امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرقان و داعش نتیجه خودپرستی در لباس دین است

#1
فرقان و داعش نتیجه خودپرستی در لباس دین است


مفسر قرآن و مدیر حوزه خواهران گفت: خودپرستی در لباس دین خطرناکترین دشمن است و نتیجه آن پیدایش گروه‌هایی مانند فرقان و داعش است که به ناحق خود را حق می‌دانند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فرقان و داعش نتیجه خودپرستی در لباس دین است 1

به گزارش ایکن؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، صاحب تفسیر همگام با وحی، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه فرقان با اشاره به آزار و اذیت‌های مشرکین نسبت به پیامبر(ص)، گفت: خداوند ریشه کارهای آنها را در خودپرستی می‌داند نه صرفاً بت‌پرستی؛ در قرآن از سوره نجم به بعد به ترتیب نزول، مسئله بت‌پرستی را مورد انتقاد قرار داده و ریشه آن را در خودپرستی معرفی می‌کند؛ یعنی اگر خودپرستی وارد وجود انسان شد، دستگاهی برای انسان درست می‌کند که او را به معارضه با جریان حق می‌کشاند؛ یعنی ریشه بت‌پرستی و شیطان‌پرستی، خودپرستی است.

وی اضافه کرد: انسان اگر خودخواهی و خودپرستی را کنار بگذارد، راه را پیدا می‌کند؛ حتی متدینین هم وقتی خودپرست شوند، حسادت ورزیده و زیربار حرف حق نمی‌روند و ولع برای ایراد گرفتن و انتقاد دارند و از اینکه کسی زمین بخورد، لذت می‌برند؛ لذا فرموده «أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا»؛ خطاب به پیامبر است که آیا ندیدی کسانی که معبود و الهه خود را خودشان قرار دادند، تو مگر وکیل آنها هستی؟.

خودپرستی در لباس دین؛ خطرناکترین دشمن جامعه
مدیر حوزه خواهران بیان کرد: اینکه امام خمینی اینقدر به اخلاق در حوزه تأکید داشتند به خاطر همین بود؛ زیرا شنیع‌ترین و زشت‌ترین رفتارها از ملاهای خودپرست بروز و ظهور یافته است؛ یعنی دانش دین دارد، ولی اسباب زمین زدن دیگران و جاه‌طلبی او هست و همه هم با ادبیات دینی صورت می‌گیرد.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: گروه‌های فرقانی که امام علی(ع) را مثل امشب ضربت زدند یا شهید مطهری را در مثل امروز کشتند، افراد خودپرستی بودند که علی(ع) و مطهری را با خودشان می‌سنجند؛ داعش شیعه را با خودش می‌سنجد و داعش می‌شود؛ بنابراین خدا نکند این خودپرستی رنگ دینی داشته باشد.

بهجت‌پور تصریح کرد: اینکه جامعه پیوستهِ متحد در دوره رشد اسلامی و قدرت پیامبر شقه‌شقه می‌شود و گروه منافقان و مرجفان و منافقان مسجد ضرارساز در آن ظهور می‌یابند، زیرا افراد به تناسب پیشرفت دین، تربیت نمی‌شوند؛ اینکه اینقدر رهبری بر مسئله تهذیب تأکید دارند، برای همین است وگرنه هر‌کسی به اندازه هوای نفس خود در هر سمتی باشد، آنجا را خراب می‌کند.

تابش خورشید رهبری در جامعه اسلامی
استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه «أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا»، تصریح کرد: اینها افرادی هستند که اصلا نمی‌شنوند و تعقل نمی‌کنند، همانند چهارپایان هستند و برای آنها فرقی ندارد علوفه را علی(ع) به او می‌دهد یا ابن ملجم و معاویه؛ اینها کاری به حقیقت و ارزیابی آن ندارند، زیرا ابزار سمع حقیقت را ندارند و فقط همان غریزه آنها کار می‌کند.

این مفسر قرآن اظهار کرد: برخی انسان‌ها انعام هستند، اما کسی که ابزار خودپرستی دارد و با این ابزار خود را از طریق حق دور می‌کند، حتماً گمراهی بیشتری نسبت به انعام دارد، زیرا با چشم باز ظاهری به سمت هلاکت‌گاه خود می‌رود.

وی با اشاره به آیه «أَلَمْ تَرَ إِلَى رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ وَلَوْ شَاءَ لَجَعَلَهُ سَاكِنًا ثُمَّ جَعَلْنَا الشَّمْسَ عَلَيْهِ دَلِيلًا»، گفت: در آیه فرموده است که ای پیامبر تو مانند خورشید هستی که وقتی می‌تابد، سایه به دنبال دارد و هرقدر خورشید عظمت و ارتفاع پیدا کرد، سایه یعنی جریان کفر کمتر می‌شود و وقتی خورشید غروب کرد، سایه توسعه می‌یابد؛ یعنی حرکت جریان کفر متناسب با طلوع و افول خورشید است؛ اینکه نباید رهبری جامعه تضعیف شود، به همین دلیل است، زیرا این خورشید باید بدرخشد تا سایه نفاق و انحراف خودشان را جمع کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
 سپاس شده توسط Emmɑ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مناظره کافر و مسلمان؛ اسلام واقعی یعنی داعش !
  تشابه اعمال داعش و امام زمان(عج) !
  اگر داعش حمله کند...
  کدام اسلام را باور کنیم؟ اسلام داعش، طالبان، شیعه، سنی یا ...
  لباس مارک دار احرام هم آمد
Rainbow معروفترین حدیثی که داعش تحریف کرد
  سعی و تلاش بر روی بذر سالم نتیجه می دهد
  جنایت های داعش.......دلشو داری بیا تو .نمیگم + 18چون خودمم نیستم ولی نمیتونی نگاه
  بازی‌ های ویدیویی، ترفند جدید داعش برای جذب نیرو + عکس
  ارایش.جواهرات و لباس شیطان پرستان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان