امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی

#1
بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که حداقل نیمی از افراد در زندگی خود یک بار به آن مبتلا می شوند. یکی از باورهای اشتباهی که در رابطه با این عارضه وجود دارد، این است که اکثرا تصور می کنند فقط میانسالان به آن مبتلا می شوند در حالی که افراد در هر سنی از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز ممکن است درگیر بیماری بواسیر شوند. با این حال به دلیل در دسترس بودن روش های قطعی درمان بواسیر مانند لیزر درمانی جای نگرانی برای این عوارض عارضه نمی ماند.
از آنجایی که توده هموروئید با گذشت زمان دردناک تر شده و بدتر می شود، پزشکان توصیه میکنند به محض مشاهده نشانه های بواسیر، بیمار باید برای درمان اقدام کند.
بیماری بواسیر چیست ؟

به متورم شدن سیاهرگ های مقعد که عمل دفع را برای بیمار بسیار سخت کرده و همراه با سوزش و خارش می باشد، بواسیر می گویند. اگر این سیاهرگ ها داخل مقعد ملتهب شوند، به آن بواسیر (هموروئید) داخلی و اگر خارج از مقعد باشند، هموروئید خارجی نامیده می شوند.

علائم
نشانه های بواسیردر معمولا به گونه ای می باشند که بیمار به خوبی متوجه آنها می شود. پس می تواند به موقع به منظور پیشگیری از گسترش بیماری برای درمان بواسیر خود اقدام کند. محض یادآوری؛ با توجه به علائم زیر فرد دچار هموروئید است:

درد هنگام اجابت مزاج
سوزش و خارش در ناحیه مقعد
داشتن خونریزی در مواردی که توده کمی یا کاملا بزرگ شده است
حس کردن برجستگی ها خارج از مقعد با لمس کردن
احساس درد و تیر کشیدگی هنگام نشستن بر سطوح نسبتا سفت

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

به گزارش کلینیک اچ پی وی از آنجایی که هیچ کدام از داروها، پماد ها و روش های خانگی یا گیاهی برای درمان بواسیر جوابگو نبوده و نمی توانند این رگ های ملتهب شده را به حالت اولیه خود برگردانند، بیماران لازم است از روش های تهاجمی تری مانند لیزر بواسیر یا عمل جراحی هموروئید برای از بین بردن این عارضه استفاده کنند.
بنابراین در این موارد تنها راه این است که این زائده ها مسدود شده و از مقعد خارج شوند که متخصص با کمک لیزر این کار را در کمتر از یک ساعت برای بیمار انجام می دهد.
طی عمل با لیزر محل توده به صورت بی حسی موضعی کاملا سر شده و بیمار هیچگونه درد، سوزش یا خونریزی ندارد. از طرفی دیگر پیش از آمدن پزشک بدن فرد به طور کامل پوشانده شده و قسمتی که قرار است عمل با لیزر روی آن انجام شود، بیرون می ماند. طی این مراحل بیمار باید رو به شکم دراز بکشد.
توجه کنید که طی درمان بواسیر با لیزر شما بیهوش نمی شوید. در نتیجه پس از عمل می توانید به کارتان برسید یا حتی اگر از شهرستان های مجاور تصمیم اقدام به عمل دارید، می توانید به محل زندگی خود بازگردید. با توجه به این که لیزر مانع خونریزی می شود، بیمار پس از عمل نیاز به پانسمان هم ندارد.

هزینه عمل بواسیر با لیزر
هزینه درمان بواسیر با لیزر یکی از مسائلی است که بیماران پیش از درمان در ارتباط با آن خیلی از ما سوال می پرسند. لازم به ذکر است که هزینه عمل بواسیر با لیزر و جراحی نسبت به عوامل مختلفی از جمله اندازه توده، محل قرار گرفتن آن، نوع دستگاه لیزر و… بستگی دارد که پس از معاینه توسط دکتر هموروئید تمام این هزینه ها به طور دقیق به مراجعه کننده گفته می شود. ولی در کل نگرانی بابت هزینه های این درمان وجود ندارد.
مزیت های لیزر بواسیر (هموروئید)

با پیشرفت و تولید جدیدترین دستگاه های لیزر امروزه برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی، غدد و.. از این وسیله استفاده می شود. لازم به ذکر است که درمان بواسیر از این قاعده مستثنی نبوده و درمان قطعی این عارضه تنها با لیزر انجام می شود. امری که باعث شده درمان بواسیر با لیزر نسبت به روش های دیگر چه برای بیماران و چه برای پزشکان منتخب باشد، به دلیل مزیت های درمان با لیزر نسبت به روش های دیگر است. این مزیت ها عبارتند از:

درمان سریع در کمتر از یک ساعت
درمان به صورت سرپایی در کلینیک و بدون نیاز به بستری
تنها روش درمان قطعی نسبت به دیگر راههای درمان
نقاهت بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن
صرفه جویی در زمان و هزینه های فرد
نیاز نداشتن به پانسمان و سایر مراقبت های پس از عمل جراحی
قابل درمان بواسیر داخلی و خارجی

مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر

بیماران پس از عمل با لیزر معمولا ملزم به رعایت کارهای زیادی نیستند اما باید همواره مراقب سلامت گوارش خود باشند تا از ابتلا به یبوست و بیماری های گوارشی جلوگیری کنند. در ادامه به این نکات مهم اشاره شده است:

استفاده از مسکن ها: معمولا دکتر پس از عمل، داروهایی مانند بروفن یا استامینوفن تجویز می کند که درد خفیف را از بین ببرد.
مصرف فیبر: جا دادن فیبر در رژیم غذایی روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که مصرف 30 گرم فیبر روزانه می تواند از یبوست جلوگیری کند. مواد غذایی حاوی فیبر عبارتند از میوه ها، سبزیجات، حبوبات یا آجیل.
نوشیدن آب به مقدار کافی: نوشیدن آب تاثیر مستقیم بر نرم نگه داشتن مدفوع دارد و بزرگسالان باید روزانه به مقدار 10 تا 12 لیوان آب بنوشند. این مقدار برای کودکان 8 تا 10 لیوان در روز است.
حمام سیتز یا Sitz bath: پس از عمل نشستن در آب گرم به مدت 20 دقیقه و تکرار آن چند مرتبه در روز می تواند به ترمیم زخم شما کمک کند.
استفاده از لباس مناسب : پوشیدن لباس های گشاد و نخی باعث می شود تا زخم به اندازه کافی فضا برای ترمیم شدن داشته باشد و رسیدن هوا به زخم آن را زودتر ترمیم می کند.
ورزش و تحرک : ورزش های سبک و داشتن پیاده روی های روزانه به مدت 30 دقیقه منجر به گردش خون شده و در نتیجه به بهبودی سریع شما کمک می کند.
لازم به ذکر است که اکثر افراد نیازی به پانسمان ندارند اما نسبت به شرایط، پزشک ممکن است پانسمان کوچکی روی زخم بگذارد که پس از چند روز می توانید آن را بردارید.

دیگر روش های درمان

برخی از روشهای درمانی وجود دارند که پیش از لیزر استفاده می شده اند ولی امروزه در کشورهای پیشرفته استفاده نشده یا به عنوان تکنیک کمکی همراه با روش های لیزر و جراحی به کار گرفته می شوند. این روش ها شامل هموروئیدکتومی (جراحی بواسیر)، درمان با رابربند و استاپلر هستند که در ادامه به طور کامل آنها را توضیح دادیم:

هموروئیدکتومی
هموروئیدکتومی یا جراحی هموروئید روشی است که پیش از لیزر برای درمان بواسیر استفاده می شده است. طی این روش پزشک برش های کوچکی را در اطراف مقعد ایجاد کرده تا بتواند این رگ ها را کاملا خارج کند.
هموروئیدکتومی معمولا زمانی که بیمار تحت بیهوشی عمومی است، انجام می شود. در انتها عمل ممکن است پزشک این زخم ها را بخیه بزند که به آن هموروئیدکتومی بسته گفته می شود و اگر این بخیه ها باز بمانند تا زخم به خودی درمان یابد، به آن هموروئیدکتومی باز می گویند.

رابربند
از روش درمان با رابربند اصولا برای درمان هموروئید داخلی استفاده می شود. به این گونه که پزشک باند پلاستیکی را به دور بواسیر بسته تا خون رسانی به توده پرولاپس شده قطع شده و به مرور زمان بواسیر خشک شده و بیفتد. این روش هم معمولا به صورت سرپایی انجام می شود.

استاپلر
روش عمل جراحی با استاپلر که هموروئیدوپکسی هم نامیده می شود، برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می شود. درمان با استاپلر تحت بیهوشی انجام می شود و نسبت به روش جراحی سنتی معمولا بازدهی بهتری دارد.

معایب و عوارض جراحی

روش های عمل جراحی سنتی به طور کلی همراه با برخی عوارض می باشد که عبارتند از:
نیاز به بیهوشی و بستری در بیمارستان
احساس درد پس از جراحی و خونریزی
بی اختیاری در دفع
تنگی دریچه مقعد در موارد خاص
احتمال عفونت زخم یا بخیه ها
بازگشت مجدد بیماری در مدت زمان کوتاه
منبع: کلینیک اچ پی وی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  لیزر فیستول
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان