امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان

#1
تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان 1




لازمه ی ترمیم، تعمیر و بازسازی و جوش خوردن استخوانها
مواد غذایی که بدن برای جوش خوردن استخوان ها و ترمیم شکستگی آن نیاز دارید شامل :

کلاژن و فسفر
پروتئین برای ساختار و ماتریکس (فضای بین) استخوان
کلسیم برای استحکام استخوان
منیزیم برای تقویت
ویتامین D برای کمک به جذب بیشتر کلسیم، اگر سطح کلسیم خونتان کم است
ویتامین K و ویتامین C برای ترمیم زخم هاست
غذا برای شکستگی

تغذیه مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان
لبنیات :
غذاهایی مانند شیر، پنیر یا ماست برخی از بهترین منابع کلسیم و ویتامین د هستند، یعنی همان ماده مغذی مهمی که برای قدرت و رشد استخوان لازم است.

لبنیات برای شکستگی

شیر سویا :
شیر به دلیل داشتن یک ماده مغذی مهم برای ترمیم شکستگی و حفظ استخوان های قوی است اما اگر لاکتوز نباید بخورید و یا فقط نیاز به تغییر داشته باشید، شیر سویا جایگزین بسیار خوب شیرهای ساده است. یک دسر سالم با شیر سویا و دانه های چیا، کمی عسل و میوه تازه ( یا مربا، شکلات و یا کره بادام زمینی ) درست کنید.

ماهی تون :
کلسیم تنها در صورتی جذب می شود که آن را با ویتامین D مصرف کنید ماهی چرب مثل ماهی تون منبع خوبی است، بدون ویتامین دی، رسیدن به سلامت استخوان یک چالش خواهد بود. این ویتامین به کنترل سطح کلسیم در خون کمک می کند و نقش کلیدی در رشد و ساختار استخوان ایفا می کند.

ماهی تون برای شکستگی

تخم کدو :
تخم کدو منبع خوبی از منیزیم است، که به بدن کمک می کند کلسیم جذب کند و به استحکام استخوان ها کمک می کند. منیزیم عاملی مهم وقتی در تلاش برای ترمیم شکستگی هستید به شمار میرود پس از مصرف آن غافل نشوید.

فلفل دلمه ای :
فلفل دلمه ای شیرین - به خصوص قرمز آن - پر از ویتامین ث است و این ویتامین یک ماده مغذی برای تشکیل کلاژن است و در بازسازی استخوان ها خیلی مهم است. باور کنید یا نه، نصف فنجان فلفل دلمه ای در واقع ویتامین ث بیشتری نسبت به یک پرتقال دارد پس آن را ه بهترین شکل ممکن داخل برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

تغذیه جوش خوردن استخوان

کلم پیچ برای جوش خوردن استخوان شکسته :
کلم پر از ویتامین ک است، ویتامینی که برای فعالیت های مهم کلسیم در شکل گیری استخوان مورد نیاز است. ویتامین k به بدن کمک می کند تا از کلسیم به روشی استفاده کند که به استخوان در رشد و ترمیم کمک کند پس حتما سالاد کلم بخورید و از خواص آن بهره مند شوید.

ماهی ساردین :
ساردین ها منبع غنی کلسیم هستند، کلسیم ماده ای است که نوجوانان به 1300 میلی گرم، زنان به 1200 میلی گرم و مردان بالغ به 1000 میلی گرم در روز به آن نیاز دارند.

ماهی ساردین

تخم مرغ :
تخم مرغ، ماده ی غذایی دیگری است که به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین های مفید برای بدنی که دچار شکستگی استخوان شده ضرورت دارد پس برای هرچه سریعتر جوش خوردن استخوان هایتان به اندازه تخم مرغ مصرف کنید.

لوبیا سیاه :
اگر به دنبال تقویت استخوان ها هستید، دلیلی برای خوردن لوبیای سیاه پیدا کنید چراکه منبع خوب دیگری از منیزیم است، همان ماده معدنی که برای درمان سریع تر مشکلات استخوانی حیاتی است.

لوبیا سیاه برای شکستگی

انگور :
در مطلب خواص انگور به صورت کامل و گسترده درباره فواید بی نظیر این میوه ی خوشمزه گفتیم و دانستید که این میوه شیرین آبدار پر از ویتامین ک است. در حقیقت سه چهارم فنجان آن 25 درصد از برخی ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن شما را تامین می کند.

ماهی سالمون :
ماهی های چربی مثل سالمون اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین دی قابل توجهی در خود دارند که هم در تشکیل کلاژن نقش دارند و هم برای استخوان ها مفیدند.

ماهی سالمون مفید

جعفری :
این سبزی خوش عطر در حقیقت یک منبع عالی از ویتامین های ضروری برای فعالیت بدن برای ترمیم استخوان های شکسته است پس به شکلی صحیح آن را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.


پاسخ
 سپاس شده توسط SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان