امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شرایط بیمه برای هزینه عمل کیست مویی با لیزر و جراحی – سال ۱۴۰۰

#1
اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال دچار شدید و تصمیم اقدام به درمان گرفتید، حتما یکی از مواردی که در قدم اول به دنبال آن هستید، هزینه عمل کیست مویی است. چند نمونه از سوال های دیگری که معمولا در ذهن افراد شکل می گیرد این است که :

آیا کیست مویی را با لیزر درمان کنم بهتر است یا عمل جراحی؟
چه تفاوتی بین قیمت این دو روش درمان وجود دارد؟
آیا بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی هزینه درمان کیست مویی را تقبل می کنند؟

در این مطلب تصمیم داریم به تمام سوالات بالا که از موارد اصلی در ارتباط با عمل جراحی یا لیزر است، پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه عمل چگونه محاسبه می شود؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یک توده پر شده از چربی، موهای برگشته به داخل بدن، عفونت و یا پوست های مرده است که در شکاف بالای باسن (دنبالچه) تشکیل می شود. از آنجایی که درمان کیست مویی با روشهای دارویی یا خانگی جواب نمی دهد، پزشکان از روش های تهاجمی برای درمان آن استفاده میکنند.

روش های تهاجمی که شامل لیزر و عمل جراحی هستند، هر کدام شرایط و هزینه های مربوط به خود را دارند. ولی در کل می توان گفت هدف از درمان این بیماری ریشه کن کردن توده و از بین بردن عفونت است. عمل با لیزر از این حسن برخوردار است که هیچگونه زخمی بر جا نمی گذارد. از مزیت های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان قطعی عفونت و کیست
عمل به صورت سرپایی (در کلینیک)
زمان درمان حدود کمتر از یک ساعت
احتمال عود نزدیک به صفر
ترمیم زخم پس از درمان بدون آوردن گوشت اضافه

تمام این موارد باعث شده اند تا بیماران درمان با لیزر را به جای جراحی ترجیح دهند. به جرات میتوان گفت که عمل کیست مویی با لیزر نسبت به جراحی هزینه های کمتری دارد و به گونه ای به صرفه تر است. اما از آنجا که به چند مورد بستگی دارد، نمی توان هزینه دقیق آن را محاسبه کرد:

عمق کیست و میزان عفونت
تعداد کیست های تشکیل شده
شرایط و سابقه پزشکی بیمار
کلینیک مورد نظر
دستمزد پزشک متخصص

هزینه لیزر کیست مویی در کلینیک چه تفاوتی با عمل جراحی در بیمارستان دارد؟

از آنجا که دو روش درمانی عمل جراحی سنتی و لیزر با یکدیگر تفاوت هایی دارند، هزینه های درمان آنها نیز متفاوت است. هزینه های کلی بیمار در درمان با لیزر به صرفه تر است ولی اگر بخواهیم فقط نرخ عمل را در نظر بگیریم، جراحی پایین تر است. به این نکته توجه کنید که در کنار هزینه عمل بیمار کارهای دیگری هم لازم است انجام دهد از جمله بستری در بیمارستان، تعویض پانسمان روزانه، دادن تست ها و آزمایشات پیش از جراحی، تهیه آنتی بیوتیک و داروهای پس از درمان.

در صورتی که برای درمان کیست مویی با لیزر نیاز به دادن آزمایشات خاصی نیست. همچنین در کنار این موارد عمل جراحی سنتی نسبت به درمان کیست مویی با لیزر دارای عوارض و دوره نقاهت طولانی تری می باشد. در صورتی که پس از جراحی کیست عود کند، فرد لازم است با لیزر توده خود را درمان کند.

شما پس از درمان با لیزر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته و هزینه بیهوشی را نمی پردازید. یک نکته مهمی هم وجود دارد و این است که عوارض بیهوشی را تجربه نمی کنید. همچنین پس از دو الی سه روز می توانید به کارهای روزمره خود ادامه دهید. اگر تصمیم دارید در بیمارستان با روش جراحی سنتی عمل شود، باید هزینه های زیر را نیز در نظر بگیرید:

هزینه های تیم جراحی
هزینه دارو بیهوشی
هزینه های اتاق عمل

تاثیر بیمه تامین اجتماعی بر هزینه درمان کیست مویی

یکی دیگ از سوالات رایجی که تقریبا تمام افراد دارند، این است که آیا بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی هزینه های عمل کیست مویی را پوشش می دهد یا خیر؟ در این باره می توان گفت که هزینه این درمان را بیمه زمانی تقبل می کند که فرد مجبور باشد در بیمارستان بماند. اما زمانی که بیمار تصمیم داشته باشد کیست خود را با لیزر درمان کند، اکثر بیمه های تکمیلی آن را پوشش می دهند. این نکته را در نظر بگیرید این اتفاق به معنی برتری جراحی نسبت به لیزر نیست زیرا در اکثر افرادی که تجربه جراحی سنتی کیست مویی را داشتند، احتمال عود بسیار بالا می باشد. در آن صورت فرد ملزم به پرداخت ۲ مرتبه هزینه درمان است.
منبع: ایران کلینیک
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  لیزر فیستول
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان