امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر، سریع و قطعی بدون عمل جراحی

#1
بواسیر یا هموروئید چیست

بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) عارضه ای است که در دسته بیماری های ناحیه حساس نشیمنگاهی قرار دارد به همین دلیل بیشتر افرادی که به آن مبتلا می شوند از بیان مشکل خود دچار ترس و یا خجالت می شوند. اما باید بدانید که اکثر افراد برای یک بار هم که شده این بیماری را تجربه کرده اند. برخلاف تصور رایجی که وجود دارد بواسیر پیر و جوان نمی شناسد و نمی توان گفت که فقط افراد میانسال یا پیر گرفتار این عارضه می شوند. اما در پاسخ به این سوال که بواسیر یا هموروئید چیست؟ باید بگوییم که این بیماری در اطراف ناحیه مقعد ایجاد می شود. رگ های خونی که در این ناحیه وجود دارد در اثر عوامل مختلفی مثل زور زدن، بارداری، اضافه وزن، یبوست و … دچار پارگی و یا کشیدگی می شوند. با افزایش فشار، خون داخل مویرگ های مقعد حبس می شود و در نتیجه رگ هه و عروق خونی باد کرده و دچار التهاب می شوند که در این حالت بواسیر یا هموروئید ایجاد می شود.

اگر رگهای داخلی مقعد متورم و کشیده شوند بواسیر داخلی رخ می دهد. به دلیل اینکه گیرنده های عصبی درد در ناحیه داخلی مقعد کمتر است این نوع بواسیر معمولاً بدون درد و با خونریزی همراه است. اما اگر فشار و کشیدگی ادامه پیدا کند بالشتک های هموروئیدی به بیرون از مقعد کشیده می شوند و کم کم به بواسیر خارجی تبدیل می شود. بواسیر داخلی خود به ۴ درجه تقسیم می شود که شدیدترین نوع آن درجه ۴ می باشد که همیشه بیرون از مقعد می ماند و با فشار دست هم به داخل باز نمی گردد.

در بواسیر خارجی فشار و کشش رگهای خارجی مقعد باعث این بیماری می شود که همراه با ایجاد توده و برجستگی هایی در اطراف و زیر پوست مقعد می باشد. این توده ها و بالشتک های پرخون بسیار متورم و دردناک می باشند و باعث می شود که بیمار هنگام دفع، درد بیشتری داشته باشد. در نتیجه یکی از نشانه های بیماری بواسیر خارجی توده و برآمدگی های گوشتی شکل در اطراف سوراخ مقعد می باشد.

درمان بواسیر با لیزر
وقتی فردی به این بیماری دردناک مبتلا می‌شود، انتخاب راه و روش درمان قطعی بواسیر برای او مشکل خواهد شد و این سوال که برای درمان بواسیر چه باید کرد؟ ذهن او را درگیر می نماید. زیرا همیشه پزشک چند روش درمانی را همراه با معایب و مزایای آن بر سایر روش‌ها توضیح داده و توصیه می‌کند. در نهایت بیمار است که بین گزینه‌های پیشنهادی پزشک خود برای بواسیر و درمان آن انتخاب می‌کند. وقتی پای درمان‌های سنگین‌تری چون جراحی به میان می‌آید معمولاً فرد در انتخاب خود حساس‌تر می‌شود. از میان روش های درمانی جراحی هموروئید با لیزر از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. زیرا افراد تا جایی که بتوانند از تیغ برنده جراحی می‌گریزند. لیزر برای درمان تمامی انواع بواسیر مؤثر است. عمل هموروئید با لیزر نیز به عنوان یک نوع جراحی لیزری شناخته شده است که کل فرآیند درمان در آن با اشعه انجام می‌شود.
برای درمان هموروئید با لیزر از دو نوع لیزر می توان استفاده نمود: لیزر کم توان یا همان مادون قرمز (IRC) که بیشتر برای بواسیر یا هموروئید ترومبوزه در ابتدای ظهور علائم اولیه استفاده می شود.
لیزر پرتوان یا همان دی اکسید کربن (CO2) که برای عمل هموروئید بدون بازگشت و عوارض به صورت سرپایی استفاده می شود و برای برش توده به جای تیغ جراحی به کار می رود.
انعقاد مادون قرمز (IRC) یا لیزر بواسیر یک روش کم‌تهاجمی برای درمان هموروئید بدون جراحی است که به سرعت و به طور گسترده ای به عنوان یک خط درمانی مؤثر، با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. قابل تحمل بودن، مشکلات و عوارض کمتر، سبب ترجیح آن بر سایر روش‌ها شد. در روش مادون قرمز با استفاده از تماس یک پروب کوچک در ناحیه‌ی بالایی عروق متورم هموروئید و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگ بالایی هموروئید را منقبض و سپس منعقد می‌کنند تا خونرسانی به هموروئید قطع شود. در واقع حرارت ناشی از این نور، ناحیه را می‌سوزاند و خشک می‌کند. در این روش همانند مسدود کردن رودخانه‌هایی که به یک دریاچه ختم می‌شوند می‌توان منجر به خشک شدن دریاچه شد.

درمان بواسیر با لیزر
روش انعقاد مادون قرمز برای هموروئید های کوچک و متوسط و انواع بواسیر داخلی که با درد و خونریزی همراه هستند و به درمان‌های علامتی پاسخ نمی‌دهند، بسیار کارآمد و مناسب است.
انعقاد مادون قرمز علاوه بر کم‌هزینه بودن، نیازی به بستری شبانه در بیمارستان ندارد و به صورت سرپایی در مطب متخصص انجام می شود. این روش از اسکلروتراپی مؤثرتر و از روش رابربند زود بازده‌تر است و سریع تر نتیجه می‌دهد. انعقاد مادون قرمز نیاز به آمادگی قبل از عمل خاصی ندارد و طی ده دقیقه انجام می‌شود، اما بسته به شدت آسیب ممکن است نیاز به تکرار آن برای پوشش تمام نواحی باشد.

به جز احتمال احساس اجابت مزاج بلافاصله پس از عمل به دلیل تحریک کانال مقعد و کمی خونریزی، عارضه‌ی دیگری وجود ندارد. استفاده از حمام سیتز و مصرف ملین برای نرم شدن مدفوع و راحت‌تر شدن اجابت مزاج به کاهش ناراحتی پس از انعقاد مادون قرمز و درمان خونریزی بواسیر کمک می‌کند.
به منظور پیشگیری از بازگشت مجدد هموروئید در فرد، تغییر در شیوه‌ی زندگی با اضافه کردن فیبر بیشتری به رژیم غذایی، مصرف مایعات فراوان، ورزش روزانه و کاهش وزن اضافی توصیه‌ی می‌شود.
شما می توانید مجموعه درمانی ایران کلینیک را با پیشرفته ترین و به روزترین امکانات و بهترین پزشکان و متخصصان، به عنوان بیمارستان تخصصی هموروئید برای درمان قطعی و بدون بازگشت بیماری خود انتخاب نمایید. در این مجموعه تمامی خدمات مربوط به بیماری های نشیمنگاهی با استفاده از آخرین دستگاه های لیزر و با کمترین عوارض انجام می شود.

درمان هموروئید یا بواسیر خارجی بدون جراحی با لیزر
در مورد نوع خارجی این بیماری به جای سیاهرگ های داخلی، سیاهرگ های بیرونی مقعد دچار این مشکل می شوند. به بیانی دیگر می توان گفت بواسیر یا هموروئید ترومبوزه به شکل توده ای در زیر پوست مقعد ظاهر می شود.
درمان بواسیر خارجی بدون جراحی: به جرات میتوان گفت بهترین روش درمان سریع بواسیر خارجی بدون خونریزی، درمان بواسیر با لیزر است. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی، از اشعه لیزر برای برش و قطع نواحی آسیب دیده استفاده می شود. لیزر هموروئید خارجی مزایای خاص مربوط به خود را دارد و به همین علت درمان هموروئید با لیزر به عنوان بهترین روش شناخته می شود. همچنین مزایای مختلف این روش موجب شده محبوبیت و استفاده از آن رو به گسترش باشد. استفاده از لیزر موجب می شود بافت ها و اعصاب آسیب دیده همزمان ترمیم شوند، که این امر درد و خونریزی بیمار را به شدت کاهش میدهد.
لیزر هم برای بواسیر داخلی و هم برای هموروئید خارجی بهترین گزینه درمان می باشد. همان طورکه گفتیم در بواسیر خارجی بیرون زدگی و توده هایی در اطراف مقعد مشاهده می شود که می توان با استفاده از تاباندن اشعه لیزر و بدون آسیب به بافت های سالم اطراف آن را درمان نمود. برای درمان بواسیر یا هموروئید خارجی بدون جراحی و با لیزر معمولاً از لیزرهای پرتوان یا همان لیزر Co2 استفاده می شود تا علاوه بر درمان، توده و زائده ی گوشتی مانند هم برداشته شود و بیمار نسبت به ظاهر ناحیه مقعد خود احساس رضایت داشته باشد.

درمان بواسیر (هموروئید) داخلی با لیزر
هموروئید داخلی دارای ۴ درجه می باشد که در بواسیر داخلی درجه یک فقط خونریزی به صورت قطره ای و تورم عروق راست روده مشاهده می شود و در بواسیر داخلی درجه دو ممکن است بعد از دفع برآمدگی و یا برجستگی در بیرون مقعد ظاهر شود که خودش به داخل باز می گردد. ولی در هموروئید داخلی درجه سه توده و برجستگی گوشتی که بیرون مقعد شکل گرفته خودش به داخل بر نمی گردد و فرد باید بافشار دست آن را به داخل برگرداند. اما بدترین نوع بواسیر داخلی درجه چهار می باشد که بیماری به قدری شدید شده که حتی با فشار دست هم به داخل برنمی گردد و زائده همواره بیرون مقعد ظاهر زشت و زننده ای را ایجاد می نماید. اما با وجود لیزر جای هیچ گونه ترس و نگرانی نیست زیرا برای هرکدام از انواع بواسیر لیزر مخصوصی وجود دارد مثلاً برای درمان بواسیر داخلی درجه یک و دو بدون جراحی و با استفاده از لیزر، از اشعه ها و پرتوهای کم توان یا همان IRC استفاده می شود بدین صورت که با استفاده از پروب لیزر که بر روی بواسیر داخلی قرار می گیرد و از راه مقعد وارد می شود مادون قرمز تابانده می شود و بافت هموروئیدی منعقد شده و پس از چند روز از بین می رود.
برای بواسیر داخلی درجه سه و چهار هم می توان از لیزرهای پرتوان استفاده نمود چون در درجه سه و چهار ما شاهد توده های بیرون زده و برجستگی در اطراف مقعد هستیم به جای بریدن این توده ها با تیغ و چاقوی جراحی از لیزر پرتوان یا همان لیزر دی اکسیدکربن CO2 استفاده می شود.
از مزایای درمان هموروئید داخلی با لیزر می توانیم به این موارد اشاره کنیم:
در سریع ترین زمان ممکن و معمولاً کمتر از یک ساعت
درمان قطعی با از بین بردن کامل ناحیه متورم
جلوگیری از عفونت به علت ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر
هزینه مناسب
بدون احساس درد و یا خونریزی
بدون نیاز به طی کردن دوره نقاهت
بدون نیاز به پانسمان کردن موضع

فیلم عمل جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر
امروزه و در عصر حاضر با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی در ساخت دستگاه های لیزر برای درمان این بیماری ها دیگر نیازی به بیهوشی عمومی، بستری شدن در بیمارستان، طی کردن دوره نقاهت و جراحی با تیغ یا چاقو نمی باشد. در گذشته برای بهبودی بیمار از روش های سنتی و دردناک استفاده می شد که نیاز به بیهوشی کامل داشت و حتی بعد از جراحی درد و خونریزی فرد ادامه داشت، بنابراین جراحی بواسیر برای آنها تبدیل به خاطره ای تلخ می شد. اما اکنون با محبوب ترین روش درمان یعنی لیزر هیچ خبری از برش جراحی و بریدن با چاقو نمی باشد و بیمار پس از درمان می تواند به کار روزمره خود بازگردد. در اینجا می توانید فیلم عمل بواسیر و جراحی هموروئید با لیزر را برای اینکه بدانید جراحی بواسیر چگونه است، مشاهده کنید. در فیلم عمل جراحی هموروئید واضح است که برش بافت بواسیری از طریق تابش اشعه لیزر و نه تیغ جراحی بوده است.

مراقبت های بعد از عمل با لیزر
پس از اتمام جراحی با لیزر بیمار می تواند بدون نیاز به کمک به محل کار و یا خانه بازگردد و پس از طی حداکثر یک روز بدون ایجاد هیچ عوارضی به زندگی عادی خود ادامه دهد. لیزر بر خلاف جراحی نیازی به پانسمان ندارد و بیمار یا خونریزی ندارد یا خونریزی بسیار کم است.

معمولاً بیماران از درد پس از لیزر شکایتی ندارند، اما اگر احساس درد دارید می توانید از مسکن استفاده کنید. پس از طی چند روز زخم به طور کامل ترمیم میشود.
اما اگر می خواهید روند ترمیم زخم را سریع تر کنید و مجدداً به این بیماری دچار نشوید، تنها کافی است چند نکته زیر را رعایت کنید.

برای کنترل و جلوگیری از یبوست، فیبر را جزء اصلی رژیم غذایی خود قرار دهید. انواع سبزیجات، میوه ها و غلات از منابع سرشار از فیبر به شمار می روند.
نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز و برای جلوگیری از یبوست الزامی است. نوشیدن آب میوه های مفید نیز به تقویت بدن کمک می کند.
بهتر است حداقل برای یک هفته از غذاهای نرم و ترجیحاً سوپ ها استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید.
ورزش های سبک مثل پیاده روی میتواند به شما کمک کند.
برای کنترل درد و ترمیم سریع تر بافت ها در دوران نقاهت پس از عمل لیزر بواسیر، می تواند یک تشت را از آب گرم پر کرده و برای ۲۰ دقیقه در آن بنشینید.
از لباس های نرم، غیر چسبان و با الیاف طبیعی استفاده کنید.
بهداشت مقعد را رعایت کنید اما از زیاده روی در شستشو بپرهیزید.
از زور زدن در توالت و یا به تاخیر انداختن رفع جداً پرهیز کنید! اگر به یبوست دچار هستید می توانید با مشورت پزشک از داروهای ملین طبیعی استفاده کنید.
قرار دادن کمپرس سرد بر روی مقعد می تواند در صورت احساس درد، به برطرف کردن آن کمک کند.

هزینه عمل جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر

هزینه لیزر بواسیر (هموروئید) به عوامل مختلفی مانند میزان پیشرفت و تعداد رگهای درگیر، مهارت پزشک متخصص و امکانات کلینیک بستگی دارد. از همین روی امکان تعیین دقیق قیمت وجود ندارد. اما می توان گفت با توجه به اینکه نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و امکان عود مجدد بیماری هم تقریباً صفر می باشد در مقایسه با جراحی سنتی، لیزر مقرون به صرفه تر می باشد. جهت مشاوره و آگاهی از هزینه عمل بواسیر با لیزر و هزینه درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر می توانید با مشاوران کلینیک بصورت تلفنی در ارتباط باشید.

مزایا و معایب لیزر
درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر از چند مزیت بارز برخوردار است که عبارت‌ است از:
این فرآیند برای بیمار بیش از حد دردناک و آزاردهنده نیست.
اغلب به بستری نیاز ندارد و فرد می‌تواند در همان روز عمل لیزر از بیمارستان مرخص شود.
به دلیل نداشتن دود و بخار ناشی از دستگاه، بی‌خطر و ایمن است
با امکان انسداد عروق خونی با کمترین میزان خونریزی حین عمل همراه است.
کمترین آسیب را به بافت‌های اطراف توده‌ی هموروئید می‌رساند و کم‌عارضه است.
زخم حاصل از لیزر سریع تر بهبود می‌یابد و نشانه‌ی کمتری از عمل بر جا می‌گذارد.
دارای درصد مؤفقیت بیشتر و عود کمتری است که البته این مورد به مهارت پزشک نیز بستگی دارد.

اما در مورد معایب لیزر می توان گفت استفاده از این روش درمانی تقریباً هیچ معایب و عوارضی ندارد مگر در مورد استفاده از دستگاه های قدیمی لیزر و یا لیزرهای پرتوان که امکان سوزاندن بافت ها وجود دارد اما در مورد دستگاه های پیشرفته ی امروزی این احتمال به صفر می رسد.
سایر راه های درمان هموروئید یا بواسیر
در صورتی‌ که هموروئید فرد در مرحله‌ی خونریزی و درد مداوم قرار داشته باشد، پزشک متخصص هموروئید ترجیح می‌دهد قبل از اقدام به هر روش تهاجمی درمانی، ابتدا روش‌های غیر جراحی را که کمترین میزان آسیب و عوارض را برای بیمار خواهند داشت، امتحان کند. این درمان‌های غیر جراحی کم تهاجم معمولاً در مطب پزشک متخصص بواسیر و بدون نیاز به بی‌هوشی عمومی فرد و به صورت سرپایی انجام می‌شوند. برای بیمار هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های جراحی خواهند داشت و البته در بیشتر موارد مؤثر و کارآمد هستند. این روش‌ها شامل:
بستن باند لاستیکی (رابربند) : دکتر متخصص بواسیر با قرار دادن یک یا دو باند لاستیکی حلقه مانند در اطراف یک توده هموروئیدی و قطع گردش خون آن، به از بین رفتن بافت آسیب دیده طی یک هفته کمک می‌کند. این روش برای بسیاری از مردم مؤثر است.
وجود باندها می‌تواند برای فرد ناراحت‌کننده باشد و حتی ممکن است پس از دو الی سه روز از استفاده شروع به خونریزی کنند، اما به ندرت تشدید می‌شود. عوارض جانبی جدی این روش بسیار محدود و بعید است.
تزریق (اسکلروتراپی) : در روش تزریق پزشک متخصص هموروئید با تزریق یک محلول شیمیایی به توده‌ی هموروئیدی ایجاد شده آن را کوچک می‌کند. درحالی‌که تزریق می‌تواند درد و عارضه‌ی کمتری نسبت به روش باند کشی داشته باشد اما ممکن است به اندازه آن مؤثر نباشد.
انعقاد (مادون قرمز، لیزر و یا دو قطبی) : تکنیک‌های انعقادی همراه با استفاده از لیزر، نور مادون قرمز یا گرما می‌توانند باعث تغییر سایز توده بواسیری ایجاد شده شوند به صورتی‌که توده‌ی برآمده‌ در بواسیر داخلی چروک و کوچک شود. همچنین با این کار به کاهش یا قطع خونریزی آن کمک می‌کند.

با وجود اینکه روش‌های انعقادی عارضه و ناراحتی کمتری برای بیمار نسبت به سایر روش‌های غیر تهاجمی ایجاد می‌کند اما، هموروئید در این روش می‌تواند نسبت به روش باند لاستیکی با احتمال بیشتری در آینده عود کند و برای فرد تکرار شود.
در نهایت پزشک زمانی تصمیم به عمل جراحی هموروئید می‌گیرد که یا بواسیر فرد در مرحله‌ی پیشرفته و همراه با ترومبوز باشد، یا اینکه به درمان‌های غیر جراحی مقاوم بوده و پاسخ درمانی ایده‌آل را نداده باشد.
یک پزشک معتبر بهترین راه درمان بواسیر را با توجه نوع و شدت بیماری هموروئید فرد انتخاب می‌کند. بهترین راههای درمان بواسیر، درمانی است که علاوه بر ایجاد عوارض جانبی و مشکلات کمتر، بتواند به بهترین شکل ممکن علائم بیماری فرد را از بین ببرد و کم‌تر عود کند. از طرفی برای بیمار کم‌هزینه و مقرون به صرفه باشد. متأسفانه هیچ‌یک از روش‌های درمانی تمام شرایط ایده‌آل را با هم ندارند اما پزشک متخصص بواسیر حداقل می‌تواند با تشخیص صحیح برای اولین بار کارآمدترین روش را برای فرد انتخاب کند و از امتحان کردن روش‌های مختلف درمانی در فرد بپرهیزد.

درمان هموروئید یا بواسیر با روش رابربند

بستن باند لاستیکی یا رابربند یک روش درمانی کم ‌تهاجمی هموروئید است که با بستن پایه زائده‌ی هموروئیدی و قطع جریان خون باعث از بین رفتن آن می‌شود. هموروئید بسته شده با باند لاستیکی طی یک هفته کوچک شده و می‌افتد. این درمان فقط برای بواسیرهای داخلی استفاده می‌شود و در انواع پیشرفته هموروئید داخلی که بافت متورم تا پایین و خارج مقعد کشیده شده است، مناسب نیست. با این حال این روش با وجود دردناک بودن توسط بسیاری از افراد برگزیده می‌شود، زیرا شاید روش‌های کم‌دردتر به خوبی آن عمل نکنند. در ۸۰ درصد موارد این روش کارآمد است و نیاز به اقدامات دیگر و جراحی ندارد.
اگرچه ممکن است عمل جراحی برای برداشتن هموروئید (هموروئیدکتومی) نتایج بهتری در دراز مدت از روش‌های ثابت کننده مانند بستن باند لاستیکی فرآهم کند، اما جراحی هم گران‌تر و هم دوره‌ی نقاهت طولانی‌تری دارد. همچنین فرد در معرض خطر عوارض بیشتری قرار می‌گیرد.
این روش برای یک یا دو زائده در مطب به صورت سرپایی و در صورت نیاز همراه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای انجام فرآیند در تعداد بیشتر باید فرد تحت بی‌هوشی عمومی قرار گیرد. احساس درد و پری ناحیه‌ی مقعد پس از جاگذاری باندهای کشی ممکن است کمی ناخوشایند باشد.
بسته به توانایی و مقاومت بدن هر فرد ممکن است، نیاز یا عدم نیاز به چند روز استراحت پس از آن باشد.
درد و خونریزی دو عارضه‌ی طبیعی روش رابربند محسوب می‌شود به شرطی که با این شرایط همراه باشد:

درد حاصل از باند لاستیکی بیشتر از ۲۴ الی ۴۸ ساعت به طول نکشد و با مصرف استامینوفن ساده یا حمام آب گرم نشسته (به مدت ۱۵ دقیقه) کاهش یابد.
خونریزی ۷ تا ۱۰ روز بعد از بستن باند لاستیکی هم‌زمان با افتادن زائده‌ی هموروئیدی رخ دهد، حجم خونریزی خفیف باشد و خودبه‌خود متوقف شود.

عوارض جانبی نادر رابربند شامل:

ناتوانی در دفع ادرار (احتباس ادراری)؛
عفونت در ناحیه مقعد؛
درد شدید است که به روش‌های تسکین دردی که پس از این روش استفاده می‌شود، پاسخ نمی دهد. این حالت بیشتر در مواقعی به وجود می آید که باند به مناطق انتهایی کانال مقعد که دارای گیرنده‌های درد فراوان است متصل می شود.
خونریزی از مقعد که برای کاهش خطر آن، توصیه می‌شود از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) به مدت ۴ تا ۵ روز قبل و بعد از بستن باند لاستیکی خودداری شود.

پس از بستن باند لاستیکی پزشک متخصص بواسیر به منظور تداوم درمان به بیمار خود توصیه می‌کند با مصرف مایعات فراوان و موادغذایی ملین به حرکت بهتر روده‌ای و پیشگیری از یبوست کمک کند.
مقایسه رابربند با لیزر

در مقایسه این روش با لیزردرمانی باید بگوییم که رابربند درد فراوانی دارد، امکان خونریزی و عفونت بعد از آن وجود دارد و هم چنین شاید لازم باشد فرد چند جلسه برای درمان مراجعه نماید اما لیزر هیچ کدام از این عوارض را نداشته و تنها روشی است که با یک جلسه در کمتر از نیم ساعت نتیجه بخش بوده و برای بهبودی کامل نیازی به طی کردن دوره نقاهت و یا مراجعه مجدد نمی باشد در واقع این روش ها تا قبل از استفاده از لیزر رایج بوده است و بعد از آن کمتر کسانی هستند که حاضر باشند با وجود لیزر و مزایای فراوان آن، روش های دردناک این چنینی را تجربه نمایند.
عمل جراحی سنتی

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر

ترس از جراحی به خصوص در ناحیه مقعد مانع پیگیری درمان بیماری هموروئید در بسیاری از افراد مبتلا است. در گذشته جراحی تنها درمان قطعی هموروئید‌ های وخیم بوده است ولی امروزه با پیشرفت علم روش‌های نوین و کم‌دردسرتری کشف شده است که بدون نیاز به بستری در بیمارستان و بی‌هوشی می‌تواند با عارضه و تهاجم کمتری به بهبود سریع‌تر فرد کمک کند. انواع لیزردرمانی‌ها، کرایو (فریز کردن عروق ملتهب)، اسکلروتراپی (تزریق محلولی) جایگزین خوبی برای روش‌های قدیمی جراحی باز شده است.
اما با این حال ممکن است بسته به شدت بیماری دکتر متخصص بواسیر جراحی را نیز تجویز کند. اولین مرحله از درمان هموروئید، درمان علامتی آن به صورت کنترل خونریزی به منظور جلوگیری از کم‌خونی فرد است. سپس علت‌یابی هموروئید و مشاوره در زمینه تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی فرد می‌تواند در پیشگیری از پیشرفت بیماری مؤثر باشد. در صورتی‌که علت ایجاد این مشکل یک بیماری زمینه‌ای باشد باید درمان آن بیماری نیز جزئی از اقدامات درمانی قرار گیرد. در مرحله بعدی باید خود بیماری بسته به شدت آن درمان شود. سپس عوارض ایجاد شده مانند بدشکلی ناحیه‌ی مقعد برطرف گردد.
در صورت بی‌تأثیر بودن درمان‌های ابتدایی و قطع نشدن خونریزی نیاز به جراحی وجود دارد. در واقع اقدام به جراحی آخرین مرحله‌ی درمان است. اگر سایر روش‌های درمانی مؤفقیت‌آمیز نباشند یا هموروئید فرد آن‌قدر بزرگ باشد که به درمان‌های دیگر پاسخ ندهد، دکتر متخصص هموروئیدچاره‌ای جز عمل جراحی بواسیر نخواهد داشت. جراحی هموروئید همیشه نیازمند بستری در یک مرکز درمانی یا بیمارستان تخصصی هموروئید را ندارد و بسته به نوع می‌تواند به صورت سرپایی نیز انجام شود.

مقایسه روش سنتی با لیزر
کسب موفقیت طولانی‌ مدت از عمل جراحی سنتی هموروئید بستگی زیادی به مراقبت‌های بعد از عمل فرد دارد. نکته مهم این است که علاوه بر احتمال شکست جراحی، خود فرد نیز باید برای جلوگیری از بازگشت بیماری هموروئید بکوشد. از این پس فرد باید در زندگی خود یک تغییر بزرگ ایجاد کند. او باید به منظور حفظ بهای سنگینی که با رفتن زیر تیغ جراحی پرداخته است، عادات غلطی که باعث شد تا این مرحله از بیماری پیش رود را کنار بگذارد و از ابتلای مجدد به آن پیشگیری کند.
درمان هموروئید یا درمان بواسیر بدون عمل جراحی و یا جراحی هموروئید با لیزر در کمتر از نیم ساعت امکان پذیر است. هزینه عمل بواسیر با لیزر پایین تر از جراحی است. عمل هموروئید با لیزر زیر نظر بهترین پزشک متخصص هموروئید در تهران با محیطی آرامشبخش انجام میگردد. ضمناً در مجموعه ایران کلینیک متخصص هموروئید خانم برای بیماران خانمی که ترجیح می دهند پزشکشان خانم باشد، حضور دارند.

درمان خانگی

درمان بواسیر در خانه: با چند راهکار ساده‌ی خانگی و تغییر در تغذیه و سبک زندگی خود می‌توان از ابتلا به هموروئید پیشگیری کرد که شامل:
پرهیز از مصرف سیگار و الکل
پرهیز از به تأخیر انداختن اجابت مزاج و پاسخ‌گویی سریع به حس دفع مدفوع به منظور جلوگیری از خشک و فشرده شدن مدفوع
پیاده‌روی و ورزش‌های سبک هوازی حداقل ۲۰ دقیقه روزانه با کاهش وزن اضافی و پیشگیری از تنبلی اندام‌های داخلی بدن و حرکت سریع‌تر دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست
پرهیز از چمباتمه نشستن به خصوص در هنگام استفاده از توالت ایرانی به دلیل فشار زیاد وارد بر راست روده و عضلات اطراف آن
کنترل استرس و فشار روانی با ورزش‌های یوگا و مدیتیشن برای جلوگیری از یبوست
تغییر وضعیت دادن از حالت نشسته به ایستاده و ایستاده به راه رفتن در فواصل معین در جهت کاهش فشار بر عروق ناحیه‌ی کف لگن
رسیدن به وزن ایده‌آل
پوشیدن لباس‌های راحت و آزاد
پرهیز از زور زدن هنگام دفع مدفوع (اگر نیاز به زور برای دفع مدفوع خود دارید بدن شک از یبوست رنج می‌برید و بهتر است به جای اعمال زور و آسیب به عضلات کف لگن، یبوست خود را درمان کنید.).

از طرفی درمان خانگی هموروئید می‌توانند در درجه‌ی اول و در مراحل ابتدایی بیماری بسیار مفید و کارساز باشند که عبارت اند از:

مصرف مواد غذایی حاوی فیبر: مواد غذایی پرفیبر علاوه بر تضمین سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها، می‌تواند با نرم و حجیم کردن مدفوع به هضم آسان آن و حرکات روده‌ای سریع‌تر کمک کند مانند:

غلات: برنج، ذرت، گندم و به خصوص جو (به جای غلات تصفیه شده مانند برنج و آرد سفید)
حبوبات: عدس، لوبیا، نخود، سویا و باقلا
میوه‌ها: توت فرنگی، کیوی، موز، پرتقال، گلابی، انگور، آلبالو، آلو، سیب و انجیر
سبزیجات: اسفناج، هویج، سیب زمینی گل کلم و کنگر
خشکبار و مغزها: گردو، بادام، پسته و فندق
مصرف مایعات کافی روزانه حداقل ۸ لیوان برای مرطوب نگه داشتن مدفوع آماده‌ی دفع
مصرف شل‌کننده‌های گیاهی مانند برگه‌ آلو و زردآلو، لواشک، روغن زیتون و خاکشیر
مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، پنیر تخمیری، کلم ترش یا مکمل پروبیوتیک برای ایجاد تعادل باکتری‌های روده و جلوگیری از یبوست
پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مانند چای
پرهیز از مصرف غذاهای آماده و شور مانند خیارشور؛
پرهیز از مواد غذایی پر ادویه و تند مانند انواع سس‌ها به ویژه خردل
پرهیز از مصرف بی‌رویه شکر و انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها
نشستن در وان حاوی آب گرم به مدت ده دقیقه دو الی سه بار در روز برای تسکین درد، خارش و التهاب مقعد؛
استفاده از پنبه یا دستمال آغشته به سرکه‌ی سیب بر روی مقعد و تکرار چند بار در روز آن به سبب کاهش خارش و درد بواسیر
استفاده از خاصیت شفابخشی و التیامی آلوئه ورا بر روی مقعد برای کاهش درد و التهاب ناشی از هموروئید
استفاده از پنبه آغشته به ترکیب روغن درخت چای، روغن کرچک یا روغن بادام شیرین بر روی موضع آسیب‌دیده
استفاده مستقیم روغن نارگیل بر روی هموروئید و سپس تکرار آن بعد از هر بار شست‌وشو مؤثر در فروکش علایم آزاردهنده و بهبود سریع‌تر آن
استفاده از یخ برای التیام درد و خارش ناحیه‌ی ملتهب مقعد همراه با انقباض عروق خونی و کوچک کردن تورم توده

اگر شما با رعایت نکات و اصول گفته شده بهبود پیدا نکردید، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمائید.
منبع: ایران کلینیک
آگهی
#2
این تبلیغه؟ مگه چن نفر تو ایران بواسیر دارن که انقدر تبلیغ میذارین
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  لیزر فیستول
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان