امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موج سهمگین کرونا در هند؛ دهلی برای مرده‌سوزی جای کافی ندارد

#1
Subarrow 
روز پنجشنبه با ابتلای بیش از ۳۸۶ هزار نفر دیگر شمار مبتلایان شناسایی شده در هند از ۱۸ میلیون نفر گذشت. این بیشترین تعداد مبتلایان روزانه یک کشور از آغاز همه گیری کرونا است. تنها در دهلی ۳۹۰ نفر با ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند، که این بیشترین شمار قربانیان روزانه کرونا در پایتخت هند است.
 
در یک ماهه اخیر آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در هند به شکل تصاعدی بالا رفته و در روزهای متوالی شمار بی‌سابقه مبتلایان جدید ثبت شده است. هندوها معتقدند برای رفتن روح از بدن باید بدن را از بین برد و برای همین سوزاندن جنازه بخش مهمی از سوگواری در آیین هندو است.

پلیس می‌گوید در دهلی با توجه به کمبود فضا مردم مجبور شده‌اند برای مراسم مرده‌سوزی عزیزانشان از محل‌هایی استفاده کنند که شرایط مناسب برای انجام مراسم قربانیان کرونا با ملاحظات بهداشتی را ندارند. بیمارستان‌های هند همچنان با کمبود اکسیژن، تخت و دارو برای بیماران مواجهند.

دولت مرکزی هند برای مواجهه‌اش با موج دوم همه‌گیری مورد انتقادهای فزاینده قرار گرفته، از جمله برای اجازه برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی و مراسم بزرگ مذهبی.

با این حال وزیر بهداشت هند از عملکرد دولت دفاع کرده و گفته این کشور یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر را در جهان دارد و تهیه اکسیژن هم در حد مناسبی است.

از روز شنبه تمامی افراد بالای ۱۸ سال در هند در اولویت واکسن کرونا قرار می‌گیرند. هرچند این کشور، که بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان است، برای جمعیت ۸۰۰ میلیونی واجدان شرایط واکسن کافی ندارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان