امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش منتقدان به فیلم Come True

#1
واکنش منتقدان به فیلم Come True 1
فیلم Come True یا در زبان فارسی «به حقیقت پیوستن» یکی از جدیدترین آثار ترسناک و علمی تخیلی شرکت آی‌اف‌سی میدنایت (IFC Midnight) است که به‌دست کارگردان بااستعداد و نسبتا تازه‌کاری به نام آنتونی اسکات برنز ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Our House (خانه ما)، فیلم Holidays (تعطیلات)، سریال Darknet (شبکه تاریک)، فیلم The Last Exorcism Part II (آخرین جن‌گیری قسمت دوم)، فیلم The Last Will and Testament of Rosalind Leigh (آخرین وصیت‌نامه روزالیند لی) و غیره اشاره کرد. در فیلم به حقیقت پیوستن، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند لندن لیبران در نقش جرمی، اسکایلار رادزین در نقش دختر شماره ۱، جولیا سارا استون در نقش سارا، تیفانی هلم در نقش زن پیر، چنتل پرون در نقش ارین، تدرا راجرز در نقش زوئی، اورین مک‌کاسکر در نقش پیتر و کارلی رایسکی در نقش آنیتا و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم به حقیقت پیوستن در تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۲۰ (۹ شهریور ۱۳۹۹) در جشنواره بین‌المللی فیلم فنتیژا که یک جشنوارهٔ بین‌المللی مختص فیلم‌های درجه ب است، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌براین، شرکت آی‌اف‌سی میدنایت در نظر داشت که این اثر را در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۱ (۲۲ اسفند) هم در یک سری سینماهای خاص و انتخاب‌شده و همچنین روی پلتفرم‌های VOD به نمایش در بیاورد. تا به این لحظه این اثر علمی تخیلی امتیاز ۶۸ را از بین ۱۵ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود آنتونی اسکات برنز بوده است. این هنرمند، فیلمنامه را براساس داستانی که توسط دنیل وایزنبرگر مطرح شده بود، نوشته است.

این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم نمرات روبه‌بالایی را به آن داده بودند. بخش زیادی از منتقدان، تماشای آن را به دوست‌داران سینما، خصوصا این ژانر، پیشنهاد کردند. آن‌ها به تعریف و تمجید از بازی بازیگران و همچنین جلوه‌های بصری بسیار جذاب آن پرداختند. فیلم Come True به خوبی توانست به مخاطب خود نشان دهد و یادآوری کند که ضمیر ناخودآگاه خوابیده یک انسان، چقدر می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد وحشت باشد. از طرف دیگر هم ۵۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ترسناک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۹ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی است فیلم Come True در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Come True از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

سارا که یک دختر ۱۸ ساله است، به‌دنبال راهی می‌گردد تا از دست کابوس‌های مکرر و تکراری خود فرار کند. به همین ترتیب هم وارد یک دانشگاه مخصوص برای مطالعه خواب و بررسی آن می‌رود. اما خیلی زود متوجه می‌شود که او به یک مجرا برای رسیدن به یک کشف جدید و البته بسیار ترسناک تبدیل شده است.
واکنش منتقدان به فیلم Come True 1
حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Come True بیندازیم:

اندرو کرامپ | مجله پیست

۸۶ از ۱۰۰

برنز آنچنان وحشت را زنده و قابل لمس به نمایش در می‌آورد که آدم احساس می‌کند هر لحظه ممکن است از صفحه‌نمایش بیرون بیاید و وارد تصورات ما بشود؛ حتی بدتر، وارد زندگی واقعی‌مان شود.

مایکل اوردونا | لس آنجلس تایمز

۸۰ از ۱۰۰

در هر ژانری، صدای متمایز فیلمسازی و پرهیز زیرکانه از مسائل کلیشه‌ای باعث می‌شود که مخاطب نگاه متفاوتی به آن داشته باشد؛ این موضوع در قلمروی علمی تخیلی چند برابر بیشتر از ژانرهای دیگر صادق است. اگر بخواهیم بدون اسپویل کردن چیزی بگوییم، فیلم Come True به خوبی توانسته در این قلمرو فرود بیاید و نتیجه فوق‌العاده رضایت‌بخشی داشته باشد.

ویلیام ریپس | مجله اسلنت

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم نگاهی اجمالی از دنیایی را به ما نشان می‌دهد که در آن، صفحه‌ها منفاذی در مرز بین رویاها و بیداری هستند.

باب استراوس | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Come True برای هرکسی که در موضوع خواب مشکل دارد، می‌تواند یک کشف هیجان‌انگیز باشد. اما حتی اگر ذره‌ای در حین تماشای این اثر ترسناک، علمی تخیلی، عمدتا آهسته و شاید کمی خسته‌کننده، سر تکان دادید و آن را تایید کردید، این معنی را می‌دهد که دارد روی شما تاثیر می‌گذارد و کار خود را انجام داده است.
واکنش منتقدان به فیلم Come True 1
۶۳ از ۱۰۰

این فیلم قطعا یک اثر هوشمندانه محسوب می‌شود اما نه تا آن اندازه که خودش دوست دارد. دراین‌میان هم یک سری صحنه‌هایی وجود دارد که تجربه‌ای کاملا فکری و خیالی را متوقف می‌کند.

کیت اربلند | ایندی وایر

۵۸ از ۱۰۰

برنز در این فیلم که دومین اثر بلند و سینمایی او محسوب می‌شود، مهارت واقعی خود در ساخت یک جهان، افسانه‌سازی و همچنین ایجاد تنش واقعی را نشان داد. اما یک سری لغزش‌ها در بخش نهایی این فیلم (بدترین قسمت آن، زمانی است که مفاهیم مضحکی به نمایش در می‌آید و به نظر می‌رسد که خود برنز کاملا از آن‌ها بی‌خبر است) باعث می‌شوند تا این اثر با یک نکته خسته‌کننده کار خود را به پایان برساند.

جنی نالف | آستین کرونیکل

۳۰ از ۱۰۰

فیلم Come True در تلاش است که تا به بررسی لایه‌های متفاوتی از جهان رویا بپردازد تا هیولاهای وحشتناکی را که در اعماق ذهن ما پنهان شده‌اند، نشان دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که کالبدشکافی نویسنده و کارگردان این دنیای ناخودآگاه یعنی آنتونی اسکات برنز، از خودش هم فرار می‌کند؛ زیرا این لایه‌ها به پاسخ‌های پوچ منجر می‌شود و در مرکز آن ما یک شخصیت اصلی زن را شاهد هستیم که مانند یک کاغذ نازک و سطحی است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Come True نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16290184051222
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  سونی به شایعه حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3 واکنش نشان داد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  واکنش منتقدان به فیلم The Nest - لانه
  واکنش بسیار منفی مخاطبان به فیلم Mulan در IMDB
  فیلم جنایت بی دقت شهرام مکری جایزه بهترین فیلمنامه را از منتقدان جشنواره ونیز گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان