امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پارک ملی ابردیر کنیا

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پارک ملی ابردیر کنیا 1
پارک ملی ابردیر (Lord Aberdar رئیس انجمن جغرافیایی سلطنتطی انگلستان 1848) که در ماه می 1950 به ثبت رسیده است با ارتفاع 1829 الی 4001 متر از سطح دریا و مساحت 726 کیلومتر مربع در غرب منطقه کوهستانهای مرکزی کنیا (مونت کنیا) و در فاصله 180 کیلومتری نایروبی واقع است.
 
ابردیر توسط بوته زارهای زیبا و وحشی سومین قله مرتفع کنیا احاطه شده است. این پارک رویایی جلوه گاه قلمرویی مه آلود در میان جنگل هایی با درختان گل سنگی آویزان بر آنها و ریزش آبشارهای تماشایی درون برکه های زیبا و نهرهایی پر از قزل آلا که از میان دره های سبز پوشیده از خز در جریانند می باشد جایی که فیلها در آنجا پرسه می زنند.
 
پناهگاه ای برای ماهیگیران، رهنوردان و عاشقان خلوت و تنهایی، با چشم اندازی بی نظیر از سرآفرین درخشان Mount Kenya و دریاجه های جوشان دره Great Rift Valley است. آب و هوای ابردیر سرد و ابری همراه با بارش های سنگین و پی در پی در ماههای مارس، ژوئن و سپتامبر، دسامبر است.
 
گیاهان کوهی، بامبو و جنگل های کوهستانی پوشش گیاهی منطقه را تشکیل میدهند. میمون های آبی، شیر، پلنگ، فیل، کرگدن سیاه، گراز، خوک بزرگ جنگلی، گوزن، بوفالو، آهوی نادر و 250 گونه از پرندگان متفاوت و رودخانه های پر از ذخایر ماهیان قزل آلای رنگین کمانی و قهوه ای حیات وحش منطقه را تشکیل می دهند.
 
پارک زیستگاهی بی نظیر برای تقریبا 2000 فیل را مهیا می کند، فیل هایی که در تپه های ابر گرفته و محیط مه گرفته و چشم اندازهای فوق العاده گردش می کنند. ابردیر بخاطر آبشارهای سیل آسایش که از ارتفاعات پوشیده از ابر به دره های عمیق فرو میریزد معروف است.
 
آنها شامل آبشار باشکوه Karuru با ارتفاع 300 متر، آبشار تحسین برانگیز Gura که از جهت مخالف همان دره سرازیر می شود، سقوط مستقیم آبشار Chania و آبشار دلربای Magura که از دهانه غار وسیع ملکه Queens Cave فرو می ریزد.
 
غارهای ابردیر از نظر اینکه مخفیگاه مبارزین کنیایی "مااو مااو" در دوران مبارزه بر علیه استعمار بوده است نیز مشهور است. یادبود جاودان مبارزین "Kimathi پستخانه" که محل درگیریهای خونین و ارسال پیام های ژنرال کیماتی برای چریکهای تحت فرمان وی "مااو مااو" در دهه 1950 بوده در منطقه قرار دارد.
 
بدلیل شمار زیاد اروپاییان ساکن ابردیر در دهه 1920 به آن لقب White Highlands (کوهستان سفید) را داده اند. هتل Treetops زمانی که ملکه الیزابت دوم در سال 1952 از آنجا دیدن نمود در کانون توجه دنیا قرار گرفت. امکانات تفریحی پارک شامل کوهنوردی و پیاده روی است. برای صعود به قلل ابردیر لزومی ندارد که حتما کوهنورد باشید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Nashenas(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان