امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیوند لثه برای چه کسانی مناسب است؟

#1
پیوند لثه چیست؟
پیوند لثه نوعی جراحی دندان است که برای اصلاح اثرات رکود لثه انجام می شود. این یک عمل جراحی سریع و نسبتاً ساده است که در آن یک متخصص پریودنتیست بافت سالم لثه را از سقف دهان برداشته و از آن برای ساختن لثه در محلی که عقب رفته است استفاده می کند.

رکود لثه زمانی رخ می دهد که بافت لثه فرسوده می شود و باعث ریزش بیشتر دندان در ریشه می شود. این ممکن است باعث افزایش حساسیت شود ، به خصوص هنگام خوردن یا نوشیدن غذاهای گرم یا سرد. از آنجا که رکود اقتصادی لثه به آهستگی اتفاق می افتد ، بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که برای آنها اتفاق می افتد. در صورت عدم درمان ، رکود لثه می تواند در نهایت منجر به از دست دادن دندان شود.
پیوند لثه برای چه کسانی مناسب است؟
پیوند لثه در بیمارانی انجام می شود که لثه آنها عقب رفته و ریشه دندان را در معرض دید قرار داده است ، این معمولاً به دلیل بیماری لثه است. در حین پیوند لثه ، بافت نرم را از جای دیگری در دهان گرفته و به ناحیه لثه که در آن رکود اقتصادی رخ داده است پیوند می زنند. برخی افراد به دلایل زیبایی مانند لبخند بهتر ، پیوند لثه را انتخاب می کنند. در حالی که برای دیگران ، پیوند لثه برای محافظت از دندان در معرض آسیب و ترمیم آسیب های قبلی ضروری است.
آیا من به یک پیوند بافت دیگر لثه احتیاج دارم؟
اگر اخیراً توسط دندانپزشک یا پزشک لثه (پریودنتیست) به شما گفته شده است که به پیوند لثه نیاز دارید ، وحشت نکنید. به نظر می رسد جراحی لثه بدتر از آنچه هست به نظر می رسد. پیوند لثه ممکن است برای محافظت از دندان های شما در برابر اثرات مخرب رکود لثه ضروری باشد ، یا می توانید برای بهبود ظاهر لبخند خود یکی را انتخاب کنید.فراموشی لثه به فرایندی گفته می شود که بافت اطراف دندان ها از دندان دور می شود و در نتیجه مقدار بیشتری از دندان یا ریشه دندان در معرض دید قرار می گیرد. این اتفاق می تواند به استخوان نگهدارنده آسیب برساند. رکود لثه یک مشکل شایع دندان است. این بیماری 4 تا 12 درصد بزرگسالان را درگیر می کند و اغلب تا زمانی که شدیدتر نشود ، مورد توجه قرار نمی گیرد.

در پیوند لثه بسیاری از افراد حتی متوجه عقب رفتن لثه های خود نمی شوند ، زیرا این یک روند تدریجی است. با این حال ، با گذشت زمان ، ریشه دندان در معرض دید نه تنها زشت به نظر می رسد ، بلکه می تواند باعث حساسیت دندان شود ، به خصوص هنگام خوردن غذاهای سرد یا گرم. در نهایت ، رکود لثه ، اگر درمان نشود ، می تواند باعث از دست دادن دندان شود. برای ترمیم آسیب و جلوگیری از مشکلات بعدی دندان ، ممکن است به پیوند بافت لثه نیاز باشد.

پیوند بافت لثه: آنچه در طی مراحل روی می دهد
سه نوع پیوند بافت لثه به طور معمول انجام می شود. دندانپزشک شما از نوعی که به شما استفاده می کند به نیازهای خاص شما بستگی دارد. روش های پیوند شامل:

پیوندهای بافت همبند:
این متداول ترین روش برای درمان قرار گرفتن در معرض ریشه است. در طی این روش ، یک فلپ از پوست در سقف دهان (کام) شما بریده می شود و بافتی از زیر فلپ ، که به آن بافت پیوندی زیر اپیتلیال گفته می شود ، برداشته می شود و پس از ان در اطراف ریشه به بافت لثه بخیه خورده می شود. پس از برداشته شدن بافت همبند - پیوند - از زیر فلپ کام ، فلپ به پایین بخیه زده می شود.

پیوند لثه رایگان:
این پیوند لثه مانند پیوند بافت همبند ، پیوندهای لثه آزاد شامل استفاده از بافت از سقف دهان است. اما به جای ساختن فلپ و از بین بردن بافت زیر لایه بالایی گوشت ، مقدار کمی از بافت مستقیماً از سقف دهان برداشته شده و سپس به ناحیه لثه تحت درمان متصل می شود. این روش اغلب در افرادی که برای شروع لثه های نازکی دارند و به بافت اضافی برای بزرگ شدن لثه نیاز دارند ، استفاده می شود.

پیوند پدیکل:
در این روش ، به جای گرفتن بافت از کام ، از لثه اطراف یا نزدیک دندان پیوند می خورد که نیاز به ترمیم دارد. فلپ ، که پدیکل نامیده می شود ، فقط بخشی از آن بریده می شود تا یک لبه آن متصل شود.

برخی از دندانپزشکان و بیماران ترجیح می دهند به جای استفاده از سقف دهان ، از مواد پیوندی از بانک بافت استفاده کنند. گاهی اوقات ، از پروتئین های تحریک کننده بافت برای تشویق توانایی طبیعی بدن در رشد استخوان و بافت استفاده می شود. دندانپزشک می تواند به شما بگوید که کدام روش برای شما بهتر جواب می دهد.

فرد می تواند با کمک موارد زیر به بهبودی سریع تر پس از پیوند لثه کمک کند:
از نخ دندان یا مسواک زدن در محل درمان خودداری کنید
با استفاده از دهان شویه مخصوص که پلاک را کنترل می کند
مصرف آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت
پرهیز از ورزش شدید
اجتناب از غذاهایی که خوردن آنها سخت است
خوردن غذاهای نرم و خنک ، به عنوان مثال بستنی ، ماکارونی ، تخم مرغ ، ماست و پنیر نرم
اجتناب از سیگار کشیدن
درد و ناراحتی شخصی که پیوند لثه تجربه می کند متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر پریودنتیست از بافت موجود در بانک بافت استفاده می کند ، فرد باید حداقل درد را احساس کند. اگر بافت را از سقف دهان بردارند ، فرد ممکن است برای چند روز احساس درد کند. روند بهبودی اغلب سریع است و 1 تا 2 هفته طول می کشد تا دهان کاملاً بهبود یابد اما ممکن است بیشتر طول بکشد. افراد می توانند از مسکن های بدون نسخه یا داروهای تجویز شده برای کنترل هرگونه ناراحتی استفاده کنند.

بعد از اتمام عمل پیوند لثه ، دندان ها ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به حد معمول داشته باشند ، به خصوص نسبت به غذاهای سرد و گرم ، و افراد ممکن است از استفاده از خمیر دندان حساس به حساسیت یا دهانشویه بهره مند شوند. بیشتر افراد می توانند روز بعد به کار خود برگردند.

شما هم می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر با شماره تلفن02146015237 تماس حاصل فرمایید و با ارتباط با مشاوران متخصص کلینیک درخواست خود را با کادر مجرب کلینیک مدرن در میان بگذارید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان