امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دخالت مادرشوهر در تربیت کودک + راهکار برای مقابله با دخالت

#1
دخالت مادرشوهر در تربیت کودک + راهکار برای مقابله با دخالت 1




تاثیر دخالت دیگران در تربیت فرزند
اگر قرار باشد زمانی که کودک مرتکب خطایی می شود، به جای والدین اقوام و بستگانی چون مادربزرگ، دایی، عمه، خاله یا عمو او را مواخذه کنند یا حتی هنگامی که فرزند کاری بلعکس قانون های تربیتی مادر و پدر انجام داده است پدربزرگ یا مادربزرگ، به جای خانواده برای او تصمیم ‌بگیرند ممکن است کودک دچار سردرگمی شود.



در مواقعی که حریم خصوصی کودک به دست افرادی به جز پدر و مادر او خدشه دار می ‌شود احتمال دارد که او در مواردی برای رها شدن از قانون ها به دیگران پناه ‌ببرد و برای ناپرهیزی از روش های مادر و پدر به اقوام دیگر تکیه کند. در زمینه هایی این عمل احساس امنیت را از کودک می‌گیرد، زیرا کودک با داشتن چند والدین رو به رو می ‌شود و در آن شرایط باید همه را راضی نگه دارد. اگر کودک عادت کند به همه چشم بگوید، هرگز نمی‌توان انتظار داشت که شخصیتی مستقل داشته باشد.



تربیت کودک از بدو تولد, روشهای تربیت کودک, خانواده و تربیت کودک
دخالت افرادی غیر از پدر مادر در تربیت کودک تاثیرات منفی دارد



راههای مقابله با دخالت دیگران در تربیت کودک
در قدم اول بهترین راهکار برای مقابله با دخالت دیگران دوستانه رفتار کردن است زیرا بحث کردن به روش صمیمانه، از بسیاری از کشمکش های خانوادگی جلوگیری میکند‌. اما اگر این موضوع به تنهایی تاثیر گذار نباشد روش های زیر برای رفع مشکل شما پیشنهاد می شود.



جلوگیری از دخالت دیگران در تربیت فرزند, دخالت مادرشوهر در تربیت کودک, دخالت دیگران در تربیت فرزند
برقراری ارتباط دوستانه و بیان مشکل موضع گیری بهتری است



● قانون های حاکم در خانه خود را برای دیگران شرح دهید: ممکن است که دخالت و انتقاد مادر شوهر یا سایر اقوام در تربیت فرزند از این جهت سر چشمه گیرد که آن ها قانون های موجود در منزل شما را به صورت کامل و قابل درک نمی دانند و در جریان این مسائل نیستند. زمانی که خانواده‌ شما یا همسرتان از قانون، هدف ها و روش‌های شما اطلاعی ندارند، نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت که میانجیگری ای نکنند زیرا هر خانواده ای تمایل دارد جهت پیشرفت فرزند خود اقداماتی را انجام دهد.



با وجود این موضوع، برای رهایی از مداخله دیگران بهتر است زمانی را صرف توضیح دادن قانون های مورد نیاز به افرادی که با فرزند شما وقت می‌گذرانند کنید، به احتمال زیاد این راهکار از وساطت دیگران پیشگیری می کند.



● از واکنش تند خودداری کنید: بدترین واکنشی که ممکن است از شما بروز پیدا کند این می باشد که خشم زده با کسانی که در تربیت فرزند شما دخالت کرده اند برخورد کنید. احساساتی بودن هنگام بحث در زمینه ی تفاوت‌ های تربیتی با مادرشوهر می تواند اوضاع را پیچیده ‌تر ‌کند، پس پسندیده است که قبل از شروع به صحبت کردن آرامش درونی خود را برقرار کنید.



دخالت دیگران در بچه داری, دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه, تربیت کودک
اتحاد با شریک زندگی خود جهت تربیت درست فرزند و جلوگیری از دخالت دیگران ضروری است



● با شریک زندگی خود متحد باشید: اگر خانواده ‌های شما و همسرتان، متوجه شوند که درگیری ای بین شما و همسرتان رخ داده است، ممکن است از این مسئله استفاده کنند و به جای شما در موضوع های مرتبط با فرزندتان تصمیم گیری کنند. به همین دلیل حائز اهمیت می باشد که زمان رویارویی با همچین رفتار هایی، با همسرتان متحد و یکدل باشید. در مواردی که هر دوی شما پشت هم باشید حرف های شما با نتیجه ی قطعی تری رو به رو می شود.

● احساس نگرانی خود را مودبانه بیان کنید: مدیریت کردن این احساس کار بسیار مهمی می باشد زیرا ممکن است شرح دادن شما به گونه ای باشد که بعضی افراد ناراحت و دلخور شوند، به همین دلیل پسندیده تر می باشد که همسرتان با خانواده ی خودش به صحبت و گفت و گو بپردازد. همچنین در زمان انجام این کار ، والدین شما و حتی اقوامتان بایستی که احترام را رعایت کنند.



● برخی از قوانین را آسان بگیرید: در صورتی که تمایل ندارید که نظر خود را تغییر دهید، بهتر است تصمیم بگیرید در مواقعی که جا دارد یک سری از قانون های آموزشی را ساده‌تر بگیرید زیرا گاهی بحث کردن ، اوضاع را دشوار تر می‌ کند. اگر دیگران مراقبت از فرزند شما را بر عهده دارند لازم می باشد که برای آن ها مشخص کنید که کدام روش ها قابل تغییر هستند و کدام مانند گفته ی اول باید انجام گیرند.



● زمانی که مداخله ها ادامه پیدا کرد بهتر است به آن ها یادآوری کنید: اگر در شرایطی مانند فراموش کردن گفت و گو های شما و یا بها ندادن به حرف های شما، مادر یا پدر شوهر، خواهر یا خانواده شما در آموزش فرزندتان وساطت کردند، می توانید در همان زمان به آن ‌ها یادآوری کنید که به تکرار همان کار گذشته ی خود پرداخته اند.



● در مواقع مورد نیاز ، تنها در حضور خود ملاقات با فرزندتان را برقرار سازید: زمانی که با انجام راهکار های ذکر شده به نتیجه ای دست نیافتید و سنگر های شما به پایان رسید و دخالت ها ادامه دار شد می توانید با لحنی قاطعانه شرح دهید که آن اشخاص تنها در حضور شما می‌توانند فرزندانتان را ملاقات کنند.



مگه تو مادرشوهر داری بچه؟برو درستو بخونTelegh_01




پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علت افسردگی تعطیلات نوروزی و راه مقابله با آن
  چند راهکار برای افزایش اعتماد به نفس در جوانان..♡
  این 10 مهارت را به کودک بیاموزید
  ویژگیهای کودک سالم از نظر روانی
Heart ۱۰ راهکار ساده برای فراموش کردن کسی که عاشقش بودیم
  عواقب ترساندن کودک چیست و برخورد والدین هنگام مواجه با ترس کودک چگونه باید باشد؟
  خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟
  از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟
Lightbulb چه کنیم تا کودک با دروغگویی دورمان نزند؟
Lightbulb چگونه فرزندانی شاد و با ادب تربیت کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان