امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سعید عزت اللهی؛ استقلالی یا پرسپولیسی؟

#1
سعید عزت اللهی در گفتگویی تازه به دوران حضور ویلموتس پرداخته و همچنین به سوالاتی درباره علاقه اش به تیم باشگاهی پاسخ های جالبی داده است.
سعید عزت اللهی؛ استقلالی یا پرسپولیسی؟ 1

به گزارش "ورزش سه"، چند ساعت مانده به تحویل سال 1400 خورشیدی و لحظاتی پس از آن‌که اختلال جهانی اینستاگرام برطرف شد، صفحه ورزش سه میهمان سعید عزت اللهی و البته طرفداران پرتعداد او و هواداران فوتبال بود. جایی که در یک گفتگوی بسیار طولانی 70 دقیقه ای، تقریبا تمام سوالاتی که در این مدت از ستاره تیم وایله وجود داشت، پرسیده شد و عزت اللهی نیز با صبر و حوصله به آن‌ها پاسخ داد تا یک گفتگوی مفصل انجام شود.



صحبت از حضور طولانی مدت عزت اللهی در رستوف آغاز شد بعد به وضعیت تیم ملی، دوئل کارلوس کی‌روش با برانکو ایوانکوویچ و همچنین مارک ویلموتس رسید. در این بین گریزی به جمله تاریخی جواد خیابانی زده شد که گفته بود «سعیدمون اسپانیایی بلده!». همین پرسش، بحث جام جهانی 2018 را باز کرد؛ جایی که هافبک جوان فوتبال ایران از گل آفسایدش به اسپانیا صحبت کرد و از خاطراتش در پرتاب اوت میلاد محمدی گفت و به حذف تلخ تیم ملی رسید.

از او درباره حواشی گذشته اش پرسیدیم و به فن پیج های پرتعدادش رسیدیم اما نکته جذاب، جایی بود که درباره پیشنهاداتش از ایران صحبت کرد و گفت که فعلا خیال بازگشت ندارد. سعید همچنین به رویاهایش اشاره کرد که بازی در منچسترسیتی و منچستریونایتد است و همچنین در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و حضور علی کریمی نیز توضیحاتی را داد.

این گفتگوی طولانی را در ادامه می‌خوانید:

- قرارداد ترکمنچای با باشگاه رستوف داشتم. آن ها همیشه برای جدایی ام سنگ اندازی می‌کردند و درخواست مالی بالا داشتند.

- هرجا می‌روم صحبت از جمله آقای خیابانی درباره اسپانیایی صحبت کردن من است؛ اصلا ناراحت نمی‌شوم و این شوخی ها را عاشقانه دوست دارم.

- درخشش مهدی طارمی نشان داد که صحبت های من دور از ذهن نیست؛ فوتبالیست های ایرانی واقعا می‌توانند در تیم های بزرگ بازی کنند

- علیرضا جهانبخش توانایی بازی در سطح اول لیگ جزیره را دارد اما مهم ترین موضوع درباره او، اعتماد به نفسی است که سرمربی باید بدهد

- یکی گفت گل تو که در مقابل اسپانیا آفساید شد، بیخیال کنکور شدم. یکی دیگر گفت در رستوران بودم و غذا ریخت روی لباسم!

- میلاد محمدی گفت که یک بار در محله مان اینطوری اوت را پرتاب کردم! یعنی کاری که در محله کرد را در جام جهانی هم می‌خواست انجام دهد!

- من عاشق راموس و رونالدو هستم اما هیچ وقت روی این را ندارم که از آن ها لباس بگیرم، شاید از واکنش آن ها می‌ترسم

- تعریف و تمجید از ویلموتس چشم بسته بود؛ آن هایی که از فوتبال هجومی او تعریف می‌کردند الان کجا هستند؟

- فکر میکنم آقای کی‌روش یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال کشور ما بودند که خیلی از بازیکنان فوتبالشان را مدیون ایشان هستند.

- اختلاف کی‌روش و برانکو یک سوتفاهم بزرگ بود. اگر این اختلاف حل می‌شد هم به نفع پرسپولیس بود، هم تیم ملی.

- در دانمارک از تعداد فالوور من تعجب کردند اما من برایشان توضیح دادم. به هر حال خیلی هیجان انگیز است و این به ما حس غرور می‌دهد.

- از حواشی دور هستم و همیشه نسبت به اتفاقاتی که برای فوتبالم افتاده سکوت کردم حتی در برهه‌ای که آقای ویلموتس آمدند و کم لطفی کردند.

- برای پرسپولیس و استقلال احترام قائلم اما طرفدار ملوان بوده و هستم!

- دوست دارم در منچسترسیتی یا منچستریونایتد بازی کنم و البته عاشق رئال مادریدم.

* نوروز 1400؛ جدایی از رستوف و پیوستن به وایله




ورزش سه: چندمین نوروزی است که در ایران نیستی؟
عزت اللهی: حساب تولد و عیدهایی که ایران نبودم از دستم در رفته و عادت کردیم. فکر میکنم چهارمی یا پنجمی باشد.



ورزش سه: آنجا سفره هفت سین هم گذاشتی؟
عزت اللهی: امسال که بخاطر بحث کرونا سخت بود چون همه جا بسته است و تهیه کردن هفت سین سخت است اما ما هم مثل مردم یک ذوق و شوقی داریم. امیدوارم اتفاقات خیلی خوبی در سال جدید رقم بخورد.



ورزش سه: امسال هم بالاخره توانستی از رستوف جدا شوی. چرا این ماجرا انقدر طول کشید؟
عزت اللهی: من یک قرارداد ترکمنچای با باشگاه روستوف داشتم که هر سال متاسفانه با توجه به پیشنهاداتی که می‌آمد با فروش من موافقت نمی‌کردند و شرایط برای خودم هم سخت شده بود. چون دوست نداشتم بصورت قرضی در تیم های مختلف بازی کنم. علی‌رغم اینکه میدانستم حقم بود در آن تیم بازی کنم اما اتفاقاتی افتاد که تصمیم به جدایی داشتم و باشگاه روستوف با فروش قطعی مخالفت می‌کردند و فقط با جدایی قرضی ام موافق بودند. کمی سخت است، شما به هر تیمی می‌روی و زحمت می‌کشی و بعد دوباره از آن جدا می‌شوی. از لحاظ ذهنی آرامش را نداشتم. امسال که تیم وایله پیشنهاد داد من چند پیشنهاد دیگر هم داشتم و اگر به دید به دید مالی نگاه میکردم میتوانستم باشگاه های دیگر را انتخاب کنم.




ورزش سه: دقیقا چه مشکلی با جدایی ات داشتند که سه سال نگذاشتند فسخ کنی؟
عزت اللهی: برای من هم جای سوال بود. هروقت سر صحبت می‌نشستیم خیلی مشتاق بودند برای اینکه با باشگاه های دیگر مذاکره کنند و درآمدزایی کنند اما در عمل سنگ اندازی می‌کردند یا یک طرز فکر خاصی داشتند. چون همیشه دوست داشتند یک پول بزرگی به آنها برسد و همین باعث میشد در مذاکرات به بن بست بخورند اما به هر حال من هم بعد از سه سال و نیم حضور در باشگاه روستوف آن آرامش و اعتماد به نفسی که می‌خواستم داشته باشم که تمرکز داشته باشم را نداشتم.







ورزش سه: چه شد که وایله را انتخاب کردی؟
عزت اللهی: وقتی تیم وایله پیشنهاد داد و مدیر باشگاه رسما به من زنگ زد و یک ساعت با من صحبت کردند و خیلی برای من ارزشمند بود و با پدر من هم صحبت کردند و این حس خوبی برای بازیکن است که نشان می‌دهد چقدر اشتیاق از طرف آن تیم هست و با توجه به شرایطی که داشتم دوست داشتم یک فضایی را تجربه کنم که در آن آرامش داشته باشم. هرچند از لحاظ مالی قراردادم خیلی کمتر از روسیه است و خیلی کمتر از پیشنهادهای دیگری که داشتم بود اما ترجیح دادم در لیگی بازی کنم که هرسال بازیکنان جوان زیادی از اینجا به لیگ های معتبر ترانسفر می‌شوند.



ورزش سه: رابطه ات با هم تیمی ها چطور است؟
عزت اللهی: خدا را شکر یک جو خوب در رختکن تیم ما هست و اکثر بازیکنانی هم که باشگاه ما دارد جوان هستند و جو صمیمانه ای هست و آن نتایج هم یه بخشی از آن به جوان بودن تیم برمیگردد که خب قطعا بعضی از بازیکنان تجربه لازم را ندارند و خیلی بازی ها روی چند اشتباه بچگانه گل خوردیم و نتیجه را واگذار کردیم. طبیعی است و آن چیزی که مهم است باشگاه ما یک دیدگاه بلندمدت دارد برای بازیکنان جوانش و دوست داریم که در بازی های باقیمانده بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم و بتوانم از این لیگ و باشگاه به جاهای بهتر و لیگ های متعبرتر برسم.



ورزش سه: پست تو آنجا هافبک مرکزی است یا هافبک دفاعی؟
عزت اللهی: پست من تغییر نکرده. اوایل که من آمده بودم با دو هافبک دفاعی بازی می‌کردیم اما بعد از دو بازی مربی تغییر سیستم داد و من به عنوان تک هافبک دفاعی تیم بازی بازی کردم. خیلی بازی ها هم در حین بازی تغییر پست داشتم با هافبک کناری و دوست داشتم بیشتر در نفوذ شرکت کنم اما پستم به طور کلی عوض نشده چون دوست دارم در کار حمله قرار بگیرم و گاهی اوقات تحت شرایط بازی تغییر پست داریم من کمی پیش‌روی می‌کنم که در کارهای تهاجمی به تیم کمک کنم.



* داستان های فراموش شده؛ زبان اسپانیایی و گلزنی در UCL


ورزش سه: سعید جان! راستی شما اسپانیایی را که بلدی، دانمارکی را هم یاد گرفتی؟
عزت اللهی: هر جا صحبت می‌شود بحث جمله آقای خیابانی هست هست و من خودم استقبال میکنم اگر چیزی هست که مردم را خوشحال می‌کند. من خیلی عاشقانه دوست دارم با من شوخی بشود. مربی تیم ما رومانیایی است، اسپانیول سرمربی بوده و در لالیگا فوتبال بازی کرده و به اسپانیایی مسلط است. وقتی با دستیارانش اسپانیایی صحبت می‌کند من متوجه می‌شوم با توجه به اینکه من یک سال و نیم آنجا زندگی کردم و خیلی از کلمات را می‌دانم اما اینکه بگویم واقعا خیلی کامل بلدم نه. در حد اینکه بتوانم ارتباط برقرار کنم به صورت خودمانی بلدم.



ورزش سه: تو در لیگ قهرمانان هم گلزنی کردی اما خیلی ها آن را لحاظ نکردند.
عزت اللهی: گلی که به اندرلخت بلژیک زدم اولین گل اروپایی تاریخ باشگاه روستوف هم بود که در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا زدم و بازی ۲-۲ شدیم. ۱-۰ عقب بودیم و گل اول را من زدم. دوستان لطف داشتند و در آمار اسم من را نزدند ولی به هر حال عزیزانی هم بودند که لطف داشتند و تصحیح کردند. برای من‌ افتخار است و امیدوارم بازیکنان بیشتری داشته باشیم که در اروپا و در بازی‌های مهم گلزنی کنند و باعث افتخار شوند.



ورزش سه: مهدی طارمی هم اخیرا موفق به گلزنی برابر یوونتوس شد. او را دنبال می‌کنی؟
عزت اللهی: با مهدی دورادور در ارتباط هستیم. مهدی از رفیق های خیلی خوب من است و خیلی خوشحال شدم که توانست نشان بدهد که فوتبال و بازیکنان ما چیزی از فوتبال اروپا کم ندارد. ما خیلی فوتبالیست‌های با استعداد و خوبی داریم که اگر امکانات اروپا برای آنها بود میتوانستند برای باشگاه‌های بزرگ فوتبال بازی کنند. خیلی خوشحالم که این اتفاق برای مهدی افتاد و نشان داد صحبت‌های من دور از ذهن نیست. امیدوارم مهدی بتواند به روند خود ادامه بدهد چون هم توانایی آن را دارد و هم لیاقت این افتخارات را دارد.




ورزش سه: تو خودت در انگلیس بازی کرده ای. به نظرت چرا علیرضا جهانبخش آنجا موفق نشد؟
عزت اللهی: علیرضا یکی از صمیمی ترین دوستان من است. در اینکه علیرضا بازیکن بزرگ و توانمندی است هیچ شکی نیست اما برای اینکه شما بتوانید در تیمی پیشرفت کنید چندین اصل مهم است و شما نمی‌توانید صرفا بازیکن خوبی باشید و انتظار داشته باشید در تیمی بازی کنید. با توجه به شرایطی که برای علیرضا پیش آمد قطعا مربیگری سلیقه‌ای است. شاید مربی صلاح می‌دانست از او استفاده نکند. چندین مصدومیت هم برایش پیش آمد اما با توجه به عملکردی که در هلند به نمایش گذاشت این را نشان داده بود که چه سطح کیفی‌ای دارد و قطعا باشگاه برایتون هم می‌دانست چه بازیکن و با چه توانایی‌ای جذب می‌کند. این هم از افت و خیز فوتبال است. بازیکنان بزرگتر از علیرضا هم به باشگاه هایی رفتند و نتوانستند موفق باشند. امیدوارم علیرضا هم با توجه به مسیری که برایش پیش می‌آید موفق باشد.
سعید عزت اللهی؛ استقلالی یا پرسپولیسی؟ 1








ورزش سه: فکر می‌کنی جهانبخش باید از برایتون جدا شود؟
عزت اللهی: فکر نمی‌کنم علیرضا بازیکنی باشد که توانایی بازی در لیگ جزیره را نداشته باشد و چیزی که الان علیرضا نیاز دارد اعتماد به نفسی است که مربی میتواند به او بدهد. فوتبال انگلیس پیچیده نیست که از لحاظ روانی بار سنگینی را ایجاد کند. خودباوری مهم است. من آنجا بازی کردم و قبل از مصدومیت همه بازی ها را فیکس بازی میکردم مربی سبک بازی من را قبول داشت و این باعث می‌شد من دلگرم بشوم و تلاش کنم و هرچه در وجودم هست را نشان بدهد. قطعا فوتبالیست‌ها گاهی در زمین تصمیمات اشتباه می‌گیرند. مهم مربی و فضایی است که بتواند علیرضا را از لحاظ روانی در شرایط قبلی قرار بدهد و مطمئنا توانایی‌اش را دارد که دوباره بتواند در فوتبال انگلستان موفق شود.
سعید عزت اللهی؛ استقلالی یا پرسپولیسی؟ 1


* تیم ملی و جام جهانی؛ صعود می‌کنیم؟


ورزش سه: به نظرت تیم ملی موفق به صعود به جام جهانی خواهد شد؟
عزت اللهی: در تیم‌ ملی یک مسیر سخت در پیش داریم و با توجه به اتفاقاتی که افتاد و بحث کرونا، چندین اردو کنسل شد و بازی ها به تعویق افتاد فکر میکنم شرایط سختی است و با توجه به اینکه میزبانی هم به کشور بحرین رسیده و فکر میکنم ما نمیتوانیم این واقعیت را پنهان کنیم که کار سختی است و قطعا با توجه به نتایجی که در بازی های قبلی رقم خورد یک بار روانی روی تیم ملی ما هست اما با این روحیه ای که از بچه ها و کادرفنی جدید تیم میشناسم انشالله در بازی های باقیمانده که در بحرین برگزار میشود با همه وجود بتوانیم تلاش کنیم و خودم به شخصه هر چه در توان داشته باشم قطعا برای تیم ملی کشورم میگذارم.

ورزش سه: میزبانی مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا هم به ایران نرسید.
عزت اللهی: فکر نمی‌کنم این میزبانی بر اساس شایستگی به کشورهای دیگر داده شده باشد اما فکر می‌کنم برای ایران نباید فرقی کند که بازی کجا برگزار می‌شود. برای تیم های حضر در لیگ قهرمانان هم آرزوی موفقیت دارم.

سعید عزت اللهی؛ استقلالی یا پرسپولیسی؟ 1

ورزش سه: چرا در دوران آقای ویلموتس بازی نکردی؟
عزت اللهی: وقتی آقای ویلموتس آمدند، مصدومیت بلند مدت من تمام شده بود و در اولین اردوی ایشان شرکت کردم. این اردو برای بازی دوستانه با کره و سوریه بود و خیلی با من گرم بودند. با من جلسه گذاشتند و گفتند سبک بازی ات را دوست دارم اما چون تازه از مصدومیت برگشتی، در این دو بازی به تو فشار نمی‌آورم. من هم طبق معمول به حرف ایشان گوش کردم و در این دو بازی هم 15-20 دقیقه بازی کردم. اما بعد از آن همه چیز تغییر کرد و علیرضا جهانبخش و امیر عابدزاده هم دعوت نشد. من چیزی که می‌شنیدم این بود که می‌گفتند بازیکنان باید در تیم باشگاهی بازی کنند. در آن مدت اما اصلا لیگ ما شروع نشده بود که من بخواهم بازی کنم. به هر حال سلایق بازیکنان است.



* گلزنی به اسپانیا و پرتاب میلاد محمدی؛ باورنکردنی ها!


ورزش سه: درباره گلزنی ات به اسپانیا هم صحبت کن.
عزت اللهی: بازی های جام جهانی حس و حال خیلی خاصی برای همه ما داشت. بازی با اسپانیا وقتی ما برای گرم کردن وارد زمین شدیم به جرات میتوانم بگویم شاید ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت ایرانی بودند و صدای اسپانیایی ها درنمی‌آمد. مردم زیادی حمایت کرده بودند و به جرات میتوانم بگویم ۸۰ درصد ورزشگاه ایرانی بودند. آن لحظه که گل زدم جو استادیوم وحشتناک بود و که نه چیزی می‌دیدم و نه صدایی به گوشم می‌رسید. فقط برای خودم خوشحالی میکردم و بچه ها هم پشت سرم بودند و خیلی حس فوق العاده ای بود. کمااینکه کسانی بودند که در خانه یا رستوران با تاخیر فهمیده بودند گل مردود شده و صحبت‌هایی شده که این گل خیلی تلفات داده است. یکی به من گفت سر بازی با اسپانیا کنکور داشتم و شما که گل زدی من درس را ول می‌کردم. روی یکی قهوه ریخته بود و سوخته بود و یک نفر هم شیشه دستش را بریده بود. اگر آن‌گل برای دوستان عوارضی داشت عذرخواهی می‌کنم.




ورزش سه: ولی شاید نکته عجیب آن بازی، پرتاب اوت میلاد محمدی بود.
عزت اللهی: میلاد وقتی آن‌ حرکت را زد که ما دقیقه ۸۹ روی اسپانیا فشار می‌آوردیم و دنبال این بودیم که توپ بلند ارسال کنیم. من هیچوقت ندیده بودم میلاد اوت بلند بیندازد. من وظیفه ام این بود که به عنوان نفر اول به تیر یک بروم. رفتم نزدیک میلاد بشوم که دیدم میلاد به عقب تر می‌رود و من هم به همان فاصله عقب می‌رفتم که بعد آن حرکت را زد انگار روی من آب یخ ریختند. میلاد کتفش را عمل کرده و نمی‌دانم چرا باید آن لحظه این کار را می‌کرد. انقدر جو بازی سنگین بود و آن لحظه هم میلاد این این حرکت به ذهنش رسیده بود و می‌گفت وقتی در محل‌مان بازی میکردم این کار را کرده بودم.









ورزش سه: بازی با پرتغال فکر می‌کردی برنده شوید؟
عزت اللهی: در بازی با پرتغال آنها هم در شروع بازی خیلی استرس داشتند و خیلی خوش شانس بودند که کوارشما گل زد و یک فشار روانی را از روی تیم‌شان برداشت اما تا دقیقه ۹۰ استرس داشتند و از نظر روانی تحت فشار بودند و با توجه به نمایشی که ما مقابل مراکش و اسپانیا داشتیم این ترس در وجودشان بود که هر اشتباه ممکن است حکم حذف‌شان از جام جهانی داشته باشد ضمن اینکه داور هم به آنها لطف داشت و متاسفانه نشد یا نخواستند و بازی مساوی شد اما قطعا خیلی تقابل استثنایی بود که مقابل کسانی بازی کنی که تا مدتی قبل بازی‌هایش را از تلویزیون می‌دیدی و خیلی حس خوبی بود. وقتی کنار چنین شخصیتی بازی کنی متوجه می‌شوی چرا سال ها توانسته بهترین بماند.



ورزش سه: چرا بعد از بازی پیراهن رونالدو را نگرفتی؟
عزت اللهی: من هیچ وقت روی چنین کاری را نداشتم که پیراهن بازیکنی را بگیرم. من مقابل تیم های بزرگ زیادی بازی کرده ام اما هیچوقت نشده این‌ کار را انجام بدهم. رونالدو را خیلی دوست دارم، راموس را خیلی دوست دارم اما هیچوقت نشده بروم پیراهن‌شان را بگیرم. یا از ری‌اکشن آنها میترسیدم یا هر چیز دیگه ای اما قلبا خیلی دوستشان دارم.





* برانکو - کی‌روش؛ چه کسی مقصر بود؟


ورزش سه: با کارلوس کی‌روش در ارتباط هستی؟
عزت اللهی: با آقای کی‌روش در اکثر مناسبت ها ارتباط داشتم و خیلی از بچه های تیم ملی هم ارتباط دارند اما خیلی ارتباط تلفنی با ایشان نداشتم چون سرمربی تیم ملی کلمبیا بودند و مشغله زیادی داشتند اما فکر میکنم یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال کشور ما بودند که خیلی از بازیکنان فوتبالشان را مدیون ایشان هستند بخاطر اعتمادی که به آنها کرد و حس همدلی را در تیم ملی به وجود آورد که هر بازیکنی که چه بیرون زمین بود و چه در زمین دوست داشت برای هم تیمی‌اش بجنگد. این حس حتی به مردم ما هم منتقل شده بود و حمایت مردم از تیم ملی در جام جهانی هم گویای این موضوع بود.



ورزش سه: کی‌روش یک درگیری شدیدی هم با برانکو داشت.
عزت اللهی: در اینکه هر دو مربی مربی های بزرگی بودند و نقش اساسی در فوتبال ما داشتند شکی نیست. آقای کی‌روش دوبار تیم ملی را به جام جهانی برد و در جام جهانی دوم در آن گروه سخت نمایش فوق العاده ای داشتیم و با بدشانسی از صعود بازماندیم. آقای برانکو پرسپولیس را با قهرمانی های پیاپی متحول کرد و توانایی ها و نقشی که در فوتبال ایران داشتند را نمی‌شود انکار کرد. اختلاف نظر همه جای دنیا هست حتی در خانواده هم میتوانید اختلاف نظر داشته باشید. من وسط ماجرا نبودم و مثل خیلی‌ها، مصاحبه ها را میدیدم و خیلی چیزها برای من هم گنگ است اما چقدر قشنگ بود مسئولین می‌آمدند و پا پیش میگذاشتند و خیلی سوتفاهم ها برطرف میشد و انسجام دوباره کنار تیم ملی می‌آمد.



ورزش سه: فکر می‌کنی چه کسی مقصر بود؟
عزت اللهی: چیزی که برای من مسلم بود من هیچ چیزی از عمق ماجرا نمی‌دانستم و من هیچوقت نتوانستم خودم را جای آقای کی‌روش یا آقای برانکو بگذارم چون آنها وقتی وسط ماجرا بودند در جریان خیلی چیزها بودند و من هم خیلی مسائل را از دور میدیدم و شاید خیلی چیزهایی بوده که ما از آن بی خبریم و من نمی‌توانم قضاوت کنم اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم من فقط ولم می‌سوزد که فوتبال ما در مقطع نیازمند انسجام زیادی بود، نیازمند این بود که کسانی پادرمیانی کنند و اختلافات را حل بکنند چون هم به تیم ملی کمک میشد و هم روی تمرکز و عملکرد باشگاه پرسپولیس تاثیر میگذاشت و کلا روی فوتبال ملی میتوانست تاثیر بگذارد امیدوارم از این تجربه ها استفاده کنیم.




ورزش سه: آن موقع دو دستگی هم وجود داشت و شاید در اینستاگرام شما هم واکنش هایی وجود داشت.
عزت اللهی: من به شخصه کسی را یادم نمی‌آید در پیج من کسی حرفی زده باشد چون من هیچ کاره بودم. میدانم که مردمی که ما داریم همه فوتبال را خیلی می‌فهمند و میتوانند رفتار ها را آنالیز کنند و هیچ چیزی پشت پرده نمی‌ماند و یک روزی پرده ها کنار می‌رود و واقعیت ها خودش را نشان می‌دهد اما چیزی که من دوست دارم تاکید کنم تمی ملی ما در آن برهه خیلی شرایط بحرانی داشت البته که من بعلت مصدومیت همراه تیم ملی نبودم اما با توجه به نسل فوتبالیست ها و عملکردی که در جام جهانی داشتیم و مردم فوق العاده به تیم ملی امیدوار بودند میتوانستیم قهرمان شویم.



ورزش سه: از آقای ویلموتس هم خیلی تمجید شد اما...
عزت اللهی: فکر کنم یک سری تعریف و تمجیدها کاملا چشم بسته بود. اوایل که آقای ویلموتس آمد روی دو بازی دوستانه که اصلا نه ایشان بچه ها را می‌شناخت و نه با بچه ها کار کرده بود و نه فضا طوری بود که کار تاکتیکی خاصی انجام دهد، بچه ها باتوجه به توانایی شان نتایج خوبی کسب کردند اما بعضی ها طوری بزرگنمایی کردند که فکر کنم خیلی چشم بسته بود. قطعا آقای کی‌روشی که 8-9 سالی که عمرش را در ایران گذرانده بود، قطعا این راه ها را امتحان کرده بود و به این نتیجه رسیده بود که برای گرفتن احترام در جهان، باید با این سبک بازی کنیم. الان اتلتیکو فوتبال هجومی بازی نمی‌کند اما می‌بینید که هر سال مدعی است. فوتبال هجومی خیلی خوب است اما به هر حال اتلتیکو هم الان نتیجه می‌گیرد. این برمی‌گردد به شناخت سرمربی از بازیکنان. من یادم نمی‌آید تیمی مثل بحرین بیاید مقابل ایران قدرت نمایی کند اما یک سری تعریف و تمجیدها شد و وقتی آن نتایج هم صورت گرفت، آن دوستان رفتند و اصلا پیدایشان نشد! یک عده فقط می‌خواهند نشان بدهند که دلشان برای فوتبال می‌سوزد اما خاک خرده های فوتبال همان موقع هم فهمیدند نباید زود از کسی تمجید کرد.



* از فن پیج های اینستاگرامی تا فالوورهای پرتعداد


ورزش سه: تو خیلی هم فن پیج و این ها داری!
عزت اللهی: من همیشه همه جا گفته ام قطعا چیزی که باعث شده لطف هواداران شامل حال من بشود، رفتاری بوده که از من دیده اند. من از لحاظ شخصیتی و رفتاری هیچوقت خودم را بالاتر از کسی ندیده ام که با توجه به لطفی که خدا به من داشته و موقعیتی که برایم به وجود آورده که در حرفه خودم شناخته شده هستم بخواهم خدایی نکرده در رفتارم با مردم عادی دچار غرور شوم. کسانی که با من برخورد داشته‌اند میتوانند گواهی دهند من هیچوقت آدمی نبودم که گذشته خودم را فراموش کنم. امروزه شاید راه معروف شدن راحت باشد اما اینکه بدانی چگونه خودت را گم نکنی و گذشته ات را فراموش نکنی صد برابر سخت تر است. فوتبال همه ما یک روز تمام میشود و آدم های دیگری خواهند آمد که طرفداران خودشان را خواهند داشت اما چیزی که باید ماندگار شود حسی است که ما میتوانیم به مردم منتقل کنیم که قطعا جایگاه فعلی‌مان را مدیون آنها هستیم.









ورزش سه: این تعداد فالوورت در دانمارک هم مورد توجه است؟
عزت اللهی: قطعا باعث افتخار من است. از همین جا از مردمی که به من لطف دارند و من را فالو می‌کنند و با پیام‌هایشان به من دلگرمی میدهند و تشکر میکنم. قطعا کشور دانمارک از لحاظ جمعیتی با ایران قابل مقایسه نیست. روزهای اولی که آمده بودم تعداد فالوورهایم خیلی برای این‌ها عجیب بود و من بعدا توضیح دادم و پیج بچه‌های تیم خودمان را نشان دادم و گفتم برای آدم های معروف در کشور ما با توجه به جمعیتی که داریم عادی است و برای آنها خیلی هیجان انگیز بود که مردم ما انقدر فوتبال را دوست دارند و پیگیر بازیکنان ملی‌شان هستند و خیلی حس غرور به من می‌دهند که در کشوری که بیگانه است و وطن خود آدم نیست، مردم کشورم مورد تحسین قرار می‌گیرند و این برای خودم هم حس خوبی است.



ورزش سه: یک سری حواشی اینستاگرامی هم قبلا در رستوف داشتی.
عزت اللهی: قطعا همه ما در زندگی‌مان باید اشتباهاتی را انجام بدهیم تا تجربه آن باعث بشود پیشرفت کنیم. همه انسان ها در زندگی‌شان اشتباهاتی مرتکب شدند یا تجارب غلطی داشتند. آدمی موفق است که از تجارب خودش درس بگیرد و بتواند مسیر درست را انتخاب کند. من چندین سال است مسیری را برای خودم انتخاب کردم و آرامش خودم را ترجیح می‌دهم و از حواشی دور هستم و همیشه نسبت به اتفاقاتی که برای فوتبالم افتاده سکوت کردم حتی در برهه‌ای که آقای ویلموتس آمدند و کم لطفی کردند. نه تنها من، علیرضا و چند بازیکن دیگر را هم دعوت نکردند. اما ترجیح دادم سکوت کنم. من همیشه با خدا معامله کردم و فکر می‌کنم چیزی که دست خدا است روزی جوابگوی همه چیز خواهد بود و خیلی چیزها را روشن می‌کند.



* پرسپولیس یا استقلال؟ یونایتد یا من سیتی؟




ورزش سه: از ایران هم در این سال ها پیشنهاد داشتی اما هیچ وقت قبول کردی.
عزت اللهی: من بازیکنی بودم که تحت قرارداد بودم و خیلی از انتخاب هایی که میخواستم انجام بدهم دست خودم نبود و اگر باشگاهی خواهان من بود باید با باشگاهی که تحت قراردادش بودم صحبت میکرد اما چیزی که باعث نشد پا پس بکشم این بود که فکر میکردم هنوز می‌توانم در فوتبال اروپا ادامه بدهم و هنوز مسیرهایی پیش رویم هست و دوست داشتم خودم را به چالش بکشم. همیشه صحبت های محتلف و شایعات نقل و انتقالاتی درباره باشگاه های بزرگ و بازیکنان بزرگ هست اما مذاکره رسمی با من نشده و خیلی تیم ها لطف داشتند که بصورت تلفنی یا شفاهی پیگیر وضعیت شدند و خواستند ببیند تحت چه شرایطی هستند که من توضیحاتی دادم و تشکر کردم. شاید یک روزی هم بخواهم به فوتبال ایران برگردم که قطعا دست من نیست و هرکسی در فوتبال امکان دارد در آن واحد مسیر فوتبالی اش عوض شود.



ورزش سه: طرفدار پرسپولیسی یا استقلال؟
عزت اللهی: من برای هر دو تیمی که جزو تیم های پرطرفدار کشورم هستند و دو تیمی هستند که در فوتبال آسیا و در فوتبال اروپا شناخته شدند باتوجه به طرفدارانی که دارند و با توجه به اینکه تاریخچه بزرگی پشت این دو باشگاه هست احترام قائلم اما من هیچوقت نه طرفداری کردم نه حرفی زدم.



ورزش سه: مگر می‌شود طرفدار یک تیم نباشی؟
عزت اللهی: من چون فوتبالم را از شهرم شروع کردم و خودم را یک انزلی‌چی می‌دانستم قطعا همیشه تیم اول خودم را ملوان میدانم و با توجه به اینکه ما شمالی ها تعصب خاصی روی تیم ملوان داریم من نتوانستم روی تیم دیگری تعصب داشته باشم چون برای این تیم فوتبال بازی کردم و فوتبالم را با ملوان در ایران تمام کردم ولی در فوتبال حرفه‌ای شما از آینده خبر ندارید. شاید بخواهید در یکی از دو تیم پرطرفدار یا تیم های دیگر لیگ برتر بازی بکنید که قطعا آن موقع شرایط فرق میکند ولی در حال حاضر من با احترام به تمام تیم هایی که در کشورم هستند، روی تیم شهرم تعصب دارم و امیدوارم بتوانند به لیگ برتر صعود کنند.



ورزش سه: رویایت بازی در چه تیمی است؟
عزت اللهی: من علاقه زیادی به بازی در لیگ برتر انگلیس و تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی دارم. اما در اسپانیا عاشق رئال مادرید و سرخیو راموس هستم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیگ یک / یک امتیاز ارزشمند برای استقلالی ها
  پرسپولیسی‌ها پاداش گرفتند
  سعید معروف آماده احضار آلکنو برای حضور در اردو/ خوشخبر: در حال تلاش برای حضور آلکنو ه
Clocket شیطنت سعودی‌ها در غفلت AFC با تغییر ورزشگاه/ دلیل تعجب استقلالی‌ها مشخص شد + عکس
  سریال ناکامی سعید ملایی با شکست مقابل نفر سوم آسیا
  کلکسیون فرصت سوزی پرسپولیسی‌ها در مشهد!
  دستاوردی بزرگ برای سعید معروف
  درخشش سعید معروف در چین
  شروع قدرتمند یاران سعید معروف در لیگ چین
  شکست پرگل وایله با حضور یک نیمه عزت اللهی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان