امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مهم ترین زبان ها در قرن 21 کدامند؟

#1
تو دنیای امروز کمتر کسی هست که زبان دومی صحبت نکنه و یا حداقل به فکر یادگیری زبان نیفتاده باشه . دلیل هم برای یادگیری یه زبان به جز زبان مادری کم نیست ، یکی از مهم ترین هاش هم اینه که دنیا دنیای ارتباطاته ، شبکه ها و رسانه های اجتماعی آدمها رو از هر گوشه ای از دنیا به هم نزدیک کردن و مرزها رو از بین بردن .پس یادگیری زبان تبدیل شده به یک نیاز برای ارتباط با دنیا ، به غیر از این ، گسترش کسب و کار ، مهاجرت ، علاقه و … چیزایی هستن که خیلی هارو سوق میدن به سمت یادگیری یه زبان دیگه .

حالا ممکنه یه نفر تازه بخواد شروع کنه به یادگیری ، چجوری و براساس چه معیاری انتخاب کنه؟ کدوم زبان رو انتخاب کنه برای شروع؟ کدوم زبان رایج تره؟ کدومشون مهم تره؟

خب تو دنیا 7000 زبان برای یادگیری هست ، دلایل و معیار ها برای انتخاب هرکدومشون هم زیاده !

تو این مقاله یه نگاهی میندازیم به مهم ترین زبان ها در قرن حاضر ، یعنی قرن 21 ، به این امید که کمکی باشه برای گرفتن بهترین تصمیم !





انگلیسی

زبان انگلیسی ، زبان مادری بیش از 375 میلیون نفر از جمعیت دنیاست ، 1.5 بیلیون هم به نحوی از اون استفاده میکنن. تاثیرگذارترین و مهم ترین زبان در عصر تکنولوژی ، و زبان مادری اینترنت و کامپیوتر این زبانه . به علاوه انگلیسی زبان رسمی سه تا از مهم ترین غول های صنعت ، یعنی ایالات متحده ، بریتانیا و کاناداست . پس دلیل واسه یادگیری انگلیسی زیاده ، زودتر شروع کن!



چینی/ماندرین

هیچ زبانی در دنیا به اندازه زبان چینی با لهجه ماندرین صحبت نمیشه . 989 میلیون در دنیا چینی، و جمعا 1.1 بیلیون چینی با لهجه ماندرین صحبت میکنن. کشور چین دارایکی از قدرتمندترین اقتصاد ها در دنیاست و به نظر میرسه که تا سال 2050  به رهبر اقتصادی در دنیا تبدیل میشه . بنابراین این زبان قطعا گسترده تر نیز خواهد شد .



اسپانیایی

اسپانیایی هم یکی از مهم ترین زبان ها در دنیاست . 330 میلیون نفر، زبان مادریشون اسپانیاییه و بیش تر از 420 میلیون هم به عنوان زبان دوم اسپانیایی یاد میگیرن و صحبت میکنن . اسپانیایی زبان اصلی بیش از 20 کشور در دنیاست که بیشترشون کشورهای آمریکای جنوبی هستند .


ژاپنی

زبان دیگه ای از قاره آسیا ، زبان ژاپنیه . مهم بودنش هم به خاطر قدرت اقتصادی بالای ژاپن و تاثیر گذاری اونه . نزدیک به 127 میلیون نفر ژاپنی صحبت میکنند. برای اون دسته از افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات و صنایع مدرن فعالیت میکنن ، زبان ژاپنی  زبانی کارآمد برای یادگیریه !


آلمانی

آلمان برای دهه هاست که مهم ترین کشور از لحاظ اقتصادی در اروپاست ، زبان آلمانی هم زبانی مهم در بین کشورهای اروپاییست . 105 میلیون نفر به طور طبیعی و 80 میلیون هم به عنوان زبان دوم آلمانی صحبت میکنن .

زبان آلمانی کمی جدی به نظر میرسه که به خوبی قدرت این کشور رو در دنیا نشون میده و این زبان رو تو لیست زبانهای مهم ما قرار میده .


روسی

خیلی ها زبان روسی رو با نویسنده های مهمش تو دنیا میشناسن . داستایوفسکی و تولستوی کافین تا زبانشون یکی از مهم ترین ها در دنیا باشه ! از لحاظ  آماری هم زبان روسی ، زبان مادری 150 میلیون و زبان دوم 110 میلیون نفره . این زبان همچنین ، زبانی تاثیر گذار در بین کشورهای اروپایی _ آسیایی میباشد . روسیه همچنین بزرگترین آمار بازدید کنندگان اینترنتی رو در بین بازدید کنندگان اروپایی داره، که این کشور رو به مارکتی بزرگ در خرید آنلاین و تبلیغات اینترنتی تبدیل میکنه . بنابراین اگر در تجارت الکترونیک فعالیت دارید ، زبان روسی حتما پیشنهاد میشه!



فرانسه



زبان فرانسه برای قرن ها زبان اصلی در روابط دیپلماتیک بوده . به طور کلی 370 میلیون نفر فرانسوی صحبت میکنن که نشان از اهمیت این زبان داره . از نظر اهمیت اقتصادی هم فرانسه قدرت ششم در دنیاست و البته که پاریس هنوز هم مرکز اصلی فرهنگ و هنره !

فرانسه زبان عشقه ! زبانی زیبا و روان برای یادگیری !



عربی



زبان عربی ، زبان رسمی بیش از 32 کشوره . 205 میلیون عرب زبان در دنیا هست که 100 میلیون از آنها زبان مادریشون عربی نیست . زبان عربی ، زبان عبادت دربین مسلمانان دنیاست که جمعیتشون به 1.5 بیلیون میرسه . همه ی اینها عربی رو به زبانی مهم در دنیا تبدیل میکنند.


هندی

زبان هندی علاوه بر کشور هند در بسیاری از کشورهای اطراف نیز صحبت میشه . 450 میلیون بومی و 200 میلیون غیربومی به زبان هندی صحبت میکنند که این زبان رو به چهارمین در دنیا از نظر جمعیت صحبت کنندگان تبدیل میکند . هند از نظر اقتصادی هفتمین در دنیاست و پیش بینی ها حکایت از گسترش این قدرت دارند .


پرتغالی

235 میلیون نفر در دنیا به زبان پرتغالی صحبت میکنند . زبان اصلی کشورهای پرتغال ، برزیل و 7 کشور دیگه که بیشترشون در نیمکره جنوبی اند ، پرتغالیه ، که اون رو به زبانی رایج و مهم در دنیا تبدیل میکنه.



تو این مقاله زبانها رو براساس جمعیت افراد صحبت کننده شون بررسی کردیم . برای یادگیری اما باید علاوه بر کارآمد بودن و گستردگی یک زبان علاقمون هم در نظر بگیریم و بعد انتخاب کنیم ، چرا که وقتی پیشرفت میکنیم که از یادگیری لذت ببریم !



منبع:سایت آموزش آنلاین ماژورین
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان