امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند نکته مهم درباره امتحانات نهایی

#1
با 9 نکته مهم در امتحان نهایی نمره عالی کسب کنید :


شما عزيزان براي نتيجه گيري بهتر در امتحانات نهایی و نيز کنکوري که پيشِ رو خواهيد داشت، به اين نکات توجه داشته باشيد:


1 – مجموعه اي از پرسش هاي امتحانات سال هاي قبل را تهيه کنيد. بهترين الگو براي تمرينهاي تشريحی، پرسش هاي امتحانات نهايي سال هاي گذشته است. اين پرسشها به شما کمک خواهند کرد تا آشنايي بهتر و بيشتري با ذهن طراحان و تنظيمکنندگان امتحانات نهايي پيدا کنيد.

2 – هنگام برنامه ريزي براي امتحانات، به مباحثي که اخيراً تدريس شده است، بيشتر اهميت داده و در مقايسه با ساير مباحث، مطالعه آنها را در اولويت قرار دهيد؛ چرا که اين مطالب، کمتر دوره شده و مورد آزمون و امتحان قرار گرفته اند و ممکن است که تسلط شما بر آنها کامل و کافي نباشد؛ به همين دليل و براي اينکه مطالعه چنين مباحثي در روزهاي امتحان، باعث اضطراب و نگراني نشود، بهتر است که در اولويت مطالعه و تمرين و تکرار قرار گيرند،البته حتما به بارم بندی امتحانات نیز توجه خاصی داشته باشید.


3 – در ابتدا بايد سعي کنيد که در کنار تمام جزوات پرحجم و مفيد خود، به متن کتاب درسی، تمرينات و مثال‌هاي کتاب توجه کنيد؛ حتي در عين سادگي، آنها را دوباره حل کنيد و سپس به سراغ جزوات خود و تمرينات اضافه برويد. در پايان حتماً مطمئن شويد که در کتاب درسی، مطلب، مبحث يا تمرين و مثالي از قلم نيفتاده باشد. فراموش نکنيد که در امتحانات نهايی، شيوه تصحيح و کليد سؤالات، در نمره شما بسيار تاثير ميگذارد و ملاک تصحيح کنندگان و طراحان، متن و نوشتار کتاب است.

4 – ساعت مطالعه خود را در ارديبهشت افزايش دهيد تا بتوانيد، علاوه بر انجام کارهاي دبيران و مطالعه درس‌هاي جديد، به رفع ضعف ها و دوره مطالب نيز بپردازيد؛ اما لازم است که در انتهاي هر هفته، استراحتي را نيز براي خود در نظر بگيريد تا در خرداد ماه، با همين انرژي و توان، مطالعه و تمرين و تکرار را ادامه دهيد.

5 – به خود آرامش بدهيد و سعي کنيد که منطقي باشيد. حتي اگر فکر ميکرديد که در نخستين امتحان، نمره عالي کسب خواهيد کرد، و پس از برگزاري امتحان، پيش بيني شما عملي نشد، خودتان را تحت فشار رواني قرار ندهيد؛ زيرا اين موضوع، باعث کاهش توان و انرژي شما خواهد شد و ممکن است که به خوبی از عهده امتحانات بعدي نيز بر نياييد.

6 – از قبل هيچ تصوّري نسبت به اين دوره از امتحانات‌ در ذهن خود تعريف نکنيد. تصورات قبلی که براي خودتان مي سازيد، باعث خواهند شد که تمرکز واقعي شما از بين رفته و پيشداوري شما حوزه فعاليتتان را محدود کند.

7 – به سؤالات و امتحانات سال های گذشته توجه کافی داشته باشيد؛ چرا که سؤالات امسال نميتواند تفاوت فاحشی با چند سال گذشته داشته باشد. مطالب کتابها محدود و مشخص است و شما با حل چند دوره امتحان نهايی برای هر درس، ميتوانيد به مفاهيم اصلی و کليدی آنها مسلط شويد و اعتماد به نفس پيدا کنيد. مطالعه کليد سؤالات، که مصحح بر اساس آن به پاسخ داوطلبان نمره ميدهد، ميتواند نوشتار و پاسخگويي شما را بهتر و هدفمندتر کند؛ پس تمام پاسخها را به دقت مطالعه کنيد.


8 – قدر روزهاي فاصله افتاده بين امتحانات را بدانيد و از لحظه لحظه هاي آن استفاده کنيد. يک استراحت کوتاه (يکي دو ساعته) پس از هر آزمون، کافي است تا از فضاي آزمون قبلي خارج شويد و کار آماده سازي براي آزمون بعدی را آغاز کنيد، و يا اينکه اگر تخمين می‌زنيد که وقت بيشتری داشته باشيد، بيش از اينکه آن را صرف امتحان بعدی نماييد، به انجام کارهايي اختصاص دهيد که باعث آمادگي بيشتر شما در کنکور می‌شود؛ مثلاً مي‌توانيد تست‌های همان درس را زده و با حل و مطالعه آنها هم خود را محک زده و هم اينکه براي امتحان، بيشتر آماده شويد.

9 – با برنامه اي منظم و دقيق پيش برويد تا امکان مطالعه بهتر براي امتحانات و کنکور فراهم شود. بدون برنامه، کم کم استرس و به همريختگي شما بيشتر ميشود و برخي از دروس باعث نگراني‌تان خواهند شد.

با نکاتی که گفته شد بدون شک می توانید هم در امتحانات نهایی موفق شوید و هم گام بسیار مهمی در آمادگی کنکور برداشته باشید.

برگرفته از پیک سنجش
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
:}
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بانک سوالات نهایی دوازدهم انسانی
  برنامه احتمالی امتحان نهایی ۱۴۰۳
  سوالات نهایی جامعه شناسی دوازدهم
Science PDF کتاب های دوازدهم انسانی | ویژه امتحان نهایی
Eye-blink بانک سوالات نهایی جغرافیا دوازدهم
  سوالات امتحان نهایی ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
Book ✤ بانک سوالات نهایی زبان انگلیسی
  عربی دوازدهم لقمه نهایی مهروماه
Lightbulb نهایی ۳ سال اخیر دوازدهم انسانی
  لغات احتمالی نهایی ادبیات | درس دوم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان