امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این چهار کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید

#1
این چهار کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید 1




چهار کتاب خواندنی برای بیشتر دوست داشتن خود
ممکن است بدون اینکه متوجه باشید همیشه خودتان را دست کم بگیرید یا برای به دست آوردن رضایت دیگر، رضایت و خوشحالی خودتان را قربانی کنید. جمع شدن نتایح این رفتارها منجر می شود عزت نفس تان را از دست بدهید و نسبت به خودتان که مهم ترین فرد زندگی تان هستید، بی مهری کنید. اگر دل تان می خواهد این رفتارها را حذف کنید و خودتان را از ته دل دوست داشته باشید، چهار کتاب معرفی شده در این مقاله را از دست ندهید.
1.خودت باش دختر
این چهار کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید 1

این روزها از هر طرف که بروید، تصاویری از زن ایده آل ارائه می شود که شباهتی به واقعیت ندارد. شبکه های اجتماعی پر از عکس هایی از زنان به ظاهر بی عیب و نقص هستند و نقل قول هایی ارائه می دهند از آنچه که زنان باید باشند؛ اما این تصاویر بیشتر از آنکه انگیزه بخش باشند، ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که این روزها فشاری که بر زنان تحمیل می شود، بسیار زیاد است و همین مسئله هم منجر به احساسات ضد و نقیضی مثل خشم پنهان یا افسردگی در آن ها خواهد شد.

ریچل هالیس، کتاب «خودت باش دختر» را خطاب به زنان دنیای امروز و برای برداشتن همین فشارها از روی آن ها نوشته است؛ کتابی که برای به مدت سه ماه در صدر فهرست کتاب های پر فروش آمریکا قرار داشت و هفت ماه هم در فهرست 10 کتاب برتر بود. هالیس که نویسنده ای جوان است و خودش هم بسیاری از مشکلات را تجربه کرده، در کتاب خود 20 دروغ رایجی را معرفی می کند که دنیا به خورد زنان و دختران می دهد. دروغ هایی مثل اینکه تو به اندازه کافی خوب نیستی، در روابطت خوب عمل نمی کنی، می توانی مادر بهتری باشی و ...

تک تک این دروغ ها باعث می شوند دختران و زنان برای رسیدن به ایده آل های جامعه تلاش مضاعفی کنند که جز خستگی بیشتر و افسردگی نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. ریچل هالیس اولین قدم برای تشویق زنان به رها کردن ایده آل ها را با انتخاب عنوان کتاب خود، «خودت باش دختر» برداشته است. با خرید نسخه کامل خودت باش دختر و خواندن آن قدم به قدم با این نویسنده همراه خواهید شد و تک تک تله هایی را که جامعه امروزی برای آزار شما کار می گذارد، خواهید شناخت. بعد از خواندن خودت باش دختر، شما به زن متفاوتی تبدیل خواهید شد که آرامش بیشتری دارد و خوشحال تر است.

2.چطور از خودم راضی باشم؟
تا به حال مچ خودتان را در حالی که بدون مهربانی و با لحنی سرزنشگر با خودتان حرف می زنید، گرفته اید؟ این حالت ممکن است اظهار نظرهایی درباره این باشد که کاش زیباتر بودید یا ای کاش موفق تر عمل می کردید. این اظهار نظرهای منفی به مرور رضایت شما را از خودتان کم خواهد کرد و ممکن است روزی به خودتان بیایید و متوجه شوید ناخواسته به فردی غمگین و بدون اعتماد به نفس تبدیل شده اید. کتاب «چطور از خودم راضی باشم؟» نوشته آندریا اون، کتابی است که قرار است مانع از وقوع این اتفاقات شود.
این چهار کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید 1
3.خودت را به فنا نده
کتاب خودت را به فنا نده
اگر از خواندن کتاب های خودیاری که ده ها صفحه را صرف توصیف یک مسئله می کنند و پشت سر هم قصه می ‎بافند، خسته شده اید و دوست دارید با نویسنده ای آشنا شوید که مستقیم سر اصل مطلب می رود، این شما و این گری جان بیشاپ، نویسنده کتاب «خودت را به فنا نده»؛ کتابی که در آن خبری از مقدمه چینی نیست و همه چیز به ساده ترین شکل بیان شده است.

خودت را به فنا نده که خوشبختانه به فارسی هم ترجمه شده و یکی از بهترین ترجمه های آن متعلق به فرشته ابراهیمی خواه بوده که توسط نشر یوشیتا منتشر شده است.
در جملاتی از کتاب با یک سوال ساده و تامل برانگیز رو به رو خواهید شد:«آیا تا به حال احساس کرده اید که مانند یک همستر دائما داخل یک چرخ می دوید و در مسیر زندگی قدم برمی دارید، ولی به هیچ جا نمی رسید؟ در تمام مدتی که شما مشغول این دور باطل هستید و دور خودتان می چرخید، نجوا و قضاوتی که هرگز پایان پذیر نیست، در درون تان با صدایی آرام زمزمه می کند و می گوید تو تنبل یا احمق هستی یا به اندازه ی کافی خوب نیستی.آیا تا به حال توجه کرده ای که چقدر به این صداها معتقدی؟»
گری جان بیشاپ در این کتاب به شما یاد می‎ دهد که چطور روی نجوای درون تان کنترل داشته باشید. کتاب او فاقد شعار است و پر از راهکارهایی که خود نویسنده از آن ها نتیجه گرفته. بنابراین خواندن این کتاب را برای داشتن عشق بی قید و شرط به خودتان به شدت توصیه می کنیم.

4.چگونه خودمان را دوست بداریم؛ دانستن قدر و ارزش خود
بسیاری از روانشناس ها معتقدند بیشترین بخش شخصیت ما در سال های اولیه زندگی شکل می گیرد و مشکلاتی که در بزرگسالی ایجاد می شود، نتیجه عدم آگاهی نسبت به نحوه برطرف کردن این مشکلات است. دوست نداشتن خود یا انواع رفتارهای آسیب زننده به خود هم می تواند به راحتی در این گروه قرار بگیرد.

شارون وگشیدر کروز، کتاب «چگونه خودمان را دوست بداریم» در کتابش مسائل زیادی را بررسی کرده؛ از جمله تاثیری که احساسات شکل گرفته در کودکی بر روی بزرگسالی انسان می گذارد و منجر به دوست داشتن یا عدم دوست داشتن خود می شود. او کتاب هشت فصلی خود را با سفری به خود باوری در فصل اول شروع می کند و در فصل دوم به والدین و نقش آن ها در خودباوری می رسد. شارون کروز به خواننده اش کمک می کند اولا خود واقعی اش را بشناسد، سپس بپذیرد و بعد دوست داشته باشد. به همین دلیل است که این کتاب سال هاست همچنان در فهرست بهترین کتاب های آموزشی برای خود دوستی به شمار می رود. خواندن این کتاب را به ویژه به کسانی توصیه می کنیم که دوست دارند ریشه های عواطف انسانی را بررسی کنند و به عمق و دلیل رفتارها پی ببرند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان