امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شخصیت شناسی با دست خط

#1
براساس یافته‌های پزشكی، ماهیچه‌هایی كه هنگام نوشتن به حركت و جنبش در می‌آیند، توسط سیستم عصبی مركزی بدن كنترل می‌شوند. شكل و فرم دست‌نوشته در یك زمان مشخص تحت‌تأثیر حركات ماهیچه‌های دست و دیگر ماهیچه‌های همكاری‌كننده با دست قرار می‌گیرند و حتی جالب است بدانید علمی به نام خط‌‌درمانی وجود دارد كه با آموزش تغییر دستخط فرد را قادر به تغییرات روانی خویش می‌كند. با آزمایش روی افراد به‌طور كلینیكی، ثابت شده است كه اگر فرد برای تغییر دستخط خود براساس تكنیك‌ها و روش‌های این علم اقدام كند، شخصیت روانی وی تغییر می‌كند. اما بدنیست بدانید هر نوع دستخطی نشانگر چه شخصیتی است.




نامرتب‌های احساساتی

احتمالا در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشكل است كه بتوانند ثابت و بى‌تحرك بمانند و برخى از كارهایشان حساب شده و سنجیده نیست، به همین دلیل گاهى ‌اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش‌بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آنها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى‌دهند و ممكن است گاهى خیلى احساساتى رفتار كنند.




مرتب‌های سركوبگر

مى‌توان این‌طور برداشت كرد كه آنها خودشان را بسیار كنترل مى‌كنند و دوست ندارند به‌راحتى شخصیت خود را لو بدهند، حتى گاهى‌ اوقات برایشان مشكل است كه احساسات‌شان را بروز دهند و آن را سركوب مى‌كنند.




پررنگ‌های با اعتماد به‌نفس

احتمالا این گروه علاقه زیادى به مخالفت كردن با دیگران دارند چراكه احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى‌كنند و دوست دارند روى دیگران اعمال نفوذ كنند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درك نمى‌كنند.




كمرنگ‌های دلسوز

افرادی كه كمرنگ مى‌نویسند احتمال اینكه افرادى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درك مى‌كنند و این امكان نیز وجود دارد كه قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى‌خورند و وقتى دیگران از آنها انتقاد مى‌كنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب‌نشینى مى‌كنند.


محافظه‌كارها

كسانی كه خیلى كند و آهسته مى‌نویسند به سرعت قادر به نشان دادن عكس‌العمل نیستند. این افراد احتمالا به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى كه آهسته مى‌نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه‌كار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فكر كردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساسات‌شان هم كند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا اینكه یك تصمیم غلط بگیرند.




شتابزده‌های كم حوصله

كسانی كه دستخط تند و شتابزده‌اى دارند احتمالا افرادى كم‌حوصله هستند و از اتلاف‌ وقت خسته مى‌شوند و از نظر خلق‌وخو بسیار لحظه‌اى هستند. سریع درك مى‌كنند و در نشان دادن رفتار و احساسات‌شان چندان پایدار نیستند و اغلب به‌دلیل شتابزدگى در تصمیم‌گیرى دچار لغزش و خطا شده و از اینكه در آرامش به حرف‌هاى دوستان‌شان گوش كنند، خسته مى‌شوند.




ساده‌های با تدبیر

در روابط با دیگران ترجیحا واقع‌گرا و باتدبیر هستند و نمى‌توانند قبول كنند كه گاهى باید با دیگران كنار بیایند و به آنها توجه كنند و همچنین اطرافیان آنها به ندرت از آنچه درون آنها مى‌گذرد، آگاهى پیدا مى‌كنند.




زیبا نویس‌های رسمی

كسانی كه دستخط زیبا و پررنگ و لعابى دارند این امكان وجود دارد كه گاهى به‌شدت رسمى برخورد كرده و خیلى مفصل و با‌علاقه درباره مسائل دلخواهشان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد كه در خواسته‌ها و تمایلاتشان پرتوقع و رؤیایى باشند.




كسانی كه بسیار ریز و‌كوچك می‌نویسند

احتمالا توانایى‌هاى خود را دست‌كم مى‌گیرند و خودشان را از آنچه واقعا هستند كمتر ارزیابى مى‌كنند و ممكن است گاهى تنگ‌نظر و خرده‌گیر باشند.




شكسته نویس‌های با اراده

كسانی‌كه دستخط شكسته‌ دارند و‌حروف را زاویه‌دار مى‌نویسند افرادى بسیار با اراده كه در كارهایشان حد وسط را قبول ندارند و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیستند و اغلب به همین خاطر كه حد وسط را دوست ندارند از دیگران خسته مى‌شوند و تصمیمى نمى‌گیرند چون می‌ترسند راه اشتباه را انتخاب كنند.




فشرده‌ نویس‌های منزوی

كسانی‌كه كلمات را درهم و فشرده مى‌نویسند احتمالا افراد راحتى نیستند و در جمع خودشان را به كنارى مى‌كشند و مى‌خواهند كنترل خود را از دست ندهند. از برقرارى رابطه با دیگران خوش‌شان نمى‌آید و گاهى دوست ندارند خود را فردى خوشفكر نشان دهند. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى‌كنند و عقیده خود را مى‌گویند و این به این علت است كه قدرى محتاط هستند.






با فاصله نویس‌های بی‌تكلف

كسانى كه كلمات را با فاصله مى‌نویسندخیلى راحت با دیگران رابطه برقرار كرده و خیلى ســاده و بى‌تكلف به دیگران نزدیك مى‌شوند. گـاهــى به‌راحتى از كوره درمى‌روند و با این كار ممكن است به حریم شخصى دیگران تجاوز كنند و این به این علت است كه آنها ارزشى به‌خوددارى كردن و كنترل خود نمى‌دهند اما انسان‌هایی كوشا و باطراوت هستند كه سریع تصمیم گرفته و با كارهاى خود به دیگران خدمت مى‌كنند.


خسیس‌ها چگونه می‌نویسند

خسیس به تبعیت از خلقیات خود، ناگزیر خط خود را هم محدود می‎كند، همان‎گونه كه همه‌چیز زندگی خود را محدود می‎سازند. برعكس، افراد ولخرج با فاصله می‎نویسد، زیرا اسراف همیشه جزو ویژگی‌های اوست. در واقع خسیس‌ها خطی فشرده دارند، بین خطوط فاصله‎ای كافی نمی‎گذارند و از تمام سطح كاغذ استفاده می‎كنند. برعكس،اشخاص مسرف 3 كلمه روی یك سطر می‎نویسند و خطوط دراز پایانی آنها، یادآور حركت دست شخص بخشنده است. البته باید گفت شخصی كه درخور احترام است، روی نیمی از ورق كاغذ كوچكی كه از گوشه برگ كاغذی حتی كهنه و رنگ و رو رفته و مندرس جدا كرده است، نامه می‎نویسد. همچنین مسرف با هدر دادن كاغذ پر ارزش برای یك یادداشت بی‎معنا، نشان می‎دهد كه تا چه حد اسراف می‎كند.




نقشی كه خط‌شناسی در بازپرسی‌های پلیسی دارد

گاهی در فرایند بازپرسی‌های پلیسی برای روشن شدن درباره حالت روحی متهم، پس از بازجویی، توصیه می‎كنند كه متهم با دست خود جواب سؤالاتی را بنویسد كه در رابطه مستقیم و نزدیك با جرم نباشد، مانند اینكه در چه مدرسه‎ای تحصیل كرده‎؟ در سال‌های اخیر در چه موسساتی كار كرده‎؟ و... تا از طریق آن بتوانند حالات روحی، روانی و میزان استرس متهم را متوجه شوند.افرادی كه از ترس و درونگرایی غیرطبیعی رنج می‌برند، هنگام نگارش مطلب، دستخط‌شان متمایل به چپ است. معمولا افرادی كه از داروهای مخدر استفاده می‌كنند نیز همین روش نگارش را دارند.



همچنین متخصصان می‌گویند نمونه دستخط افرادی كه دارای ارتباط كمی با دیگران هستند نیز به سمت چپ متمایل است. در مورد افرادی كه گاهی ترس خود را بروز می‌دهند و گاهی احساس ترس را از خود دور می‌كنند، مشخص است كه طرز نگارش گاهی به سمت چپ و گاهی میانه (نه به سمت راست) است و ممكن است این دوگانگی تمایل به میانه و چپ حتی بین پاراگراف‌های یك صفحه واحد نیز دیده شود. دستخط‌های متمایل به راست وضعیت كاملا معكوس را نشان می‌دهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط ѕααяeη ، _Strawberry_ ، SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Humanfemale شخصیت شناسی از روی فرم گوش
  شخصیت شناسی با بوی عطر
  اختلال شخصیت نمایشی چیست؟
  روان‌شناسی جالبی درباره ی خواب دیدن
  آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟
  شخصیت‌شناسی از روی علاقه‌ به طعم‌های متفاوت
  شخصیت شناسی از روی اسم با حرف اول انگلیسی
  تستی که زوایای تاریک شخصیت شما را روشن می‌کند
  انگشت شست شما چه چیزی راجع به شخصیت شما نشان می دهد؟
  از کدام در ترجیح می دهید رد شوید؟(شخصیت شناسی)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان