امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی 4 رمان خودآموز با موضوعی گیرا و دلنشین درباره هستی

#1
معرفی 4 رمان خودآموز با موضوعی گیرا و دلنشین درباره هستی 1




سوال بسیاری از مردم دنیا این است که برای چه به دنیا آمده اند؛ چطور باید زندگی کنند و چه قوانینی زندگی را مفید خواهند کرد. در جواب به این سوال داستان ها و رمان های زیادی نوشته شده است؛ که بعضی از آن ها بیشتر از بقیه دیده شده و نشان داده حرف های تازه ای برای گفتن دارد. در این مقاله با پنج رمان آشنا خواهید شد که درباره زندگی نظراتی متفاوت و خواندنی ارائه می دهند.

1.کیمیاگر
یاد گرفتن از طریق داستان ها پروسه یادگیری را بسیار شیرین می کند و خواندن کتاب کیمیاگر برای فهمیدن بعضی از مهم ترین رازهای هستی یکی از شیرین ترین تجربه های میلیون ها خواننده در سراسر دنیاست.

کیمیاگر روایت جوانی است به نام سانتیاگو که در اندلس چوپانی می کند. چوپانی که کتاب می خواند و از کتاب هایش به جای بالش زیر سرش استفاده می کند. داستان سانتیاگو با تعریف از دو اتفاق شروع می شود؛ اول شبی که خودش و گوسفندانش در خانه خرابه ای در صحرا می خوابند و سانتیاگو یک بار دیگر خوابی را می بیند که مدتی قبل هم دیده است و قبل از اتمام خواب، بیدار می شود.

اتفاق دوم هیجان سانتیاگو برای چهار روز آینده است؛ روزی که قرار است پس از یک سال برای فروختن پشم گوسفندهایش به شهری دیگر برود؛ شهری که دختری در آن هوش او را ربوده است.

این دو اتفاق آغاز داستان چوپان جوان هستند. نقطه عطف داستان زمانی اتفاق می افتد که سانتیاگو برای تعبیر خوابش نزد پیرزنی می رود که تعبیر رویا بلد بوده و از اینجا روایت کیمیاگر آغاز می شود. کیمیاگر رمانی است درباره هر آنچه که می تواند بعد تازه ای از جهان هستی را به خواننده یاد دهد؛ پائولو کوئلیو نویسنده این کتاب، با کیمیاگر از اهمیت اعتماد به غریزه می گوید، از رویاهای تکرار شونده ای که اهمیت دارند و از عشق به زبانی دیگر. این کتاب زیبا که یکی از بهترین ترجمه های آن را آرش حجازی انجام داده است، دارای کتاب صوتی هم هست که محسن نامجو آن را با صدای خاصش خوانده است. پیشنهاد می کنیم دانلود کتاب زیبای کیمیاگر به صورت صوتی را از دست ندهید و با صدای نامجو پا به دنیایی جادویی بگذارید.

2.دنیای سوفی
رمان دنیای سوفی
فلسفه علاقمندان زیادی دارد؛ اما بخشی از مهم ترین علاقمندان آن که هنوز ذهن شان تازه است و می توانند مفاهیم جدید را بهتر بپذیرند، نوجوانان هستند. یوستین گردر، نویسنده نروژی با علم به این مسئله و تسلطی که به عنوان یک معلم فلسفه بر این حیطه داشت، سراغ بزرگترین رویای خود، یعنی نویسندگی رفت و کتاب «دنیای سوفی» را به دنیای کتابخوان ها وارد کرد.

دنیای سوفی رمانی بلند و داستان دختری به همین نام، یعنی سوفی است که با مادرش زندگی می کند و ذهن کنجکاوی دارد. سوفی که در سنین نوجوانی به سر می برد سوال های زیادی دارد که همواره به دنبال پیدا کردن جواب هایشان است تا اینکه بالاخره یک روز سوفی نامه ای با این مضمون دریافت می کند:تو کیستی؟ سوالی که ذهنش را بسیار درگیر می کند؛ اما دریافت این نامه های مرموز ادامه پیدا می کند و به تعداد کلمات آن ها نیز اضافه می شود.

نویسنده نامه که بعدها هویت او مشخص می شود در طول نامه هایش تلاش می کند جواب سوال های مهم ذهن این دختر 15 ساله را بدهد؛ سوال هایی مثل اینکه جهان چگونه به وجود آمد. کمی بعدتر نویسنده نامه ها شروع به آموزش فلسفه هستی به صورت ساده می کند و سوفی هم به عنوان یک دانش آموز علاقمند با او همراه می شود.

کتاب دنیای سوفی با اینکه برای نوجوانان نوشته شده بود، به دلیل روایت داستانی جالب و زبان آموزشی ساده خیلی زود از بین بزرگترها هم مخاطبانی برای خودش پیدا کرد. این کتاب تاکنون به 60 زبان زنده دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است. ترجمه فارسی دنیای سوفی را حسن کامشاد انجام داده و کتاب صوتی دنیای سوفی با خوانش سارا فیض قابل دانلود برای کسانی است که از شنیدن کتاب‎ های صوتی لذت می برند.

3.ملت عشق
فروش بسیار بالای کتاب «ملت عشق» نشان داد که هنوز که هنوز است انسان های زیادی سوال های زیادی درباره عشق، زندگی و شناخت آن دارند و به دنبال منابعی هستند که بتواند جواب این سوال ها را به آن ها بدهد، در یکی از این منابع می توان با تعریف و معنای عشق واقعی آشنا شد.

ملت عشق دو روایت داستانی تو در تو است که یکی به زمان حال و زنی خسته از زندگی عاطفی اش به نام اللا می پردازد و دیگری به قونیه برمی گردد و ماجرای رابطه مولانا و شمس تبریزی را بیان می کند.

داستان اللا از این قرار است که در حال ویراستاری مردی نویسنده به نام عزیز است که کتابی به نام کفر شیرین را نوشته است؛ این کتاب در حقیقت همان داستان شمس و مولاناست. اللا رفته رفته و بعد از شناخت افکار عزیز با او از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کند و به او علاقمند می شود. در عین حال رمان ملت عشق دست های خواننده را می گیرد و او را درگیر عشقی عظیم تر و سرشار از رموز زندگی می کند که تحت عنوان چهل قانون برای خواننده لا به لای داستان ودیعه گذاشته شده است؛ قوانینی که درس هایی بسیار بزرگ به افرادی می دهد که از عرفان لذت می برند.

کتاب ملت عشق را الیف شافاک نوشته و از بین ترجمه های فراوانی که در سراسر دنیا شده است، ترجمه فارسی ارسلان فصیحی را نباید از دست داد. این کتاب حجم نسبتا زیادی دارد؛ اما آنقدر خوش خوان است که احتمالا خیلی زود آن را تمام خواهید کرد. اگر هم به داستان های صوتی علاقه دارید خوب است بدانید همین ترجمه را پروین محمدیان خوانده و نتیجه آن به صورت یک کتاب صوتی زیبا برای علاقمندان منتشر شده است.

4.مردی به نام اوه
رمان مردی به نام اوه
پیرمردی که عاشق همسرش بوده و همسرش تنها موجودی در جهان بوده که او را می فهمیده و انگیزه زندگی پیرمرد به شمار می رفته؛ به سوگ همسرش نشسته است و قصد دارد خودکشی کند تا بتواند زودتر همسرش را ببیند. پیرمرد اوه نام دارد؛ پیرمردی که از خودش چهره ای بسیار بداخلاق و کم حرف نشان می دهد و پر از انتقاد به ساختار دنیای جدیدی است که با دنیای آرمانی او فرق می کند. داستان زندگی اوه با ورود یک خانواده به همسایگی او برای همیشه عوض می شود. خانواده ای شلوغ و پر سر و صدا که خیلی زود بدون اینکه از رفتار اوه آزرده شوند با او ارتباط برقرار می کنند.

مردی به نام اوه را نویسنده سوئدی، فردریک بکمن نوشته است و تاکنون نسخه های متعددی از آن در سراسر دنیا به چاپ رسیده است. کتاب پر است از درس هایی ساده اما بسیار مهم درباره زندگی که لازم است آن ها را دوباره به خاطر آورد. پیشنهاد می کنیم خواندن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.



پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Rainbow یه رمان خیلی قشنگ.نخونی نصف عمرت فناست
  رمان عشق من ، عشق تو (عاشقانه ، معرکه) به قلم: خودم
  رمان عاشقانه ( کراش من توی دانشگاه یه دختر ترسناکه) به قلم خودم. پارت پایانی.
  رمان عاشقشم؟
  رمان تلخ و شیرین
  رمان فوق‌العاده ترسناک «فرزند ابلیس» | نوشته‌ی خودم
Heart رمان[انتقام شیرین]
  رمان تمنا برای نفس کشیدن
  رمان الناز (عاشقانه)
  رمان شورنگاشت(داستانی کاملا واقعی)|ز.م

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان