امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سردار چگونه به ستاره لیگ روسیه تبدیل شد؟

#1
سردار آزمون اتفاقی پایش به لیگ روسیه باز شد اما تبدیل شد به یکی ازبزرگترین ستاره های این لیگ. مقصد بعدی سردار: اروپا؟
سردار چگونه به ستاره لیگ روسیه تبدیل شد؟ 1
به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون اکنون آقای گل لیگ روسیه است و یکی از محبوب‌ترین ستاره های این لیگ محسوب می شود که تیم های بسیاری خواهان امضای قرارداد با او هستند. شایعات او را به اسپانیا، ایتالیا و فرانسه فرستاده اند اما ستاره ایرانی همچنان مشغول درخشش در گازپروم آرنا است. این روزها دیگر بسیاری به خاطر نمی آورند که سردار تصادفی پایش به روسیه بازی شد! البته فاکتورهای زیادی در پیوستن سردار آزمون به لیگ روسیه نقش داشتند.

آزمون نخستین بار در ژانویه سال 2012 در سنت پترزبورگ به میدان رفت. هنوز هفت سال مانده بود تا او به زنیت بپیوندد، اما ستاره 17 ساله ایرانی که هنوز با روبین کازان هم قرارداد امضا نکرده بود و در سپاهان بازی می کرد، در روسیه به میدان رفت. دلیل حضور آزمون در سنت پترزبورگ در آن سال، بیستمین جام ملت های مشترک المنافع بود که برای اولین بار در قالب مسابقات تیم های جوانان برگزار می شد. حضور ایران در این رقابت ها نیز اتفاقی استثنایی بود چرا که قرار بود در این تورنمنت تنها کشورهای شوروی سابق حضور داشته باشند، اما ایران درخواست فدراسیون فوتبال روسیه را پذیرفت و نماینده ای به رقابت ها فرستاد.

سردار چگونه به ستاره لیگ روسیه تبدیل شد؟ 1
ایران با تیم ملی زیر 20 سال خود در این رقابت ها شرکت کرد؛ به همراه بازیکنانی که همه متولد سال 1993 یا پس از آن بودند و این موضوع ایران را جوان ترین تیم حاضر در این رقابت ها کرد. آزمون که در آن مسابقات با نام "سردار" به میدان رفته بود به همراه علی علیپور هر دو متولد سال 1995 و جوان ترین بازیکنان این تورنمنت بودند.
سردار چگونه به ستاره لیگ روسیه تبدیل شد؟ 1
ین همان تیم جوانان ایران است که با ستاره های بی شمار به روسیه رفت؛ بازیکنانی نظیر سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، کنعانی زادگان، مرادمند، علیپور، عبدالله زاده، روزبه چشمی، محمددانشگر و ... که اکبر محمدی آنها را از قسمت های مختلف ایران دعوت کرد و به روسیه برد. تیمی که بعدها 3 آقای گل(سردار در روسیه، جهانبخش در هلند و علیپور در ایران) را تحویل داد.
در مقابل نیکولای پیسارف، سرمربی تیم ملی جوانان روسیه، یک سوم از بازیکنان تیمش را از بازیکنانی که در سال 1990 متولد شده بودند انتخاب کرده بود. در نتیجه تیم روسیه که بازیکنانی چون استانیسلاو کریتسیوک، آنتون زابولوتنی و خورن بایرامیان را در ترکیب خود می دید، قهرمان این رقابت ها شد هر چند در طول این تورنمنت با ایران بازی نکرد.

مسیر ایران در این تورنمنت بسیار جالب از آب در آمد: اکبر محمدی، سرمربی ایران، قول داده بود که در این بازی ها از رقبا نترسند و تدافعی به میدان نروند و فوتبالی تهاجمی و از موضع قدرت را برابر حریفان ارائه دهند. اما نخستین بازی ایران در این رقابت ها برابر بلاروس بدون گل به پایان رسید. دروازه بان حریف بسیار قدرتمند ظاهر شده بود. این تنها مسابقه ای بود که سردار در آن موفق به گلزنی نشد.

پس از بازی نخست تیم توانست دستورات سرمربی را بهتر در زمین پیاده کند و سردار نیز از فرصت هایش بهتر استفاده کرد. آزمون برابر تاجیکستان هت تریک کرد و ضمن رسیدن ایران به یک چهارم نهایی، در هر چهار بازی دیگر ایران نیز گل زد.



اکبر محمدی در تمام بازی ها از آزمون استفاده کرد؛ سردار یا از ابتدا برای ایران به میدان رفت و یا در نیمه اول یا دوم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت. این شیوه بازی و این نوع بی ثباتی در زمان بازی به آزمون کمک کرد تا آمار جالبی را به ثبت برساند؛ مهاجم آینده زنیت در هر 51 دقیقه یک گل زد! آن هم زمانی که سردار نوجوانی 17 ساله بود که برابر مدافعانی سه یا چهار سال بزرگتر از خودش بازی می کرد.

ایران در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی به لیتوانی باخت و در این تورنمنت پنجم شد. در بازی برابر لیتوانی آزمون در ابتدا گل تساوی را برای ایران به ثمر رساند اما در ضربات پنالتی مقهور دروازه بان حریف شد.



در پایان اما سردار با هفت گل آقای گل جام ملت های کشورهای مشترک المنافع شد. فیلیپ بودکوفسکی بازیکن تیم ملی اوکراین در رده دوم قرار گرفت. نمایش درخشان سردار اما کمکی نکرد تا او جایزه بهترین بازیکن جام را ببرد و این جایزه به شوتا بیبیلوف رسید که دو سال بود از فوتبال حرفه ای دور بود.
سردار بعدها و پس از پیوستن به روبین کازان گفت: "ما نمایش موفقی در جام ملت های مشترک المنافع داشتیم. ما بدون حتی یک باخت از گروه خود صعود کردیم و در یک چهارم نهایی هم در ضربات پنالتی باختیم. در واقع بعد از این مسابقه بود که توجه نمایندگان روبین به من جلب شد."

در سنت پترزبورگ سردار نظر مارات کابائف، پدر ستاره ژیمناستیک موزون روسیه که به تازگی در روبین کازان شروع به کار کرده بود، را به خود جلب کرد. قربان بردیف، سرمربی روبین کازان، او را به جام ملت های مشترک المنافع فرستاده بود تا بازیکنان را زیر نظر بگیرد و این اولین سفر کاری کابائف برای روبین کازان بود.

کابائف بعدها گفت که سردار در نخستین بازی ایران بازیکن ذخیره بود اما او همچنان ستاره جوان ایران را زیر نظر داشت. در بین دو نیمه که سردار شروع به گرم کردن می کند، کابائف متوجه توانایی آزمون در پرش های بلند می شود. در طول بازی نیز اعتماد به نفس این پسر 17 ساله ایرانی و توانایی که در کنترل و ضربه زدن به توپ با هر دو پا داشت، نماینده روبین کازان را شگفت زده می کند.
پس از پایان تورنمنت نماینده های روبین کازان به ایران پرواز کردند و پدر آزمون به کازان سفر کرد. پس از مذاکرات طولانی آزمون بالاخره به روبین کازان پیوست و زیر نظر قربان بردیف دورانی بسیار درخشان و موفقیت آمیز را در روسیه آغاز کرد.

از جمع بازیکنان تیم ملی زیر بیست سال ایران در آن تورنمنت، پنج بازیکن به دنیای فوتبال حرفه ای راه یافتند. دو بازیکن به تیم ملی بزرگسالان ایران رسیدند، اکنون پس از گذشت 9 سال از آن تورنمنت، سردار آزمون را می توان نه تنها کشف اصلی جام ملت های مشترک المنافع در سال 2012 که بهترین بازیکن کشف شده در تمام طول تاریخ این رقابت ها دانست.
سردار در لیگ روسیه تبدیل به یک ستاره شده است. مهاجم ایرانی تنها 10 گل دیگر تا تبدیل شدن به بهترین گلزن خارجی لیگ روسیه فاصله دارد. مقصد بعدی اروپا؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  27 ستاره در فهرست جدید تیم ملی
  هواداران رئال خواهان ماندن ستاره ژاپنی (عکس)
  واکنش آژاکس به شایعه علاقه میلان به ستاره صرب
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  توهین تند ستاره پاریس به گواردیولا
  والنسیا یا آرسنال؛ سردار آزمون به کدام تیم می رود؟
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!
  حذف ستاره‌های ایرانی از فهرست برترین بازیکنان آسیا!
  زندگی ستاره منچستریونایتد فیلم می شود
  اعتراض ستاره‌های دورتموند؛ پنالتی سیتی درست نبود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان