امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی فیلم*Anne of Green Gables*

#1
ساخت اقتباس جدیدی از کتاب محبوب نویسنده کانادایی، لوسی ماد مونتگمری Lucy Maud Montgomery (آن در گرین گیبلز Anne of Green Gables) به نظر حرکتی عجیب و غیرمنطقی است. آنی یک کاراکتر فیکشنال به شدت محبوب در کانادا (و البته بقیه دنیا) است. این کتاب به ۲۰ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده، تاکنون ۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است و در مدارس نیز تدریس می‌شود. پیش از این نیز فیلم‌ها، سریال‌ها، تئاترهای موزیکال و نمایش‌های متعددی به اقتباس از این کتاب تولید شده‌اند؛ اما محبوب‌ترین سریال اقتباس شده از این کتاب، حدود 30 سال پیش ساخته شده و این اقتباس جدید شبکه “نت‌فلیکس “، «آنه» Anne With an E، به خوبی توانسته به کاراکترهای “آن در گرین گیبلز “ بپردازد؛ اقتباسی کمی تیره و تارتر و در عین حال شیرین‌تر.
و این، بیش از هر چیز، مدیون فیلم‌نامه‌نویس این سریال است.


شاید از خود بپرسید نویسنده‌ای که بیش از هر چیز به خاطر نوشتن قسمت‌های از سریال «بریکینگ بد» Breaking Bad معروف است، چه چیزی می‌تواند به داستان “آن در گرین گیبلز ” بیفزاید؟! داستان آنی شرلی شاد و سرشار از روحیه، این یتیم مو قرمز دوست داشتنی؟! جواب این است: خیلی چیزها.
مویرا ولی بیکت Moira Walley-Beckett، بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده کانادایی-آمریکایی، کسی برای نویسندگی سریال «بریکینگ بد» موفق به کسب جایزه “امی ” شده است، احتمالاً یک انتخاب منطقی برای نوشتن اقتباس از داستان شیرین و لطیف مونتگمری به نظر نمی‌رسد؛ اما “آن از گرین گیبلز ” به خاطر قابلیت زیادی که برای ارائه تفسیرهای تازه دارد تاکنون بارها به تصویر درآمده و اکنون چه کسی بهتر از یک نویسنده کانادایی که با خواندن و عشق ورزیدن به این کتاب بزرگ شده می‌تواند تفسیر جدیدی از این داستان ارائه دهد؟
و این‌گونه شد که «آنه» توسط “نت‌فلیکس “ و “نورث وود اینترتینمنت “ به صورت یک سریال 10 اپیزودی (در فرمت اپیزودهای یک‌ساعته) در سال 2017 منتشر شد. گفته می‌شد که «آنه» تاریک و جسورانه است و مخاطبان منتظر بودند تا ببینند آیا ولی بیکت (کسی که به همچنین از سازندگان مینی سریال «Flesh and Bone» هم هست) بیش از اندازه به جنبه تاریک داستان میدان داده یا خیر.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی فیلم*Anne of Green Gables* 1

خوشبختانه این‌طور نبود. هم شخصیت شیرین و دمدمی آنی و هم زیبایی مناظر دوست داشتنی جزیره پرنس ادوارد کانادا به شکلی سالم و کامل در این سریال ارائه شده است.
با این حال از همان صحنه آغازین، جایی که آنی (با بازی امی بث مکنالتی Amybeth McNulty) در قطار است و صدای گریه کودکی را می‌شنود و خاطرات تلخ و ترسناک آخرین خانه‌ایی که در آن به سرپرستی گرفته شده بود پیش چشمانش زنده می‌شود، سریال «آنه» نشان می‌دهد که در نشان دادن جنبه واقعی بزرگ شدن به عنوان یک یتیم آن هم در اوایل قرن بیستم کوتاهی نخواهد کرد. در این لحظات پر از استرس ذهن آنی به شکل دردناکی به یتیم‌خانه برمی‌گردد جایی که مورد زورگویی قرار می‌گرفته و همچنین خانواده‌هایی که او را تنها به عنوان خدمتکار به سرپرستی گرفته بودند و فقط به بچه‌های خود اهمیت می‌دادند. تعجبی ندارد که او دوست دارد در دنیای خیالی ذهن خود و کتاب‌های که خوانده زندگی کند؛ ” من تخیل را بیش از به یادآوردن دوست دارم “. او با شگفتی می‌پرسد: ” چرا همیشه ماندگارترین خاطرات، بدترین آن‌ها هستند؟”


امی بث مکنالتی هنرپیشه 15 ساله کانادایی ایرلندی به خوبی در نقش آنی شرلی 13 ساله که عاشق لباس‌های با آستین پفی است، ظاهر شده است. برای لحظاتی او به‌سادگی تنها از این که به سرپرستی گرفته شده خوشحال است. او به متیو کاتبرت پیر (با بازی آر.اچ تامسون R.H. Thomson) می‌گوید: ” من فراتر از هر حد و اندازی از اینکه به تو و خواهرت تعلق داشته باشم خوشحالم “. متیوی ساکت آرام اما توانایی این را ندارد که به این کودک شاد بگوید که آن‌ها تقاضای یک پسر را کرده بودند تا بتواند در کارهای مزرعه کمک کند و خواهر خشک و سختگیرش ماریلا (با بازی جرالدین جیمز Geraldine James) از اینکه یک دختر برای آن‌ها فرستاده‌اند، خوشحال نخواهد شد.
آنی به ماریلا می‌گوید: “دخترها می‌تواند همه‌ی کارهای که از یک پسر برمی‌آید و حتی بیشتر از آن انجام دهند “. قلب مخاطب به درد می‌آید هنگامی که با گریه می‌گوید: “من باید این را بپذیرم. باید می‌دانستم که هیچ‌کس واقعاً مرا نمی‌خواهد “؛ اما نگران نباشید، مثل همیشه این شادی است که پس از هر غم و رنجی حاصل می‌شود…

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی فیلم*Anne of Green Gables* 1

اولین اقتباس از کتاب “آن از گرین گیبلز ” فیلم صامتی بود که در سال 1919 ساخته شد. یکی از شناخته‌شده‌ترین اقتباس‌های تلویزیونی، سریالی کانادای با بازی مگان فالوز Megan Follows به همین نام است در سال 1985 ساخته شد و دنباله‌ی بر آن به نام «آن از آونلی» Anne of Avonlea که در سال 1987 ساخته شد. آخرین اقتباس هم فیلمی با بازی مارتین شین Martin Sheen در نقش ماتیو بود. سریال «آنه» از لاکژری زمان برخوردار است (چیزی که یک فیلم سینمایی از آن برخوردار نیست) و توانسته با دست باز هم به گذشته آنی بپردازد و هم دست به کاوش در دنیای جدیدی که آنی خود را در آن یافته است بزند. دنیایی که در آن نه تنها میتواند از داشتن والدین لذت ببرد بلکه برای اولین بار در عمرش دوست واقعی پیدا خواهد کرد. این سریال باعث شادی و لذت تمام مخاطبانش خواهد شد چه آنان که از طرفداران داستان آنی شرلی هستند و چه آنان که عاشق درام‌های متأثر کننده و جذاب هستند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
 سپاس شده توسط ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ ، Mutemit
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  معرفی فیلم یک جن زده ی آمریکایی - An American Haunting 2005
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال2022 Wednesday Addams
  معرفی فیلم Knives Out 2019 (چاقوکشی)
  معرفی فیلم بلوند (Blonde 2022)
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 2)
  معرفی فیلم قلب های شیمیایی ( Hearts Chemical)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان