗﺎﺷﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻋﺮﺽ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻋﺮﺽ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺷﮑﺎﻑ ﭘﻨﻞﻫﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ.
ﻃﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﺘﻮﺳﻂ ۴،۶۳۵ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ، ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﻣﺤﻮﺭﺵ ۳،۰۰۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ، ﻋﺮﺽ ﺁﻥ ۱،۸۹۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﻭ ﺍﺭﺗﻔﺎﻋﺶ ۱،۶۰۵ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﻓﻀﺎﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽﺩﻫﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﮐﻒ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺴﻄﺤﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻓﻀﺎﯼ ﭘﺎﯼ ﺍﺿﺎﻓﯽ، ﺑﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﯾﮏ ﮐﻨﺴﻮﻝ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﮐﺸﻮﯾﯽ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﮐﻨﺴﻮﻝ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺗﺎ ۱۴۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﻋﻘﺐ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭﺭﻭﺩ ﻭ ﺧﺮﻭﺝ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﯿﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍﺣﺖﺗﺮ ﺷﻮﺩ.
ﺑﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﻣﺤﻮﺭﯼ ﮐﻪ ۱۰۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﭘﺎﻟﯿﺴﯿﺪ ﺍﺳﺖ، ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﮔﻨﺠﺎﯾﺶ ﺑﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ۵۳۱ ﻟﯿﺘﺮ ﭘﺸﺖ ﺻﻨﺪﻟﯽﻫﺎﯼ ﻋﻘﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺭﺩﯾﻒ ﺩﻭﻡ ﺟﻤﻊ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ۱۶۰۰ ﻟﯿﺘﺮ ﻧﯿﺰ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﻗﯽ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ، ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺟﻠﻮ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ. ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺟﻠﻮ ﺑﻪ ﺩﯾﻔﺮﺍﻧﺴﯿﻞ ﻋﻘﺐ ﯾﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﮎ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﻧﺴﺨﻪ ﺩﯾﻔﺮﺍﻧﺴﯿﻞ ﻋﻘﺐ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺟﻠﻮﯼ ۵۷ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﻝ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﮎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻇﺮﻓﯿﺖ ۲۴ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﺩﻟﯿﻠﺶ ﺳﺨﺖﺍﻓﺰﺍﺭ ﺍﺿﺎﻓﯽ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﺑﺮﻗﯽ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ ﺍﺳﺖ. ﻧﺴﺨﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺻﺮﻑﻧﻈﺮ ﺍﺯ ﻧﺴﺨﻪ، ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺟﻠﻮﯼ ﮐﻮﭼﮏﺗﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺩﺍﺷﺒﻮﺭﺩ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻭ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮ ۱۲ ﺍﯾﻨﭽﯽ -ﯾﮑﯽ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﻪﺍﯼ- ﺍﺣﺎﻃﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺮﺳﺪﺱ ﺑﻨﺰ ﺩﺭﻭﻥ ﯾﮏ ﻗﻄﻌﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﯿﺸﻪﺍﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏﮔﺮ ﺩﻧﺪﻩ ﺭﻭﯼ ﺍﻫﺮﻡ ﭘﺸﺖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﯾﮏ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮ ﻫﺪﺁﭖ ﺑﺎ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻧﺎﺯﮎ ﮐﺮﺩﻥ ﺻﻨﺪﻟﯽﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ۳۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﻓﻀﺎﯼ ﭘﺎ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻫﻤﻪ ﺻﻨﺪﻟﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺸﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻣﯽﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺻﻨﺪﻟﯽﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﺧﻮﺍﺑﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﺣﺲ ﺑﯽﻭﺯﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﻧﺸﯿﻦ ﺑﺪﻫﻨﺪ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺑﺨﺶﻫﺎﯼ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺑﺎﺯﯾﺎﻓﺘﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻄﺮﯼﻫﺎﯼ ﭘﻠﯽﺍﺗﯿﻠﻨﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ.
ﯾﮏ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺳﻘﻒ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻣﺴﺎﻓﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﯿﻤﻮﺩﻥ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﺪ. ﺧﻮﺩ ﺳﻘﻒ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻓﻀﺎﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ، ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﯾﮏ ﭘﻨﻞ ﺷﯿﺸﻪﺍﯼ ﯾﮏﺗﮑﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﺑﺎ ﻇﺮﻓﯿﺖ ۵۸ ﯾﺎ ۷۲.۶ ﮐﯿﻠﻮﻭﺍﺕ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ. ﻣﺪﻝ ﭘﺎﯾﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﻗﯽ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺴﺨﻪ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﺍﺯ ﺩﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﮎ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﯽﺑﺮﺩ. ﺳﺮﻋﺖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﺮﺩﻭ ﻣﺪﻝ ۱۸۵ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ.
ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺑﺎ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮ ﻭ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﻗﯽ، ﺗﻮﺍﻥ ۱۶۸ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ
ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۳۵۰ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺷﺘﺎﺏ ۰ ﺗﺎ ۱۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺘﺶ ۸.۵ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺍﺳﺖ. ﻣﺪﻝ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﮎ ﺑﺎ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮ، ﺗﻮﺍﻥ ﮐﻠﯽ ۲۳۲ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۶۰۵ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺷﺘﺎﺏ ۰ ﺗﺎ ۱۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺘﺶ ۶.۱ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺪﻝ ﺑﺮﻗﯽ ﺟﺪﯾﺪ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﻭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﮎ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﻗﯽ ﻋﻘﺐ ﺗﻮﺍﻥ ۲۱۵ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۳۵۰ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﺘﺎﺏ ۰ ﺗﺎ ۱۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺘﺶ ۷.۴ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﺍﺳﺖ. ﻗﻮﯼﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﻣﺪﻝ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﻭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﮎ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻋﻘﺒﺶ ﺗﻮﺍﻥ ۲۰۸ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۳۵۰ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﻠﻮﯼ ﺁﻥ ﺗﻮﺍﻥ ۹۴ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۲۵۵ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺁﻥﻫﺎ ﺗﻮﺍﻥ ۳۰۲ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۶۰۵ ﻧﯿﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺷﺘﺎﺏ ۰ ﺗﺎ ۱۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﯾﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﻓﻘﻂ ۵.۲ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻃﻮﻝ ﻣﯽﮐﺸﺪ.
ﺯﻣﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺎﺭﮊ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﺍﺯ ۱۰ ﺗﺎ ۸۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻓﻘﻂ ۱۸ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺁﻥ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺷﺎﺭﮊ ۸۰۰ ﻭﻟﺘﯽ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺷﺎﺭﮊﺭ ۳۵۰ ﮐﯿﻠﻮﻭﺍﺗﯽ ﺍﺳﺖ. ﻓﻘﻂ ﭘﻨﺞ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺷﺎﺭﮊ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﻤﻮﺩﻥ ﻣﺴﺎﻓﺖ ۱۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻣﺴﺎﻓﺖ ﻧﺴﺨﻪ ﺩﯾﻔﺮﺍﻧﺴﯿﻞ ﻋﻘﺐ ﺑﺎ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ۴۸۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ.
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﻟﺐ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺷﺎﺭﮊ ﺗﺠﻬﯿﺰﺍﺕ ﺑﺮﻗﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺩﺭﮔﺎﻩ V2L ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ۳.۶ ﮐﯿﻠﻮﻭﺍﺕ ﺑﺮﻕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﻮﺭﺕ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﺻﻨﺪﻟﯽﻫﺎﯼ ﻋﻘﺐ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﯾﮏ ﭘﻮﺭﺕ ﺭﻭﯼ ﺑﺪﻧﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﮐﻨﺪ، ﮐﻪ ﺩﻭﻣﯽ ﺣﺘﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻢ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﮐﻪ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ ﺑﺎ ۹ ﺭﻧﮓ ﺑﺪﻧﻪ (ﮐﻪ ﭘﻨﺞ ﺭﻧﮓ ﺁﻥ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺍﺳﺖ) ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﻧﮓ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻣﺪﻝ ﺍﺯ ﺯﯾﺮ-ﺑﺮﻧﺪ ﺗﺎﺯﻩ ﺗﺄﺳﯿﺲ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺧﻂ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۲ ﺭﺷﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺁﻳﻮﻧﯿﮏ ۶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﺴﺨﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﮐﺎﻧﺴﭙﺖ ﭘﺮﺍﻓﺴﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﯾﮏ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۷ ﻧﯿﺰ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﺳﺎﻝ ۲۰۲۴ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﻮﺩ.