امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این حال شما از نشانه های عاشق شدن است

#1
این حال شما از نشانه های عاشق شدن است 1


فرد عاشق خصوصیات خاصی دارد و تنها کسی که عشق را تجربه کرده باشد می تواند فرد عاشق را درک کند. بیشتر مواقع ما فکر می کنیم که عاشق شده ایم، کسی را خیلی دوست داریم و برای جلب رضایت او حاضر به انجام هر کاری هستیم. اما آیا هر احساسی، عشق است؟!

تغییر و تحولات مغز در فرد عاشق، منحصر به فرد و دوره ای است و به طور مشخص قابل پیگیری می باشد. نشانه های مختلفی وجود دارد که فرد عاشق را از دیگران متمایز می کند، برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد:
  • نمی توانید فکر طرف مقابل از سر خود خارج کنید.
  • آینده خود در کنار او می بینید .
  • حتی اگر مشغول به انجام کاری باشید باز هم راجع به او خیالبافی می کنید.
  • این افکار گیج کننده نشان از عاشق شدن شما می دهد و دانشمندان این نشانه ها را به عشق ربط می دهند.
  • به نظر محققان مغز یک فرد عاشق، با تجربه شهوت صرف تفاوت بسیار دارد و هیچ شباهتی هم به مغز یک فرد متاهل ندارد.
نشانه های کلی از عاشق شدن در افراد مختلف

1. فرد خاصی معشوق من است

یک فرد عاشق، معشوق خود را شخصی بی همتا و منحصر به فرد می داند. این باور باعث ناتوانایی فرد در عشق ورزیدن به دیگران و به غیر از معشوق می شود. محققان اعتقاد دارند که این واکنش نتیجه بالا رفتن سطح دوپامین مرکزی در مغز فرد است.

2. معشوق من بی نظیر است

افراد عاشق معمولا روی خصوصیات مثبت معشوق خود تمرکز می کنند و صفات منفی را نادیده می گیرند. این افراد همچنین روی وقایع بی اهمیت و موضوعاتی که باعث یادآوری معشوقشان می شود بیشتر تمرکز و خیالبافی می کنند.

این توجهات هم ناشی از بالا رفتن سطح دوپامین مرکزی همزمان با افزایش سطح نوراپی نفرین Norepinephrine مرکزی است که یک ماده شیمیایی افزایش دهنده حافظه به دلیل یک محرک جدید می باشد.

عاشق شدن

3.من و معشوق در سختی ها به هم نزدیکتر می شویم

به سختی افتادن به خاطر معشوق ، جاذبه عاشقانه را بیشتر می کند. احتمالا دوپامین مرکزی مسئول این واکنش است، چرا که تحقیقات نشان می دهد زمانی که رسیدن به معشوق به تاخیر می افتد، سلول های عصبی تولید کننده دوپامین در منطقه مرکزی مغز بیشتر می شود.

4. حالم خراب است

عاشق شدن در بیشتر موارد باعث بی ثباتی عاطفی و فیزیولوژیکی در بدن می شود. شما بین نشاط، شادی و سرخوشی، بی خوابی، بی ثباتی، افزایش انرژی، تپش قلب، از دست دادن اشتها، هراس و احساس ناامیدی، همچنین اضطراب و نفس نفس زدن گیر افتاده اید، این رفتارها در زمانی که با کوچکترین شکست رنجیده خاطر می شوید مانند نوسانات رفتاری در افراد معتاد است. در واقع حتی دیدن عکس معشوق می تواند دقیقا همان منطقه ای از بدن یک معتاد را که موقع کشیدن مواد فعال می کند به آتش بکشد، بنابراین عاشق شدن شکلی از اعتیاد است.

5. ای کاش با هم بودنمان همیشگی باشد

افراد عاشق به طور معمول دارای علایم وابستگی احساسی در رابطه خود هستند مانند :حس مالکیت، حسادت، ترس از طرد شدن و اضطراب جدایی. محققان تصاویر مغز افرادی که از طرف معشوق طرد شده اند و یا بعد از ترک شدن هنوز هم عاشق هستند را بررسی کردند. با تصویر برداری MRI از فعالیت مناطق مختلف مغز نشان داده شد که قشر کمربندی مغز cingulate gyrus نقش اصلی در ولع مصرف کوکائین را بازی میکند. ممکن است فعال سازی مناطق درگیر در اعتیاد به کوکائین، بتواند رفتارهای وسواسی در ارتباط با طرد شدن در عشق را بهتر نشان دهد.

6. امیدوارم که تا ابد با هم بمانیم

اشتیاق برای پیوند عاطفی با معشوق، آن ها را وادار به یافتن راهی برای نزدیک تر شدن می کند. این کشش نسبت به شخص دیگر مانند کشش ما نسبت به آب و سایر نیازهایمان برای زنده ماندن است و معمولا سیستم عصبی این کشش در بیشتر افراد، زمانی فعال می شود که به چهره معشوقشان نگاه می کنند و یا در مورد عشق فکر میکنند.

7. من غرق در افکار او شده ام

فرد عاشق به طور متوسط بیش از 85 درصد ساعات بیداری خود را غرق در افکار معشوق سپری می کند. عنوان این شکل از رفتار وسواس گونه، تفکر فرو رونده (به زور داخل شونده)است که در نتیجه کاهش سطح سروتونین مرکزی در مغز می باشد.

فکر معشوق

8. آیا این لباس را می پسندد ؟

فرد عاشق به مرتب سازی مجدد اولویت ها، تغییر لباس، خصوصیات شخصی، عادات یا ارزش ها تمایل دارد و خود را شبیه به خواسته های معشوق می کند. اما بهتر است این عادات تغییر نکنند.

9. چگونه منحصر به فرد باشیم؟

عاشقان واقعی اغلب تجربه حسادت نسبت به معشوق خود را دارند، اما رشته های عاطفی قوی نیز میان آنها وجود دارد. اشتیاق به انحصارطلبی و حسادت شدید در زمانی که فرد مورد علاقه شما مظنون به خیانت می باشد کاملا طبیعی است. به نظر می رسد این انحصار طلبی تکامل یافته است تا فرد عاشق، معشوق خود را وادار به رد کردن دیگران نماید.

10. اولویت با رابطه جنسی نیست

با وجود اهمیت زیاد رابطه جنسی، ولع رسیدن به پیوند عاطفی برایشان مقدم است. در یک مطالعه، 64 درصد از زوج های عاشق با بیانیه " رابطه جنسی مهم ترین بخش رابطه من با شریک زندگی است " مخالفت کردند.

11. هر کاری برایش انجام می دهم

همانطور که پیش از این، نشانه های عاشق شدن را در نمناک بررسی کردیم، افراد عاشق احساس قوی یکدل بودن با معشوق خود دارند، اگر معشوق دردی احساس کند انگار که درد خودشان است و تمایل به فداکاری برای او دارند.

12.از بین رفتن جرقه عشق

معمولا عمر عاشقی ابدی نیست، این حس و حالت ناپایدار در بلند مدت تکامل پیدا می کند. ارتباط وابسته که دانشمندان آن را تحت عنوان وابستگی می شناسند، در رابطه حل می شود. عشق در روابطی که موانع فیزیکی یا اجتماعی از دیدار دو نفر به طور منظم جلوگیری میکند مانند روابط از راه دور، نسبت به سایر شرایط دوام بیشتری دارد.

13. صحبت درباره آینده

به طور ناخودآگاه درباره ی کارهایی صحبت می کنید که قرار است در آینده کنار هم انجام دهید! مثلا صحبت درباره ی فلان کنسرت که سه ماه دیگر برگزار می شود یا سفر شمال خود در تابستان پیش رو؛ زیرا اعتقاد دارید که همه این کارها را باه هم تجربه خواهید کرد.

14. ابراز دلتنگی

اگر می گویید دلم برایت تنگ می شود، به این خاطر است که واقعا حتی بعد از یک روز دوری هم دل تان برایش تنگ می شود. این جمله، احساسی حقیقی شما را نشان می دهد؛ چرا که او دیگر بخشی از زندگی شما است.

علائم عاشق شدن

15. فراموش کردن گذشته

بیشتر افراد در گذشته روابطی را تجربه کرده اند که دیگر مایل به یادآوری آنها نیستند. زیرا رابطه جدید به اندازه ای قوی است که تمام فکر و ذهن آنها را از گذشته پاک کرده است.

16 . همه چیزهای بد ، خوب و جذاب هستند
دیگر چیزهایی که معمولا از آنها بدتان می آمد، چندان بد به نظر نمی رسند، چه بسا جالب و جذاب هم باشند. البته به شرطی که در کنار معشوق آن ها را ببینید. مثلا اگر قبلا از ترن هوایی می ترسیدید دیگر نمی ترسید، البته اگر دست معشوق در دست شما باشد و به هم قول بدهید که ترسیدن یکدیگر را مسخره نکنید.

17. حس امنیت

فرد عاشق در کنار معشوق خود احساس امنیت می کند. این احساس، بهترین حس دنیاست که توصیف آن کمی دشوار است، اما انگار کنار معشوق بودن فرد را از اتفاقات بد مصون می دارد.

18. نقش بازی نمی کنید

فرد عاشق در کنار معشوق خود نقش بازی نمی کند. اگر قبلا برای تحت تاثیر قرار دادن او کارهایی انجام می دادید اکنون حتی از پوشیدن شلوار راحتی و یا فرو بردن پاچه های شلوار خود در جوراب ابایی ندارید.

19 . فکر او آرامش بخش است

اگر پس از پایان یک روز کاری سخت به او فکر کنید، ذهن شما آرام می شود و لبخندی روی لبهایتان ظاهر می گردد.

20 .انجام همه کارها با او جذاب تر است

اگر معشوق در کنارتان باشد حتی کارهای کوچکی همچون رفتن به فروشگاه نیز جذاب می شوند. قدم زدن میان قفسه های خوراکی می تواند یک تجربه ی عاشقانه برای شما باشد.

21 . ماندن معشوق را همیشگی می دانید

از اینکه معشوق روزی شما را ترک کند نگران نیستید. کنار او راحت گریه می کنید و عکس های خجالت آور دوران کودکی تان را که قسم خورده بودید هیچ کس نبیند، به او نشان می دهید؛ چون از قضاوت نکردن شما توسط او و ماندن همیشگی اش اطمینان دارید.

علامت عاشقی

22 . دوست داشتن هایتان مشترک می شود

مواردی که معشوق دوست دارد مدام جلوی چشم شما می آید. چیزهایی که تا پیش از این هر روز بی تفاوت از کنارشان رد می شدید، ناگهان توجه تان را به خود جلب می کنند؛ چون او آنها را دوست دارد. از تماشای عکس های دوران کودکی او لذت می برید. حتی گوش دادن به داستان های طولانی و بی سر و ته او را هم دوست دارید و مایل هستید که درباره ی همه چیز باهم حرف بزنید.

23. معشوق مهمترین فرد زندگی شما

اولین شخص زندگی شما معشوق تان است، پس خیلی دور از انتظار نیست که وقتی اتفاق خیلی خوب یا خیلی بدی می افتد، او اولین کسی است که به سراغش بروید.

24 . وقتی شما را اذیت می کند، همچنان می خواهید کنارش باشید.

اگر در موارد کارها و یا حرف های او موجب رنجش شما شود، به دلیل دوست داشتن زیاد آنها را به دل نمی گیرید، زیرا ماندن در کنار او را باارزشتر از کدورت و ناراحتی می دانید.

25. عشق نگرانی موجود در شما را آرام می سازد
اگر پیام شما را خیلی سریع جواب ندهد، نگران می شوید. اما دیگر آن اضطراب «آیا او هم من رو دوست دارد یا نه؟!» وجود ندارد، بالاخره شما می توانید با پیام های دیرهنگام او کنار بیایید.

26. ماندن در کنار معشوق بهترین حس دنیاست

معمولا ترجیح می دهید به جای بیرون رفتن، در خانه بمانید. شعار جدید شما در زندگی این است که «موندیم توی خونه، جایی نرفتیم» و هیچ مشکلی هم با این موضوع ندارید.

27 . با دوستان خود از معشوق سخن نگویید

با اینکه دوست دارید او را به همه معرفی کنید و واقعا می خواهید همه بدانند که شما باهم هستید، اما در کنار دوستان مدام درباره ی او حرف نزنید. البته اگر می توانستید، صبح تا شب درباره ی او صحبت می کردید، اما به خاطر احترام به دوستان و درنظر گرفتن شرایط و موقعیت آنها، زیاد در مورد معشوق خود سخن نگویید.

پاسخ
 سپاس شده توسط THEDARKNESS ، ▪неизвестный▪ ، _Strawberry_
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان