امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مفهوم درای نیدلینگ در فیزیوتراپی و فواید آن

#1
مفهوم درای نیدلینگ در فیزیوتراپی و فواید آن 1



با درای نیدلینگ یا سوزن خشک فیزیوتراپی و کاربرد آن آشنا شوید
سوزن خشک یکی از مواردی است که می تواند در سلامت شما اهمیت زیادی داشته باشد. استفاده از سوزن خشک در فیزیوتراپی به دلیل افزایش مشکلات عضلانی است.

استفاده از سوزن خشک یک راه جدید و خلاقانه در زمینه فیزیوتراپی می باشد و همچنین از این طریق تکنیک های مختلفی برای بهبود درد عضلانی وجود دارد. این روزها می توانید درمان های مختلفی را با استفاده از سوزن خشک در فیزیوتراپی دنبال کنید. اما قبل از هرچیز باید به تعریف دو مفهوم بپردازیم.

تکنیک سوزن خشک

نقاط ماشه ای
نقاطی در بدن هستند که جزء نقاط ماشه ای برای یک عضله خاص محسوب می شوند. در واقع گروهی از فیبرهای عضلانی در این گره های تنگ، عامل ایجاد تنش های غیر نرمال می شوند و در نتیجه انقباض و گرفتگی عضلات را ایجاد می کنند.

این باند های تنگ دردناک هستند و نقطه ماشه ای آن ها یک برآمدگی کوچک است که با لمس کردن آن درد عمیقی احساس می شود. این درد می تواند به نواحی دیگر برود و افزایش یابد و همچنین می تواند عاملی برای ایجاد سرگیجه و حالت تهوع هم باشد.

درای نیدلینگ

درد عضله معمولاً در نواحی خاصی ایجاد می شوند و فیزیوتراپیست می تواند نقطه درد را پیدا کند. مثلاً سر درد ممکن است نقطه ماشه ای در قسمت بالای عضله ذوزنقه، عضله کتف یا عضلات دیگر داشته باشد.

این درد گاهی اوقات فعال و گاهی اوقات پنهان است اگر این درد پنهان باشد، یعنی دردی احساس نمی شود. نقاط ماشه ای می تواند توسط استفاده زیاد از یک عضله، آسیب دیدگی آن و جراحت ضرب دیدگی فعال شود. عوامل تهدید کننده معمولاً بر اثر آسیب دیدگی ها ایجاد می شود.

dry needling

درد میوفاسیال
درد عضلانی یک نوع درد است که می تواند مزمن یا حاد باشد و باعث می شود که افراد نتوانند بعضی از اقدامات حرکتی را انجام دهند. گاهی اوقات نیز در تست ها و آزمایشات محل درد تغییر می کند. به همین دلیل گاهی مشکل فرد غیر قابل تشخیص می شود. علائم این درد که بر اثر نقطه ماشه ای ایجاد می شود، شامل موارد زیر است:

علائم حساس: این افراد نسبت به لمس شدن حساس می شوند. اگر ضربه به قسمت نقطه ماشه ای آن ها بخورد، به شدت احساس درد می کنند.
علائم حرکتی: میزان قدرت و جابجایی عضلات در این افراد کاسته می شود.
علائم اتونومیک: تغییراتی در دمای بدن، عرق، سرگیجه، حالت تهوع و قرمزی پوست ایجاد می شود.
کاربرد سوزن خشک در فیزیوتراپی

هدف استفاده از سوزن خشک در فیزیوتراپی
سوزن خشک یک تکنیک در فیزیوتراپی است که اساس آن برای درد مایو فاسشیال استفاده می شود. زمانی که فرد درمانگر نقطه محرک را پیدا می کند که عامل ایجاد درد شده، حتماً باید به کمک سوزن آن را غیرفعال کند و در نتیجه از این طریق باید به یک درمان بلند مدت دست پیدا کند.

کل فرایند طولانی نیست. برای انجام این کار درمانگر محل مورد نظر را تمیز می کند، سپس فیزیوتراپیست دستکش دست کرده و محل را ضد عفونی می کند. سپس سوزن را وارد نقطه ماشه ای می کنند؛ بدون این که بی حسی انجام داده باشد و آن را مدام داخل کرده و بیرون می آورد تا به یک اسپاسم برسد. یعنی یک نوع گرفتگی عضلات ایجاد شود.

بعد از گرفتگی عضله دیگر سوزن را از پوست بیرون می کشد و سپس عضله درگیر می شود. بعد از اسپاسم و گرفتگی عضله سعی می کند که خودش را درگیر کند، انعطاف پذیری آن بالا می رود و درد در این ناحیه کاهش پیدا می کند.

آموزش درای نیدلینگ

آیا سوزن خشک با همان طب سوزنی مشابه است؟
سوزن خشک یک تکنیک علمی است که در آن فیزیوتراپیست عضله را برای از بین بردن درد درگیر می کند که ممکن است بین 2 الی 5 دقیقه طول بکشد و گاهی هم دردناک است. طب سوزنی یک طب چینی سنتی است و فقط انرژی را در نقاطی از بدن دستخوش تغییر می کند، بدون این که با عضله ارتباط مستقیم داشته باشد.

روش درای نیدلینگ

مشکلات و خطرات سوزن خشک فیزیوتراپی یا درای نیدلینگ
سوزن ها وارد پوست می شوند و به عضله می رسند در نتیجه ممکن است رگ های خونی بین آن ها وجود داشته باشد. پس احتمال کبودی وجود دارد که ممکن است یک روز طول بکشد و معمولاً برای اکثر افراد رایج است؛ مخصوصاً آن هایی که خون رقیق تری دارند.
درمانگر همچنین ممکن است شاخه ای از عصب را درگیر کند و در نتیجه احساس سوزش در فرد ایجاد می شود که بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
دیگر خطرات آن شامل سرگیجه است که بر اثر این پروسه ایجاد می شود.
ورم و گرفتگی عضلات که جزء عوارض رایج است و همچنین ممکن است باعث واکنش پوستی شود.
همچنین خطر عفونت هم برای فرد وجود خواهد داشت که اگر شرایط کاملا بهداشتی باشد، خطر به شدت کاسته می شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان بیماری افسردگی با فیزیوتراپی
  موسیقی درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟ + فواید آن
Heart فواید و مزایای باورنکردنی خیال پردازی که نمی دانید!
Smile محبت کردن به پدر و مادر همراه با فواید آن
  فواید خنده برای زیبایی چهره و سلامت بدن
  فواید شگفت انگیز یادگیری موسیقی در کودکان و بزرگسالان
  موقع خواب به کدام سمت باید خوابید؟ + فواید و مضرات
  درک مفهوم ترس
  خوشرویی و فواید آن
  همه فواید و مضرات پول دادن به بچه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان