امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Odin(اودین، خدای جنگ)

#1
اودین (Odin) که همچنین با نام پدر همگان شناخته می‌شود در اسطوره‌شناسی نورس خدای جنگ، مرگ و خرد و حاکم آسگارد است. او پدر ثور، تیر و بالدر است و شوهر فریا، فیورگن و یک زن بی‌نام بود. اودین به عنوان یک ضد قهرمان کلی در God of War 2018 محسوب می‌شود.
اودین نوه‌ی بوری (Búri)، اولین خدای آسیر است، کسی که خود از یمیر، اولین غول و پدر تمام حیات به وجود آمده بود. با این حال بر خلاف یمیر، اودین احساس می‌کرد که آسیر برای حکمرانی بر نه جهان نورس مناسب است و او و دو برادرش ویلی (Vili) و وه (Ve) اقدام به کشتن یمیر و هر کسی که سر راهشان بود کردند.

زمانی میمیر، خدای دانش مشاور او بود اما اودین به او در کمک به غول‌ها بدبین شد و میمیر را در درختی در نقطه‌ای بلند از میدگارد زندانی کرد.

اودین برای گسترش خانواده‌اش اقدام به ازدواج کرد با این امید که پسرانی قدرتمند داشته باشد. اودین در این دوران حداقل دو همسر داشت که از اولین آن تیر (Tyr) متولد شد. اودین همچنین با غولی به نام فیورگن ازدواج کرد که از این پیوند پسر دیگرش ثور به دنیا آمد. بعد از تولد ثور، فیورگن مرد و اودین دل‌شکسته برای سال‌ها تنها بود.

حکمرانی او تحت عنوان «پدر همگان» ادامه داشت و او جنگ‌هایی را علیه دیگر قلمروها انجام داد. اودین مشکل و دشواری آنچنانی نداشت تا این که با ونیر روبرو شد، جایی که جنگ این دو نیرو به بن بست رسید. در نقطه‌ای که هر دو جناح از جنگ‌های مداوم خسته شده بودند، سرانجام اودین قبول کرد که با فریا ازدواج کند و به این جنگ پایان دهد، اگرچه ممکن بود اودین به طور مخفیانه جادوی فریا را فرا گیرد. رابطه‌ی بین این زوج بسیار خوب بود به طوری که میمیر آن را با رابطه اودین و فیورگن مقایسه می‌کرد. با این حال فریا در نهایت اودین را رها کرد و این موضوع اودین را بسیار خشمگین کرد و او برای انتقام با نفرینی فریا را در میدگارد زندانی کرد.

اودین همچنین به دنبال رازهای یوتون‌هایم و غول‌های آن بود که همین موضوع باعث شد تا آن‌ها را به دشمن خود بداند، بنابراین اقدام به کشتار و نسل‌کشی آن‌ها کرد. پسرش تیر برای ایجاد صلح تلاش‌هایی کرد و پدرش را به گفتگو با غول‌ها دعوت کرد، اما اودین تنها رازهای یوتون‌هایم را می‌خواست. سپس تیر به یک مخالف دائمی علیه پدرش تبدیل شد که این موضوع اودین را به سمت کشتن او سوق داد.

دانستنی‌ها
همتای یونانی او (به لحاظ پادشان بودن خدایان) زئوس ست.
در سراسر بازی، کریتوس و آترئوس با پرنده‌های اودین رو به رو می‌شوند. یک ماموریت جانبی وجود دارد که شامل کشتن ۵۱ عدد از آن‌ها می‌شود.
بر اساس گفته‌ی میمیر، وسواس اصلی اودین پیدا کردن راهی برای یافتن اسرار غول‌ها است.
با وجود تنفر از غول‌ها و بلعکس تنفر غول‌ها از اودین، اما اودین عاشق یک غول یعنی فیورگن، مادر ثور می‌شود. او قبل یا بعد از این به دنبال محبت غول دیگری یعنی اسکادی، ملکه شکار نیز بوده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus ، ßяɪcε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نوجوان دم دار ، خدای هندوها !!!
  در دین زرتشت خدای یگانه چه نام دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان